دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
کلینیک شارلوت
کلینیک شارلوت
کلیه خدمات پوست،مو و زیبایی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
کلینیک ساج
پلی‌کلینیک شبانه‌روزی ساج
هر آنچه شما می‌خواهید
دکتر وفایی
دکتر حمیدرضا وفایی
جراحی پلاستیک و ترمیمی (لیپوماتیک)
دکتر فرزاد حسینی
دکتر فرزاد حسینی
لیفت صورت
آزمایشگاه نیلو
آزمایشگاه نیلو
اختلالات اسيد امينه
دکتر محسن پور حقیقی
دکتر محسن پور حقیقی
متخصص دندان پزشکی ترمیمی و زیبایی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
ایران نوین – رجایی
لاغری با دستگاه یا رژیم
کلینیک ایران نوین
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو پلاسماجت
دکتر علیرضا فقیهی
دکتر علیرضا فقیهی
جراحى زيبايى بينى ( رينوپلاستى)
دکتر رضا شعبان‌پور
دکتر رضا شعبان‌پور
طراحی لبخند با لومینییرز سرامیکی بدون کوچک‌ترین تراش

ماه هفتم بارداری غذاهای ممنوع در بارداری دوران بارداری تغذیه ماه هفتم بارداری تغذیه دوران بارداری

تبریک شما نیم بیشتر از دوران بارداری را سپری کرده اید و اکنون در سه ماهه سوم بارداری هستید. در ماه هفتم بارداری علائمی خاص مشاهده می کنید که فقط با مصرف غذاهای مناسب از بین می روند. در این مرحله برخی موادغذایی را باید بیشتر و برخی را باید کمتر بخورید. سعی کنید غذاهای سالم و بهداشتی مصرف کنید. در این مرحله باید غذاهای سالم مصرف کنید و غذاهای مصرفی باید روزانه تقریبا 450 کالری اضافی انرژی تامین کنند. به جای مصرف وعده های بزرگ، وعده های کوچک به تعداد زیاد بخورید.

در ماه هفتم بارداری چه بخوریم؟

1) آهن و غذاهای سرشار از پروتئین

– در سه ماهه سوم مصرف آهن مهم است زیرا موجب جلوگیری از کم خونی و خونریزی هنگام زایمان می‌شود. شما باید حدود 27 میلی گرم آهن در روز مصرف کنید. دریافت دوز مورد نیاز از آهن و پروتئین را می‌توانید از مواد غذایی مانند: گوشت قرمز، لوبیا، مرغ، دانه ها و برنج تامین کنید.

2) غذاهای سرشار از کلسیم

– مصرف کلسیم در طول بارداری مهم است؛ با این حال، به خصوص در سه ماهه سوم بسیار مهم است، اسکلت کودک شما نیاز به کلسیم دارد. شما می‌بایست حداقل 1000 میلی گرم کلسیم روزانه مصرف کنید که این میزان کلسیم را از محصولات لبنی مانند: شیر، ماست و مواد غذایی مانند جو دوسر و ماهی قزل آلا که منابع غنی از کلسیم می توانید تامین کنید.

ماه هفتم بارداری غذاهای ممنوع در بارداری دوران بارداری تغذیه ماه هفتم بارداری تغذیه دوران بارداری   ماه هفتم بارداری غذاهای ممنوع در بارداری دوران بارداری تغذیه ماه هفتم بارداری تغذیه دوران بارداری

3) غذاهای سرشار از منیزیم

– منیزیم در جذب کلسیمی که شما مصرف مصرف می‌کنید کمک خواهد کرد و نیز سبب تسکین گرفتگی عضلات پا، شل شدن عضلات و جلوگیری از زایمان زودرس می‌شود. شما باید در حدود 350 تا 400 میلی گرم منیزیم هر روز مصرف کنید این میزان از منیزیم را می‌توانید از منابع بادام، سبوس جو دو سر، لوبیا، جو، سیب زمینی، ترشی، تخم کدو که منابع غنی از منیزیم هستند تامین کنید.

4) مواد غذایی حاوی DHA

– DHA اسید چربی است که موجب رشد مغز کودک شما می‌شود. شما می بایست در حدود 200 میلی گرم به صورت روزانه مصرف کنید. شما می توانید DHA را در غذاهایی مانند: شیر، تخم مرغ و آب میوه تامین کنید.

5) اسید فولیک

– اسید فولیک باید حین و قبل از بارداری مصرف شود. در سه ماهه سوم، اسید فولیک کمک می کند تا احتمال خطر نقص لوله عصبی کودک کاهش یابد. شما می توانید اسید فولیک در مواد غذایی مانند: جو دوسر، سبزیجات برگ تیره و میوه ها مانند: توت فرنگی، پرتقال تامین کنید. شما باید روزانه 600-800 میلی گرم اسید فولیک دریافت کنید.

ماه هفتم بارداری غذاهای ممنوع در بارداری دوران بارداری تغذیه ماه هفتم بارداری تغذیه دوران بارداری   ماه هفتم بارداری غذاهای ممنوع در بارداری دوران بارداری تغذیه ماه هفتم بارداری تغذیه دوران بارداری   ماه هفتم بارداری غذاهای ممنوع در بارداری دوران بارداری تغذیه ماه هفتم بارداری تغذیه دوران بارداری

6) غذاهای سرشار از فیبر

– برای جلوگیری از یبوست، که یکی از علائم شایع سه ماهه سوم، شما باید مقدار زیادی از غذاهای غنی از فیبر مصرف کنید. فیبر مورد نیاز را می‌بایست از سبزیجات، میوه ها (تازه و خشک شده)، حبوبات، غلات سبوس دار و در کنار اینها مصرف زیاد آب.

7) غذاهای سرشار از ویتامین C

– باید مطمئن شویم که آهن مورد نیاز شما به درستی در بدنتان جذب می‌شود، به این خاطر شما می‌بایست غذاهای غنی از ویتامین C مصرف کنید. منابع غنی از این ویتامین عبارتند از: میوه های خانواده مرکبات مانند خربزه، لیمو، پرتقال، فلفل سبز، کلم بروکلی

ممنوعیت های ماه هفتم بارداری

سوزش سر دل، تورم دست ها و پاها، خستگی و یبوست در طول سه ماهه سوم بارداری وجود دارد. برای جلوگیری از این علائم، می بایست از مصرف برخی مواد غذایی خودداری کنید.

در اینجا مواد غذایی که شما باید در ماه هفتم از رژیم غذایی خود حذف کنید آمده است:

ماه هفتم بارداری غذاهای ممنوع در بارداری دوران بارداری تغذیه ماه هفتم بارداری تغذیه دوران بارداری   ماه هفتم بارداری غذاهای ممنوع در بارداری دوران بارداری تغذیه ماه هفتم بارداری تغذیه دوران بارداری   ماه هفتم بارداری غذاهای ممنوع در بارداری دوران بارداری تغذیه ماه هفتم بارداری تغذیه دوران بارداری   ماه هفتم بارداری غذاهای ممنوع در بارداری دوران بارداری تغذیه ماه هفتم بارداری تغذیه دوران بارداری

1) غذاهای تند و چرب

– برای جلوگیری از سوزش سر دل شما باید غذاهای سرخ شده که در روغن زیاد سرخ می‌شوند خودداری کنید. شما همچنین باید از مصرف غذاهای ادویه دار دوری کنید.

2) غذاهای بسته بندی شده حاوی سدیم

– نفخ و تورم در دوران بارداری را می توان با نوشیدن مقدار زیادی مایعات از بروز آن جلوگیری کرد. شما همیشه باید مقدار زیادی آب بنوشید. کاهش مصرف سدیم برای جلوگیری از ورم دست ها و پاها نیز مهم است بنابراین از مصرف غذاهای پر نمک مانند چیپس، سس گوجه فرنگی، کنسرو، ترشی و سس ها خودداری کنید.

3) کافئین، الکل و توتون و تنباکو

– نیازی به گفتن نیست، این مواد غذایی باید در طول بارداری خود اجتناب شود. نوشیدنی های کافئین دار می تواند موجب یبوست شوند.

ماه هفتم بارداری غذاهای ممنوع در بارداری دوران بارداری تغذیه ماه هفتم بارداری تغذیه دوران بارداری   ماه هفتم بارداری غذاهای ممنوع در بارداری دوران بارداری تغذیه ماه هفتم بارداری تغذیه دوران بارداری   ماه هفتم بارداری غذاهای ممنوع در بارداری دوران بارداری تغذیه ماه هفتم بارداری تغذیه دوران بارداری   ماه هفتم بارداری غذاهای ممنوع در بارداری دوران بارداری تغذیه ماه هفتم بارداری تغذیه دوران بارداری   ماه هفتم بارداری غذاهای ممنوع در بارداری دوران بارداری تغذیه ماه هفتم بارداری تغذیه دوران بارداری


مطلب مرتبط: تغذیه ماه ششم بارداری

مصرف کشمش در دوران بارداری چه فوایدی دارد؟


هرگونه کپی برداری با نام دکتر سلام و لینک دهی مستقیم مجاز است.

5 1000
ارسال شده در 1 مرداد 1396 توسط با موضوع تغذیه , مراقبت های دوران بارداری

ارکید
دندانپزشکی دکترسلام
تلگرام دکتر سلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
x