مشاوره زیبایی
کلینیک دندانپزشکی پارسا/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی پارسا
ایمپلنتوژیست
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
دکتر عارفی
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری های لثه
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر مجید صالح
دکتر مجید صالح
متخصص جراحی فک وصورت،زیبایی بینی
کلینیک سیب سبز
کلینیک سیب سبز
آفر ویژه برای پکیجها
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
کلینیک یکتا/ساختمان پزشکان
کلینیک یکتا
مجهزترین کلینیک پوست و مو زیبایی با دستگاه لیزر الکساندرایت
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی
دکتر هادی صادق /کلینیک
دکتر پژمان هادی صادق و دکتر پریسا هادی صادق
متخصص ارتودنسی
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک

بدون شک داشتن پاهای کشیده نعمتی است که می تواند تناسب اندام شما را افزایش دهد و زیبایی خاصی به اندام شما می بخشد. اما افرادی که ساق پاهایشان خیلی لاغر است، از این موضوع رنج بسیاری می برند. روش هایی که برای اضافه وزن استفاده می شوند می توانند در حجیم شدن ساق پاها هم موثر باشد، اما نکته اینجاست که هیچ اطمینانی نیست وزن اضافه شده مستقیما به پاهای شما برود! ما در این مطلب قصد داریم شما را با حرکات و تمرین های ورزشی آشنا نماییم که با انجام آن ها نی توانید حجم ساق پاهای خود را افزایش دهید. با دکتر سلام همراه باشید.

چگونه ساق پاهایمان را حجیم کنیم؟

 

در برنامه ورزشی بدنسازی‌تان حتماً حداقل یک ست ۱۲ تکراره حرکت اسکات (squat) بگنجانید. این حرکت روی کل عضلات پایین‌تنه شما کار کرده و تمام عضلات آن را در یک زمان درگیر می‌کند. برای انجام حرکت اسکاتُ ایستاده و پاها را به اندازه عرض شانه‌ها باز کرده و دست‌هایتان را در کنار بدن نگه دارید. پشتتان را صاف نگه داشته و به آرامی شروع به پایین رفتن کنید، طوریکه انگار می‌خواهید عقب روی یک صندلی بنشینید. تا جاییکه زانوها به زاویه ۹۰ درجه برسند پایین بروید، سپس دوباره بالا آمده و در حالت شروع بایستید. برای بالاتر بردن شدت تمرین، می‌توانید دو دمبل را در دست‌هایتان کنار بدن نگه دارید.

ساق پاها را برای حجم دهی چند بار در هفته تمرین دهید

هنگامی که برای حجم دهی ساق پاها را تمرین می دهید، بهترین کار این است که آن ها را در هفته چند بار با حداقل یک روز استراحت بین آن ها تمرین دهید. بهتر است ساق پاهای خود را  3-2 روز در هفته تمرین دهید. زیرا تمرین هر روزه، زمان ریکاوری یا بهبود کافی به آن ها نمی دهد و به آنها فرصت حجیم‌تر شدن را می‌دهد.

استفاده از حرکت پرس پا برای حجم دهی ساق ها

 

در برنامه تمرینتان از حرکت پرس پا استفاده کنید. دستگاه پرس پا در اکثر باشگاه‌های ورزشی موجود هستند. میزان وزنه دلخواهتان را روی دستگاه‌ گذاشته، روی صندلی آن بنشینید، طوریکه لگن، زانوها و پاها در یک راستا باشند. به آرامی صفحه دستگاه را پرس کنید اما دقت کنید که با باز شدن پاها، زانوها در حالت قفل قرار نگیرند. به آرامی صفحه دستگاه را به محل اولیه خود برگردانید. در هر جلسه تمرین حداقل ۱۲ تکرار از این حرکت انجام دهید.

 

حجم دادن به ساق پا با  پرش پهلو

 

پاها را به اندازه عرض شانه هایتان باز کنید. زانوها را کمی خم کنید و بازوهایتان را در کنار بدن قرار دهید. در این حالت به سمت پایین فشار بیاورید و همزمان به سمت بالا بپرید. زانوها را به سمت قفسه سینه بکشید و همزمان بازوها را باز کنید. زمان فرود زانوها را خم کنید. این اصلی ترین تمرین پلایومتریک است. این تمرین به شما کمک می کند ضربان قلب تان را بالا ببرید و ماهیچه های پایتان را فعال کنید. سعی کنید در هر بار تمرین، 12 بار این حرکت را انجام دهید.

حجیم کردن ساق پا با پله نوردی

پله‌نوردی کنید. بالا و پایین رفتن از پله (استپ) روی کل پایین‌تنه کار کرده و به بالا بردن حجم عضلانی این ناحیه کمک می‌کند. می‌توانید برای این منظور از استپ‌های ورزشی استفاده کرده و خیلی ساده از آن بالا و پایین روید. برای بالا بردن شدت تمرین، دو دمبل در دست‌هایتان نگه دارید.

انجام این حرکت ورزشی به خوبی روی عضلات ساقتان کار می کند

در هر جلسه از تمرین حداقل ۱۲ تکرار حرکت ساق انجام دهید. این حرکت ورزشی به شما کمک می‌کند به خوبی روی عضلات ساقتان کار کرده و آنها را حجیم‌تر کنید. برای انجام این حرکت، روی یک استپ ورزشی بایستید طوریکه پاها به اندازه عرض شانه‌ها از هم باز باشند. دقت کنید که فقط نیمه جلویی کف پا روی استپ قرار گیرند و زیر پاشنه‌ها آزاد باشد. برای حفظ تعادل می‌توانید دیوار را گرفته و یا یک صندلی را در  جلو استپ قرار دهید و آن را با دست‌ها نگه دارید. به آرامی پاشنه‌ها را بالا برده، چند لحظه نگه داشته و دوباره برگردید.

مصرف پروتئین ها را فراموش نکنید!

بیشتر پروتئین بخورید. این ماده‌غذایی سوخت تمریناتتان را فراهم میکند اما علاوه بر این، به عملکرد عضلات، ریکاوری و افزایش حجم عضلات نیز کمک می‌کند. سعی کنید پروتئین مصرفی خود را در طول روز پخش کنید تا اینکه همه آن را در یک وعده سنگین مصرف کنید زیرا اینکار فرصت کافی برای جذب را به بدنتان خواهد داد. گوشت خالص، سینه مرغ، ماهی، حبوبات و لبنیات ازجمله منابع خوب پروتئین هستند.

لاغر کردن ساق پا

در مقابل افرادی که از لاغر بودن بیش از اندازه ی ساق پاهایشان رنج می برند، افرادی هم هستند که از چاق بودن پاهایشان احساس نارضایتی می کنند و به دنبال روش هایی برای لاغر کردن آن هستند. در این قسمت شما را با چند توصیه آشنا خواهیم کرد که می توانید با کمک آن ها ساق پاهای خود را لاغر کنید.

اضافه وزن یکی از دلایل چاق بودن ساق پا

اگر اضافه وزن دارید، کاهش وزن کمک خواهد کرد تا کل بدنتان لاغر شود، از جمله ساق پایتان. انجام تمرینات کاردیو و تمرین با وزنه بصورت منظم، که اسکات را نیز شامل می‌شود، به کاهش وزن شما کمک می‌کنند.

بعلاوه باید حواستان به برنامه‌ی غذایی‌تان هم باشد، بطوریکه کمتر از آن مقداری که انرژی می‌سوزانید، کالری مصرف کنید. در اینصورت وزنتان کاهش یافته و سایز ساق پایتان نیز کوچکتر خواهد شد.

به اعضای خانواده‌تان هم توجه کنید. اگر ساق پای آن‌ها هم مانند شما حجیم‌تر از حالت معمول است، ممکن است اندازه‌ی پاهایتان ژنتیکی باشد، بدین ترتیب برای رسیدن به پاهای مورد علاقه‌تان با راه سختی روبرو هستید.


تمرینات ورزشی برا رفع سلولیت در پا

تمرینات ورزشی برای خوش فرم شدن شکم

تمرینات ورزشی برای خوش فرم کردن ران و باسن

تمرین و نکته های مهم برای فرم دهی به عضلات پا و سرینی


گرد آوری و تدوین: مهدیه انیسی

هرگونه استفاده با درج نام دکتر سلام و با لینک دهی مستقیم مجاز می باشد.

5 1000
ارسال شده در 11 خرداد 1396 توسط با موضوع ورزش و سلامتی
کد کم چیست؟

کدکم می تواند از دندان ها اسکن سه بعدی بگیرد و در همان لحظه اقدام به ساخت کل یا بخشی از دندان با ظرافت فوق بالا نماید.

اطلاعات بیشتر
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
x