دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر شاهین شمس
دکتر شاهین شمس
متخصص جراحی فک و صورت
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر علیرضا فقیهی
دکتر علیرضا فقیهی
متخصص گوش و حلق وبينى
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دیبا
کلینیک تخصصی دیبا
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه
کلینیک صدف
دکتر فرح آل قیس
متخصص کاشت و پیوند مو
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست

نقش نعنا در افزایش تمرکز شکلات و افزایش تمرکز تاثیر جو دوسر در افزایش تمرکز افزایش تمرکز با توت افزایش تمرکز

 تمرکز داشتن در محل کار نه تنها باعث می شود که عملکرد بهتری داشته باشید بلکه در آخر ساعت کاری، احساس خستگی کمتری می کنید. گاهی به دلیل مسائل مشخصی که در زندگیمان رخ می دهد، تمرکز خود را از دست می دهیم. این طبیعی است ولی اگر نمی دانید چگونه در شرایط عادی تمرکز داشته باشید با دکتر سلام همراه باشید.

غذایی که می‌خوریم نه تنها انرژی مورد نیاز مغز جهت عملکرد مؤثرش را فراهم می‌کند، بلکه روی جریان خون به سمت مغز نیز اثر می‌گذارد، فرارسان‌های عصبی را تنظیم می‌کند، بین نورون‌ها سیگنال ایجاد می‌کند (سیناپس‌ها) و تعیین می‌کند که پیام‌ها چطور به مغز فرستاده شوند.

یک توصیه‌ی کلی برای حمایت از عملکرد مغز و سلامت عمومی، رژیم غذایی سرشار از فلاوونیدهاست. فلاوونوئید نوعی آنتی اکسیدان است که در غذاهایی مانند چای، انواع لوبیا و میوه‌ها یافت می‌شود. آزمایشات نشان داده که فلاوونیدها می‌توانند عملکرد ادراک و شناخت مغز را تقویت کنند. برخی غذاها می‌توانند جریان خون به سمت مغز را افزایش دهند در نتیجه به شما کمک می‌کنند تا متمرکز بمانید. برخی از مواد مغذی مانند آهن و یا مصرف آب فراوان هم می‌توانند روی سطح انرژی و عملکرد مغز اثر بگذارند.

اگر واقعاً برای حفظ تمرکز در محل کارتان مشکل دارید و با کمبود انرژی، سردرد، سرگیجه، شکنندگی ناخن‌ها، رنگ پریدگی پوست و یا سردی دست‌ها و پاها نیز مواجه هستید ممکن است دچار کمبود آهن باشید.

یک راه دیگر افزایش تمرکز در محل کار، خوردن غذاهایی است که به حفظ سطح قند خون کمک می‌کنند.

غذاهای سرشار از فیبر اگر همراه با پروتئین و چربی‌های سالم مصرف شوند می‌توانند سطح انرژی بدن را به طور یکنواخت حفظ کنند.

نقش نعنا در افزایش تمرکز شکلات و افزایش تمرکز تاثیر جو دوسر در افزایش تمرکز افزایش تمرکز با توت افزایش تمرکز

دارچین

پژوهش‌ها نشان داده استشمام دارچین می‌تواند روی سطح هشیاری تأثیر مثبت گذاشته و احساس خستگی را کاهش بدهد. می‌توانید از خوشبوکننده با عطر دارچین برای محل کارتان استفاده کنید، اما خوردن دارچین در طول روز هم می‌تواند همان تأثیر را داشته باشد.

روی ماستتان دارچین بپاشید، در اسموتی‌ها، غلات صبحانه و یا حتی سالادتان هم می‌توانید از دارچین به عنوان طعمی تازه و متفاوت استفاده کنید. افزودن دارچین به صبحانه و ناهارتان می‌تواند تمرکزتان را حین کار بیشتر کند.

نعنا

مطالعه‌ای که در مورد دارچین و اثرش روی عملکرد مغز صورت گرفت همچنین دریافت نعنا هم می‌تواند تأثیر مثبت روی سطح هشیاری بگذارد. نعنا می‌تواند اضطراب را تا اندازه‌ی قابل توجهی کاهش دهد و از خستگی حین مطالعه بکاهد.

جویدن آدامس نعنا در طول روز می‌تواند هشیاری ذهنی‌تان را بیشتر کند. همچنین می‌توانید نعنای تازه را به اسموتی و آب آشامیدنی‌تان اضافه کنید و یا چای نعنا بنوشید، یا ماستتان را هم همراه نعنای تازه میل کنید.

انواع توت

توت‌ها سرشار از فلاوونوئید هستند. خوردن فلاوونوئید می‌تواند ریسک بیماری‌های قلبی و عروقی، سکته‌ی مغزی و زوال عقل را کاهش دهد. گفته می‌شود فلاوونوئید می‌توان با بهبود جریان خون و حفاظت از سلول‌ها در برابر آسیب، روی سلامت اثر بگذارد.

فلاوونوئید می‌تواند جریان خون را به سمت مغز بیشتر کند که باعث کاهش ریسک زوال عقل می‌شود، اما فراتر از این‌ها می‌تواند با کمک به حافظه، تمرکز و توجه، عملکرد مغز را تحت تأثیر قرار دهد.

توت را همراه با صبحانه یا ناهار و یا اسنک‌تان می‌توانید مصرف کنید؛ تازه و منجمدش هم فرقی نمی‌کند.

نقش نعنا در افزایش تمرکز شکلات و افزایش تمرکز تاثیر جو دوسر در افزایش تمرکز افزایش تمرکز با توت افزایش تمرکز

شکلات تلخ

گیاه کاکائو نیز منبع خوب دیگری از فلاوونیدهاست. خوردن یک وعده‌ی کوچک شکلات تلخ در بیشتر روزهای هفته یا هر روز می‌تواند فواید بی‌شماری برای سلامتی داشته باشد. محققان دریافتند مصرف شکلات تأثیر شگفت انگیزی بر عملکرد ادراکی مغز، حافظه و منطق دارد.

جو دوسر

خوردن غذاهایی چون جو دوسر که فیبر و پروتئین دارند می‌توانند به حفظ سطح نرمال قند خون کمک کنند. اگر انرژی ناشی از غذای خورده شده به طور یکنواخت در بدن آزاد شود، مغزتان به خوبی سوخت رسانی شده و تمرکزتان افزایش خواهد یافت. اما با خوردن غذاهایی که قند زیاد دارند مانند نوشابه‌های شیرین، غلات شیرین و دونات، قند خون ناگهان بالا رفته و بعد از چند ساعت ناگهان افت می‌کند. این حالت می‌تواند روی عملکرد مغز تأثیر منفی گذاشته و تمرکز کردن را با سختی روبرو کند.

غذاهای سرشار از آهن

اگر واقعاً برای حفظ تمرکز در محل کارتان مشکل دارید و با کمبود انرژی، سردرد، سرگیجه، شکنندگی ناخن‌ها، رنگ پریدگی پوست و یا سردی دست‌ها و پاها نیز مواجه هستید ممکن است دچار کمبود آهن باشید. تمرکز نداشتن می‌تواند یکی از علامت‌های فقر آهن یا مشکلات پنهان دیگری باشد. اگر فکر می‌کنید مشکل تمرکزتان ممکن است بخشی از یک مشکل بزرگ‌تر در سلامتی‌تان باشد، به پزشک مراجعه کنید. خوردن غذاهای سرشار از آهن باعث تمرکز ذهنی بهتر شود. گوشت قرمز کم‌چربی، ساردین، مغزها، بنشن، سبزیجات برگ تیره، نخود سبز و غلات غنی شده با آهن برای رفع کمبود آهن مفید هستند.

بیشتر آب بنوشید

اگر احساس خستگی می‌کنید، تمرکز ندارید و یا دچار سردرد می‌شوید ممکن است بدنتان دچار کم آبی شده باشد. اگر به اندازه‌ی کافی آب ننوشید، عدم تمرکز می‌تواند تنها یکی از عواقب آن باشد. راه حل ساده است؛ در طول روز بیشتر آب بنوشید. نیاز افراد به آب می‌تواند متفاوت باشد اما معمولاً نوشیدن ۶ تا ۸ لیوان آب در روز توصیه می‌شود.

سلامت نیوز

5 1000
ارسال شده در 28 تیر 1396 توسط با موضوع تغذیه
پيلتن شاپ

مطالب پیشنهادی

کلینیک صدف
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
x