کلینیک جوان
کلینیک جوان
پوست، زیبایی و لیزر
دکتر فلاح/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی دکتر فلاح
دندانپزشک
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دندانپزشکی زیبایی دکتر نظری
دندانپزشکی دکتر داوود سید نظری
جراح- دندانپزشک ترمیمی،زیبایی، ایمپلنتولوژیست
نارمک/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی نارمک
متخصص کامپوزیت زیبایی
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر خرازی
دکتر محمدرضا خرازی
جراحی زیبایی
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر احمدی لاریجانی/ساختمان پزشکان
دکتر احمدی لاریجانی
دندان پزشک
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر فراهانی/ ساختمان پزشکان
دکتر مهدی فراهانی
متخصص جراحی
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
دندانپزشکی زیبایی دکتر نظری
دندانپزشکی دکتر داوود سید نظری
جراح- دندانپزشک ترمیمی،زیبایی، ایمپلنتولوژیست
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی
دکتر فلاح/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی دکتر فلاح
دندانپزشک
دکتر خرازی
دکتر محمدرضا خرازی
جراحی زیبایی
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
نارمک/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی نارمک
متخصص کامپوزیت زیبایی
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
کلینیک جوان
کلینیک جوان
پوست، زیبایی و لیزر
دکتر شاهین کریمیان
دکتر شاهین کریمیان
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دندانپزشکی هیراد/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی هیراد
ارائه کلیه خدمات دندانپزشکی(ایمپلنت، لمینیت،عصب‌کشی و....)
دکتر احمدی لاریجانی/ساختمان پزشکان
دکتر احمدی لاریجانی
دندان پزشک
دکتر فراهانی/ ساختمان پزشکان
دکتر مهدی فراهانی
متخصص جراحی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی

بالاخره شب شام بخوریم یا نه؟
چند بار با این جمله روبرو شده اید؟ “اگر میخواهی وزن خودت را پایین بیاوری شبها شام نخور”؛ و یا اینکه ” خوردن شام دیر وقت، یک دستور قطعی برای برگشت اضافه وزن است”. با وجود آن چیزهایی که ممکن است شنیده باشید، خواه ناخواه پاسخی کاملا روشن در باره خوردن درشب، وجود ندارد. درحقیقت خوردن غذاهای مطمئن درشب، حتی میتواند برنامه شما را به سمت رسیدن به اهداف رژیمی تان سرعت ببخشد.

یک حقیقت فیزیولوژیکی این است که هیچ اتفاق جادویی در هنگام تبدیل ساعت 8 به 9 شب نمی افتد. خوب، پس این قانون از کجا می آید؟ مردم در هنگام شب، کمتر فعال هستند، که معنی آن این است که کمتر نیز کالری میسوزانند؛ بعلاوه به نظر می رسد زمان شام زمانی است که افراد در بالاترین ریسک مصرف کالری های بیشتر ازنیاز هستند.

کمی بیفکری است که در هنگام تماشای تلویزیون غذا بخوریم. بر طبق تحقیقات، 66 درصد از امریکایی ها هنگام تماشای تلویزیون شام میخورند، در نتیجه میتوانید محاسبه ریاضی کالری ها را خیلی خوب انجام دهید. اگر فکر میکنید که چون عادات تغذیه ای سالمی دارید، پس این قسمت روی شما اثری نداشته و میتوانید نشسته در جلوی تلویزیون شام بخورید، بهتر است دوباره فکر کنید.

در تحقیقی که در سال 2011 تحت عنوان “اشتها” چاپ شد، نشان داده بود که افرادی که رژیم خود را تحت کنترل دارند و مراقب کالری های مصرفی خود هستند، بیشتر احتمال دارد تا توسط محتوای مربوط به غذا در تلویزیون تحت تاثیر قرار بگیرند. این باعث میشود تا آنها غذاهای پرکالری بیشتری مصرف کنند. خوردن در شب و در موقعیتهای درست اصلا بد نیست؛

خوردن بدون فکر و خوردن مواد غذایی به درد نخور که باعث دردسر میشود بد است. اگر میبینید بدون فکر میان وعده ای درشب و دیر هنگام میخورید، پس بله ، ممانعت از مصرف کالری زیاد در شب بسیار مهم است. در زیر چهار راهکار شگفت انگیز در مورد خوردن در شب هنگام آمده است که میتواند همزمان هم به پایین آمدن اضافه وزن شما کمک کند و هم عملکرد شما را در ورزش بالا ببرد:

1- شام با قند پایین امشب شما، میتواند به کنترل قند خون فردای شما کمک کند.

شروع روز با غذاهای درست و صحیح، باعث خواب شبانه خوب شما نمیشود؛ در واقع خواب خوب شبانه با پیش غذایی در شام شروع میشود. در یک مطالعه که در مجله امریکایی “مواد مغذی بالینی” چاپ شده بود، دریافته بودند که “آنچه شما شب هنگام میخورید، بر چگونگی پاسخهای بدن شما به صبحانه روز بعدتان موثر است”.

یافته ها نشان دهنده آن است که افرادی که شام گلیسمی پایینی در شب خورده اند، قادر به تنظیم بهتر قند خون بعد از صبحانه روز بعد خود هستند. بهینه سازی کنترل قند خون نه تنها برای کاهش وزن مهم است، بلکه برای سلامت عمومی شما نیز مهم است. شامی که بتواند به کنترل بهتر قند خون شما در صبح روز بعد کمک کند، یک شام گلیسمی پایین و کربوهیدراتی مثل: سیب زمینی شیرین، عدس، لوبیای سیاه و یا سبزیجات سبز مورد علاقه خود به اضافه پروتئین بدون چربی مثل سینه مرغ، گوشت گاو نازک یا ماهی سالمون به صورت ترکیبی می باشد.

2- اگر چنانچه شب هنگام و دیر وقت کربوهیدرات بخورید، همه آنها تبدیل به چربی نمی شوند.

ورزش کردن، یکی از فعالیتهایی است که در زندگی شما دارای بزرگترین اثر بر روی چگونگی فرآیندهای بدن شما و سوخت و ساز مواد غذایی مصرفی شما می باشد. زمانی که شما ورزش میکنید، بدن شما خود را با مواد غذایی مصرفی شما، تغییر می دهد. این تغییرات، ترجیحا به سمت بازیابی مواد غذایی نیمه جامد است؛

به این معنی که پس از ورزش، عضلات شما قادر به جذب کربوهیدرات بیشتری خواهد بود. این اتفاق بدون درنظر گرفتن هر زمانی از روز می باشد. اما هنوز هستند کسانی که از ترس تبدیل کربوهیدرات به چربی در شب، از خوردن آن به عنوان شام پرهیز میکنند. حتی بعد از ورزش نیز آن را مصرف نمیکنند. پس از ورزش، بخصوص غذاهای خیلی جامد را نخورید؛

چون میتواند باعث نابودی دستاوردهای شما و بازیابی بعد از تمرین شما شود. در 45 دقیقه پس از تمرین، یکی از اولویت های ناب غذایی شما، باید بازیابی از تمرینات باشد؛ به گونه ای که حال شما را بهتر و عضلاتتان را قویتر سازد. پس فقط به این خاطر که روز تمام شده و دیگر برای مصرف آن خیلی دیر است، مصرف کربوهیدرات پس از ورزش را از دست ندهید.

کربوهیدراتهایی مثل سیب زمینی شیرین و موز را برای سوخت گیری عضلات خود و ذخیره انرژی عضلات خود مصرف کنید. در نتیجه وقتی دوباره شروع به تمرین کنید، آنها آماده هستند که سوزانده شوند.

 

بالاخره شب شام بخوریم یا نه؟

3- مصرف کربوهیدراتها در شب، میتواند به کنترل گرسنگی شما کمک کند.

اخیرا در یک مطالعه دریافتند که خوردن کربوهیدراتها در شب، ممکن است در واقع برای کنترل اشتهای شما در طی روز کمک کننده باشد. در تحقیقی که در سال 2011 در مجله “تغذیه و چاقی، متابولیسم و اختلالات قلبی-عروقی”، چاپ شده بود، محققان یک گروه شامل 63 زن و مرد چاق افسر پلیس را تحت دو رژیم غذایی قرار دادند.

در اولین رژیم، افسران پلیس اجازه داشتند که به طور مساوی و در تمام طول روز کربوهیدرات مصرف کنند؛ در حالی که دومین رژیم بر استفاده از کربوهیدرات در شب، متمرکز بود. یافته ها حاکی از این بود که شرکت کنندگانی که بیشتر کربوهیدرات خود را در هنگام شب مصرف کرده بودند، تجربه تغییرات هورمونی را داشتند که منجر به کاهش گرسنگی آنها شده بود. توانایی کنترل گرسنگی، یک راهکار کلیدی در موفقیت برنامه کاهش وزن طولانی مدت است.

در برنامه کاهش وزن طولانی مدت قبلی، که در نیوانگلند و در مجله “علم طب” چاپ شده بود، دریافته بودند که گیرنده های حسی گرسنگی بدن شما، با خوردن کمتر در طول زمان، خود را انطباق نمی دهد. در این مطالعه یافت شده بود که هورمونهای گرسنگی حداقل 18 ماه در طول رژیم غذایی، بالا باقی می مانند. پس چنانچه دریافت کالری روزانه شما در هنگام رژیم گرفتن، شروع به پایین آمدن کند، به جای جدا کردن مقداری کربوهیدرات در بین چند وعده غذایی مختلف، اگر آن را برای وعده غذایی شب هنگام خود قرار دهید، سود بیشتری می گیرید.

بالاخره شب شام بخوریم یا نه؟

4- مصرف پروتئین قبل از خواب میتواند به بازسازی عضلات شما در هنگام خواب کمک کند.

یک افسانه در باره خوردن قبل از خواب هست که میگوید: “شما غذای شب را هضم نمی کنید، چون در خواب هستید”. این زیاد درست نیست؛ چون زمانی که خواب هستید، بدن شما کار کردن را متوقف نمیکند.قلب شما خون را پمپاژ میکند و ریه های شما تنفس را ادامه می دهد. این راهکار که قبل از به خواب رفتن غذا بخورید، میتواند به بهینه سازی تلاشهای بازسازی عضلات شما کمک کند.

در وعده های غذایی پرورش دهندگان اندام، یک وعده غذایی غنی از پروتئین کازئین مثل: شیر، پنیر، ماست و پودرهای پروتئینی گنجانده شده است؛ چون عقیده داشتند که قبل از به خواب رفتن، کمک به بازسازی و پرورش عضلات شما در خواب میکند؛ و حالا تحقیقات جدید، راهکار این گروه را حمایت میکند.

در یک تحقیق که در سال 2012 در مجله “پزشکی و علم در ورزش و تمرین” چاپ شده بود، دریافته بودند که مصرف بلافاصله پروتئین قبل از به خواب رفتن، کمک به بازیابی رشد عضلات، تعمیر و نگهداری در طی یک شب بعد از تمرین میکند. برای سرعت بخشیدن به بازیابی پس از جلسات ورزشی، قبل از اینکه به خواب شبانه بروید،مقداری پروتئین کازئین نیمه جامد و یا یک کاسه ماست یونانی بخورید.

برگردان: سیما آزادفلاح

هرگونه کپی برداری با نام دکتر سلام و لینک دهی مستقیم مجاز است

5 1000
ارسال شده در 18 تیر 1396 توسط با موضوع تغذیه , سلامت اعضای خانواده

پیشنهاد سردبیر

  • نظریه جزام با گوشت سفید و فراورده های لبنی رد شد
  • سالاد بادمجان کبابی و مرغ
  • از بین بردن چربی های اضافی در ران ها
  • برطرف کردن تشنگی در حین تمرینات ورزشی
  • تاثیرات منفی فرآورده های لاغری برای بدن
  • مواد غذایی موثر برای حفظ سلامت بدن
  • تصاویری از دستگاه نوکلئوتوم
  • تاثیر محیط مدرسه بر روحیات دانش آموزان
  • محبوبترین ها

  • با این ترفندها سلطان قلب فرد مورد علاقه تان شوید!
  • روش هایی برای مقابله با کمبود اعتماد به نفس و درمان آن
  • افراد کامل و بالغ چه خصوصیاتی دارند
  • تغییر نیازهای دلبستگی عاطفی کودکان
  • بررسی وسواس فكری- عملی و راه های درمان آن
  • کلید هایی طلایی برای تبدیل شدن به بهترین دوست عزیزانتان
  • توصیه های درمانی به افراد وسواسی
  • اهمیت ارزش و احترام برای زنان
  • رپورتاژ

  • آشنایی با جدیدترین رکورددار رژیم دکتر کرمانی
  • برای نوزادی که در راه است چه چیزهایی لازم دارید؟
  • مرکز لیزر و زیبایی فلورا
  • پلی کلینیک شبانه روزی ساج
  • برای اطلاع از قیمت هایفو این مطلب را بخوانید
  • دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام (NEW) است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی