دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
کلینیک صدف
دکتر فرح آل قیس
متخصص کاشت و پیوند مو
دکتر شاهین شمس
دکتر شاهین شمس
متخصص جراحی فک و صورت
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه
دیبا
کلینیک تخصصی دیبا
 آیا می شود از چشمان فردی به افکارش پی برد؟
امروزه استفاده از تبلت و کامپیوتر برای انجام کارهای روزمره زیاد شده است. همچنین شغل بسیاری از افراد، با مانیتور سر و کار دارد. برای اینکه از خشکی چشم و خستگی آن جلوگیری کنید، بهتر است راهکارهای ارائه شده در این مطلب را به کار گیرید.

نگاه کردن بیش از حد به صفحه مانیتور در طول روز سبب ضعیف شدن قوه بینایی و در طولانی مدت منجر به عارضه تاری دید و آسیب به قرنیه و حتی شبکیه چشم می شود.

به دفعات زیاد در طول روز به چشم‌های‌تان استراحت دهید، برای انجام این کار می‌توانید برای چند دقیقه چشم‌های‌تان را ببندید و فشار را از آن‌ها بردارید یا برای چند لحظه به اتاقی کم‌نور بروید؛  اگر بیشتر وقت‌تان را در روز جلوی رایانه می‌گذرانید، حتما به نور صفحه توجه و آن را تنظیم کنید؛ در زمان استراحت اگر نمی‌توانید تغییر مکان دهید، حتما مانیتور را خاموش کنید.

باید به صورت منظم چشم‌های‌تان را از صفحه‌ رایانه بردارید؛ این یکی از جالب‌ترین ورزش‌های چشم است؛ در ازای هر۲۰ دقیقه استفاده از رایانه، حداقل۲۰  ثانیه چشم‌های‌تان را از صفحه‌ی آن بردارید و به جسمی در فاصله ۶ متری خیره شوید، این کاری است که اگر به سلامت چشمانتان اهمیت می‌دهید، باید انجام دهید.

چشم مانند بقیه اعضای بدن و حتی بیشتر نیاز به ماساژ دارد، چندین بار در روز چشم‌های‌تان را به آرامی ماساژ دهید و نواحی اطراف کاسه‌ چشم‌تان را با انگشت بمالید؛ استفاده از انگشت اشاره برای فشار بر روی ناحیه‌ گوشه‌ داخلی چشم‌ها، برای سلامتی‌شان بسیار مفید است، با ماساژ گیج گاه‌تان و ناحیه‌ پشت جمجمه که دقیقا روبه‌روی کاسه‌ چشم‌تان قرار می‌گیرد، گردش خون را در این نواحی تحریک کنید.

خوردن مقدار کافی سیب‌زمینی شیرین و هویج در هر روز می‌تواند سلامت چشم‌های‌تان بهبود ببخشد؛ این خوراکی‌ها سرشار از ویتامین A هستند؛ این ویتامین برای قوه‌ بینایی بسیار ضروری است.

چشم هم برای سلامتی نیاز به ورزش دارد؛ انجام حرکت‌های ساده‌ای که در شکل زیر نشان داده‌ایم، قدرت چشم و بینایی‌تان را بهبود می‌بخشد؛. فقط کافی است خطوط زیر را در مسیر نوک پیکان‌ها ادامه دهید؛ اگر برای نخستین بار می‌خواهید از این حرکات استفاده کنید، بر روی هر کدام از این اشکال تمرکز کنید؛ به این ترتیب می‌توانید روش انجام هر یک را کاملا درک کنید؛ این عکس را بر روی صفحه رایانه و یا گوشی خود ذخیره کنید و حداقل روزی یک بار این ورزش را انجام دهید.

فانوس نیوز

5 1000
ارسال شده در 6 مرداد 1396 توسط با موضوع چشم و چشم پزشکی
ویزیت یاب

مطالب پیشنهادی

کلینیک صدف
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
x