کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
دکتر علیرضا فقیهی
دکتر علیرضا فقیهی
متخصص گوش و حلق وبينى
دکتر شاهین شمس
دکتر شاهین شمس
متخصص جراحی فک و صورت
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دیبا
کلینیک تخصصی دیبا
کلینیک صدف
دکتر فرح آل قیس
متخصص کاشت و پیوند مو
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی

ماه نهم بارداری غذاهای سرشار از ویتامین C دوران بارداری تغذیه ماه نهم بارداری تغذیه دوران بارداری

زمانی که مواد غذایی سالم و مغذی مصرف می‌کنید بارداری بدون مشکل و سالمی را برای خودتان تضمین می‌کنید. زمانی که یک رژیم غذایی درستی داشته باشید مانع ناراحتی هایی مانند یبوست و سوزش سر دل می‌شوید. این به نوبه خود به رشد و سلامت جنین کمک می کند. در ماه نهم از دوران بارداری، رشد جنین در داخل رحم مادر تقریبا کامل شده است. از این رو، وزن او به سرعت در حال افزایش خواهد بود و رشد مغز و ریه های او تا پایان بارداری هم ادامه خواهد یافت.

اما با این حال، به یاد داشته باشید که شما مادر باردار هنوز هم نمی توانید از مصرف برخی از مواد غذایی لذت ببرید. نکته مهم در مورد ماه نهم بارداری این است که به یاد داشته باشید دقت و توجه در مورد آنچه که می خورید مانند ماه های قبل، بسیار لازم و ضروری است، چون دستگاه گوارش با استفاده از مواد مصرفی شما می تواند سبب افزایش سریع وزنتان شود، به همین دلیل است که شما باید رژیم غذایی متعادل و مغذی که در ماه های اولیه بارداری خود دنبال می کردید، ادامه دهید.

اما می توانید وعده های غذایی انتخابی خود را کمی بزرگتر از قبل کنید. در این مقاله، لیستی از مواد غذایی که باید در ماه نهم بارداری در رژیم غذایی مادر باردار وجود داشته باشد، بیان خواهید شد. این مواد غذایی عبارتند از:

– غلات و نان: 6 تا 11 وعده در هر روز

– میوه ها: 2 تا 4 وعده در هر روز

– سبزیجات: بیش از 4 وعده در هر روز

– فرآورده های لبنی: 4 وعده در هر روز

– غذاهای غنی از پروتئین: 3 وعده در هر روز

– جهت هیدراتاسیون بدن مادر: حداقل 22 لیتر آب خالص در هر روز باید مصرف شود.

ماه نهم بارداری غذاهای سرشار از ویتامین C دوران بارداری تغذیه ماه نهم بارداری تغذیه دوران بارداری

مواد غذایی که می‌بایست در ماه نهم بارداری مصرف کنید:

1) غذاهای سرشار از فیبر

– سبزیجات

– میوه ها

– نان کامل

– غلات

– حبوبات

– خرما

ماه نهم بارداری غذاهای سرشار از ویتامین C دوران بارداری تغذیه ماه نهم بارداری تغذیه دوران بارداری

2) غذاهای سرشار از آهن (مصرف حداقل 3 وعده غذاهای غنی از آهن به صورت روزانه)

– ماهی

– مرغ

– زرده تخم مرغ

– گل کلم

– عدس

– نخود

– اسفناج

– انواع توت ها

سویا

– میوه های خشک مانند آلو، کشمش، و غیره

ماه نهم بارداری غذاهای سرشار از ویتامین C دوران بارداری تغذیه ماه نهم بارداری تغذیه دوران بارداری

3) غذاهای سرشار از کلسیم

– خربزه

– محصولات لبنی

– بلغور جو دوسر

– بادام

دانه کنجد

ماه نهم بارداری غذاهای سرشار از ویتامین C دوران بارداری تغذیه ماه نهم بارداری تغذیه دوران بارداری

4) غذاهای سرشار از ویتامین C

– میوه های خانواده مرکبات

– گوجه فرنگی

– توت فرنگی

– کلم بروکلی

– گل کلم

ماه نهم بارداری غذاهای سرشار از ویتامین C دوران بارداری تغذیه ماه نهم بارداری تغذیه دوران بارداری

5) غذاهای سرشار از اسید فولیک

– سبزیجات برگ سبز

– حبوبات مانند لوبیا، نخود و لوبیا چشم بلبلی

6) غذاهای سرشار از ویتامین A

– اسفناج

– هویج

– سیب زمینی شیرین

– طالبی

ماه نهم بارداری غذاهای سرشار از ویتامین C دوران بارداری تغذیه ماه نهم بارداری تغذیه دوران بارداری

ممنوعیت های ماه نهم بارداری

1) کافئین

– باید از آن دوری کنید اگر علاقه به نوشیدنی کافئین دار دارید باید میزان کافئین آن از 200 میلی گرم تجاوز نکند. شکلات همچنین حاوی کافئین، می‌بایست مقدار کم مصرف شود.

2) الکل

– الکل بسیار خطرناک است و می‌بایست برای جلوگیری از عقب ماندگی ذهنی، زایمان زودرس و همچنین طیف گسترده ای از نقائص هنگام تولد، از مصرف آن خودداری کنید.

3) مواد غذایی شیرین

– مواد شیرین کننده که باید به طور کامل از رژیم غذایی خود در دوران بارداری حذف کنید.

ماه نهم بارداری غذاهای سرشار از ویتامین C دوران بارداری تغذیه ماه نهم بارداری تغذیه دوران بارداری

4) انواع پنیر نرم

– این نوع از پنیر است که به طور معمول پاستوریزه نیست و مصرف آن می تواند به عفونت منجر شود.

5) غذای دریایی خام

– از مصرف انواع سوشی خودداری کنید. ( اغلب از ماهی خام تهیه می‌شود)

6) توتون و تنباکو

– در دوران بارداری خطرناک است. اگر شما یک فرد سیگاری هستند و یا اگر شما تنباکو مصرف می‌کنید باید ماه نهم ترک کنید زیرا موجب جلوگیری از رشد جنین می‌شود.

ماه نهم بارداری غذاهای سرشار از ویتامین C دوران بارداری تغذیه ماه نهم بارداری تغذیه دوران بارداری

در دوران بارداری مقدار استروژن و پروژسترون در بدن زن باردار به‌ طور مرتب افزایش می‎یابد و در سه ماهه آخر بارداری، مقدار تولید این هورمون‌ها به بیشترین حد می‎رسد. این هورمون‌ها روی لثه‎ها تاثیر می‎گذارند و تغییراتی را ایجاد می‎نمایند.

معمولا افزایش التهاب لثه در دوره بارداری، از ماه دوم یا سوم شروع می‎شود و تا ماه هشتم ادامه می یابد و در ماه نهم مقداری كمتر می‎شود.


مطلب مرتبط: تغذیه ماه هشتم بارداری


منبع: دکتر سلام

5 1000
ارسال شده در 28 تیر 1396 توسط با موضوع تغذیه
ویزیت یاب

مطالب پیشنهادی

کلینیک صدف
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
x