کلینیک شارلوت
کلینیک شارلوت
کلیه خدمات پوست،مو و زیبایی
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر آزاده آقازاده
دکتر آزاده آقازاده
ماموگرافی، سونوگرافی دیجیتال
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
دیبا
کلینیک تخصصی دیبا
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
کلینیک صدف
دکتر فرح آل قیس
متخصص کاشت و پیوند مو
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک

کاهش دردهای مزمن با شنا کردن کاهش درد مزمن با پیاده روی فواید یوگا در کاهش درد های مزمن چگونه عضلات خود را تقویت کنیم تاثیر تای چی در درمان افسردگی

ورزش کردن یکی از راه هایی است که به کاهش درد کمک بسیار زیادی می کند و می توانید با انجام برخی ورزش ها عضلات خود را تقویت کنید. در این مقاله از دکتر سلام بهترین ورزش های را که به مقابله با درد مزمن می پردازند را آماده کرده ایم. پیشنهاد می کنیم که به هیچ وجه این مقاله را از دست ندهید.

شنا ورزشی با اثر پایین محسوب می شود که بر مفاصل بدن شما فشار وارد نمی کند. این ورزش عضلات شما را تقویت می کند و به حفظ انعطاف پذیری بدن کمک می کند.

بیشتر مردم هنگامی که درد دارند، ورزش را کنار می گذارند. اما این اشتباهی بزرگ است زیرا انجام ورزش به روشی درست می تواند به کاهش درد کمک کرده و کیفیت زندگی را بهبود ببخشد.

نیازی نیست تا هر روز تمرینات اسکات یا دویدن را انجام دهید تا تناسب اندام خود را حفظ کنید. در حال حاضر، ورزش هایی ساده اما در عین حال موثر وجود دارند که می توانید بدون آسیب زدن به خود آنها را انجام دهید.

تنها پیش از انجام این فعالیت های ورزشی با پزشک خود مشورت کنید.

شنا

شنا ورزشی با اثر پایین محسوب می شود که بر مفاصل بدن شما فشار وارد نمی کند. این ورزش عضلات شما را تقویت می کند و به حفظ انعطاف پذیری بدن کمک می کند. شنا به نرم کردن عضلات کمک می کند.

اما در صورت احساس درد در ناحیه گردن یا پشت ممکن است مجبور به پرهیز از انجام شنای پروانه و شنای قورباغه باشید. این دو نوع شنا پشت را وادار می کنند در حالت قوسی قرار بگیرد که می تواند درد را تشدید کند.

پیاده روی

کاهش دردهای مزمن با شنا کردن کاهش درد مزمن با پیاده روی فواید یوگا در کاهش درد های مزمن چگونه عضلات خود را تقویت کنیم تاثیر تای چی در درمان افسردگی

پیاده روی به اندازه ای که شایسته آن است مورد توجه قرار نمی گیرد. در صورت انجام این فعالیت به صورت منظم، پیاده روی می تواند استرس را کاهش دهد، استقامت را افزایش دهد و بسیاری فواید دیگر را ارائه کند.

آیا به اندازه ای احساس درد می کنید که نمی توانید بندهای کفش خود را گره بزنید یا در شرایطی راحتی رانندگی کنید؟ پیاده روی می تواند توانایی شما در انجام این قبیل وظایف را افزایش دهد و نتایج مثبت بسیار دیگری داشته باشد. پیاده روی تولید اندورفین را افزایش می دهد، که درد را کاهش می دهد.

روزانه حداقل 30 دقیقه پیاده روی کنید.

تای‌چی

تای‌چی می تواند به کاهش درد مزمن کمک کند. این تمرین چینی حرکات کششی، کنترل تنفس، مدیتیشن و قدرتی را ترکیب می کند.

نتایج یک مطالعه نشان داد که انجام تای‌چی دو بار در هفته و به مدت 12 هفته به کاهش تجربه درد در افراد مبتلا به فیبرومیالژیا کمک کرده است.

همچنین، انجام تای‌چی به کاهش فشار خون، مبارزه با افسردگی و بهبود سلامت قلب کمک می کند.

حرکات کششی سبک

حرکات کششی نه تنها به حفظ تناسب اندام کمک می کنند، بلکه در کاهش درد نیز موثر هستند. و نکته جالب توجه این است که حرکات کششی سبک که انجام آنها در هر مکانی امکان پذیر است نیز چنین اثری را به همراه دارند.

حرکات کششی را هر روز انجام دهید تا عضلات نرم و انعطاف پذیر باقی بمانند.

یوگا

کاهش دردهای مزمن با شنا کردن کاهش درد مزمن با پیاده روی فواید یوگا در کاهش درد های مزمن چگونه عضلات خود را تقویت کنیم تاثیر تای چی در درمان افسردگی

نتایج یک پژوهش نشان داد که حرکات پایه و ساده یوگا می توانند به کاهش درد و سطوح کورتیزول در زنان مبتلا به فیبرومیالژیا کمک کنند. در این مطالعه، شرکت کنندگان دو بار در هفته و به مدت 75 دقیقه یوگا تمرین می کردند.

البته بهتر است از انجام حرکات سخت یوگا که بر مفاصل و ستون فقرات فشار وارد می کنند، پرهیز کنید.

تمرینات ساده قدرتی بی نیاز از وزنه

اگر از آرتروز رنج می برید، فعالیت خود را با تمرینات قدرتی ساده آغاز کنید. این تمرینات ورزشی توده عضلانی را افزایش می دهند و استخوان ها را تقویت می کنند.

انجام تمریناتی مانند شنا با کمک دیوار، اسکات با صندلی و چرخش دست را مد نظر قرار دهید. به خاطر داشته باشید که انجام تمریناتی بیش از اندازه سخت می توانند درد را تشدید کنند.

منبع: عصر ایران

5 1000
ارسال شده در 25 تیر 1396 توسط با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • چگونه انگیزه برای لاغری به دست آوریم
  • 10 ویژگی دوست داشتنی که مردم در شما می بینند
  • اطلاعاتی درباره صنعت دارو
  • بررسی علائم و نشانه های ابتلا به دیابت و علل ابتلا به آن
  • محتلم شدن و انزال
  • رجوع دوباره به رابطه از هم گسیخته
  • عارضه شکاف کام در برخی از اطفال
  • انتقال ویروس های بیماری زا به اشکال مختلف
  • محبوبترین ها

  • شناسایی هپاتیت و HIV در سریعترین زمان ممکن با استفاده از نانو ذرات
  • علل کاهش وزن و عدم افزایش وزن در شما چیست؟
  • آسیب های ریوی ناشی از آلودگی هوا
  • برطرف کردن مزمن ترین یبوست ها
  • رینیت آلرژیک/ عامل اصلی آلرژی در فرش منزلتان!
  • علت رویش موهای زاید و هیرسوتیسم در خانم ها
  • افزایش طول عمر بیماران سرطانی با مصرف یک ویتامین
  • منابعی برای افرادی که مبتلا به آلرژی غذایی هستند
  • رپورتاژ

  • فروشگاه تجهیزات پزشکی بازار طب
  • هایفو HIFU – لیفت صورت بدون جراحى
  • لثه ای روشن به رنگ سلامتی
  • کاهش وزن همراه با حفظ حجم عضلات بدن
  • کلینیک پوست و زیبایی دکتر فاطمه بامداد
  • ارکید
    دندانپزشکی دکترسلام
    کلینیک صدف

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
    x