دکتر فرزاد حسینی
دکتر فرزاد حسینی
لیفت صورت
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
ایران نوین – رجایی
لاغری با دستگاه یا رژیم
کلینیک ایران نوین
دکتر علیرضا فقیهی
دکتر علیرضا فقیهی
جراحى زيبايى بينى ( رينوپلاستى)
دکتر محسن پور حقیقی
دکتر محسن پور حقیقی
متخصص دندان پزشکی ترمیمی و زیبایی
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
کلینیک شارلوت
کلینیک شارلوت
کلیه خدمات پوست،مو و زیبایی
آزمایشگاه نیلو
آزمایشگاه نیلو
اختلالات اسيد امينه
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
دکتر وفایی
دکتر حمیدرضا وفایی
جراحی پلاستیک و ترمیمی (لیپوماتیک)
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو پلاسماجت
کلینیک ساج
پلی‌کلینیک شبانه‌روزی ساج
هر آنچه شما می‌خواهید

راه های جلوگیری از پوکی استخوان چگونه پوکی استخوان را درمان کنیم تاثیر تغذیه در درمان پوکی استخوان

با تغذیه مناسب می توانید از ایجاد خیلی از بیماری ها جلوگیری کنید. یکی از بیماری های که می توانید با داشتن تغذیه مناسب از آن پیشگیری کنید، پوکی استخوان می باشد. باید در دوران کودکی و نوجوانی به صورت مرتب کلسیم ، منیزیم، منگنز و ویتامین های A و D مصرف کنید تا در بزرگسالی از پوکی استخوان جلوگیری کنید.

اگر چه شکستگی های ناشی از پوکی استخوان در دوران پیری رخ می دهد، پیشگیری باید از اوایل زندگی شروع شود. با رسیدن به حد اکثر توده استخوانی در دوران کودکی و اوایل بزرگسالی می توان مطمئن شد که ذخایر مواد معدنی استخوان ها <Bone Mineral Reserves> برای سال های بعد نیز در درسترس خواهد بود. غذاهای غنی از مواد معدنی مورد نیاز برای ساخته شدن استخوان ها به ویژه کلسیم ، منیزیم، منگنز ویتامین های Aو D باید در دوران کودکی و نوجوانی بطور مرتب مصرف شود. در دوران بزرگسالی ، فراورده های شیری کم چرب غنی شده با ویتامین Dباید هر روز به منظور تامین کلسیم و مواد معدنی مصرف شود. حتی در زنان یائسه که از جانشین استروژن استفاده می کنند، کلسیم اضافی می تواند به حفظ ثبات چگالی استخوانی کمک کند.

رژیم غذایی در کشور های صنعتی حاوی مقادیر قابل توجهی از برخی از اجزاء غذایی است که با زیاد کردن دفع کلسیم موجب افزایش خطر استئوپروز می شود. فسفر( در گوشت قرمز، غذاهای فرآیند شده و نوشابه ها ی غیر الکلی) می تواند با بازسازی استخوانی تداخل کرده و موجب افزایش از دست رفتن کلسیم گردد. همچنین دریافت بالای پروتئین، سدیم، کافئین و الکل نیز به همین شکل موجب افزایش دفع کلسیم از بدن می شود. این الگوهای غذایی همراه با کمبود وسیع دریافت ویتامین D، کلسیم و مواد معدنی از رژیم غذایی، مسئول اپیدمی پوکی استخوان در میان سالمندان کشور های صنعتی می باشد.

مکمل های توصیه شده

کلسیم :

مکمل کلسیم به صورت منقسم در طول روز مصرف می شود. تقریبا نیمی از کل آن باید قبل از خواب مصرف شود. مقدار توصیه شده 1 گرم، 5/1 گرم برای زنان بعد از یائسگی در روز می باشد.

ویتامینD :

جذب کلسیم را افزایش می دهد. قرار گرفتن در برابر نور خورشید به طور منظم موجب می شود تا سطح ویتاین D در حد طبیعی حفظ شود مکمل به ویژه در ماه های تاریک زمستان و برای افراد خانه نشین ارزشمند می باشد. مقدار توصیه شده 20-10 mgدر روز می باشد.

منیزیم :

موجب فعال شدن آنزیم های ضروری برای تشکیل استخوان می شود. کمبود منیزیم در پوکی استخوان شایع است. مقدار توصیه شده 500-300 mg در روز می باشد.

ترکیبات دارویی حاوی تمام مواد معدنی: مواد معدنی مقدار کم منیزیم، روی و مس در حفظ و ثبات استخوانی از اهمیت خاصی برخوردارند. مقدار توصیه شده باید حاوی مقادیر فراوانی منگنز، روی و مس باشد.

منبع: شفا آنلاین

5 1000
ارسال شده در 4 مرداد 1396 توسط با موضوع تغذیه

ارکید
تلگرام دکتر سلام
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
x