دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
دکتر آزاده آقازاده
دکتر آزاده آقازاده
ماموگرافی، سونوگرافی دیجیتال
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
کلینیک شارلوت
کلینیک شارلوت
کلیه خدمات پوست،مو و زیبایی
دیبا
کلینیک تخصصی دیبا
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
کلینیک صدف
دکتر فرح آل قیس
متخصص کاشت و پیوند مو
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ

 

عوامل موثر در تشدید استرس دلایل افزایش استرس پیشگیری از استرس استرس   تغییر سبک زندگی باعث شده امروزه استرس به یکی از اجزاء جداناپذیر در زندگی افراد تبدیل شود. به طوری که بیش از ۴۰ میلیون نفر از کسانی که بالاتر از ۱۸ سال سن دارند، دچار استرس هستند. انجام دادن برخی عادات می تواند سبب تشدید استرس شود. در این مطلب شما را با این عادات آشنا خواهیم کرد.

1- زیاد فکر کردن به موضوعی خاص

زمانی که ما به مساله ای زیاد فکر می کنیم و آن را چندین بار در ذهنمان پردازش می کنیم، در واقع تنها به نکات منفی آن می پردازیم که استرسمان را بیشتر می کند، به جای فکر کردن به خود مساله بهتر است به راه حل برطرف کردن آن بپردازیم.

2- وسواس های ذهنی

این مورد هم مشابه مورد قبلی است و شما همیشه درگیر فکر کردن به موضوعات مختلف در آینده هستید و این برای شما تبدیل به یک رفتار وسواسی شده و نمی توانید از زمان حالتان لذت ببرید.

3- توقعات بیجا

افرادی که دچار استرس های مزمن هستند، اغلب تلاش می کنند انتظاراتی را که از خود دارند، عملی کنند و اگر این انتظارات متناسب با توانایی های آن ها نباشد، دچار استرس بیشتری می شوند.

4- فرار از موقعیت های استرس زا

عوامل موثر در تشدید استرس دلایل افزایش استرس پیشگیری از استرس استرس

گاهی اوقات سعی می کنید از موقعیت های استرس زا دور شوید، اما این کار تنها در کوتاه مدت به شما کمک می کند ولی در بلند مدت استرس تان را تشدید خواهد کرد.

5- وابستگی به داروها

شاید داروها شما را برای مدتی آرام کنند اما مساله ای که این داروها دارند، آن است که آن ها تنها نشانه های بیماری تان را بهبود می بخشند و خود بیماری را درمان نمی کنند، برای همین به مرور شما وابستگی بیشتری به آن ها پیدا کرده و اعصابتان ضعیف تر می شود.بهتر است یوگا، مدیتیشن و خواب کافی را جایگزین این داروها بکنید تا نتیجه بهتری بگیرید.

6- کنترل همه چیز

زمانیکه استرس دارید مایل هستید که همه چیز تحت کنترل شما باشد در حالیکه این غیر ممکن است و زمانیکه موضوعی از کنترل شما خارج شود استرس تان تشدید خواهد شد.پس سعی کنید تنها روی موضوعاتی تمرکز کنید که می توانید آن ها را در کنترل خودتان داشته باشید.

منبع: تیک

5 1000
ارسال شده در 10 شهریور 1396 توسط با موضوع روانشناسی

پیشنهاد سردبیر

  • راه حل های جالب برای رفع مشکلات زندگی
  • رنگ و تاثیرات آن بر روی کودکان
  • روز طبیعت بارانی در تهران
  • تعریف آسم به همراه توصیف, علت, نشانه ها تشخیص و درمان
  • طریقه اندازه گیری درجه حرارت بدن
  • توصیه های کاهش وزن پس از زایمان
  • مغز انسان صداهای اضافی را فیلتر میکند
  • استرس برای کبد مضر است
  • محبوبترین ها

  • لامپ های کم مصرف برای سلامتی مضرند؟
  • افزایش تعداد موش‌های پایتخت
  • نان! کشف عامل اصلی بیماری های گوارشی در ایلام
  • توصیه های پزشکی در زمان گرد و خاک
  • رونمایی از سینورا، پیشرفته ترین داروی ایران
  • پیشگیری از شکستگی این ناحیه از بدن با این توصیه ها
  • محاسبه سن ریسک ابتلا به بیماری آلزایمر
  • راز و رمز سالم بودن
  • رپورتاژ

  • دكتر عليرضا فقيهى فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
  • کلینیک فوق تخصصی آندوسکوپی وکولونسکوپی بدون درد
  • ترک سیگار با جدیدترین روش توسط دکتر احیایی
  • سونوگرافی،ماموگرافی و رادیولوژی مهر ایرانیان
  • دکتر صابر گوگانی دندانپزشک زیبایی و ترمیمی
  • ارکید
    کلینیک صدف
    دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
    x