دکتر رضا شعبان‌پور
دکتر رضا شعبان‌پور
طراحی لبخند با لومینییرز سرامیکی بدون کوچک‌ترین تراش
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو پلاسماجت
کلینیک یکتا
کلینیک یکتا
کلینیک تخصصی پوست و مو
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
کلینیک ساج
پلی‌کلینیک شبانه‌روزی ساج
هر آنچه شما می‌خواهید
آزمایشگاه نیلو
آزمایشگاه نیلو
اختلالات اسيد امينه
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
دکتر وفایی
دکتر حمیدرضا وفایی
جراحی پلاستیک و ترمیمی (لیپوماتیک)
کلینیک شارلوت
کلینیک شارلوت
کلیه خدمات پوست،مو و زیبایی
ایران نوین – رجایی
لاغری با دستگاه یا رژیم
کلینیک ایران نوین
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک

لاغر کردن ساق پا فرم دادن به ساق پا حجیم کردن ساق پا با روش خانگی حجیم کردن ساق پا چاق کردن ساق پا تمرینات ورزشی برای حجیم کردن ساق پا

بدون شک داشتن پاهای کشیده نعمتی است که می تواند تناسب اندام شما را افزایش دهد و زیبایی خاصی به اندام شما می بخشد. اما افرادی که ساق پاهایشان خیلی لاغر است، از این موضوع رنج بسیاری می برند. روش هایی که برای اضافه وزن استفاده می شوند می توانند در حجیم شدن ساق پاها هم موثر باشد، اما نکته اینجاست که هیچ اطمینانی نیست وزن اضافه شده مستقیما به پاهای شما برود! ما در این مطلب قصد داریم شما را با حرکات و تمرین های ورزشی آشنا نماییم که با انجام آن ها نی توانید حجم ساق پاهای خود را افزایش دهید. با دکتر سلام همراه باشید.

چگونه ساق پاهایمان را حجیم کنیم؟

 

لاغر کردن ساق پا فرم دادن به ساق پا حجیم کردن ساق پا با روش خانگی حجیم کردن ساق پا چاق کردن ساق پا تمرینات ورزشی برای حجیم کردن ساق پا   لاغر کردن ساق پا فرم دادن به ساق پا حجیم کردن ساق پا با روش خانگی حجیم کردن ساق پا چاق کردن ساق پا تمرینات ورزشی برای حجیم کردن ساق پا

در برنامه ورزشی بدنسازی‌تان حتماً حداقل یک ست ۱۲ تکراره حرکت اسکات (squat) بگنجانید. این حرکت روی کل عضلات پایین‌تنه شما کار کرده و تمام عضلات آن را در یک زمان درگیر می‌کند. برای انجام حرکت اسکاتُ ایستاده و پاها را به اندازه عرض شانه‌ها باز کرده و دست‌هایتان را در کنار بدن نگه دارید. پشتتان را صاف نگه داشته و به آرامی شروع به پایین رفتن کنید، طوریکه انگار می‌خواهید عقب روی یک صندلی بنشینید. تا جاییکه زانوها به زاویه ۹۰ درجه برسند پایین بروید، سپس دوباره بالا آمده و در حالت شروع بایستید. برای بالاتر بردن شدت تمرین، می‌توانید دو دمبل را در دست‌هایتان کنار بدن نگه دارید.

ساق پاها را برای حجم دهی چند بار در هفته تمرین دهید

هنگامی که برای حجم دهی ساق پاها را تمرین می دهید، بهترین کار این است که آن ها را در هفته چند بار با حداقل یک روز استراحت بین آن ها تمرین دهید. بهتر است ساق پاهای خود را  3-2 روز در هفته تمرین دهید. زیرا تمرین هر روزه، زمان ریکاوری یا بهبود کافی به آن ها نمی دهد و به آنها فرصت حجیم‌تر شدن را می‌دهد.

استفاده از حرکت پرس پا برای حجم دهی ساق ها

 

لاغر کردن ساق پا فرم دادن به ساق پا حجیم کردن ساق پا با روش خانگی حجیم کردن ساق پا چاق کردن ساق پا تمرینات ورزشی برای حجیم کردن ساق پا   لاغر کردن ساق پا فرم دادن به ساق پا حجیم کردن ساق پا با روش خانگی حجیم کردن ساق پا چاق کردن ساق پا تمرینات ورزشی برای حجیم کردن ساق پا   لاغر کردن ساق پا فرم دادن به ساق پا حجیم کردن ساق پا با روش خانگی حجیم کردن ساق پا چاق کردن ساق پا تمرینات ورزشی برای حجیم کردن ساق پا

در برنامه تمرینتان از حرکت پرس پا استفاده کنید. دستگاه پرس پا در اکثر باشگاه‌های ورزشی موجود هستند. میزان وزنه دلخواهتان را روی دستگاه‌ گذاشته، روی صندلی آن بنشینید، طوریکه لگن، زانوها و پاها در یک راستا باشند. به آرامی صفحه دستگاه را پرس کنید اما دقت کنید که با باز شدن پاها، زانوها در حالت قفل قرار نگیرند. به آرامی صفحه دستگاه را به محل اولیه خود برگردانید. در هر جلسه تمرین حداقل ۱۲ تکرار از این حرکت انجام دهید.

 

حجم دادن به ساق پا با  پرش پهلو

 

لاغر کردن ساق پا فرم دادن به ساق پا حجیم کردن ساق پا با روش خانگی حجیم کردن ساق پا چاق کردن ساق پا تمرینات ورزشی برای حجیم کردن ساق پا   لاغر کردن ساق پا فرم دادن به ساق پا حجیم کردن ساق پا با روش خانگی حجیم کردن ساق پا چاق کردن ساق پا تمرینات ورزشی برای حجیم کردن ساق پا   لاغر کردن ساق پا فرم دادن به ساق پا حجیم کردن ساق پا با روش خانگی حجیم کردن ساق پا چاق کردن ساق پا تمرینات ورزشی برای حجیم کردن ساق پا   لاغر کردن ساق پا فرم دادن به ساق پا حجیم کردن ساق پا با روش خانگی حجیم کردن ساق پا چاق کردن ساق پا تمرینات ورزشی برای حجیم کردن ساق پا

پاها را به اندازه عرض شانه هایتان باز کنید. زانوها را کمی خم کنید و بازوهایتان را در کنار بدن قرار دهید. در این حالت به سمت پایین فشار بیاورید و همزمان به سمت بالا بپرید. زانوها را به سمت قفسه سینه بکشید و همزمان بازوها را باز کنید. زمان فرود زانوها را خم کنید. این اصلی ترین تمرین پلایومتریک است. این تمرین به شما کمک می کند ضربان قلب تان را بالا ببرید و ماهیچه های پایتان را فعال کنید. سعی کنید در هر بار تمرین، 12 بار این حرکت را انجام دهید.

حجیم کردن ساق پا با پله نوردی

لاغر کردن ساق پا فرم دادن به ساق پا حجیم کردن ساق پا با روش خانگی حجیم کردن ساق پا چاق کردن ساق پا تمرینات ورزشی برای حجیم کردن ساق پا   لاغر کردن ساق پا فرم دادن به ساق پا حجیم کردن ساق پا با روش خانگی حجیم کردن ساق پا چاق کردن ساق پا تمرینات ورزشی برای حجیم کردن ساق پا   لاغر کردن ساق پا فرم دادن به ساق پا حجیم کردن ساق پا با روش خانگی حجیم کردن ساق پا چاق کردن ساق پا تمرینات ورزشی برای حجیم کردن ساق پا   لاغر کردن ساق پا فرم دادن به ساق پا حجیم کردن ساق پا با روش خانگی حجیم کردن ساق پا چاق کردن ساق پا تمرینات ورزشی برای حجیم کردن ساق پا   لاغر کردن ساق پا فرم دادن به ساق پا حجیم کردن ساق پا با روش خانگی حجیم کردن ساق پا چاق کردن ساق پا تمرینات ورزشی برای حجیم کردن ساق پا

پله‌نوردی کنید. بالا و پایین رفتن از پله (استپ) روی کل پایین‌تنه کار کرده و به بالا بردن حجم عضلانی این ناحیه کمک می‌کند. می‌توانید برای این منظور از استپ‌های ورزشی استفاده کرده و خیلی ساده از آن بالا و پایین روید. برای بالا بردن شدت تمرین، دو دمبل در دست‌هایتان نگه دارید.

انجام این حرکت ورزشی به خوبی روی عضلات ساقتان کار می کند

در هر جلسه از تمرین حداقل ۱۲ تکرار حرکت ساق انجام دهید. این حرکت ورزشی به شما کمک می‌کند به خوبی روی عضلات ساقتان کار کرده و آنها را حجیم‌تر کنید. برای انجام این حرکت، روی یک استپ ورزشی بایستید طوریکه پاها به اندازه عرض شانه‌ها از هم باز باشند. دقت کنید که فقط نیمه جلویی کف پا روی استپ قرار گیرند و زیر پاشنه‌ها آزاد باشد. برای حفظ تعادل می‌توانید دیوار را گرفته و یا یک صندلی را در  جلو استپ قرار دهید و آن را با دست‌ها نگه دارید. به آرامی پاشنه‌ها را بالا برده، چند لحظه نگه داشته و دوباره برگردید.

مصرف پروتئین ها را فراموش نکنید!

لاغر کردن ساق پا فرم دادن به ساق پا حجیم کردن ساق پا با روش خانگی حجیم کردن ساق پا چاق کردن ساق پا تمرینات ورزشی برای حجیم کردن ساق پا   لاغر کردن ساق پا فرم دادن به ساق پا حجیم کردن ساق پا با روش خانگی حجیم کردن ساق پا چاق کردن ساق پا تمرینات ورزشی برای حجیم کردن ساق پا   لاغر کردن ساق پا فرم دادن به ساق پا حجیم کردن ساق پا با روش خانگی حجیم کردن ساق پا چاق کردن ساق پا تمرینات ورزشی برای حجیم کردن ساق پا   لاغر کردن ساق پا فرم دادن به ساق پا حجیم کردن ساق پا با روش خانگی حجیم کردن ساق پا چاق کردن ساق پا تمرینات ورزشی برای حجیم کردن ساق پا   لاغر کردن ساق پا فرم دادن به ساق پا حجیم کردن ساق پا با روش خانگی حجیم کردن ساق پا چاق کردن ساق پا تمرینات ورزشی برای حجیم کردن ساق پا   لاغر کردن ساق پا فرم دادن به ساق پا حجیم کردن ساق پا با روش خانگی حجیم کردن ساق پا چاق کردن ساق پا تمرینات ورزشی برای حجیم کردن ساق پا

بیشتر پروتئین بخورید. این ماده‌غذایی سوخت تمریناتتان را فراهم میکند اما علاوه بر این، به عملکرد عضلات، ریکاوری و افزایش حجم عضلات نیز کمک می‌کند. سعی کنید پروتئین مصرفی خود را در طول روز پخش کنید تا اینکه همه آن را در یک وعده سنگین مصرف کنید زیرا اینکار فرصت کافی برای جذب را به بدنتان خواهد داد. گوشت خالص، سینه مرغ، ماهی، حبوبات و لبنیات ازجمله منابع خوب پروتئین هستند.

لاغر کردن ساق پا

در مقابل افرادی که از لاغر بودن بیش از اندازه ی ساق پاهایشان رنج می برند، افرادی هم هستند که از چاق بودن پاهایشان احساس نارضایتی می کنند و به دنبال روش هایی برای لاغر کردن آن هستند. در این قسمت شما را با چند توصیه آشنا خواهیم کرد که می توانید با کمک آن ها ساق پاهای خود را لاغر کنید.

اضافه وزن یکی از دلایل چاق بودن ساق پا

لاغر کردن ساق پا فرم دادن به ساق پا حجیم کردن ساق پا با روش خانگی حجیم کردن ساق پا چاق کردن ساق پا تمرینات ورزشی برای حجیم کردن ساق پا   لاغر کردن ساق پا فرم دادن به ساق پا حجیم کردن ساق پا با روش خانگی حجیم کردن ساق پا چاق کردن ساق پا تمرینات ورزشی برای حجیم کردن ساق پا   لاغر کردن ساق پا فرم دادن به ساق پا حجیم کردن ساق پا با روش خانگی حجیم کردن ساق پا چاق کردن ساق پا تمرینات ورزشی برای حجیم کردن ساق پا   لاغر کردن ساق پا فرم دادن به ساق پا حجیم کردن ساق پا با روش خانگی حجیم کردن ساق پا چاق کردن ساق پا تمرینات ورزشی برای حجیم کردن ساق پا   لاغر کردن ساق پا فرم دادن به ساق پا حجیم کردن ساق پا با روش خانگی حجیم کردن ساق پا چاق کردن ساق پا تمرینات ورزشی برای حجیم کردن ساق پا   لاغر کردن ساق پا فرم دادن به ساق پا حجیم کردن ساق پا با روش خانگی حجیم کردن ساق پا چاق کردن ساق پا تمرینات ورزشی برای حجیم کردن ساق پا   لاغر کردن ساق پا فرم دادن به ساق پا حجیم کردن ساق پا با روش خانگی حجیم کردن ساق پا چاق کردن ساق پا تمرینات ورزشی برای حجیم کردن ساق پا

اگر اضافه وزن دارید، کاهش وزن کمک خواهد کرد تا کل بدنتان لاغر شود، از جمله ساق پایتان. انجام تمرینات کاردیو و تمرین با وزنه بصورت منظم، که اسکات را نیز شامل می‌شود، به کاهش وزن شما کمک می‌کنند.

بعلاوه باید حواستان به برنامه‌ی غذایی‌تان هم باشد، بطوریکه کمتر از آن مقداری که انرژی می‌سوزانید، کالری مصرف کنید. در اینصورت وزنتان کاهش یافته و سایز ساق پایتان نیز کوچکتر خواهد شد.

به اعضای خانواده‌تان هم توجه کنید. اگر ساق پای آن‌ها هم مانند شما حجیم‌تر از حالت معمول است، ممکن است اندازه‌ی پاهایتان ژنتیکی باشد، بدین ترتیب برای رسیدن به پاهای مورد علاقه‌تان با راه سختی روبرو هستید.


تمرینات ورزشی برا رفع سلولیت در پا

تمرینات ورزشی برای خوش فرم شدن شکم

تمرینات ورزشی برای خوش فرم کردن ران و باسن

تمرین و نکته های مهم برای فرم دهی به عضلات پا و سرینی


گرد آوری و تدوین: مهدیه انیسی

هرگونه استفاده با درج نام دکتر سلام و با لینک دهی مستقیم مجاز می باشد.

5 1000
ارسال شده در 11 خرداد 1396 توسط با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • برطرف کردن پرخوری بخاطر استرس
  • کنترل و کاهش فشارهای روحی و روانی با این ترفند
  • موهبتی به نام بیدمشک هدیه از دل طبیعت برای سلامت انسان
  • درباره روش توربوتراپی و فواید آن بیشتر بدانید
  • چگونه کودک را به خوردن تشویق کنیم؟
  • از پرکردگی رنگ دندان چه می دانید؟
  • دانستنی راجع به انواع سرطان
  • انواع جراحی های مختلف برای درمان چاقی
  • محبوبترین ها

  • صدمات قلبی در مبتلایان به دیابت بسیار زیاد است
  • باروری ناموفق با روش IVF
  • بهترین شاخص تندرستی، آزمایش خون است
  • نبود علاقه پس از شروع زندگی مشترک
  • نکاتی در خصوص عوارض واکسن ها‎
  • علت های مهم و اصلی خستگی روزانه
  • موثرترین شیوه در جلوگیری از آنفلوانزا
  • مقابله با سلطه گری فرزند
  • رپورتاژ

  • خرید اینترنتی بلیط هواپیما و رزرو هتل بهتر است یا خرید تور ؟
  • ارائه خدمات ارتودنسی با استفاده از روش های نوین و پیشرفته
  • کلینیک شنوایی افشین قرایی
  • دندانپزشکی زیبایی و ایمپلنت
  • آشنایی با جدیدترین رکورددار رژیم دکتر کرمانی
  • ارکید
    دندانپزشکی دکترسلام
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
    x