دکتر خرازی
دکتر محمدرضا خرازی
کلینیک کاشت مو و ابرو
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
دندانپزشکی هیراد/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی هیراد
ارائه کلیه خدمات دندانپزشکی(ایمپلنت، لمینیت،عصب‌کشی و....)
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
کلینیک دندان پزشکی دکتر مرضیه مظفری/ ساختمان پزشکان
دکتر مرضیه مظفری
دندان پزشک ( ونیر کامپوزیت، لمینیت سرامیکی، روکش های تمام سرامیکی و ...)
کلینیک جوان
کلینیک جوان
پوست، زیبایی و لیزر
دکتر شاهین کریمیان
دکتر شاهین کریمیان
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی
دکتر فراهانی/ ساختمان پزشکان
دکتر مهدی فراهانی
متخصص جراحی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
کلینیک زیبایی یکتا
کلینیک زیبایی زیبایی
پوست، مو و لیزر
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر فراهانی/ ساختمان پزشکان
دکتر مهدی فراهانی
متخصص جراحی
دکتر شاهین کریمیان
دکتر شاهین کریمیان
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
کلینیک جوان
کلینیک جوان
پوست، زیبایی و لیزر
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
دکتر فلاح/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی دکتر فلاح
دندانپزشک
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دندانپزشکی زیبایی دکتر نظری
دندانپزشکی دکتر داوود سید نظری
جراح- دندانپزشک ترمیمی،زیبایی، ایمپلنتولوژیست
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
دکتر احمدی لاریجانی/ساختمان پزشکان
دکتر احمدی لاریجانی
دندان پزشک
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر خرازی
دکتر محمدرضا خرازی
کلینیک کاشت مو و ابرو
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق‌تخصصی آندوسکوپی و کولونوسکوپی
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دندانپزشکی هیراد/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی هیراد
ارائه کلیه خدمات دندانپزشکی(ایمپلنت، لمینیت،عصب‌کشی و....)
کلینیک زیبایی یکتا
کلینیک زیبایی زیبایی
پوست، مو و لیزر
کلینیک دندان پزشکی دکتر مرضیه مظفری/ ساختمان پزشکان
دکتر مرضیه مظفری
دندان پزشک ( ونیر کامپوزیت، لمینیت سرامیکی، روکش های تمام سرامیکی و ...)
 با رسیدن پیری مشکلات انسان را از هر سو احاطه می کنند؛ از تنهایی و کهولت سن گرفته تا بروز بیماری های مختلف. اینکه دوران پیری شما چگونه سپری شود بستگی به این امر دارد که در سنین جوانی چگونه زندگی کرده اید! شما می توانید در جوانی از انجام هیچ به اصطلاح تفریحی کم نگذارید اما می بایست خود را برای دوران پیری سخت و پر از درد و رنج آماده کنید! برای داشتن یک زندگی سالم و طولانی در ادامه با دکتر سلام همراه باشید.

برای سوزاندن کالری های اضافی به جای این که تمام وقت خود را صرف کار با دستگاه های کاردیو کنید، بهتر است کار با وزنه را نیز در برنامه ورزشی خود جای دهید.

انسان تا به امروز برای مقابله با روند پیری و کسب اکسیر جوانی تلاش های بسیاری را انجام داده است، اما این تلاش ها تقریبا بی حاصل بوده اند. همه ما روزی پیر خواهیم شد، اما می توانیم در این که کیفیت زندگی این دوران چگونه خواهد بود، نقش داشته باشیم.

به گزارش گروه سلامت عصر ایران به نقل از “ریدرز دایجست”، سبک زندگی می تواند تاثیر چشمگیری بر کیفیت زندگی ما در دوران پیری داشته باشد. این که چه غذاهایی مصرف می کنیم و به چه میزان ورزش می کنیم می توانند بر توانایی هایی جسمانی و روانی ما تاثیرگذار باشند. اگر دوست دارید از عمری طولانی‌تر و زندگی سالم‌تر برخوردار باشید می توانید نکته های زیر را مد نظر قرار دهید.

هرگز سیگار نکشید

همه ما از مضرات سیگار آگاه هستیم و اگر سیگار می کشید، ترک آن در هر زمانی از ادامه این کار بهتر است. سیگار کشیدن می تواند چندین سال از طول عمر انسان بکاهد. در حقیقت، اگر هیچ وقت سیگار نکشیده باشید، احتمال این که جشن تولد 80 سالگی خود را جشن بگیرید دو برابر بیشتر از افرادی است که در حال حاضر سیگار می کشند. همچنین، سیگار کشیدن با خطر افزایش یافته ابتلا به بیماری آلزایمر پیوند خورده است.

مصرف مرغ و ماهی

به جای مصرف گوشت قرمز بهتر است مصرف گوشت سفید را افزایش دهید. مصرف زیاد گوشت قرمز نه تنها با ابتلا به سرطان پیوند خورده است، بلکه چربی اشباع موجود در آن ممکن است به مغز شما آسیب وارد کند. بهتر است مصرف گوشت قرمز را به دو بار در هفته محدود کنید و باقی روزهای هفته را بیشتر از گوشت سفید و سبزیجات استفاده کنید.

کار با وزنه

برای سوزاندن کالری های اضافی به جای این که تمام وقت خود را صرف کار با دستگاه های کاردیو کنید، بهتر است کار با وزنه را نیز در برنامه ورزشی خود جای دهید. کار با وزنه از توده عضلانی و اسخوانی در برابر ضعف محافظت می کند و از این رو، در دوران پیری احتمالا کمتر با مشکل زمین خوردن مواجه خواهید شد. همچنین، کار با وزنه ذهن انسان را تقویت می کند. نتایج یک مطالعه با حضور زنانی که مشکلات حافظه داشتند، نشان داد پس از انجام دو جلسه ورزش در هفته به مدت شش ماه شرایط توجه و حافظه آنها در مقایسه با افرادی که تمرینات تعادلی انجام داده بودند بهبود یافته است.

وقت گذرانی با دوستان

شاید ورزش به تنهایی کافی نباشد زیرا شما باید در کل فعال باقی بمانید. وقت گذرانی با دوستان یکی از بهترین روش ها برای انجام این کار است. یک پیاده‌ روی عصرگاهی به همراه دوستان می تواند فوایدی بیشتر از انجام حرکات کششی پا به تنهایی داشته باشد. حضور در اجتماع یک محرک شناختی است. گپ زدن با دوستان، به چالش کشیدن یکدیگر، و حمایت کردن از یکدیگر به مغز در ایجاد شبکه های عصبی جدید که این اندام را جوان نگه می دارند، کمک می کند.

زیر نظر داشتن رژیم غذایی

اگر از وزنی سالم برخوردار باشید از فواید قابل توجه آن نیز بهره مند خواهید شد. چاقی یکی از دلایل اصلی و مهم برای بسیاری از بیماری های مرتبط با افزایش سن محسوب می شود، که از آن جمله می توان به دیابت، سرطان، بیماری قلبی، و سکته مغزی اشاره کرد. همچنین، چاقی با زوال عقل و بیماری آلزایمر پیوند خورده است، زیرا توده چربی بیشتر با سطوح بالاتر پروتئین های آمیلوئیدی در خون مرتبط است که با زوال شناختی ارتباط دارد.

انجام بازی های ذهنی

فراگیری چیزی جدید نه تنها می تواند زندگی را هیجان انگیزتر نماید، بلکه ذهن شما را به رغم افزایش سن همچنان سرحال نگه می دارد. طی یک مطالعه در سال 2013 از یک گروه از افراد سالخورده خواسته شد تا خیاطی انجام دهند، گروهی دیگر عکاسی دیجیتال را فرا می گرفتند و گروه سوم هر دو فعالیت را برای 16 ساعت در یک هفته طی یک بازه زمانی سه ماهه انجام دادند. افرادی که مجبور به فراگیری عکاسی دیجیتال بودند، در نهایت تقویت هر چه بیشتر حافظه در مقایسه با افرادی را نشان دادند که مهارت قدیمی خیاطی خود را بار دیگر به کار گرفته بودند. آیا کاری هست که همواره دوست داشته اید انجام دهید اما فکر می کردید به اندازه کافی در آن خوب نخواهید بود؟ این دقیقا همان چیزی است که می تواند مغز شما را برای سال های پیش رو جوان نگه دارد.

مصرف هر چه بیشتر توت ها

توت ها یکی از اجزا اصلی رژیم غذایی مایند (MIND) محسوب می شوند، که ترکیبی از رژیم غذایی مدیترانه ای و رژیم غذایی دش (DASH) است و پژوهش ها نشان داده اند می تواند مغز انسان را 7.5 سال جوان‌تر نماید. مطالعات نشان داده اند که مصرف توت فرنگی و بلوبری با سلامت بهتر مغز پیوند خورده است. این میوه ها سرشار از آنتوسیانین ها هستند، که این ترکیبات گیاهی آنتی اکسیدانی از مسیرهای عصبی درگیر در حافظه و شناخت محافظت می کنند. مصرف حداقل دو وعده از توت ها در هفته را مد نظر قرار دهید.

رهایی از استرس

اجتناب کامل از استرس در زندگی امکان پذیر نیست، اما شما این فرصت را دارید تا شرایط را تغییر دهید یا امواج منفی را به حداقل برسانید. استرس بلند مدت که به نام استرس مزمن شناخته می شود، همچون سمی برای مغز عمل می کند و به معنای واقعی کلمه بخش های حیاتی مغز را از بین می برد.

نگاه به آینده

تصمیماتی که هر روز اتخاذ می کنید می توانند اثر قابل توجهی روی طول عمر شما داشته باشند. امید به آینده و خوش بینی از جمله عواملی هستند که می توانند به یک زندگی هر چه طولانی‌تر و سالم‌تر کمک کنند. آگاهی از این مساله که تصمیم گیری های روزانه شما می توانند مهم باشند می تواند به شکل گیری عاداتی منتج شود که طول عمر را افزایش می دهند.

منبع: عصر ایران

5 1000
ارسال شده در 1 مرداد 1396 توسط با موضوع پزشکی

پیشنهاد سردبیر

  • تولید اندام های جایگزین امیدی تازه برای بیماران نقص عضو
  • تعویض این وسایل ضروری است!ً
  • ایجاد مشکلات هورمونی با بیماری روماتیسم
  • زمان مشاهده رعد و برق این کارها را انجام دهید
  • بالا رفتن حس اقتدار و اعتماد به نفس اطفال
  • پیشگیری از علاقه به آرایش در سنین پایین
  • 7 سبک زندگی که پوست را خراب میکند
  • دوپینگ با داروهای معمولی
  • محبوبترین ها

  • ورزشی که در پیشگیری از سکته مغزی موثر است
  • استروئیدهای آنابولیزان و داروهای دوپینگ
  • توصیه های تخصصی و کامل چربی‌ سوزی قسمت4
  • در طول سفر چگونه رژیم غذایی خود را حفظ کنیم
  • با 150 دقیقه ورزش در هفته عمر خود را افزایش دهید
  • توصیه هایی به ورزشکاران مبتلا به آسم
  • با این نوع ورزش ها آلزایمر را شکست دهید
  • 14 توصیه باب هارپر برای کم کردن سریع وزن
  • رپورتاژ

  • مصرف این غذاهای بد باعث لاغری شما می شود!
  • فیزیوتراپی- راه حلی برای بهبود حرکت
  • اپتی ویژن، درمان نوین خستگی چشم
  • دندانپزشکی کودکان تحت بیهوشی
  • چشمانی زیبا و گیرا با پپتیدها!
  • دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام) است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی