مشاوره زیبایی
پیرایه
پوست، مو و زیبایی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
دکتر علیرضا فقیهی
دکتر علیرضا فقیهی
متخصص گوش و حلق وبينى
چشمخانه، ساختمان پزشکان
کلینیک چشمخانه
به روز ترین تجهیزات و دانش چشم پزشکی
کلینیک ارتوپدی سپید
کلینیک ارتوپدی سپید
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
متخصص جراح پلاستیک و زیبایی
دکتر مجید صالح
دکتر مجید صالح
متخصص جراحی فک وصورت،زیبایی بینی
دکتر هادی صادق /کلینیک
دکتر پژمان هادی صادق و دکتر پریسا هادی صادق
متخصص ارتودنسی
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی

راه های موثر برای جلوگیری از افسردگی خوراکی های مفید برای جلوگیری از افسردگی چگونه از افسردگی پیشگیری کنیم تاثیر خوراکی ها در جلوگیری از افسردگی

در جدیدترین تحقیقاتی که در خصوص افسردگی صورت گرفته است، محققان متوجه این موضوع شده اند که مصرف برخی از خوراکی ها مانع از بروز افسردگی می شود. در این مقاله از دکتر سلام خوراکی هایی که از ایجاد افسردگی پیشگیری می کنند را آماده کرده ایم. توصیه می کنیم که این مقاله را از دست ندهید و حتما مطالعه کنید.

تغذیه نقش مهمی در پیشگیری از افسردگی دارد. به برخی از موادی که کمبود آنها می‌تواند باعث افسردگی شود در ادامه اشاره می‌شود.

۱-کمبود آهن

مطالعات نشان می دهند زنان بیش از مردان مستعد ابتلا به افسردگی هستند چرا که مشکل کم خونی در زنان سنین ۲۵ تا ۴۵ سال بسیار متداول است. بنابریان میزان مناسب آهن در پیشگیری از افسردگی و کاهش احساس خستگی موثر است.

۲-زینک (روی)

در طول چند دهه گذشته نتایج حداقل ۵ مطالعه نشان داده است که میزان زینک در بیماران مبتلا به افسردگی بسیار کم است. همچنین مشاهدات نشان داده است که مکمل های خوراکی زینک بسیار در روند درمان و پیشگیری از افسردگی موثر بوده است. بعلاوه زینک از سلول های مغز در مقابل آسیب احتمالی ناشی از رادیکال های آزاد حفاظت می کند.

۳-اسید فولیک

پزشکان مشاهده کرده اند میزان اسید فولیک در افراد افسرده در مقایسه با افراد سالم ۲۵ درصد کمتر است. طبق مطالعات اگر قرص ضد افسردگی مصرف می کنید و از کمبود اسیدفولیک هم رنج می برید، نتایج درمان ضعیف خواهد بود. به گفته محققان، مصرف ۵۰۰ میلی گرم اسید فولیک در کنار داروهای ضد افسردگی موجب افزایش تاثیر روند درمان می شود.

۴-کربوهیدرات ها

رژیم غذایی با میزان پایین کربوهیدرات در طولانی مدت و به منظور کاهش وزن می تواند منجر به افسردگی شود. چراکه تولید مواد شیمیایی سروتونین و تریپتوفان مغز که موجب ایجاد حس شادی می شود، از طریق غذاهای مملو از کربوهیدرات حاصل می شود.

راه های موثر برای جلوگیری از افسردگی خوراکی های مفید برای جلوگیری از افسردگی چگونه از افسردگی پیشگیری کنیم تاثیر خوراکی ها در جلوگیری از افسردگی

۵-پروتئین

مصرف پروتئین نه تنها برای حفظ تناسب اندام بلکه برای حفظ عملکرد مغز و سلامت روح و روان مهم است. چرا که بسیاری از انتقال دهنده های عصبی موجود در مغز از اسیدآمینه های تشکیل می شوند که در پروتئین ها وجود دارند.

۶-اسیدهای چرب اُمگا۳

مغز یکی از اندام با بالاترین میزان لیپید یا چربی است. در حقیقت ماده خاکستری مغز حاوی ۵۰ درصد اسید چرب است. طبق مطالعات، اسیدهای چرب اُمگا-۳ می توانند به کاهش علائم افسردگی و بهبود خلق و خو کمک کنند.

۷-ویتامین های B کمپلکس

طبق نتایج مطالعات، بیماران مبتلا به افسردگی بعد از درمان کمبود ویتامین B-کمپلکس شاهد بهبود در خلق و خوی خود بودند. این کمپلکس شامل ویتامین های B۱، B۲، B۶، B۱۲ و تیامین است که در پیشگیری از افسردگی موثر است. هم نوجوانان و هم افراد مسن دارای کمبود ویتامین B دچار تغییرات شناختی می شوند که می تواند منجر به افسردگی شود.

۸-منیزیم

طبق یک مطالعه در سال ۲۰۱۲، زمانی که فرد دچار استرس می شود، ماده معدنی ای که به سرعت تمام می شود منیزم است که می تواند منجر به افسردگی و اضطراب شود. تحقیقات نشان داده است افزایش مصرف منیزیم از سلامت مغز و در نتیجه پیشگیری از افسردگی حفاظت می کند.

۹-ویتامین D

اگر به اندازه کافی در معرض نور صبحگاهی خورشید نیستید و رژیم غذایی تان فاقد منابع ویتامین D است، در معرض ریسک بالای ناشی از افسردگی قرار دارید. محققان دریافته اند بیماران مبتلا به افسردگی دارای میزان ناکافی ویتامین D هستند.

منبع: نبض ما

5 1000
ارسال شده در 12 شهریور 1396 توسط با موضوع تغذیه
ویزیت یاب

پیشنهاد سردبیر

  • ازبین بردن ارگانهای بدن با پرطرفدارترین نوشیدنی های گازدار
  • رسیدن به تناسب اندام پس از وضع حمل
  • داروهای مناسب برای زمان مواجهه با حالت تهوع و استفراغ
  • آمیز جنسی در اسلام
  • سه اصل مهم در مورد به ارگاسم رساندن زنان
  • مسافرت خطر حمله قلبی را بالا میبرد
  • آیا کسانیکه که چشم های حساسی دارند، باید آرایش نکنند؟
  • تغییر خلق و خو با روش های موثر تغذیه ای
  • محبوبترین ها

  • اگر احتیاج به تقویت حافظه دارید ، از این خوراکی ها استفاده کنید
  • با این 6 قانون، تغذیه ای سالم داشته باشید
  • منابع ویتامین E را باهم مرور میکنیم
  • چرا مشکل چاقی دختران ایرانی را ول نمیکند
  • همه چیز در مورد عوارض استفاده از ملین ها
  • خوردنی های پرخاصیت زمستانی برای پوست
  • چه غذاهایی اسهال را بدتر می کند
  • با خانواده ی ویتامین B بیشتر آشنا شوید
  • رپورتاژ

  • ایمپلنت بهترین روش برای کاشت دندان و زیبایی صورت
  • کلینیک فوق تخصصی آندوسکوپی وکولونسکوپی بدون درد
  • دندان تاجی از زیبایی
  • چشم انداز ما سلامت چشمان شماست
  • کلینیک دندانپزشکی و زیبایی دکتر علیرضا نوروزعلی
  • دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
    x