دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
کلینیک صدف
دکتر فرح آل قیس
متخصص کاشت و پیوند مو
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دیبا
کلینیک تخصصی دیبا
دکتر آزاده آقازاده
دکتر آزاده آقازاده
ماموگرافی، سونوگرافی دیجیتال
کلینیک شارلوت
کلینیک شارلوت
کلیه خدمات پوست،مو و زیبایی

فواید اسفناج بر مو سر سلامتی مو با تخم مرغ رژیم غذایی مناسب برای رشد مو تقویت مو سر با عدس تاثیر بلوبری در سلامتی مو

کسانی که خواهان موهای سالم هستند علاوه بر استفاده از محصولات مراقبت از مو باید رژیم غذایی مناسبی هم داشته باشند. تغذیه مناسب می تواند جوابگو کمبود های مواد لازم برای رشد و تقویت موها باشد. در این مقاله 9 ماده غذایی که برای سلامتی مو اهمیت زیادی دارند را آماده کرده ایم. با ما همراه شوید.

براي داشتن موهاي سالم، علاوه بر استفاده از محصولات مراقبت از مو تغذيه مناسب نيز لازم است. کمبود مواد لازم در رشد مو در مدت زمان طولاني قابل مشاهده و بررسي است اما پوست بدن سريعا در مقابل کمبود مواد لازم واکنش نشان مي دهد.

براي داشتن موهاي سالم، علاوه بر استفاده از محصولات مراقبت از مو تغذيه مناسب نيز لازم است. کمبود مواد لازم در رشد مو در مدت زمان طولاني قابل مشاهده و بررسي است اما پوست بدن سريعا در مقابل کمبود مواد لازم واکنش نشان مي دهد.لازم به ذکر است که تنها تغذيه عامل موثر در سلامت مو نيست و عوامل هورموني، کشيدن سيگار و خواب کم ممکن است روي موهاي شما اثر بگذارد.

اگر رژيم متعادل سرشار از پروتئين داشته باشيد و ده غذاي زير را مصرف کنيد موهاي سالم و شاداب خواهيد داشت:

1. ماهي سالمون

اين ماهي سرشار از پروتئين، ويتامين دي و اسيد چرب امگا ۳ مي باشد که براي سلامت مو ضروري است و بدن انسان به صورت طبيعي اين اسيد هاي چرب را نمي سازد. وجود اين اسيد هاي چرب در رژيم غذايي بسيار مهم است چون تقريبا ۳ درصد مو را تشکيل مي دهد.

2. گردو

گردو تنها دانه روغني است که مقدار زيادي اسيد چرب امگا ۳ ، بيوتن و ويتامين E دارد که از DNA سلول ها محافظت مي کند. همينطور مس موجود در گردو رنگ مو را تقويت مي کند. پس حتما گردو را در رژيم غذايي خود قرار دهيد چرا که کمبود بيوتن موجب ريزش مو مي شود.

3. سيب زميني شيرين

غذاي مفيد براي داشتن موهاي سالم – وبلاگ ايسامسيب زميني شيرين يک منبع غني کاروتن است که در بدن به ويتامين A تبديل مي شود. سلولهاي بدن بدون ويتامين A نمي توانند فعاليت کنند و کمبود آن موجب خارش و خشک شدن پوست سر مي شود.

4. تخم مرغ

فواید اسفناج بر مو سر سلامتی مو با تخم مرغ رژیم غذایی مناسب برای رشد مو تقویت مو سر با عدس تاثیر بلوبری در سلامتی مو

تخم مرغ يک منبع عالي پروتئين و حاوي چهار ماده معدني اصلي يعني روي، سلنيم، سولفور و آهن است. نقش آهن در بدن بسيار مهم است چون به رساندن اکسيژن به فوليکول مو کمک مي کند و به همين جهت يکي از دلايل اصلي کاهش مو کمبود آهن است.

5. اسفناج

آهن، بتا کاروتن، فوليک اسيد و ويتامين c موجود در اسفناج، فوليکول هاي مو را سالم نگه مي دارد.

6. عدس

اين دانه هاي کوچک حاوي مقدار زيادي پروتئين، آهن، روي و بيوتن هستند و انتخاب مناسبي براي تامين پروتئين گياه خواران و گوشت خواران مي باشند.

7. ماست چکيده

مواد لبني کم چرب مانند ماست چکيده داراي مقدار زيادي پروتئين مفيد براي مو ، ويتامين B5 و ويتامين D هستند. جالب است بدانيد که ويتامين B5 در بسياري از محصولات مراقبت مو وجود دارد. همينطور تحقيقات نشان داده است که ويتامين D باعث سلامت فوليکول ها مي شود.

8. بلو بري

فواید اسفناج بر مو سر سلامتی مو با تخم مرغ رژیم غذایی مناسب برای رشد مو تقویت مو سر با عدس تاثیر بلوبری در سلامتی مو

بلوبري ويتامين c زيادي دارد که براي سلامتي پوست سر و فوليکول مو بسيار مفيد است و کمبود آن ممکن است باعث آسيب مو بشود.

9. ماکيان (مانند مرغ، بوقلمون و اردک)

اين دسته از پرندگان مقدار زيادي پروتئين، روي، آهن و ويتامين B دارند که براي سلامتي مو بسيار مفيد مي باشند.

منبع: کوکا

5 1000
ارسال شده در 16 تیر 1396 توسط با موضوع تغذیه , زیبایی, پوست, مو

پیشنهاد سردبیر

  • مطالبی درباره خجالتی بودن در حضور دیگران
  • روش هایی برای افزایش میل جنسی
  • علت جذب پشه به سمت برخی افراد
  • اهمیت برنامه ریزی برای خرج زندگی
  • در آزمایشگاه سلولهای بنیادی اولین بافت معده انسانی تولید شد
  • زمانی که در خشکسالی مجبور به خوردن آب فاضلاب شویم
  • واكسن بيماري تب بي‌دوام گاوي براي نخستين بار وارد كشور شد
  • ریسک کدامیک بیشتر است؟ بیماری دیابت یا بیماری چربی
  • محبوبترین ها

  • درمان های خانگی مفید و موثر برای کلیه سنگ ساز
  • اختلالات سالهای اولیه یائسگی
  • علل ابتلا به بواسیر کدامند؟ چگونه می توان آنرا درمان کرد؟
  • اشتراکات آلزایمر با این بیماری ها
  • آقایان چهل ساله در جریان باشند
  • اگر زیاد می خوابید ؛ کبدتان بیمار است!
  • شناخت نشانه های هپاتیت C در مردان
  • رژیم غذایی برای دفع حملات سرگیجه
  • رپورتاژ

  • خدمات دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی دکتر نوروزعلی
  • ارائه بهترین خدمات دندانپزشکی در کلینیک رویال
  • جراحی پلاستیک و ترمیمی
  • خدمات دندانپزشکی پیشرفته توسط دکتر فرهت مجید فر
  • به اندام خود زیبایی دوچندان ببخشید
  • ارکید
    دندانپزشکی دکترسلام
    کلینیک صدف

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
    x