دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
دکتر محسن پور حقیقی
دکتر محسن پور حقیقی
متخصص دندان پزشکی ترمیمی و زیبایی
کلینیک شارلوت
کلینیک شارلوت
کلیه خدمات پوست،مو و زیبایی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
آزمایشگاه نیلو
آزمایشگاه نیلو
اختلالات اسيد امينه
دکتر علیرضا فقیهی
دکتر علیرضا فقیهی
جراحى زيبايى بينى ( رينوپلاستى)
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو پلاسماجت
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر وفایی
دکتر حمیدرضا وفایی
جراحی پلاستیک و ترمیمی (لیپوماتیک)
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
ایران نوین – رجایی
لاغری با دستگاه یا رژیم
کلینیک ایران نوین
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
دکتر رضا شعبان‌پور
دکتر رضا شعبان‌پور
طراحی لبخند با لومینییرز سرامیکی بدون کوچک‌ترین تراش
دکتر فرزاد حسینی
دکتر فرزاد حسینی
لیفت صورت
کلینیک ساج
پلی‌کلینیک شبانه‌روزی ساج
هر آنچه شما می‌خواهید

مواد غذایی برای پیشگیری از پوکی استخوان جلوگیری از پوکی استخوان پیشگیری از پوکی استخوان پوکی استخوان

پوکی استخوان یکی از شایع ترین مشکلات افراد مسن و بخصوص خانم ها می باشد. از آنجایی که این بیماری درمانی ندارد با پیشگیری از آن می توانیم در سنین کهنسالی از پوکی استخوان در امان باشیم. رعایت توصیه های غذایی مهم ترین نکته در پیشگیری از پوکی استخوان است. در این مطلب شما را با این توصیه های غذایی آشنا خواهیم کرد.

به منظور تعیین عواملی که بر خطر پوکی استخوان اثر دارند، محققان طیف گسترده ای از عوامل مانند نمایه توده بدنی (BMI)، عملکرد کلیه، فعالیت بدنی، وعده های مصرفی محصولات لبنی و مکمل کلسیم و ویتامین D و همچنین عوامل خطر سنتی مرتبط با سلامت استخوان (مانند سیگار کشیدن، عدم فعالیت و الکل) را تجزیه و تحلیل کردند. پس از تعدیل اثر این مداخله گرها، نتایج حاکی از آن بود که هر یک واحد افزایش مصرف ماست و همچنین مکمل یاری ویتامین D به طور قابل توجهی با کاهش پوکی استخوان همراه بود.

پوکی استخوان یک بیماری مزمن همراه با کاهش استحکام در استخوان ها و افزایش خطر شکستگی آن ها است. بیش از 300000 نفر در اروپا از این بیماری رنج می برند و هزینه های گزافی را بابت شکستگی ناشی از پوکی استخوان متقبل می شوند. ماست یک منبع غنی از مواد مغذی مورد نیاز استخوان به شمار می رود. مطالعات بیانگر این مهم هستند که سلامت استخوان به سادگی با این ماده غذایی ارزان قیمت قابل تامین می باشد. اگرچه برای تایید این نتایج به تحقیقات بیشتری نیاز است تا مکانیسم عمل آن و همچنین فواید درشت مغذی ها و ریزمغذی های موجود در ماست مشخص گردد.

نکته عملی: افزایش مصرف لبنبات خصوصاً ماست در سنین بزرگسالی و میانسالی منجر به بهبود سلامت استخوانی و پیشگیری از پوکی استخوان می گردد.

منبع: بهداشت نیوز

5 1000
ارسال شده در 7 مرداد 1396 توسط با موضوع تغذیه

ارکید
دندانپزشکی دکترسلام
تلگرام دکتر سلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
x