علائم خستگی چشم روش های تقویت چشم دلایل خستگی چشم خوراکی های مفید جهت تقویت چشم خستگی چشم چیست تقویت چشم با ویتامین تقویت چشم با تمرینات روزمره تقویت چشم

امروزه با زیاد شدن فعالیت های اجتماعی، خستگی چشم و مشکلات چشمی امری روزمره و عادی است. جالب است بدانید خستگی چشم و تقویت آن با بعضی تمرینات ساده بصورت روزانه ممکن است. این تمرینات ساده که وقت زیادی نیز نمی گیرند بسیار پر کاربرد هستند. با دکتر سلام همراه باشید تا در این پست تمریناتی را جهت تقویت چشم معرفی کنیم.

خستگی چشم چیست؟

خستگی چشم یکی از عارضه های چشمی و یک حالت عذاب آور است که علائمی مانند سوزش چشم را به همراه دارد. این حالت معمولا پس از کار کشیدن بیش از حد از چشم ها به وجود می آید و مشکل پزشکی محسوب نمی شود. خستگی چشم معمولا با سوزش یک یا دو چشم همراه است.

خستگی چشم به خودی خود خطری برای بدن ندارد و تنها عارضه آن، حس بد آن است اما اگر خستگی چشم به همراه سردرد و دوبینی یا تغییر قابل توجه در تفکیک اجسام و تغییر در قدرت بینایی بود به پزشک مراجعه کنید.

علائم خستگی چشم روش های تقویت چشم دلایل خستگی چشم خوراکی های مفید جهت تقویت چشم خستگی چشم چیست تقویت چشم با ویتامین تقویت چشم با تمرینات روزمره تقویت چشم   علائم خستگی چشم روش های تقویت چشم دلایل خستگی چشم خوراکی های مفید جهت تقویت چشم خستگی چشم چیست تقویت چشم با ویتامین تقویت چشم با تمرینات روزمره تقویت چشم

دلایل خستگی چشم

اغلب فعالیت هایی که نیاز به تمرکز زیاد داشته باشند مثل رانندگی های طولانی مدت می توانند باعث خستگی چشم شوند. همچنین بی خوابی های طولانی مدت و استرس های فکری نیز می توانند باعث بروز خستگی چشمی شوند. یکی دیگر از مهم ترین دلایل گسترش خستگی چشم در جوامع امروز، استفاده زیاد از لوازم الکترونیکی مانند تبلت و لپ تاپ است.

استفاده از لوازم دیجیتال باعث می شود که افراد کم تر پلک بزنند. تحقیقات نشان داده که افراد در حالت عادی حدود 18 بار در دقیقه پلک می زنند ولی هنگام استفاده از لوازم دیجیتال مانند تبلت و گوشی تلفن همراه این میزان به نصف می رسد.

علائم خستگی چشم روش های تقویت چشم دلایل خستگی چشم خوراکی های مفید جهت تقویت چشم خستگی چشم چیست تقویت چشم با ویتامین تقویت چشم با تمرینات روزمره تقویت چشم   علائم خستگی چشم روش های تقویت چشم دلایل خستگی چشم خوراکی های مفید جهت تقویت چشم خستگی چشم چیست تقویت چشم با ویتامین تقویت چشم با تمرینات روزمره تقویت چشم   علائم خستگی چشم روش های تقویت چشم دلایل خستگی چشم خوراکی های مفید جهت تقویت چشم خستگی چشم چیست تقویت چشم با ویتامین تقویت چشم با تمرینات روزمره تقویت چشم

تمریناتی جهت تقویت چشم

ضروری است که در صورتی که استفاده مداوم از نمایشگر ها دارید فاصله کافی با آنها را رعایت کنید. این فاصله برای مانیتور های کامپیوتر حدود 60 الی 65 سانتی متر می باشد. همچنین در صورتی که در مکان های تاریک یا هنگام شب از کامپیوتر استفاده می کنید نور صفحه را به گونه ای تنظیم کنید که هر گونه بازتابش اضافی و نور اضافی که موجب آزردگی چشم شود به حداقل برسد.

هر چند ساعت دست از کار کشیده و به شیئی به فاصله ۵۰ متر دورتر برای ۱۰ تا ۱۵ ثانیه خیره شوید. سپس به آرامی نگاه خود را تغییر داده و به تماشای اشیای نزدیک خود بپردازید. این تمرین را پنج مرتبه تکرار کنید.

یک مداد را روبه روی خود قرار دهید و به آهستگی آن را به نوک بینی خود نزدیک کنید. مداد را با چشم ها دنبال کرده و روی آن تمرکز کنید. به این روش شما میتوانید با تقویت عضلات چشمی، گامی مهم در تقویت چشمان خود بردارید.

هر گاه احساس خستگی کردید، چشمان خود را ببندید و از روی پلک آنها را به آرامی ماساژ دهید. این کار را برای سه دقیقه انجام دهید. توجه کنید که فشار زیادی برای ماساژ چشم وارد نکنید و ماساژ را به آرامی انجام دهید.

یکی از ساده ترین راهکار ها جهت کاهش خستگی چشم این است که هر گاه احساس خستگی چشم کردید، چشمان خود را با میزان کمی آب سرد شستشو دهید. این عمل باعث رفع خستگی چشمی می شود و پف چشم را نیز کم می کند.

علائم خستگی چشم روش های تقویت چشم دلایل خستگی چشم خوراکی های مفید جهت تقویت چشم خستگی چشم چیست تقویت چشم با ویتامین تقویت چشم با تمرینات روزمره تقویت چشم   علائم خستگی چشم روش های تقویت چشم دلایل خستگی چشم خوراکی های مفید جهت تقویت چشم خستگی چشم چیست تقویت چشم با ویتامین تقویت چشم با تمرینات روزمره تقویت چشم   علائم خستگی چشم روش های تقویت چشم دلایل خستگی چشم خوراکی های مفید جهت تقویت چشم خستگی چشم چیست تقویت چشم با ویتامین تقویت چشم با تمرینات روزمره تقویت چشم   علائم خستگی چشم روش های تقویت چشم دلایل خستگی چشم خوراکی های مفید جهت تقویت چشم خستگی چشم چیست تقویت چشم با ویتامین تقویت چشم با تمرینات روزمره تقویت چشم

تقویت چشم با ویتامین

ویتامین هایی نظیر ویتامین A و ویتامین C برای تقویت چشم بسیار ضروری هستند. اکثر افراد میزان مورد نیاز از این ویتامین ها را در روز دریافت می کنند اما در صورتی که مطمئن نیستید که میزان کافی ویتامین ها را دریافت می کنید یا نسبت به نور های سبز و آبی در شب حساس هستید احتمالا دچار کمبود ویتامین A شده اید. ویتامین A به سهولت در قرص های جویدنی قابل خریداری است.

دقت کنید که مصرف بیش از حد ویتامین A باعث تحریک و کرامپ شکمی شده و در صورتی که مقدار مصرفی آن بسیار زیاد باشد عوارض خطرناکی به دنبال خواهد شد و ممکن است سبب آسیب های کبدی یا مرگ شود لذا در این مورد با پزشک خود مشورت کنید.

با توجه به اینکه آسیب های چشمی، اثرات بسیار بدی در زندگی روزمره دارند بهترین کار پیشگیری از آن هاست. اکثر بیماری های چشمی در صورت تشخیص به موقع قابل درمان هستند لذا در صورتی که در تفکیک اجسام و تشخیص آنها مشکل دارید بهترین کار مراجعه به پزشک است.

خوراکی های مفید جهت تقویت چشم

هویج، یکی از مهم ترین و مفید ترین خوراکی ها جهت تقویت چشم است که با دارا بودن ویتامین A، نقش مهمی در سلامت چشم ها ایفا می کند.

اسفناج و کلم بروکلی نیز به دلیل داشتن لوتئین و زیزانتین در سلامت قرنیه و پیشگیری از اختلالاتی مانند آب مروارید موثر هستند. همچنین این دو ماده باعث محافظت از چشم ها شده، بینایی را تقویت کرده و مانع از تاری دید می شوند.

فلفل و توت سرشار از ترکیبی به نام ردوپسین هستند که تاثیرات بسیار مفیدی بر بدن دارد و تاثیرات آن در چشم نیز اثبات شده است. همچنین تخم مرغ بدلیل داشتن مقدار زیادی پروتئین روند بازسازی سلولی در چشم را تسریع می کنند و بر بینایی اثرات مثبتی دارند.

همچنین ماهی هایی مثل ماهی تن، سالمون، ساردین بدلیل دارا بودن مقادیری زیادی از اسید چرب امگا 3، مانند آنتی اکسیدان عمل کرده و چشم ها را در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کنند.

 

هرگونه استفاده با درج نام مجله پزشکی دکتر سلام (لینک دهی مستقیم) مجاز می باشد.

مطالب مرتبط :

دلایل اصلی خستگی چشم 

برای تقویت چشم و بینایی چه چیزهایی مصرف کنیم؟

غذا هایی که خوردنشان چشم شما را تقویت می کند

 

5 1000
ارسال شده در 26 خرداد 1396 توسط با موضوع چشم و چشم پزشکی

پیشنهاد سردبیر

  • مساعد کردن محیط خانه برای کودک اوتیستیک
  • داروهاي جديد ضدصرع درصد عقب ماندگي ناشي از صرع را کاهش مي دهد
  • در ورزش پرورش اندام توجه به چه توصیه هایی ضرورت دارد
  • بارداری ایمن با آمادگی های مهم
  • حفظ روحیه افراد سالمند
  • نکاتی طلایی برای افزایش میزان استقامت و قدرت بدنی
  • داعیه و ایجاد جلب انگیزه
  • کمبود روی در بدن و این هشدارها
  • محبوبترین ها

  • خوردن هندوانه های رنگی چه عارضه ای دارد؟
  • از اضافه وزن بیشتر بدانید
  • 8 منفعت آب انبه
  • اندام متناسب باراهکارهایی ساده
  • معجزه خوردن 6 حبه سیر پخته شده
  • کالری سوپ
  • مصرف کمتر چربی چگونه امکانپذیر ا ست
  • درمان آرتریت روماتوئید به روش تغذیه ای
  • رپورتاژ

  • ارائه خدمات ویژه سلامت و زیبایی دندان در کلینیک دیبا
  • ارائه خدمات ارتودنسی با استفاده از روش های نوین و پیشرفته
  • کلینیک پیشرفته دندانپزشکی دیبا
  • کلینیک ارتودنسی دکتر گوگانی
  • دندان تاجی از زیبایی
  • الو دکتر

    تلگرام دکتر سلام
    دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما