آزمایشگاه نیلو
آزمایشگاه نیلو
اختلالات اسيد امينه
دکتر محسن پور حقیقی
دکتر محسن پور حقیقی
متخصص دندان پزشکی ترمیمی و زیبایی
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو پلاسماجت
کلینیک شارلوت
کلینیک شارلوت
کلیه خدمات پوست،مو و زیبایی
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر علیرضا فقیهی
دکتر علیرضا فقیهی
جراحى زيبايى بينى ( رينوپلاستى)
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر فرزاد حسینی
دکتر فرزاد حسینی
لیفت صورت
ایران نوین – رجایی
لاغری با دستگاه یا رژیم
کلینیک ایران نوین
دکتر وفایی
دکتر حمیدرضا وفایی
جراحی پلاستیک و ترمیمی (لیپوماتیک)
کلینیک ساج
پلی‌کلینیک شبانه‌روزی ساج
هر آنچه شما می‌خواهید

نحوه درست نشستن نحوه درست راه رفتن نحوه درست ایستادن تناسب اندام

اندام متناسب و زیبا می تواند اعتماد به نفس هر فردی را چند برابر افزایش دهد. یکی از مواردی که تا حدود زیادی اندام شما را تحت تاثیر قرار می دهد، نحوه ایستادن، راه رفتن و نشستن شماست. در این مطلب قصد داریم به شما آموزش دهیم چگونه در هر شرایطی که هستید، درست بنشینید و درست راه بروید. با دکتر سلام همراه باشید.

نحوه درست ایستادن

عادت کنید که همیشه صاف بایستید. شاید در ابتدا صاف ایستادن برای شما کمی سخت باشد، اما با تمرین عادت می کنید این کار را درست انجام دهید. صاف ایستادن به شما کمک می کند تا بتوانید تعادل بدنتان را حفظ کنید، اعتماد به نفستان را افزایش دهید و جذاب تر به نظر برسید. تمرینات زیر را انجام دهید تا بتوانید صاف بایستید : 1 – پاهای خود را به اندازه عرض شانه باز کنید. سعی کنید تمام وزن بدن خود را بر روی انگشتان پا بیندازید. شانه های خود را کمی به عقب متمایل کرده و مقداری بالا ببرید. آن گاه سر خود را در راستای گردن و ستون فقرات خود قرار دهید به صورتی که جمجمه سر شما به موازات سقف قرار گیرد. این حالت ایستادن علاوه بر بهبود وضعیت بدن شما باعث بلندتر نشان دادن قد شما نیز می شود.

صاف ایستادن

2 – یکی دیگر از تمریناتی که می تواند به صاف ایستادن شما کمک کند، تکیه دادن به دیوار است. از پشت به دیوار تکیه دهید به گونه ای که پشت، شانه ها و باسن شما با دیوار در تماس باشد. این نکته یکی از اصول درست راه رفتن هست که شما رو در درست نشستن هم یاری میکنه.

نحوه درست راه رفتن

درست راه رفتن با درست ایستادن شما در ارتباط است. برای این که درست راه بروید باید صاف بایستید و سر خود را نیز صاف نگه دارید. شانه ها را کمی عقب داده و سینه هایتان به سمت جلو هدایت کنید. سعی کنید دید چشمانتان را در راستای یک خط مستقیم افقی نگه دارید.این نکته یکی از مهم ترین نکات از آموزش درست راه رفتن و درست نشستن میباشد.

نحوه درست نشستن

ما ساعات زیادی از روز را در محل کار یا منزل بر روی صندلی می نشینیم. بنابراین درست نشستن از اهمیت بالایی برخوردار است و باید به آن توجه شود. سعی کنید مطابق با دستور العمل های زیر درست نشستن را تمرین کنید تا برای شما عادت شود.

صندلی مناسب: 

سعی کنید صندلی مناسبی برای محل کار خود تهیه کنید. صندلی هایی که دارای طراحی ارگونومیک بوده و با وزن و سایز شما تناسب داشته باشند، کمک زیادی به درست نشستن شما می کنند. اگر این امکان برای شما وجود نداشت می توانید از یک بالش یا کوسن بر روی صندلی خود استفاده کنید تا ستون فقرات شما در حالت مناسبی قرار بگیرد. پشتی صندلی خود را طوری تنظیم کنید که نیاز نباشد تا بر روی میز کارتان خم شوید.

نحوه نشستن: 

نحوه درست نشستن نحوه درست راه رفتن نحوه درست ایستادن تناسب اندام

هنگام نشستن شانه هایتان را مستقیم و به سمت بالا نگه دارید و کمی به عقب متمایل کنید. همان طوری که در زمان ایستادن آن ها را نگه می دارید. سر، گردن، کمر و پاشنه های پا باید در یک راستا باشد و در درست نشتن شما هم کمک بسیاری خواهد کرد.

پاها: 

پاهای خود را معلق نگه ندارید. اگر صندلی شما بلند است و پاهایتان به زمین نمی رسد، از یک زیرپایی استفاده کنید و پاهایتان را بر روی آن قرار دهید.

تنظیم فاصله با میز: 

فاصله بین صندلی و میز کارتان را طوری تنظیم کنید که زاویه بین بازو و دستتان بین 75 تا 90 درجه باشد. این گونه لازم نیست تا در هنگام کار دست هایتان را بکشید. اگر زاویه دستتان بیشتر از 90 درجه باشد، یعنی فاصله شما از میز کارتان زیاد است.

استراحت: 

حتی در آموزش درست راه رفتن و درست نشستن اگر تمام نکات بالا را رعایت کردید، یعنی روی صندلی مناسب نشسته اید، فاصله را با میز تنظیم کرده اید و در حالت کاملا درستی نشسته اید،   با این حال لازم است تا برای چند لحظه کار خود را رها کرده و از صندلی خود جدا شوید. حتی به اندازه یک دقیقه سرپا بایستید، چند قدم راه بروید و چند حرکت کششی انجام دهید و خستگی را از خود دور کنید.به یاد داشته باشید که سلامتی تان از همه چیز مهم تر است. بدن شما طوری طراحی نشده است که ساعت های زیادی در طول روز به حالت نشسته بماند. پس به نکات بالا با دقت توجه کنید و در حفظ سلامتی خود بکوشید.

منبع: همگردی

5 1000
ارسال شده در 1 مرداد 1396 توسط با موضوع ورزش و سلامتی

ارکید
تلگرام دکتر سلام
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
x