کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
ایران نوین – رجایی
لاغری با دستگاه یا رژیم
کلینیک ایران نوین
دکتر وفایی
دکتر حمیدرضا وفایی
جراحی پلاستیک و ترمیمی (لیپوماتیک)
نیلوفر داوودپور
دکتر نیلوفر داودپور
ارائه خدمات ترمیمی-زیبایی
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
کلینیک یکتا
کلینیک یکتا
کلینیک تخصصی پوست و مو
آزمایشگاه نیلو
آزمایشگاه نیلو
اختلالات اسيد امينه
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
کلینیک ساج
پلی‌کلینیک شبانه‌روزی ساج
هر آنچه شما می‌خواهید
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو پلاسماجت
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر رضا شعبان‌پور
دکتر رضا شعبان‌پور
طراحی لبخند با لومینییرز سرامیکی بدون کوچک‌ترین تراش
 ورزش مناسب برای کمردرد حرکت کشیدن ساق پا حرکت کرانچ میز حرکت دیپ عضله سه سر بازو حرکت دست های دعا کننده حرکت چرخش نشسته حرکت بالا آوردن زانو

آیا ورزشی هست که بتوانم آن را در محیط کارم انجام دهم؟

همه ما می دانیم که نشستن  پشت میز در تمام روز برای سلامتی بد است، ولی کارهای کوچکی هست که می توانید به راحتی در دفتر کارتان انجام دهید تا مطمئن شوید که تمام روز پشت میز نشین نبوده اید. حرکات کوتاه کاردیو، تمرینات قدرتی و کششی، بین جلسات می تواند به بهبود آمادگی جسمانی شما در طول روز و داشتن انرژی بیشتر کمک کند. دفعه بعدی که  از کار روزانه خسته شده بودید، بعضی از این ورزش ها که حتی پشت میزتان میتوانید انجام دهید را امتحان کنید.

حرکت دیپ عضله سه سر بازو (Tricep Dips)

ورزش مناسب برای کمردرد حرکت کشیدن ساق پا حرکت کرانچ میز حرکت دیپ عضله سه سر بازو حرکت دست های دعا کننده حرکت چرخش نشسته حرکت بالا آوردن زانو   ورزش مناسب برای کمردرد حرکت کشیدن ساق پا حرکت کرانچ میز حرکت دیپ عضله سه سر بازو حرکت دست های دعا کننده حرکت چرخش نشسته حرکت بالا آوردن زانو

پشت به میز بایستید. دست های خود را روی میز قرار دهید و آرنج را 90 درجه خم کنید. پاها را مقابل خود به سمت بیرون قرار دهید، سپس بازوهای تان را به آرامی صاف کنید. چند بار این تمیرین را تکرار کنید تا احساس کنید عضلات سه سربازو در حال سوختن هستند. همچنین این ورزش را می توانید در اتاق ناهار خوری یا در فضای بیرون روی نیمکت انجام دهید.

حرکت کشیدن ساق پا (Calf Raises)

ورزش مناسب برای کمردرد حرکت کشیدن ساق پا حرکت کرانچ میز حرکت دیپ عضله سه سر بازو حرکت دست های دعا کننده حرکت چرخش نشسته حرکت بالا آوردن زانو   ورزش مناسب برای کمردرد حرکت کشیدن ساق پا حرکت کرانچ میز حرکت دیپ عضله سه سر بازو حرکت دست های دعا کننده حرکت چرخش نشسته حرکت بالا آوردن زانو   ورزش مناسب برای کمردرد حرکت کشیدن ساق پا حرکت کرانچ میز حرکت دیپ عضله سه سر بازو حرکت دست های دعا کننده حرکت چرخش نشسته حرکت بالا آوردن زانو

با این حرکت ساق پا را همزمان کشیده و تقویت می کنید. به سادگی بایستید سپس پاشنه های پا را به سمت بالا بلند کنید تا زمانی که کامل روی انگشتان پای تان ایستاده باشید. برای حفظ تعادل می توانید دست تان را به میز یا دیوار بگیرید. این ورزش برای به جریان افتادن خون بعد از نشستن طولانی مدت و برای ساخت عضلات ساق پا عالی عمل می کند.

حرکت بالا آوردن زانو (High Knees)

ورزش مناسب برای کمردرد حرکت کشیدن ساق پا حرکت کرانچ میز حرکت دیپ عضله سه سر بازو حرکت دست های دعا کننده حرکت چرخش نشسته حرکت بالا آوردن زانو   ورزش مناسب برای کمردرد حرکت کشیدن ساق پا حرکت کرانچ میز حرکت دیپ عضله سه سر بازو حرکت دست های دعا کننده حرکت چرخش نشسته حرکت بالا آوردن زانو   ورزش مناسب برای کمردرد حرکت کشیدن ساق پا حرکت کرانچ میز حرکت دیپ عضله سه سر بازو حرکت دست های دعا کننده حرکت چرخش نشسته حرکت بالا آوردن زانو   ورزش مناسب برای کمردرد حرکت کشیدن ساق پا حرکت کرانچ میز حرکت دیپ عضله سه سر بازو حرکت دست های دعا کننده حرکت چرخش نشسته حرکت بالا آوردن زانو

هیچی چیز بهتر از یک حرکت انفجاری کاردیو نمی تواند رخوت نیم روزی را از بدن تان دور کند. اگر برای تان کمی عرق کردن مهم نیست، تایمر را روی یک دقیقه تنظیم کنید و یک ورزش بهبود دهنده انرژی مثل بالا آوردن زانو یا دویدن درجا را امتحان کنید. این کار برای قلب تان عالی است و می توانید چندین بار در طول روز انجامش دهید.

 

حرکت چرخش نشسته (Seated Twist)

ورزش مناسب برای کمردرد حرکت کشیدن ساق پا حرکت کرانچ میز حرکت دیپ عضله سه سر بازو حرکت دست های دعا کننده حرکت چرخش نشسته حرکت بالا آوردن زانو   ورزش مناسب برای کمردرد حرکت کشیدن ساق پا حرکت کرانچ میز حرکت دیپ عضله سه سر بازو حرکت دست های دعا کننده حرکت چرخش نشسته حرکت بالا آوردن زانو   ورزش مناسب برای کمردرد حرکت کشیدن ساق پا حرکت کرانچ میز حرکت دیپ عضله سه سر بازو حرکت دست های دعا کننده حرکت چرخش نشسته حرکت بالا آوردن زانو   ورزش مناسب برای کمردرد حرکت کشیدن ساق پا حرکت کرانچ میز حرکت دیپ عضله سه سر بازو حرکت دست های دعا کننده حرکت چرخش نشسته حرکت بالا آوردن زانو   ورزش مناسب برای کمردرد حرکت کشیدن ساق پا حرکت کرانچ میز حرکت دیپ عضله سه سر بازو حرکت دست های دعا کننده حرکت چرخش نشسته حرکت بالا آوردن زانو

ورزشی عالی برای تمام کسانی است که از درد کمر یا گرفتگی گردن رنج می برند. به سادگی در حال نشسته به یک طرف بچرخید و از پشتی صندلی برای چرخاندن ستون فقرات تان استفاده کنید به صورتی که صورت تان در سمت پاهایتان باشند. این حرکت را به تعداد دلخواه به هر دو طرف انجام دهید.

حرکت کرانچ میز (Desk Crunches)

ورزش مناسب برای کمردرد حرکت کشیدن ساق پا حرکت کرانچ میز حرکت دیپ عضله سه سر بازو حرکت دست های دعا کننده حرکت چرخش نشسته حرکت بالا آوردن زانو   ورزش مناسب برای کمردرد حرکت کشیدن ساق پا حرکت کرانچ میز حرکت دیپ عضله سه سر بازو حرکت دست های دعا کننده حرکت چرخش نشسته حرکت بالا آوردن زانو   ورزش مناسب برای کمردرد حرکت کشیدن ساق پا حرکت کرانچ میز حرکت دیپ عضله سه سر بازو حرکت دست های دعا کننده حرکت چرخش نشسته حرکت بالا آوردن زانو   ورزش مناسب برای کمردرد حرکت کشیدن ساق پا حرکت کرانچ میز حرکت دیپ عضله سه سر بازو حرکت دست های دعا کننده حرکت چرخش نشسته حرکت بالا آوردن زانو   ورزش مناسب برای کمردرد حرکت کشیدن ساق پا حرکت کرانچ میز حرکت دیپ عضله سه سر بازو حرکت دست های دعا کننده حرکت چرخش نشسته حرکت بالا آوردن زانو   ورزش مناسب برای کمردرد حرکت کشیدن ساق پا حرکت کرانچ میز حرکت دیپ عضله سه سر بازو حرکت دست های دعا کننده حرکت چرخش نشسته حرکت بالا آوردن زانو

بدون اینکه فشاری را احساس کنید، با انجام حرکات کرانچ به صورت ایزومتریک به عضله های شکم خود فرم دهید. آرنج خود را روی ران پا قرار داده و سعی کنید با درگیر کردن عضلات شکم، سینه را به سمت پاها خم کنید. برای 10 ثانیه صبر کنید و دوباره حرکت را تکرار کنید. اگر یک توپ پیلاتس دارید از آن به جای صندلی استفاده کنید ( یک راه عالی برای درگیر کردن بدن تان در تمام طول روز ) و با جلو و عقب کردن توپ این حرکت را بهبود بخشید.

** کرانچ یکی از متداول‌ترین حرکات ورزشی شکم است. این حرکت عمدتاً روی عضله راست شکم کار می‌کند، اما همچنین عضله مایل را نیز تقویت می‌کند.

** شما می توانید بدون حرکت دادن عضله ها نیز خود را قوی کنید. به این روش ایزومتریک می گویند. در تمرینات ایزومتریک عضلاتتان قوی می شوند، اما حرکتی نمی کنند. می گویید چگونه؟ تصور کنید که کف دستهای تان را به مدت چند ثانیه با نهایت قدرت به طرف همدیگر فشار می دهید. در قفسه سینه و بازوها احساس فشار می کنید، اما دستهای تان اصلا تکان نخورده اند. با این کار یکی از حرکات ایزومتریک را انجام دادید.

حرکت دست های دعا کننده (Prayer Hands)

شاید آرام ترین حرکت در این لیست باشد، با انجام این حرکت احساس آرامش و راحتی بیشتری خواهید داشت، ضمن این که باعث خوش فرم شدن بازوها می شود. کف دست ها را به حالت دعا روی جلوی سینه قرار دهید، سپس تا جایی که می توانید با هر دو دست به سمت مقابل فشار بیاورید. تعجب خواهید کرد که فقط از مقاومت در مقابل قدرت بدن خود تا چه حد فشار به بدن تان وارد خواهد شد.

سیمرغ

 

5 1000
ارسال شده در 29 تیر 1396 توسط با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • کافئین برای ورزشکاران مفید است یا مضر؟
  • سبک زندگی سالم با شش گام موثر
  • مصرف بي رويه آنتي بيوتيك‌ها مقاومت بدن را كاهش مي‌دهد
  • نگهداری از لوازم آرایش در حمام چه خطراتی دارد
  • آیا می دانید نمک باعث افزایش گرسنگی می شود؟
  • روان درمانی با کمک امواج مغناطیسی
  • راهکارهای مراقبت از تناسب اندام
  • پیشنهادهای غذایی برای بعد از روزه داری
  • محبوبترین ها

  • نارسایی احتقانی قلبی و نکات تغذیه ای مربوط به آن قسمت دوم
  • آبمیوه ای مختص سلامت کبد و دستگاه گوارش
  • آیا با خوردن زینک سرطان نمی گیریم؟
  • 10 دانه سالم که باید در رژیم غذایی باشد
  • کاهش دردهای جسمی با نوشیدن قهوه
  • معجزه خوردن آب هنگام ناشتا
  • آدم های پر مشغله، چگونه سالم غذا بخورند؟
  • تغذیه با این نوع تخم ها
  • رپورتاژ

  • لیزر درمانی راه حلی بدون تیغ برای دندانپزشکی
  • مریم جواهریان، متخصص روانشناسی سلامت و استادیار دانشگاه
  • مزایا و معایب لیفت صورت با نخ
  • آسیب های دندان از آنچه فکر می‌ کنید به شما نزدیک ‌تر است!
  • کلینیک آندوسکوپی وکولونسکوپی دکتر فرزاد فرامرزی
  • ارکید
    دندانپزشکی دکترسلام
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
    x