دکتر علیرضا فقیهی
دکتر علیرضا فقیهی
جراحى زيبايى بينى ( رينوپلاستى)
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص گوارش و كبد و آندوسكوپی
کلینیک شارلوت
کلینیک شارلوت
کلیه خدمات پوست،مو و زیبایی
دکتر آزاده آقازاده
دکتر آزاده آقازاده
ماموگرافی، سونوگرافی دیجیتال
دیبا
کلینیک تخصصی دیبا
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال

موفقیت دانش اموزان در امتحان مطالعه دانش آموزان غذای مناسب فصل امتحان رژیم غذایی در فصل امتحان امتحان دانش آموزان

دانش آموزان در فصل امتحانات به دلیل فعالیت زیاد مغزی و استرس باید رژیم غذایی مناسبی داشته باشند که علاوه بر تامین نیازهای جسمی،یادگیری و توان ذهنی آن ها نیز افزایش پیدا کند تا موفقیت بیشتری در امتحانات را داشته باشند.

بسیاری از دانش آموزان روزهای پیش از امتحان را تا حد امکان به مطالعه می پردازند و تصور می کنند که غذا و استراحت مانع مطالعه می شود، در صورتی که با تغذیه صحیح می توان بازده فکری را افزایش داد. به کارگیری نکات و توصیه های زیر توان شما را برای یادگیری بهتر و موفقیت در امتحانات افزایش می دهد. در این مطلب از دکتر سلام یکسری نکات را برای شب قبل از امتحان در اختیارتان قرار می دهیم با ما همراه باشید.

– در زمان کار یا مطالعه غذا نخورید و برای این کار زمان خاصی را در نظر بگیرید تا با آرامش بیشتری غذا بخورید، در عین حال از مصرف زیاد شیرینی و تنقلات خودداری کنید. این خوراکی‌ها ممکن است در نگاه اول انرژی زا به نظر برسد اما باید توجه داشت که این قابلیت در آنها بسیار کم دوام است و پس از مدتی احساس خستگی بیشتری به شما خواهد داد.

– بررسی‌های دانشمندان نشان می‌دهد که غذاهای نشاسته‌ای مانند ماکارونی، برنج و نان به دلیل تاثیر در کیفیت خواب در شب امتحان مفید است.

– در صبح روز امتحان نیز بهتر است به منظور افزایش کارایی مغز، از مواد سرشار از پروتئین یا سرشار از فیبر مانند تخم مرغ، نان تست با عسل یا برشتوک استفاده شود.

– کارشناسان تغذیه به دانش آموزان که اضطراب زیادی دارند و نمی توانند صبحانه مفصل بخورند، توصیه می‌کنند از موز و مقداری کشمش استفاده کنند.

– بعضی از دانش آموزان به دلیل اضطراب زیاد امتحانات خود را خراب می‌کنند، بنابراین بهتر است برای مقابله با این اضطراب از غذاهای مناسب استفاده کنند. بعضی از سبزی‌ها از قبیل ریحان، نعنا، کاهو و سیب در کاهش اضطراب بسیار مفید است.

– خوردن نان و پنیر و گردو یا تخم مرغ یا یک ظرف عدسی در روز امتحان کمک می‌کنند تا در طول امتحان آرام باشید. همچنین خوردن عسل و نوشیدنی های حاوی عسل در کاهش اضطراب بسیار موثر است.
– خوردن جگر، گوشت و ماهی کمک زیادی به کاهش اضطراب می‌کند زیرا کم‌خونی نیز یکی از دلایل کاهش یادگیری و تمرکز است.

– خوردن آجیل مغزدار از قبیل بادام، کشمش، فندق، گردو و نخودچی که سرشار از منیزیم بوده و کمبود آن یکی از علل کاهش یادگیری است.

– از خوردن زیاد شیرینی‌ها، چیپس، نمک، تخمه، غذاهای چرب و انواع نوشیدنی‌های گازدار در شب امتحان خودداری کنید زیرا اینها نمی‌گذارند در شب امتحان خواب راحتی داشته باشید.

– در ساعات مطالعه از خوردن ماست ترش و دوغ ترش بپرهیزید و خوردن روزانه شیر و همچنین ماست شیرین را فراموش نکنید.

– در ایام امتحان، بیشتر مواظب سلامت خود باشید تا در معرض سرماخوردگی، گرمازدگی، مسمومیت‌های غذایی و اختلالات هضم قرار نگیرید و از خوردن غذا، بیرون از خانه جدا خودداری کنید. غذای خود را خوب بجوید و آرام میل کنید.

– در طول روز (اما نه همراه غذا) آب کافی بیاشامید (بیش از نیم ساعت پیش از غذا و یکی دو ساعت پس از غذا اشکالی ندارد). آشامیدن آب و نوشیدنی ها در وسط غذا سبب اختلال هضم و ایجاد نفخ می‌شود.

– برخلاف تصور عموم، مطالعه و درس خواندن نیاز بدن به انرژی را افزایش نمی‌دهد، بنابراین استفاده بیش از حد از مواد غذایی بسیار شیرین و پر چرب در طول دوران امتحانات نه تنها مفید نیست بلکه سبب افزایش وزن و بروز چاقی می‌شود.

– صبحانه غذای اصلی است، ناهار و شام را کمی مختصرتر بخورید اما صبحانه را کامل تر میل کنید.

تغذیه دانش آموزان در فصل امتحانات
– مصرف روزانه یک لیوان شیر برای ایجاد آرامش در طول دوران آمادگی برای امتحان موثر است.

– در موقع مطالعه از خوردن انواع تنقلات خودداری کنید.

– مصرف سبزی‌های تازه (البته بعد از ضدعفونی کردن) و میوه‌های تازه توصیه می‌شود.

– اگر در صبحانه پنیر می‌خورید، بهتر است آن را همراه گردو میل کنید.

– از خوردن قهوه و چای پر رنگ، خودداری کنید ولی چای کم رنگ مفید است.

– تغذیه متعادل و متنوع شامل غلات، انواع سبزی، لبنیات، گوشت و میوه ها سبب کاهش استرس امتحان می‌شود.

منبع/بی باک نیوز

5 1000
ارسال شده در 18 شهریور 1396 توسط با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • رابطه شخصیت با گروه خونی
  • ارتودنسی با پلاک های ثابت و متحرک
  • جنسیت بر رفتار و کردار ما اثر می گذارد
  • تاثیرات مفید میوه در برطرف شدن کم خونی
  • با مصرف آنتی اکسیدان های طبیعی کبد خود را درمان کنید!
  • جلوگیری از جوش صورت با کاربردی ترین روش ها
  • وقتی کبد چرب سلامت شما را به خطر می اندازد
  • آخرین خبر از نوزاد رهاشده در بیابان‌های اطراف تهران
  • محبوبترین ها

  • ساختمان پلاسکو آتش نشانان را بلعید
  • سقوط سنگ 55 تنی در میان اتاق خواب یک خانه
  • برگزاری نکو داشت زکریای رازی در آذر ماه
  • تصمیمات جدید برای عمل توبکتومی زنان معتاد
  • شناسایی معابر دارای آبگرفتگی از سوی پلیس راهور
  • در کسری از ثانیه، زخم تان را درمان کنید
  • وقوع 61 پس لرزه در سنگ سفید خراسان رضوی
  • از این عفونت خطرناک بترسید
  • رپورتاژ

  • چگونه دندانهای سالمتر و قوی‌تر داشته باشیم؟
  • کلینیک پیشرفته دندانپزشکی دیبا
  • پلی کلینیک شبانه روزی ساج
  • خدمات دندانپزشکی دکتر فريال حاجی زاده
  • کلینیک ارتودنسی دکتر گوگانی
  • ارکید
    دندانپزشکی دکترسلام
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
    x