مشاوره زیبایی
دکتر شبنم شادابی/ساختمان پزشکان
دکتر شبنم شادابی
متخصص جراحی پلاستیک بینی و صورت
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر آرین دخت آزادمنش/ ساختمان پزشکان
دکتر آرین‌دخت آزادمنش
جراح دندان پزشک
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر زهره سادات نوروززاده/ساختمان پزشکان
دکتر زهره سادات نوروززاده
جراح دندانپزشک
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر ادیب
دکتر محمود ادیب
جراح دندانپزشک ایمپلنتولوژیست
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
دکتر آرین دخت آزادمنش/ ساختمان پزشکان
دکتر آرین‌دخت آزادمنش
جراح دندان پزشک
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
دکتر شبنم شادابی/ساختمان پزشکان
دکتر شبنم شادابی
متخصص جراحی پلاستیک بینی و صورت
دکتر زهره سادات نوروززاده/ساختمان پزشکان
دکتر زهره سادات نوروززاده
جراح دندانپزشک
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی

افراد بسیاری هستند که از اضافه وزن خود رنج می برند و به دنبال یافتن راهی مناسب برای کاهش وزن هستند. گرفتن رژیم لاغری یک مسئله، حفظ آن و عدم بازگشت اضافه وزن مسئله ای دیگر است. اغلب افراد پس از تحمل انواع رژیم های غذایی سخت و تمرین های ورزشی به سختی وزن کم می کنند اما پس از مدتی دوباره دچار اضافه وزن خواهند شد. در ادامه با دکتر سلام همراه باشید.

تحقیقات نشان داده است فقط  ۲۰ درصداز افراد که رژیم لاغری می‌گیرند و لاغر می‌شوند، می‌توانند لاغری‌شان را حفظ کنند. در واقع افراد لاغر تحرک بیشتر و رژیم لاغری سالم‌تری دارند. اگر می‌خواهید لاغر شوید و لاغر بمانید، از راهنمایی‌های زیر استفاده کنید.

۱.فعال بودن

روش‌هایی هر چند کوچک بیابید و فعالیت را به زندگی روزمره‌تان برگردانید اگر به طور مرتب ورزش کردن برایتان سخت است، می توانید حداقل کمی تحرک به زندگی‌تان وارد کنید. به طور مثال، به جای استفاده از آسانسور یا پله برقی، از پله های معمولی استفاده کنید. یا بدون استفاده از خودرو، به فروشگاه رفته و خریدهای روزمره‌تان را انجام دهید. از این نوع فعالیت‌ها بسیار زیاد است که در روز می‌توانید انجام دهید.

۲. تاجایی که می‌توانید پیاده روی کنید 

پیاده روی، شکلی عالی از ورزش است و در رها شدن از چربی‌های اضافه بدن‌تان بسیار موثر است.
همچنین شش‌های‌تان را قوی و تنفس‌تان را بهتر می‌کند. اگر شاغل هستید، صبح‌ها بخشی از مسیر خانه به محل کارتان را پیاده بروید. یا هر روز عصر تا پارک نزدیک خانه‌تان روزانه حداقل، نیم ساعت پیاده روی کنید.

۳. بیش از حد تلویزیون تماشا نکنید

تحقیقات نشان داده است که بیش از حد جلوی تلویزیون نشستن، تاثیر بسیار بدی روی بدن می‌گذارد. اما اگر عاشق برنامه‌های تلویزیونی هستید و کار دیگری هم ندارید انجام دهید، پس حداقل تلویزیون را روی یک میز با پایه های بلند گذاشته و هنگام تماشای برنامه دلخواه تان، کمی هم ایستاده و ورزش‌های سبک انجام دهید. یا هرازگاهی از جای خود بلند شده و کمی اطراف خانه راه بروید و بدن‌تان را بکشید. این کار مفاصل‌تان را از فشار بیش از حد نجات می‌دهد.

۴. به دنبال انگیزه‌ای خوب باشید 

برخی از افراد نمی‌توانند به تنهایی در مورد داشتن زندگی فعال و سوزاندن چربی‌های اضافی و حفظ رژیم لاغری خود، به اندازه کافی انگیزه داشته باشند. آنها نیازمند بهانه‌هایی برای این کار هستند. بنابراین بررسی کنید که چه چیزی به شما انگیزه فعالیت می‌دهد. مثلا اگر یک همراه داشته باشید، از ورزش کردن لذت می‌برید. یا می توانید وارد گروه های محلی که مثلا برنامه‌هایی مانند ورزش‌های صبحگاهی دارند، شوید. برخی از افراد هم با شنیدن موسیقی یا رادیو انگیزه ورزش کردن پیدا می‌کنند.

5.تغییر رژیم غذایی 

۱. سبک زندگی‌تان را برای همیشه تغییر دهید اگر می‌خواهید از شر چربی‌های اضافی بدن‌تان رها شوید، باید سبک زندگی‌تان را تاحد ممکن تغییر دهید و رژیم لاغری مناسب‌تری را پیدا کنید. یکی از این تغییرات، رژیم غذایی تان می‌باشد. اگر ورزش کنید اما غذاهای پرچرب و ناسالم بخورید، به هدف‌تان که لاغر شدن است، هرگز دست نمی یابید. بنابراین به نوع تغذیه‌تان توجه کنید.

۲. مقدار غذای‌تان را کم کنید البته قرار نیست به خودتان گرسنگی دهید. اما دست از پرخوری بردارید. برای شروع می‌توانید از بشقاب‌های کوچک استفاده کنید و تا جایی که می‌توانید به اندازه غذا بخورید و از پر کردن بیش از حد معده‌تان بپرهیزید. همچنین آهسته غذا خوردن کمک می‌کند که با مقدار غذای کمتر، احساس سیری کنید.

۳. غذای‌تان را متعادل کنید در رژیم لاغری تان باید از انواع مواد مغذی بهره جویید. یک رژیم غذایی متعادل دربرگیرنده ۴۰ درصد سبزیجات، ۱۰ درصد میوه (که سرشار از فیبر و ویتامین C بوده و قند کمی داشته باشند)، ۳۰ درصد غلات کامل و ۲۰ درصد پروتئین‌های کم چربی است.
اگر لبنیات مصرف می‌کنید، مراقب باشید. زیرا چربی بسیاری از محصولات لبنی، بیشتر از فویدشان است. اگر می‌خواهید کلسیم به بدن‌تان برسانید، می‌توانید از سبزی‌های برگدار و یا مکمل‌های رژیمی استفاده کنید.

۴. از مصرف خوراکی‌های سرشار از کالری اجتناب کنید این نوع خوراکی‌ها، بیش از حد نیازتان، به شما کالری می‌رسانند و بهتر است از مصرف آنها پرهیز کنید. از این خوراکی‌ها می‌توان به سیب زمینی سرخ کرده، جوجه سرخ شده، شکلات و شیرین، بستنی، انواع آب میوه‌ها و نوشابه‌های گازدار، کیک و پیتزار، اشاره کرد.

۵. از شکست نترسید تغییر سبک زندگی کار بسیار سختی است و گاهی اوقات نمی‌توانید جلوی میل وافرتان را به زندگی پیش از تغییرتان بگیرید. بنابراین در این لحظات احساس نومیدی و سرخوردگی نکنید. مطمئن باشید که پس از هر شکستی، باز هم می‌توانید تلاش کرده و خود را در مسیر صحیح قرار دهید.

۶. با پزشک مشورت کنید اگر نوع زندگی و رژیم غذایی‌تان را تغییر دادید، اما کوچکترین تغییری در وزن‌تان مشاهده نکردید، با پزشک‌تان مشورت کنید. با کمک آنها می‌توانید شرایط خود را سنجیده و بهترین تغییر سبک را برای خود به وجود آورید. البته گاهی اوقات ممکن است تعادل هورمون های تان به هم ریخته باشدکه با کمک پزشک، برطرف خواهد شد.

۷. روی سلامت جسم تان متمرکز شوید نه فقط کم کردن وزن لاغر شدن و داشتن رژیم لاغری بسیار خوب است اما این مساله نباید به قیمت از دست دادن سلامتی‌تان رخ دهد. بنابراین روش های مناسب برای لاغر شدن به کار ببرید و مراقب سلامت عمومی‌تان باشید.

منبع: راهنمای سفر من

5 1000
ارسال شده در 25 مرداد 1396 توسط با موضوع ورزش و سلامتی
[bws_google_captcha]

تایید کنید که ربات نیستید !!!

دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
x