آزمایشگاه نیلو
آزمایشگاه نیلو
اختلالات اسيد امينه
نیلوفر داوودپور
دکتر نیلوفر داودپور
ارائه خدمات ترمیمی-زیبایی
دکتر نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
فوق‌تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو پلاسماجت
ایران نوین – رجایی
لاغری با دستگاه یا رژیم
کلینیک ایران نوین
کلینیک یکتا
کلینیک یکتا
کلینیک تخصصی پوست و مو
دکتر وحید عارفی
دکتر وحید عارفی
متخصص لمینیت و زیبایی
دکتر افشین قرایی
افشین قرایی
کارشناس شنوایی سنجی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دکتر محمدرضا کاظمی
دکتر محمدرضا کاظمی
فوق‌تخصص درد
کلینیک ساج
پلی‌کلینیک شبانه‌روزی ساج
هر آنچه شما می‌خواهید
دکتر رضا شعبان‌پور
دکتر رضا شعبان‌پور
طراحی لبخند با لومینییرز سرامیکی بدون کوچک‌ترین تراش
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی

فواید پیاده روی تقویت عضلات پا پیاده روی و افزایش روحیه پیاده روی افزایش حجم عضلات پا

پیاده  روی یکی از جمله مفید ترین ورزش هایی است به هیچ هزینه ای نیاز ندارد و هر فردی که توانایی راه رفتن را داشته باشد می تواند به این ورزش بپردازد. متخصصین معتقدند که انجام پیاده روی می تواند تاثیرات شگفت انگیزی را در سلامت فرد چه بعد جسمانی و چه از لحاظ فکری داشته باشد. در این مطلب به بررسی فواید طلایی پیاده روی در سربالایی اشاره خواهیم کرد. در ادامه با دکتر سلام همراه باشید.

پیاده روی بر روی سر بالایی علاوه بر کالری سوزی باعث افزایش قدرت عضلات نیز می‌شود و فواید زیادی برای سلامتی دارد. این ورزش که غالبا در طبیعت انجام می‌شود بر روحیه نیز تاثیر می‌گذارد.

فواید پیاده روی تقویت عضلات پا پیاده روی و افزایش روحیه پیاده روی افزایش حجم عضلات پا   فواید پیاده روی تقویت عضلات پا پیاده روی و افزایش روحیه پیاده روی افزایش حجم عضلات پا

پیاده روی در سر بالایی راهی آسان برای افزایش ضربان قلب و قدرتمند کردن عضلات بدن است. چهار فایده اصلی این ورزش عبارتند از:

1. کالری سوزی:

پیاده روی در سر بالایی بدن را وارد چالش می‌کند که منجر به کالری سوزی بیشتر می‌شود. بررسی‌ها در دانشگاه هاروالد نشان داده است که فردی حدود 77 کیلوگرم وزن دارد با طی کردن یک و نیم کیلومتر در 17 ‌دقیقه بر روی سطح صاف 149 کالری می سوزاند در صورتی که اگر همین کار را بر روی سر بالایی انجام دهد 223 کالری می سوزاند. با افزایش سرعت و افزایش شیب این کالری سوزی بیشتر هم می‌شود.

2. افزایش حجم عضلات پاها و بالاتنه:

هنگامی که بر روی سربالایی حرکت می کنید بیشتر وزن بدن خود را به سمت جلو حرکت می دهید. در این حالت عضلات باسن و همسترینگ بیشتر درگیر می‌شوند. هنگامی که سر پایینی حرکت می‌کنیم بیشتر عضلات چهارسر و زانو کار می‌کنند. برای این که در شب بتوانید تعادل خود را حفظ کنید عضلات بالاتنه درگیر می‌شوند.

فواید پیاده روی تقویت عضلات پا پیاده روی و افزایش روحیه پیاده روی افزایش حجم عضلات پا   فواید پیاده روی تقویت عضلات پا پیاده روی و افزایش روحیه پیاده روی افزایش حجم عضلات پا   فواید پیاده روی تقویت عضلات پا پیاده روی و افزایش روحیه پیاده روی افزایش حجم عضلات پا

3. افزایش تمرکز:

مطالعات انجام شده نشان داده است وقتی افراد در طبیعت پیاده روی می‌کنند تمرکز آنها افزایش می‌یابد. به ‌این‌ ترتیب پیاده روی در طبیعت هم در بدن و هم در ذهن تاثیر گذار است و کارایی شناختی را بهبود می بخشد.

4. افزایش خوشحالی:

این شاید بهترین فایده پیاده روی در طبیعت باشد. این ورزش تا حدود زیادی استرس را کاهش می‌دهد و فعالیت مغز در قسمت کورتکس که مربوط به افسردگی است را کاهش می‌دهد. پیاده روی در طبیعت تکرار افکار منفی در مغز را کمتر می کند.

ایسنا

5 1000
ارسال شده در 21 تیر 1396 توسط با موضوع ورزش و سلامتی

ارکید
تلگرام دکتر سلام
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
x