مشاوره زیبایی
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
کلینیک سیب سبز
کلینیک سیب سبز
آفر ویژه برای پکیجها
دکتر هادی صادق /کلینیک
دکتر پژمان هادی صادق و دکتر پریسا هادی صادق
متخصص ارتودنسی
کلینیک یکتا/ساختمان پزشکان
کلینیک یکتا
مجهزترین کلینیک پوست و مو زیبایی با دستگاه لیزر الکساندرایت
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر مجید صالح
دکتر مجید صالح
متخصص جراحی فک وصورت،زیبایی بینی
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
کلینیک دندانپزشکی پارسا/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی پارسا
ایمپلنتوژیست
دکتر عارفی
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری های لثه

در این قسمت به تفاوت بین استرس و اضطراب می پردازیم، کارشناسان معتقدند که استرس یک عامل محرک برای شروع کار، فعالیت مثبت و تأثیرگذار است. کمتر کسی پیدا می ­شود که بتواند بگويد برای انجام کار و فعالیت خودش استرس ندارد و بودن در موقعیت پرتنش را تجربه نکرده باشد. این استرس­ ها آسیب‌ رسان نیستند و اتفاقا باعث ایجاد جهش در انجام کار می­ شوند، وقتی میزان استرس زیاد می­ شود، دیگر تأثیر مثبت ندارد.

استرس رفته‌ رفته به اضطراب تبدیل می­ شود و می ­تواند منجر به یک اختلال بزرگ شود که کنترل آن به‌ مرور سخت می‌شود. پس اگر در طول روز با استرس‌های کوچک در قبال به‌ موقع انجام‌ دادن کار مواجه هستید، نگران نباشید، اما اگر این استرس شدت پیدا کند و در طول روز دائما تکرار شود، ممکن است حتی به خواب­ های شما هم راه پیدا کند و باعث کاهش کیفیت خواب شما شود. این اضطراب باید درمان شود و با مراجعه به یک متخصص راه‌حلی برای آن پیدا شود.

خواب‌تان را کنترل کنید

شاید برخی از افراد بر این باور باشند که خوابیدن کمتر از هفت ساعت در طول شبانه‌ روز برای‌شان کافی است، این عده احتمالا بر این باورند که نباید خواب شب را در بهترین حالت تجربه کنند و شاید بتوانند آن را با خواب عصر گاهی هم جبران کنند. به عقیده کارشناسان و بنابر آمار جهانی تعداد این دسته از افراد روز به‌ روز در حال افزایش است. خواب شبانه تأثیر زیادی در متابولیسم بدن افراد دارد و تأثیر صددرصدی در عملکرد روز بعد افراد دارد. اگر خواب با استرسی داشته باشید، برای فعالیت ­های روز بعدتان نمی­ توانید درست فکر کنید، درست تصمیم بگیرید و خروجی خوبی داشته باشید. به همین دلیل بهتر است که خواب‌ تان را جدی بگیرید.

در این باره بیشتر بخوانید: رابطه مصرف ماست و کاهش استرس و اضطراب

همه خواب­ ها کابوس نیستند

– اختلالات اضطرابی وقتی راه به خواب­ های ما پیدا می­ کنند، به خواب‌های ما شمایل کابوس می­ دهند. اغلب ما فرق بین کابوس و رویا را نمی­ دانیم، بسیاری از خواب­ های ما شباهتی به کابوس ندارند و صرفا در اثر حجم زیاد کار روزانه و تعدد اتفاقات روزانه در ذهن ایجاد می ­شوند. به همین علت است که کارشناسان نام کابوس را به بیشتر خواب­ هایی که در طول روز می­ بینیم، نسبت نمی­ دهند.

کابوس چه زمانی شکل می­ گیرد

– کابوس در اصل یک مرحله از خواب است که در آن مغز همچنان فعال و در حال پردازش اطلاعات جدید است. در این مرحله تمامی تصاویری که ما می­ بینیم، با احساسات ما همراه می­ شوند و واقعی به نظر می­ رسند. به همین دلیل است كه اغلب ما تصور می­ کنیم واقعی هستند. اغلب کابوس ­ها در مرحله REM در نیمه‌ شب اتفاق می‌ افتند. REM یک مرحله از خواب است که در آن پلک‌ها به‌ سرعت حرکت می­ کنند و ذهن ما مشغول خلق تصاویر و رویا پردازی می‌ شود. تفاوت کابوس و رویا در این است که ما هنگام دیدن رویا اغلب تصاویر مثبت و خوبی که در بیداری آرزوی داشتن‌ شان را داریم، می‌ بینیم، اما کابوس­ ها پر از تصاویر منفی و ناراحت‌ کننده برای هر فرد هستند.

استرس و اضطراب دشمن خواب راحت

– اولین قدم برای دورشدن از کابوس و ایجاد تصاویر شفاف به هنگام خوابیدن، مراجعه به پزشک و ازبین‌ بردن اختلالات اضطرابی در فرد است. همین باعث می­ شود که ما بتوانیم تا حد زیادی کنترل خواب‌ مان را به دست بگیریم. سعی کنید قبل از خواب به هیچ‌کدام از مسائلی که در طول روز شما را درگیر کرده است، توجه نکنید. اگر در محل کارتان استرس دارید، اگر درگیری عاطفی پیدا کردید و یا هر ذهنیت دیگری دارید، بهتر است که آن را رها کنید و به فکر یک خواب راحت باشید.

خوابم یا بیدارم؟

– یکی از مهم­ترین کارهایی که باید در هنگام خوابیدن انجام دهید، این است که دقیقا به ناخودآگاه ذهن‌ تان تلقین کنید که خواب می‌بینید و اين كه دوست دارید خواب‌ تان چه چیزهایی را شامل شود، این کار ذهن شما را از بلاتکلیفی رها می­ کند. احتمالا برای‌ تان پیش‌ آمده که خواب باشید و کابوس ببینید، به‌ محض برخاستن از خواب، چه حس مطبوعی پیدا می­ کنید؟ از این که متوجه می‌شوید خواب بودید و هیچ‌ کدام از تصاویری که دیدید، واقعیت نداشته است. از دیگر توصیه ­های کارشناسانه این است که در طول روز و در هنگام بیداری هم چند باری از خودتان بپرسید که آیا خواب هستید و یا بیدار، این خودآگاهی از بیداری می ­تواند به شما کمک به‌ سزایی کند. حالا ما به شما پیشنهاد می ­کنیم که پیش از خواب به خودتان بگویید که خواب می­ بینید.

در این رابطه بیشتر بخوانید: روش های جانبی تاثیرگذار بر استرس و اضطراب

کابوس از شما دور باد

– از دیگر کارهایی که می­ توان پیش از خواب برای داشتن رویا انجام داد، این است که به هر چیزی که برای تان مطلوب بوده، فکر کنید. اگر می‌خواهید صاحب یک خانه باشید، تصویر آن را برای خودتان پیش از خواب بسازید. کارهایی از این دست می‌تواند به شما در داشتن یک خواب بدون استرس کمک مضاعفی کند.

منبع: مجله زندگی ایده آل

5 1000
ارسال شده در 20 خرداد 1396 توسط با موضوع روانشناسی
کد کم چیست؟

کدکم می تواند از دندان ها اسکن سه بعدی بگیرد و در همان لحظه اقدام به ساخت کل یا بخشی از دندان با ظرافت فوق بالا نماید.

اطلاعات بیشتر

پیشنهاد سردبیر

  • مضرات خوردن گوشت حیوانات وحشی
  • آیا کچل بودن تاثیری در میزان موفقیت در زندگی دارد؟
  • سایت جامع پزشکی، سلامت و تندرستی دکتر سلام دو ساله شد
  • ماندن در طبیعت و پیامدهای آن
  • ترتیب صحیح و گامهای موثر مراقبت از پوست
  • مقابله و درمان کروپ
  • پیدا کردن ریشه و علت آلزایمر
  • راهکارهایی برای داشتن یک زندگی بهتر
  • محبوبترین ها

  • رابطه ی شاد بودن با دروغ هایی که به خودمان می گوییم
  • رابطه سردمزاجی با اختلالات روحی
  • راهکارهای موثر برای شناسایی افراد دروغگو
  • سکته مغزی ناگهانی با افسرده بودن
  • اختلال روحی و روانی با صحنه های خشن در اینترنت
  • دوران نوجوانی و حساسیت های روحی و روانی آن
  • انواع روشهای تربیتی والدین
  • تقویت مهارت نه گفتن
  • رپورتاژ

  • دکتر وحید عارفی دندانپزشک و متخصص بیماری های لثه
  • زیبایی دندان های شما از زبان دکتر سهراب بهروزی
  • سالن زیبایی و عروس مریم رئوف
  • مرجع فروش انواع ویلچر, ویلچر برقی, واکر, عصا
  • انجام خدمات جراحی و غیر جراحی زیبایی دکتر بهجو
  • دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
    x