مشاوره زیبایی
دکتر هادی صادق /کلینیک
دکتر پژمان هادی صادق و دکتر پریسا هادی صادق
متخصص ارتودنسی
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی
دکتر مجید صالح
دکتر مجید صالح
متخصص جراحی فک وصورت،زیبایی بینی
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه
کلینیک یکتا/ساختمان پزشکان
کلینیک یکتا
مجهزترین کلینیک پوست و مو زیبایی با دستگاه لیزر الکساندرایت
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
متخصص جراح پلاستیک و زیبایی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
کلینیک ره یا
دکتر امید رحمانی
پزشک پوست مو زیبایی كاسمتولوژيست از فرانسه
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
چشمخانه، ساختمان پزشکان
کلینیک چشمخانه
به روز ترین تجهیزات و دانش چشم پزشکی
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
 کاهش اضطراب رهایی از استرس درمان اضطراب با پیاده روی تاثیر ورزش در استرس
استرس و اضطراب بیشتر از هر عارضه ای، در کارها اختلال ایجاد می کند و وقفه در فعالیت های روزمره می اندازد. افرادی که دچار استرس هستند، تنها لازم نیست به داروهای شیمیایی روی آورند و درمان خود را محدود به نسخه های پزشکی کنند، بلکه می توانند با کمک روش های درمانی طبیعی این بیماری ها را درمان کنند.

متخصصین و محققین بهداشت روان همواره پیشنهاد می‌کنند که در کنار داروها، از روش‌های جایگزین درمانی برای رفع استرس و اضطراب و همچنین افسردگی استفاده کنیدمثل مواردی که در ادامه اشاره می شود:

بازی‌های کامپیوتری فکری و چیدمانی

انجام بازی‌های رایانه‌ای باعث فعال شدن بخش‌هایی از مغز شما می‌شود که معمولا در حالت افسردگی غیرفعال هستند. این قسمت‌های مغز با مهارت‌هایی همچون یادگیری، کسب انگیزه و برنامه‌ ریزی اهداف در ارتباطند.

نیازی نیست که حتما یک گیمر حرفه‌ای باشد و به سراغ بازی‌های پیچیده بروید؛ بازی‌های ساده و سرگرم‌کننده نیز می‌توانند برای مغز شما مفید بوده و به رفع استرس و اضطراب کمک کنند.

باغبانی

انجام باغبانی می‌تواند در درازمدت شدت افسردگی را کاهش داده و تمایل به فکر کردن درباره‌ی چیزهای ناراحت‌کننده را کمتر کند. حتی نگهداری گیاهان و گل‌ها در آپارتمان می‌تواند برای رفع استرس و اضطراب مفید بوده و استرس ناشی از افسردگی را کاهش دهد.

 

بازی‌های کامپیوتری فکری و چیدمانی

انجام بازی‌های رایانه‌ای باعث فعال شدن بخش‌هایی از مغز شما می‌شود که معمولا در حالت افسردگی غیرفعال هستند. این قسمت‌های مغز با مهارت‌هایی همچون یادگیری، کسب انگیزه و برنامه‌ ریزی اهداف در ارتباطند.

نیازی نیست که حتما یک گیمر حرفه‌ای باشد و به سراغ بازی‌های پیچیده بروید؛ بازی‌ های ساده و سرگرم‌کننده نیز می‌توانند برای مغز شما مفید بوده و به رفع استرس و اضطراب کمک کنند.

انجام کارهای داوطلبانه

شما می‌توانید با کمک کردن به دیگران به خودتان کمک کنید! مطالعات نشان می‌دهند که انجام کارهای داوطلبانه و خیرخواهانه باعث افزایش سلامتی جسمی و روانی افراد می‌گردد. محققین باور دارند که انجام این کارها برای مقابله با افسردگی و اضطراب به خصوص در بزرگسالان بسیار مفید هستند.

بازدید از موزه‌های هنر

قدمت هنر درمانی به بیش از ۷۰ سال پیش بازمی‌گردد؛ اما نیازی نیست که خودتان اثر هنری خلق کنید تا از فواید آن بهره‌مند شوید. تماشای آثار هنری می‌تواند باعث بهبود خلق‌وخو گشته و استرس را کاهش دهد.

کاهش اضطراب رهایی از استرس درمان اضطراب با پیاده روی تاثیر ورزش در استرس

پیاده‌روی

مطالعات فراوانی نشان داده‌اند که تنها خارج شدن از خانه و قرار گرفتن در طبیعت می‌تواند برای سلامت روان مفید باشد. قرار گرفتن در معرض محیط‌ها سبز و جنگلی باعث کاهش غلظت کورتیزول، کاهش ضربان قلب، کاهش فشارخون، افزایش فعالیت عصب پاراسمپاتیک و کاهش فعالیت عصب سمپاتیک می‌شود. برای رفع استرس و اضطراب کافیست با دوست خود به نزدیک‌ترین پارک رفته و از شر افسردگی و افکار منفی راحت شوید.

 

تمرینات ورزشی

نیازی نیست برای مسابقه‌ی ماراتُن تمرین کنید؛ ۱۰ تا ۴۵ دقیقه پیاده‌روی می‌تواند برای بهبود خلق‌وخوی افراد افسرده مفید بوده و تا چندین ساعت علائم افسردگی را تسکین دهد. برخی از مطالعات اشاره به این دارند که انجام تمرینات ورزشی به طور منظم می‌تواند به اندازه‌ی داروها برای رفع استرس و اضطراب مفید باشند.

مشارکت کردن

هنگام انجام تفریحات مورد علاقه‌ی خود برای کاهش استرس، از دوست خود نیز دعوت کنید که به شما ملحق شود. حضور دوست و داشتن حمایت اجتماعی باعث سرکوبی سطوح کورتیزول یا همان هورمون استرس می‌گردد.

نبض ما

5 1000
ارسال شده در 20 مرداد 1396 توسط با موضوع روانشناسی
پيلتن شاپ

پیشنهاد سردبیر

  • هشدار سازمان غذا و داروی امریکا
  • چگونه بفهمیم که بدنمان نیازمند مکمل های غذایی است؟
  • مشکلات رایج یک بیمار مبتلا به استئومیلیت
  • در انواع رابطه جنسی انتقال ایدز تا چه حد ریسک پذیر است ؟
  • تاثیر روغن رزماری در تقویت حافظه کودکان
  • دانستنی هایی پیرامون سندروم پلیکا
  • مصرف الکل به قیمت جانتان تمام میشود
  • ماده مخدر بنگ و عوارض مصرف آن
  • محبوبترین ها

  • ریشه و علت اصلی پیدایش اعتیاد
  • تاثیرات منفی اعتیاد بر کودکان و نوجوانان
  • خطر دود قلیان برای افراد مصرف کننده
  • دخانیات عامل این سرطان های مهلک
  • تاثیر دخانیات در ابتلا به سرطان ریه
  • آگاه سازی جوانان از پیامدهای اعتیاد به شیشه
  • با وجود کم شدن دود سیگاری ها، باز هم تلفات ادامه دارد
  • دود سیگار و این بیماری های مهلک
  • رپورتاژ

  • کلینیک تخصصی ارتودنسی و دندانپزشکی دکتر گوگانی
  • لبخند را به عنوان امضاء خاص چهره خود اضافه کنید!
  • پروتز و طراحی لبخند تخصصی دکتر شعبان پور
  • خدمات زیبایی کلینیک جوانه
  • خدمات دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی دکتر صدرا مقدم
  • دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
    x