دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
کلینیک صدف
دکتر فرح آل قیس
متخصص کاشت و پیوند مو
دیبا
کلینیک تخصصی دیبا
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
دکتر آزاده آقازاده
دکتر آزاده آقازاده
ماموگرافی، سونوگرافی دیجیتال
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
کلینیک شارلوت
کلینیک شارلوت
کلیه خدمات پوست،مو و زیبایی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی

نشستن زیاد به مدت طولانی چقدر ضرر دارد؟

نشستن زیاد به مدت طولانی، با شماری از نگرانی های مرتبط با سلامتی مثل چاقی، بیماری قلبی و حتی سرطان رابطه دارد. باور نمی کنید؟ از جای خود بلند شوید و این مقاله را بخوانید؛ وقت آن رسیده که چند گام از کامپیوتر خود فاصله بگیرید و این مقاله را بخوانید.

عوارض نشستن زیاد

برطبق یک تحقیق، افرادی که بیشتر از 4 ساعت در روز جلوی صفحه نمایش هستند، دارای یک ریسک بزرگ برای مرگ زودرس در اثر اختلالات قلبی و حوادث مربوط به آن هستند (مثل درد در قفسه سینه و یا حمله قلبی).

اما فقط جلوی تلویزیون نشستن ، باعث نگرانی نیست؛ بلکه هرگونه نشستن طولانی مدت مثل نشستن پشت میز کار و یا پشت فرمان ماشین نیز، میتواند مضر باشد. حتی اگر بعضی از فعالیتهای متوسط تا شدید را نیز انجام دهید، به نظر نمیرسد بتواند مضرات نشستن طولانی مدت را جبران کند.

راه حل؟ کمتر بنشینید و درهمه حال بیشتر حرکت کنید. هر زمانی که فرصت دست می دهد، به جای نشستن، میتوانید بایستید. برای مثال:

– وقتی با تلفن صحبت میکنید یا نهار میخورید

– اگر مجبورید به خاطر شغلتان مدت زیادی روی میز کار کنید، سعی کنید از یک میز ایستاده یا یک میز پایه بلند استفاده کنید و یا یک پیشخوان بسازید.

 

نشستن زیاد به مدت طولانی چقدر ضرر دارد؟

 

از آن هم بهتر این است که درباره راههای صحبت کردن نیز میتوانید فکر کنید:

قدم زدن با همکاران و صحبت در این اوقات، به جای جمع شدن همگی در اتاق کنفرانس

– سطح کار خود را روی یک تردمیل قرار داده و همزمان با قدم زدن، متن کاری را مطالعه کنید؛

شما حتی میتوانید صفحه نمایش و کیبورد خود را روی تردمیل نصب کرده و حتی با ورزش میتوانید ایمیل های خود را چک کنید. همزمان فکر کنید، کار کنید، تلفن جواب بدهید، موزیک ملایم گوش دهید، صحبت کنید، تلویزیون تماشا کنید. ولی فقط حرکت داشته باشید.

 

تاثیر حرکت بر سلامتی بدن

حتی حرکت به آرامی نیز میتواند اثر ژرفی داشته باشد. برای شروع شما میتوانید بیشتر کالری سوزانده ، این نیز به نوبه خود باعث کاهش وزن و افزایش انرژی شما میشود. بعلاوه فعالیت عضلات نیاز به ایستادن و دیگر حرکات دارد. بنظر می رسد این حرکات، واکنش های مربوط به شکستن مولکولهای چربی و شکر را در بدن شما تحریک میکنند.

 

نشستن زیاد به مدت طولانی چقدر ضرر دارد؟

 

زمانی که نشسته اید، این پاسخها را دریافت نمیکنید و سلامت شما به خطر می افتد. زمانی که ایستاده اید و یا بطور فعالانه حرکت دارید، این مراحل را دوباره به کار میگیرید.

برگردان: سیما آزادفلاح

بازنویسی: فرزانه پاشایی

هرگونه کپی برداری با نام دکتر سلام و لینک دهی مستقیم مجاز می باشد.

 

5 1000
ارسال شده در 4 تیر 1396 توسط با موضوع پزشکی
ارکید
دندانپزشکی دکترسلام
کلینیک صدف

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
x