دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
دکتر وفایی
دکتر حمیدرضا وفایی
جراحی پلاستیک و ترمیمی (لیپوماتیک)
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
آزمایشگاه نیلو
آزمایشگاه نیلو
اختلالات اسيد امينه
کلینیک ساج
پلی‌کلینیک شبانه‌روزی ساج
هر آنچه شما می‌خواهید
کلینیک شارلوت
کلینیک شارلوت
کلیه خدمات پوست،مو و زیبایی
دکتر علیرضا فقیهی
دکتر علیرضا فقیهی
جراحى زيبايى بينى ( رينوپلاستى)
دکتر محسن پور حقیقی
دکتر محسن پور حقیقی
متخصص دندان پزشکی ترمیمی و زیبایی
دکتر فرزاد حسینی
دکتر فرزاد حسینی
لیفت صورت
ایران نوین – رجایی
لاغری با دستگاه یا رژیم
کلینیک ایران نوین
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو پلاسماجت

نقش خوردن صبحانه در کاهش وزن مصرف صبحانه کامل صبحانه کامل حفظ سلامتی با خوردن صبحانه

در این مقاله می خواهیم کلید زندگی سالم را برایتان بیان کنیم که تنها با خوردن صبحانه ای کامل بوجود می آید. همچنین ترک تنقلات باعث جلوگیری از اضافه وزن کاذب می گردد. امروزه چاقی یکی از مشکلات جامعه و افراد شده است که بزرگسال و کودک هم نمی شناسد. با دکتر سلام همراه باشید.

اضافه‌وزن باعث افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های جدی مانند بیماری‌های قلبی، دیابت نوع ۲ و برخی از انواع سرطان می‌شود. تحقیقات زیادی درزمینه تغذیه، رژیم غذایی و عادات مناسب غذایی به‌صورت منظم انجام می‌شود. به‌عنوان‌مثال، مشخص‌شده است برخی از بیومارکرها می‌توانند اثربخشی رژیم‌های کاهش وزن را پیش‌بینی کنند.

مطالعه جدیدی در مورد ارتباط بین تاثیر غذا و فرکانس آن برای افزایش وزن انجام‌شده است. افراد دارای رژیم غذایی مناسب و اصولی در معرض کمتر خطر بیماری‌هایی مانند فشارخون بالا، بیماری قلبی، سرطان یا دیابت قرار دارند. این موضوع شاید به خاطر عادات غذایی خاص این افراد باشد.

تحقیقی بر روی ۵۰۶۶۰ نفر از افراد بالای ۳۰ سال انجام شد. مصرف غذا و شاخص توده بدنی بدن (BMI) در آن‌ها به مدت ۷ سال به‌طور مداوم موردبررسی قرار گرفت و مشخص شد، افرادی که به‌طور منظم تنها یک یا دو وعده‌غذا درروز می‌خورند، میزان BMI در آن‌ها کاهش یافت.

برعکس، کسانی که بیش از سه وعده درروز غذا خوردند میزان BMI در آن‌ها افزایش یافت. همچنین افرادی که به‌طور مرتب صبحانه مصرف می‌کنند در مقایسه با افرادی که صبحانه میل نمی‌کنند، وزن بیشتری را از دست می‌دهند.

نقش خوردن صبحانه در کاهش وزن مصرف صبحانه کامل صبحانه کامل حفظ سلامتی با خوردن صبحانه
همچنین میزان BMI در افرادی که صبحانه می‌خورند در مقایسه با افرادی که نهار یا شام می‌خورند کاهش پیدا کرد. علاوه بر این کم کردن میزان شام و داشتن برنامه ورزشی طولانی‌مدت، باعث کاهش وزن می‌شود. سایر روش‌های مناسب غذا خوردن مانند قرار دادن فاصله ۵ یا ۶ ساعت بین صبحانه و ناهار، و صرف‌نظر کردن از خوردن تنقلات در طول روزمی تواند باعث کاهش وزن شود.

در حالی که صبحانه نقش مهمی بر رژیم غذایی و سلامت عمومی فرد دارد. محققان می گویند سن بر میزان BMI تاثیر می‌گذارد؛ بین شاخص توده بدنی و پیشروی سن ارتباط قوی وجود دارد افراد بالای ۶۰ سال نسبت به از دست دادن شاخص توده بدنی شکایت داشتند. قبل از سن ۶۰ سال، افرادی که در طول روز کالری مصرف می‌کردند وزن کمتری را از دست می‌دهند، تاثیر کلی صبحانه مناسب در همه سنین بر سلامت فرد بسیار تاثیرگذار است.

افراد بالای ۶۰ سال به‌طور طبیعی وزن بیشتری را از دست می‌دهند، و قرار گرفتن در رژیم غذایی نامناسب در بعضی موارد می‌تواند منجر به نتایج منفی در سلامت آن‌ها شود. درک واضح‌تر از تاثیرات فرکانس غذا و اهمیت وعده غذایی بر روی سطوح BMI می‌تواند به ما کمک کند تا تصمیمات بهتر و آگاهانه‌تری در مورد نیازها و سلامت فردی خود بگیریم.

ایمنا

5 1000
ارسال شده در 5 مرداد 1396 توسط با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • چرا بعد از خونگیری پوست کبود می شود؟
  • کالری سوزی با کارهای منزل
  • روش های جدید برای مردانی که طاسی و ریزش مو دارند
  • تاثیرات منفی خوردنی های چرب بر ساعت درونی بدن
  • در مورد فراموشی در بارداری
  • پس ازساعتها روزه داری میوه ها انتخاب مناسب و سالمی هستند
  • روند بروز سرطان پوست در انسان
  • ترفندهای مفید برای بیدارشدن بموقع از خواب
  • محبوبترین ها

  • شوینده ای به نام سرکه
  • عطر های مناسب تابستان با رایحه خنک
  • رعایت چند نکته برای آب کردن پهلو و شکم
  • جدیدترین نسل باتری برای مصارف مختلف انرژی
  • دردهای شدید تر از درد زایمان کدامند؟
  • برای کاهش چربی شکم و پهلو مطالعه کنید
  • بیماری های عفونی ناشی از ابتلا به کرم قلابدار
  • تدابیری برای مشکلات دائمی چربی
  • رپورتاژ

  • هایفو HIFU – لیفت صورت بدون جراحى
  • جراحی لیفت ابرو دکتر نداف کرمانی
  • ارائه خدمات درمانی در پلی کلینیک شبانه روزی ساج
  • ترک سیگار با جدیدترین روش توسط دکتر احیایی
  • جوانسازی پوست، تزریق بوتاکس و لیزر
  • ارکید
    دندانپزشکی دکترسلام
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
    x