مشاوره زیبایی
پیرایه
پوست، مو و زیبایی
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی
کلینیک ارتوپدی سپید
کلینیک ارتوپدی سپید
چشمخانه، ساختمان پزشکان
کلینیک چشمخانه
به روز ترین تجهیزات و دانش چشم پزشکی
دکتر علیرضا فقیهی
دکتر علیرضا فقیهی
متخصص گوش و حلق وبينى
دکتر مجید صالح
دکتر مجید صالح
متخصص جراحی فک وصورت،زیبایی بینی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
کلینیک ره یا
دکتر امید رحمانی
پزشک پوست مو زیبایی كاسمتولوژيست از فرانسه
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
دکتر هادی صادق /کلینیک
دکتر پژمان هادی صادق و دکتر پریسا هادی صادق
متخصص ارتودنسی

روماتیسم و موز روماتیسم رژیم غذایی برای مبتلایان به روماتیسم درمان روماتیسم درد مفصل

روماتیسم از جمله اختلالات مفصلی است که موارد بسیاری در بروز آن دخیل هستند. عوامل بسیاری در تشدید علائم روماتیسم و وخیم تر شدن این بیماری دخیل هستند؛ همچنان که موارد بسیاری هم وجود دارند که موجب کاهش علائم این اختلال و حتی بهبود این بیماری می شوند. در ادامه با دکتر سلام همراه باشید.روش های نادرست مصرف مواد غذایی عاملی مهم در بروز روماتیسم است، نگهدارنده ها در غذاهای کارخانه ای و روغنن های صنعتی مانع رسیدن ویتامین D خورشید به بدن می شوند و همین امر عاملی برای بیماری روماتیسم است. پیشنهاد می شود این مطلب را بخوانید تا با سوپر غذای کاهنده درد روماتیسم و مواد غذاییی که نباید مصرف کنید، آشنا شوید.

موز

موز سرشار از پتاسیم است و به انواع شیرینی، غذا، نوشیدنی ها و … افزوده می شود. پتاسیم و منیزیم موجود در این میوه، تراکم استخوان ها را افزایش داده و علایم و درد روماتیسم را کاهش می دهد.

توت سیاه

توت سیاه، علاوه بر خوش طعم بودن سرشار از آنتی اکسیدان است و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. نتایج بررسی های اخیر نشان داده، افزایش آنتی اکسیدان های بدن به کاهش درد روماتیسم و التهاب مفاصل مبتلایان به آرتریت روماتوئید کمک می کند.

ماهی سالمون

ماهی سالمون سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ است. یافته های دانشمندان انجمن مبارزه با روماتیسم آمریکا نشان می دهند، التهاب و درد روماتیسم و مفاصل افرادی که دست کم دو روز در هفته ماهی سالمون می خوردند کاهش یافته است.

چای سبز

یافته های محققان نشان می دهند، چای سبز خواص ضد التهابی دارد و علایم و نشانه های آرتریت روماتوئید و استئوآرتریت را کاهش می دهد. دانشمندان بلژیکی با افزودن مواد تشکیل دهنده چای سبز به کشت سلولی غضروف انسان، مواد شیمیایی و آنزیم هایی که غضروف ها را از بین می برند را نابود کردند.

روماتیسم و موز روماتیسم رژیم غذایی برای مبتلایان به روماتیسم درمان روماتیسم درد مفصل

این خوراکی ها روماتیسم را درمان می کند

آب پرتقال

آب پرتقال، مثل سایر مرکبات سرشار از ویتامین ث است. ویتامین ث نقش اساسی در رشد طبیعی غضروف ها ایفا می کند. کمبود ویتامین ث تاثیر منفی بر تندرستی استخوان ها، دندان ها و غضروف های بدن می گذارد.

مواد غذایی مضر برای روماتیسم

نتایج تحقیقات آنها نشان داد کاهش مصرف غذاهای سرخ شده و آماده طبخ مثل گوشت های سرخ شده و غذاهای یخ زده آماده طبخ می تواند التهاب و درد روماتیسم را کم کرده و در واقع به باز گرداندن دفاع طبیعی بدن کمک کند. پیشنهاد ما: مصرف غذاهای سرخ شده و آماده طبخ را کم کرده و سبزیجات و میوه بیشتری در برنامه غذایی تان قرار دهید.

غذاهای طبخ شده در حرارت بالا

غذاهای کبابی، سرخ شده و یا پاستوریزه، مولکول خطرناک، پروتئین های خاصی را در بدن تخریب می کند و بدن تلاش می کند این مولکول های سمی را به کمک سیتوکین ها از هم جدا کند و این فرآیندها پیام آور التهاب در بدن هستند.

غذاهای دارای روغن ذرت

بسیاری از غذاها و اسنک های پخته شده دارای روغن ذرت و دیگر روغن هایی هستند که سرشار از اسید چرب امگا-۶ می باشند. اگرچه این غذاها طعم خوبی دارند اما ممکن است التهاب را در بدن افزایش دهند. در مطالعات صورت گرفته بر روی اثرات ضد درد امگا-۳ بخصوص در مبتلایان به روماتیسم مشخص شد که روغن ماهی که دارای مقادیر بالایی اسید چرب امگا-۳ است ممکن است در برخی افراد به تسکین درد کمک کند. مصرف غذاهایی که دارای امگا-۶ هستند را با غذاهای حاوی اسید چرب امگا-۳ سالم و ضد التهاب مثل روغن زیتون، آجیل ها، بذر کتان و تخم کدو تنبل جایگزین کنید.

سیگار کشیدن

الکل و سیگار مشکلات بسیاری برای سلامت بدن ایجاد می کنند از جمله مفاصل را تحت تاثیر قرار می دهند. در افراد سیگاری خطر بروز روماتیسم بیشتر است، در حالیکه در کسانی که الکل مصرف می کنند خطر ابتلا به نقرس افزایش می یابد. برای داشتن مفاصل سالم و کاهش درد روماتیسم باید تعادلی از رژیم غذایی، فعالیت فیزیکی و مقدار کافی استراحت در بدن وجود داشته باشد که همه این موارد می تواند با مصرف الکل و سیگار به خطر بیفتد. پس تا دیر نشده سیگار و الکل را ترک کنید. سعی کنید خود را به خوردن غذاهای سالم، ورزش منظم و خواب با کیفیت عادت دهید.

روماتیسم و موز روماتیسم رژیم غذایی برای مبتلایان به روماتیسم درمان روماتیسم درد مفصل

مصرف لبنیات

محصولات لبنی از آنجا که دارای نوعی پروتئین هستند، ممکن است در درد روماتیسم نقش داشته باشند. بر اساس مطالعات صورت گرفته در برخی افراد این پروتئین ممکن است بافت اطراف مفاصل را تحریک کند. برخی از مبتلایان به روماتیسم که از دردهای روماتیسمی رنج می برند، رژیم غذایی پیروی می کنند که فاقد محصولات حیوانی و البته لبنیات است. پس اگر با رماتیسم درگیر هستید، برای درد روماتیسم بیشتر از آنکه پروتئین مورد نیاز بدن را از از منبع حیوانی و لبنی تامین کنید، به منابع گیاهی و سبزیجات مثل اسفناج، کره مغزها، سویا، لوبیا، عدس و بذر گنه گنه مراجعه کنید.

غذاهای پر نمک

بسیار مهم است که بدانید در غذایی که می خورید چه موادی است. بسیاری از غذاها بیش از حد نمک دارند و گروهی دیگر برای افزایش مدت زمان مصرف، مقدار زیادی مواد نگهدارنده. در برخی افراد مصرف بیش از اندازه نمک ممکن است باعث بروز التهاب در مفاصل شود. پس ارزش این را دارد که تلاش کنید نمک کمتری بخورید. لازم است، برچسب مواد غذایی را بخوانید و تا حد ممکن از خوردن مواد نگهدارنده و افزودنی بپرهیزید. نمک کمتر به مدیریت درد روماتیسم کمک می کند، بنابراین از مصرف غذاهای آماده بپرهیزید. اگرچه مصرف غذاهای آماده طبخ در ماکروویو راحت است، اما این غذاها اغلب سدیم بسیار بالایی دارند.

منبع: نبض ما

5 1000
ارسال شده در 10 شهریور 1396 توسط با موضوع تغذیه
پيلتن شاپ
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
x