دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
دکتر احمدی لاریجانی/ساختمان پزشکان
دکتر احمدی لاریجانی
دندان پزشک
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر شاهین کریمیان
دکتر شاهین کریمیان
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
دکتر فلاح/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی دکتر فلاح
دندانپزشک
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق‌تخصصی آندوسکوپی و کولونوسکوپی
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دندانپزشکی هیراد/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی هیراد
ارائه کلیه خدمات دندانپزشکی(ایمپلنت، لمینیت،عصب‌کشی و....)
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر خرازی
دکتر محمدرضا خرازی
کلینیک کاشت مو و ابرو
دندانپزشکی زیبایی دکتر نظری
دندانپزشکی دکتر داوود سید نظری
جراح- دندانپزشک ترمیمی،زیبایی، ایمپلنتولوژیست
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر فراهانی/ ساختمان پزشکان
دکتر مهدی فراهانی
متخصص جراحی
دکتر احمدی لاریجانی/ساختمان پزشکان
دکتر احمدی لاریجانی
دندان پزشک
دکتر شاهین کریمیان
دکتر شاهین کریمیان
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دندانپزشکی زیبایی دکتر نظری
دندانپزشکی دکتر داوود سید نظری
جراح- دندانپزشک ترمیمی،زیبایی، ایمپلنتولوژیست
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
کلینیک جوان
کلینیک جوان
پوست، زیبایی و لیزر
دکتر فلاح/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی دکتر فلاح
دندانپزشک
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
دکتر فراهانی/ ساختمان پزشکان
دکتر مهدی فراهانی
متخصص جراحی
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق‌تخصصی آندوسکوپی و کولونوسکوپی
دندانپزشکی هیراد/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی هیراد
ارائه کلیه خدمات دندانپزشکی(ایمپلنت، لمینیت،عصب‌کشی و....)
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
دکتر خرازی
دکتر محمدرضا خرازی
کلینیک کاشت مو و ابرو

غذا ها تاثیرات بسیار زیادی را در روند سلامت شما به عهده دارند. هر ماده غذایی که شما مورد مصرف قرار می دهید تاثیرات متفاوتی را بر عملکرد بدن شما دارد. از جمله خواص برخی مواد غذایی می توان به خاصیت آرام بخش بودن اشاره کرد. استفاده از این مواد غذایی بسیار مفید بوده و مانند دارو های آرام بخش عوارضی را در پی نخواهند داشت. به همین سبب به معرفی برخی از مفید ترین این مواد خوراکی اشاره خواهیم کرد. با دکتر سلام همراه باشید.

برخی از مواد غذایی افسردگی را از شما دور می‌کند، دردهایتان را تسکین می‌دهد و مانند آرام بخش عمل می‌کنند . واقعیت این است که مواد غذایی تأثیر زیادی روی سلامت و آرامش تک ‌تک ما دارد. برای همین توصیه می‌کنیم از این به بعد زمانی که یک درد ناگهانی به سراغ تان می‌آید بی‌ خیال مسکن و آرام‌ بخش شوید و یک فنجان چای، یک عدد هویج یا یک تکه شکلات میل کنید. با ما باشید تا با ۸ ماده‌ غذایی ضد درد و آرام ‌بخش آشنایتان کنیم.

استفاده از مغز های خوراکی

کمبود سلنیوم در بدن باعث اضطراب، افسردگی و خستگی می‌شود. آجیل (مغزها) سرشار از سلنیوم هستند، لذا مصرف مقداری از انواع آن به طور روزانه برای کاهش اضطراب و دل‌آشوب مفید می‌باشد.

دليل عمده آوردن آن در اينجا، وجود مقدار معتنابهی از منيزيم است، ماده‌ای که تاثير آرام‌بخش بر ماهيچه‌ها دارد. آرام بودن ماهيچه‌ها نقش اصلی را در تنظيم خواب ايفا می‌کند. پيش از خواب يک مشت بادام يا يک قاشق غذاخوری کره بادام صرف کنيد و ببينيد چقدر در بخواب رفتن و در خواب نگاهداشتن شما موثر است.

قارچ، ماهی تن و ماهی سالمون نیز حاوی مقادیر مناسبی از سلنیوم هستند. با این وجود، مصرف مغزها را فراموش نکنید.

مصرف لبنیات

شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید شیر اثر آرام‌بخش دارد. فقط کافی است شب‌هایی را به یاد آورید که مادرتان شیشه شیر گرمی را در دهان‌تان می‌گذاشت. شیر از آنجایی که حاوی تریپتوفان می‌باشد (تریپتوفان در ساخت سروتونین نقش دارد) باعث تسکین و آرامش مغز می‌شود.سروتونین علاوه بر احساس آرامش، باعث خواب عمیق و راحت هم می‌شود. اگر بدن شما قادر به هضم لاکتوز موجود در شیر نیست، از شیرهای بدون لاکتوز استفاده نمایید.

استفاده از  میوه ها و سبزیجات

همان‌طور که می‌دانید کمبود پتاسیم سبب خستگی عضلات، بی‌حوصلگی و ضعف، تندمزاجی و اضطراب می‌شود، اما با مصرف کلم بروکلی می‌توانید مقدار مناسبی از پتاسیم لازم را دریافت کنید. به علاوه، بروکلی سرشار از بتاکاروتن و ویتامین‌های C و E می‌باشد که تقویت سیستم ایمنی بدن را به همراه دارد، لذا مصرف آن در چند وعده طی هفته توصیه می‌گردد. منابع دیگر پتاسیم شامل آووکادو، موز، کلم پیچ، کلم بروکسل، کدوحلوایی، گوجه‌فرنگی و بادمجان هستند.

دستور تهیه یک معجون آرام بخش

 

مواد لازم :

گیلاس ۵ ‏تا ۶ ‏عدد

– مموز یک عدد متوسط

– شیرگرم یک پیمانه

– عسل یک ق چ

– جوز هندی یک چهارم ق چ

– دانه کتان یک ق چ

‏- بادام ۴ ‏عدد

‏- پودر کاکائو یک دوم ق چ

روش تهیه :

* کسانی که نمی توانند شیر بخورند می توانند از آب گیلاس یا چای بابونه و سنبل الطیب استفاده کنند

* اگر می خواهید سکته نکنید بهتر است آووکادو بخورید

* آووکادو سرشار از آنتی اکسیدان است که با انواع بیماری ها مقابله می کند

آرامش را وارد خودتان کنید

از دمنوش ها غافل نشوید!

دمنوش ها انواع مختلفی دارند که هرکدام به منظور مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. خاصیت آرام بخشی یکی از مهم ترین خواص برخی دمنوش های گیاهی است. البته این خاصیت در برخی دمنوش ها بیشتر از سایر موارد است. که در این زمینه می توان از چای سبز و همچنین چای کوهی نام برد. که در ادامه دستور تهیه این دمنوش ها قرار داده شده است.

یك قاشق مرباخوری پر از چای كوهی را در یك لیوان آب جوش ریخته و با قاشق خوب به هم بزنید. آن گاه روی آن را با یك نعلبكی بپوشانید و بگذارید مدت ۲۰ دقیقه بماند تا دم بكشد. سپس آن را صاف كرده و با شكر سرخ میل كنید. این چای، یك نوشیدنی خوش رنگ، خوش مزه و دل چسب است كه در شب های سرد پاییزی و زمستان، پس از یك روز كار و تلاش با ایجاد آرامش و رفع خستگی، انرژی از دست رفته را به شما باز می گرداند.

چای سبز
اسيد آمينه موجود در چای سبز، تئانين نام دارد، که به کاهش استرس کمک می‌کند و از آنجا که خاصیت آرام بخشی دارد می تواند حالت تنش، افسردگی وو هیجان را از بین ببرد. از آنجائيکه کافئين موجود در چای سبز جلوی خواب را می‌گيرد، پس سعی کنيد نوع کافئين زدا شده آن را مصرف کنيد.

کراکر پنیری

تردک (کراکر)، مانند بیسکویت معمولاً تُرد و نازک است. معمولا آن را همراه با محصولات غذایی دیگر نظير ورقه‌های پنیر، ورقه‌های گوشت، کره، کره بادام زمینی، مربا و غيره مصرف می‌کنند. پروتئين موجود در پنير از آسيد آمينه تريپتوفان برخوردار است. هيدرات کربن موجود در تردک باعث می‌شود که تريپتوفان سريع‌تر عمل کند و به خواب رفتن فرد زودتر انجام گيرد. پنیر چدار Cheddar cheeseنوعی پنیر سفت، صاف و زرد یا نارنجی رنگ است که از شیر گاو تهیه می‌شود. پنير چدار بيش از حتی گوشت بوقلمون تريپتوفان دارد.

 هوموس را فراموش نکنید

ماده اصلی هوموس، يعنی لپه، نه تنها سرشار از تريپتوفان، بلکه به ميزان زيادی از ويتامين ب-۶ و اسيد فوليک نيز برخوردار است. اسيد فوليک بر سيکل خواب بويژه در سالمندان تاثير مثبت می‌گذارد، و ويتامين ب-۶ ساعت بيولوژيکی را تنظيم می‌کند. مصرف کمی هوموس همراه با قطعه‌ای ‌نان پيش از خواب تاثير معجزه‌آسايی دارد.

شکلات سیاه یک آرام بخش قوی

نتایج پژوهش ‌های محققان انگلیسی نشان می‌دهد که شکلات سیاه نشاط‌ آور است و در برخی از افراد باعث افزایش ضربان قلب می‌شود. باید بدانید که تأثیر این شکلات تقریباً طولانی مدت است.

شکلات و کاکائو حاوی کافئین هستند برای همین هم مغز را تحریک می‌کند. برای همین هم ذهن شما را آرام کرده و خلق و خوی تان را بهتر می‌کنند.

کافئین

محققان انگلیسی ۴۸ داوطلب را مورد بررسی قرار دادند. به گروهی از شرکت‌ کننده‌ ها کافئین و به گروه دیگر پلاسبو دادند. سپس از آن‌ها خواستند که به چند تست و امتحان جواب بدهند. بررسی ‌ها نشان داد که کافئین توانایی و قابلیت ذهنی داوطلب ‌هایی که کافئین دریافت کرده بودند را افزایش می‌دهد.

محققان مشاهده کردند که کافئین اثرات متفاوتی روی افراد دارد و برای همین برخی معتاد این نوشیدنی می‌شوند و برای برخی دیگر چندان خوشایند نیست. علاوه بر این محققان معتقدند که برای خلاص شدن از سردرد هیچ نوشیدنی مانند یک فنجان قهوه موثر نیست. می‌پرسید چرا؟ اول به خاطر اینکه کافئین موجود در قهوه به تنگ شدن رگ‌ های خونی کمک می‌کند. دوم به این دلیل که کافئین مانند مسکن‌ هایی مانند آسپرین عمل می‌کند.

برخی افراد عادت کرده اند تا بلافاصله بعد از احساس کوچک ترین دردی رو به مصرف مسکن ها و دارو های آرام بخش می آورند؛ اما جدا تز عوارضی که این دارو ها بر سایر اعضای بدن دارند می توان به ایجاد اعتیاد در فرد مصرف کننده نیز اشاره کرد. به همین سبب بسیار توصیه می شود که به جای استفاده از دارو های شیمیایی خود را به مصرف مسکن های طبیعی عادت دهید.

 


در این باره بیشتر بخوانید: هر آنچه لازم است درباره د‌‌اروهای آرام بخش و خواب آور بدانیم


تدوین و گردآوری: حسن جوانبخت

هرگونه استفاده با درج نام دکتر سلام و لینک دهی مستقیم مجاز است

5 1000
ارسال شده در 6 تیر 1396 توسط با موضوع تغذیه , داروها , طب سنتی و گیاهان دارویی
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام) است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی