زرد جزو رنگ‌هایی است که تابستان امسال طرفداران زیادی را به‌سوی خود جلب کرد. رنگی نه‌چندان محبوب و فراگیر در بین عموم مردم که این‌بار با معرفی تنالیته‌های مختلف آن در صنعت پوشاک، دکوراسیون و طراحی‌های تبلیغاتی دریچه جدیدی را به سمت حوزه طراحی گشود. این رنگ تأثیرات شگفت‌انگیزی دارد که برای آشنایی با آن توصیه می‌کنیم نگاهی به این صفحه بیندازید.

در بسیاری از فضاهای تبلیغاتی و اتاق‌های ایده‌پردازی از این رنگ کمک گرفته می‌شود. به‌دلیل این که زرد باعث تحریک سلول‌های مغز می‌شود و با بخش عقل و درایت انسان در ارتباط است. این رنگ مملو از انرژی است و منجر به ارتقای خلاقیت در انسان می‌شود. در چرخه رنگ، زرد جزو دسته رنگ‌های گرم است. این رنگ منجر به افزایش اعتمادبه‌نفس، هوشیار‌شدن مغز، کاهش افسردگی، مثبت‌گرایی و خوش‌بینی، برون‌گرایی و افزایش احساس شادمانی می‌شود.

استفاده بیش‌ازحد از رنگ زرد فضا را عصبی و متشنج می‌کند. به همین خاطر است که در اتاق‌خواب نباید از این رنگ زیاد استفاده شود. رنگ زرد در فضایی مثل آشپزخانه می‌تواند منجر به تحریک اشتها شود. ضمن این که زرد رنگی بسیار مناسب برای انتخاب مبلمان فضای نشیمن است.

در طراحی داخلی و دکوراسیون رنگ زرد در کنار آبی، بنفش و نارنجی هماهنگی خوبی ایجاد می‌کند. رنگ آبی به‌دلیل القای حس آرامش، از میزان نشاط این رنگ می‌کاهد. همچنین بنفش در کنار زرد ترکیبی جذاب ایجاد می‌کند. برای افرادی که هارمونی را ترجیح می‌دهند، نارنجی به‌عنوان رنگ دوم فضا مناسب به نظر می‌رسد. ضمن این که از خاکستری غافل نشوید؛ چون در کنار هر رنگی میزان تأثیرگذاری آن را افزایش می‌دهد.

هیچ رنگی به اندازه زرد باعث روشن و بزرگ نشان‌دادن فضای خانه نمی‌شود. یک شال یا روسری زرد استایل شما را به‌کلی تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. جالب است بدانید امام صادق‌(ع) هم انتخاب رنگ زرد برای کفش را بسیار شایسته می‌دانند. در طراحی‌های تبلیغاتی بسیار از این رنگ استفاده می‌شود؛ چراکه نگاه مخاطب را جذب می‌کند و برای او جالب به نظر می‌رسد.

منبع : ایده آل