ایران نوین – رجایی
لاغری با دستگاه یا رژیم
کلینیک ایران نوین
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
آزمایشگاه نیلو
آزمایشگاه نیلو
اختلالات اسيد امينه
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
دکتر رضا شعبان‌پور
دکتر رضا شعبان‌پور
طراحی لبخند با لومینییرز سرامیکی بدون کوچک‌ترین تراش
کلینیک شارلوت
کلینیک شارلوت
کلیه خدمات پوست،مو و زیبایی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو پلاسماجت
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
کلینیک ساج
پلی‌کلینیک شبانه‌روزی ساج
هر آنچه شما می‌خواهید
کلینیک یکتا
کلینیک یکتا
کلینیک تخصصی پوست و مو
دکتر وفایی
دکتر حمیدرضا وفایی
جراحی پلاستیک و ترمیمی (لیپوماتیک)
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال

چاقی

اصولا کسانی که می خواهند وزن خود را کم کنند، باید کالری های که مصرف می کنند، کمتر از کالری های که می سوزانند باشد. ولی بعضی از متخصصان بر این باورند که با مصرف کردن مواد غذایی که پر کالری هستند بهتر می توان وزن خود را کاهش داد.

قانون پایه برای کاهش‌وزن شامل میزان کالری‌های دریافتی کمتر در مقایسه با کالری‌های سوزانده شده است. و در شرایطی که ممکن است برای کاهش کیلوهای اضافه یک کسری کالری ایجاد کنید، این به معنای آن نیست که باید رژیم غذایی خود را تنها بر اساس اعداد شکل دهید.

در حقیقت، متخصصان تغذیه می‌گویند که مصرف برخی مواد‌غذایی با محتوای کالری بالا برای کسب موفقیت در مسیر کاهش وزن خوب هستند. در ادامه با برخی از این مواد غذایی پرکالری و سرشار از مواد‌مغذی (فیبر، چربی، و پروتئین) که می‌توانند به لاغرشدن شما کمک کنند، بیشتر آشنا می‌شوید.

یک سوم از یک آووکادو دارای 80 کالری است، اما آنها دارای تقریبا 20 ویتامین و مواد معدنی و همچنین سه گرم فیبر هستند. این میوه با محتوای کالری بالا منبع خوبی برای پتاسیم است، که یک ماده معدنی خوب برای مقابله با نفخ محسوب می‌شود و همچنین سرشار از چربی‌های تک غیر‌اشباع است.

در کنار فیبر، این چربی‌ها به حفظ احساس سیری در مدت زمانی طولانی‌تر کمک می‌کنند و هوس‌های غذایی در طول روز را کاهش می‌دهند. یک روش خوب برای افزودن آووکادو به رژیم‌غذایی کاهش وزن استفاده از این میوه به همراه تخم‌مرغ نیمرو در وعده غذایی صبحانه است. این کار موجب می‌شود تا روز خود را با احساس سیری و پری آغاز کنید و برای ساعت‌ها این احساس را حفظ کنید.

روغن‌زیتون یکی از اجزای اصلی رژیم‌غذایی مدیترانه‌ای محسوب می‌شود و این رژیم‌غذایی بر مبنای غذا خوردن متعادل و سالم شکل گرفته است. در نتیجه، جای شگفتی نیست که متخصصان مصرف روغن‌زیتون که از محتوای کالری بالا برخوردار است را برای کاهش وزن توصیه می‌کنند. این روغن دارای یک اسید چرب چند غیراشباع است که التهاب را کاهش می‌دهد.

زیتون

التهاب یکی از دلایل شایع افزایش وزن است. گفته می‌شود، یک قاشق غذاخوری روغن‌زیتون حدود 120 کالری دارد، از این رو، بهتر است از آن به عنوان چاشنی سالاد و برای پخت‌وپز سبزیجات استفاده شود. استفاده از روغن‌زیتون به عنوان یک میان وعده سالم که به خوبی احساس سیری را در انسان ایجاد می‌کند نیز برای کاهش وزن بسیار توصیه شده است.

اگر در تلاش برای کاهش وزن خود هستید، مصرف سفیده تخم مرغ به جای تخم‌مرغ کامل ممکن است روشی آسان برای کاهش کالری‌های دریافتی باشد، اما این کار در بلندمدت ممکن است به روند کاهش وزن شما کمک نکند.

زرده تخم‌مرغ منبع خوبی برای مواد مغذی مانند ویتامین A، ویتامین‌های B، K، و کولین است. این مواد مغذی از عملکرد سوخت‌وساز و سلامت تیروئید پشتیبانی می‌کنند، که هر دو مورد برای کاهش وزن ضروری هستند. زرده تخم‌مرغ یکی از چربی‌ها با تراکم بالای مواد مغذی است که می‌توانید مصرف کنید، از این رو، به جای حذف کامل آن از رژیم غذایی خود بهتر است حذف مواردی دیگر را برای کاهش کالری‌های مصرفی مد نظر قرار دهید.

توصیه‌ها براین است که شما باید تنها لبنیات کم چرب یا بدون چربی مصرف کنید، اما این کار ممکن است چندان مفید و موثر نباشد. پژوهش‌های جدید نشان داده‌اند افرادی که لبنیات پرچرب مصرف می‌کنند دارای نرخ‌های پایین‌تر چاقی نسبت به افرادی هستند که لبنیات کم چرب مصرف می‌کنند. در شرایطی که این یافته‌ها می‌توانند به واسطه عوامل بسیاری شکل گرفته باشند، چربی شیر حاوی اسید چربی به نام اسید لینولئیک کونژوگه (CLA) است که می‌تواند کاهش چربی را تشویق کند.

افزون بر این، چربی اضافه از لبنیات پر چرب، مانند ماست یونانی پر چرب، احساس سیری و پری را بهتر ایجاد می‌کنند. این به معنای کاهش هوس‌های غذایی و مصرف میان وعده‌ها و در کل غذا خوردن کمتر است. هنگامی که برای کاهش وزن تلاش می‌کنید، بهترین گزینه برای شما مصرف نسخه‌های ساده (فاقد قند) لبنیات و افزودن میوه‌ها و مغزهای خوراکی تازه برای بهبود عطر و طعم و بافت آنهاست.

اگر در پی کاهش وزن هستید، استفاده از مغزهای خوراکی به عنوان میان وعده می‌تواند یک گزینه خوب باشد. آنها سرشار از پروتئین، فیبر، و چربی‌های تک و چند غیر اشباع هستند که در شکل‌گیری احساس سیری و پری برای مدت زمانی طولانی‌تر موثر عمل می‌کنند.البته باید به این نکته توجه داشته باشید که در مصرف مغزهای خوراکی نباید زیاده روی کنید.

بادام و پسته بیشترین میزان کالری را ارائه می‌کنند. مصرف حدود 23 عدد بادام یا 49 عدد پسته معادل دریافت 160 کالری است. با تقسیم‌بندی مناسب و رعایت اعتدال در مصرف می‌توانید اهداف کاهش وزن خود را با کمک مغزهای خوراکی محقق سازید.

منبع: اتحاد خبر

5 1000
ارسال شده در 7 مرداد 1396 توسط با موضوع تغذیه

ارکید
دندانپزشکی دکترسلام
تلگرام دکتر سلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
x