مشاوره زیبایی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
پیرایه
پوست، مو و زیبایی
دکتر مجید صالح
دکتر مجید صالح
متخصص جراحی فک وصورت،زیبایی بینی
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
کلینیک ارتوپدی سپید
کلینیک ارتوپدی سپید
کلینیک ره یا
دکتر امید رحمانی
پزشک پوست مو زیبایی كاسمتولوژيست از فرانسه
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
متخصص جراح پلاستیک و زیبایی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی
دکتر علیرضا فقیهی
دکتر علیرضا فقیهی
متخصص گوش و حلق وبينى
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
چشمخانه، ساختمان پزشکان
کلینیک چشمخانه
به روز ترین تجهیزات و دانش چشم پزشکی
دکتر هادی صادق /کلینیک
دکتر پژمان هادی صادق و دکتر پریسا هادی صادق
متخصص ارتودنسی

لاغری کاهش وزن سم زدایی بدن رژیم لاغری شکم و پهلو رژیم غذایی برنامه کاهش وزن بالا بردن متابولیسم افزایش سوخت و ساز

اصولا رسیدن به اندام متناسب کار سختی است؛ حال چه بخواهید لاغر شوید و وزن کم کنید و یا اینکه بخواهید چند کیلویی اضافه وزن بگیرید. روش های بسیار زیاد و متعددی وجود دارند که شما را برای رسیدن به اندام مورد نظرتان یاری می دهند که اغلب با عوارضی نیز همراه هستند و این شما هستید که انتخاب خواهید کرد! در این مطلب قصد داریم تا شما را با روش هایی برای لاغری و سوزاندن چربی های اضافی آشنا کنیم و با طی کردن این چند گام طلایی شما را به هدفتان برسانیم. با دکتر سلام همراه باشید.یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های خانم‌ها قبل از رسیدن مناسبت‌های خاصی مثل یک مهمانی یا مراسم عروسی و از همه مهم‌تر قبل از عید نوروز، لاغر کردن اندام و به خصوص لاغری شکم و پهلوهاست. در این میان بسیاری از افراد به دنبال راه‌های سریع و رژیم‌های کوتاه مدت و معجزه‌گر می‌گردند و به نوعی می‌خواهند در کوتاه‌ترین زمان بیشترین نتیجه را بگیرند.

آنچه مسلم است این است که راهی برای لاغری سریع و معجزه آسا وجود ندارد و شما نمی‌توانید چربی‌هایی که طی سال‌ها روی بدن‌تان جمع شده را یک شبه آب کنید! اما می‌توانید با استفاده از یک سری نکات مهم و رعایت رژیم‌های غذایی خاص و همراه نمودن آن با حرکات ورزشی، تا حد چشم‌گیری تغییر سایز دهید و خود را برای کاهش وزن اصولی و اساسی آماده کنید.

بهترین راه برای کاهش وزن، داشتن یک رژیم غذایی ‌کم‌کالری و پایبندی به آن است. روش های لاغری متنوع هستند اما نباید از هیچ‌ کدام‌شان انتظار معجزه داشته باشید، چون معمولا نمی‌توانید در یک هفته بیشتر از نیم تا یک کیلوگرم کم کنید.

گام اول

ورزش! اولین و کلیدی ترین گام

شاید با شروع کردن تمرینات ورزشی، حجم عضلات‌تان افزایش یابد و چند کیلو وزن اضافه کنید. ولی این افزایش حجم عضلات برای کاهش وزن در بلندمدت ضروری است. صرف‌ نظر از دغدغه‌های زندگی، بهتر است برای کاهش وزن، هر روز زمانی را به ورزش اختصاص بدهید. کارهای کوچکی مانند پیاده‌روی تا فروشگاه یا محل کار هم می‌توانند به کاهش وزن‌تان کمک کنند.

پیش از شروع به ورزش، دور کمر و باسن‌تان را اندازه‌گیری کنید. اگر وزن‌تان رو به افزایش بود، ولی اندازه‌ی اینها کاهش یافت، یعنی دارید عضله‌ سازی می‌کنید و چربی از دست می‌دهید.


در این باره بیشتر بخوانید: ۹ مکمل ضروری جهت عضله سازی


یک روش خوب برای افزایش زمان ورزش این است که فعالیت‌های روزانه‌تان را افزایش بدهید. به‌عنوان مثال گردگیری و جارو کردن خانه باعث افزایش تحرک‌تان می‌شوند.

بیشتر پیاده‌روی‌ کنید. به‌ جای استفاده از آسانسور و پله‌ برقی، از پله‌ استفاده کنید. خودروی خود را تا حد امکان در فاصله‌ی دورتری از فروشگاه پارک کنید.

به سرگرمی‌های پر تحرک روی بیاورید،‌ حتی اگر این سرگرمی‌ها ورزش‌ محسوب نشوند. به‌عنوان مثال باغبانی از جمله کارهایی است که به سوزاندن کالری‌ کمک می‌کند.

لاغری کاهش وزن سم زدایی بدن رژیم لاغری شکم و پهلو رژیم غذایی برنامه کاهش وزن بالا بردن متابولیسم افزایش سوخت و ساز

ورزش های هوازی معجزه می کنند

ترکیب کردن تمرینات قدرتی با تمرینات هوازی برای حفظ سلامتی بدن مهم است. تمرینات هوازی که یکی از روش های لاغری محسوب می‌شوند، کمک‌تان می‌کنند در مدت کوتاهی وزن کم کنید، ولی تمرینات قدرتی به کاهش وزن کوتاه‌مدت کمکی نمی‌کنند، بلکه با تغییر در سوخت‌ و سازتان باعث می‌شوند به طرز موثرتری از انرژی استفاده کنید. برای کسب بهترین نتیجه، باید هم تمرینات هوازی پرفشار انجام بدهید، هم تمرینات هوازی ملایم.

مصرف کالری در سلول‌های عضلات، بیشتر از سلول‌های چربی است. این ویژگی مختص زمان فعالیت نیست، حتی در هنگام استراحت و خوابیدن هم سوخت‌ و ساز این سلول‌ها بیشتر است.

ویژگی های یک برنامه تمرینی کامل

تنوع حرکات ورزشی به افزایش سلامتی و حفظ انگیزه‌ کمک می‌کند. وقتی یک تمرین را به‌ مدت طولانی هر روز انجام بدهید، احتمال مصدومیت‌تان افزایش می‌یابد. همچنین احتمال اینکه این تمرینات برایتان خسته‌ کننده شوند نیز بالا می‌رود و به عامل انگیزه‌ بخشی برای ادامه‌ی تمرینات نیاز خواهید داشت. بنابراین بهتر است این بار که به باشگاه می‌روید، از دستگاه‌های مختلف استفاده کنید و در برنامه‌ی ورزشی خود، تمرینات قدرتی را هم بگنجانید.

تمرینات هوازی کم‌تنش را انتخاب کنید. تمرینات هوازی ملایم مانند پیاده‌روی تند، دوچرخه‌سواری و شنا نه‌ تنها به سوزاندن کالری‌ها کمک می‌کنند، بلکه برای سلامت قلب نیز مفیدند.

اغلب متخصصین معتقدند که انجام تمرینات قدرتی و سنگین چند برابر یک تمرین ساده اما طولانی تاثیر گذار تر خواهد بود. تمارین سنگین به پرورش عضلات شما کمک خواهد کرد و یک بدن تراشیده و جذاب را تحویل شما خواهد داد؛ همچنین ترکیب اینگونه تمارین با ورزش های هوازی اثری انفجاری در سوزاندن چربی ها خواهد داشت.

گام دوم

تغذیه! پایه و اساس سلامتی

مرحله ی اول، حول محور ریاضیاتی ساده می چرخد:شما باید کالری کمتری از آنچه بدنتان با آن خو گرفته مصرف کنید، تا بدنتان چربی اش را از دست بدهد. هنگامی که کاهش مصرف کالری رخ دهد، بدن شما به سراغ چربی ها می رود تا این اختلاف رخ داده در کمبود انرژی را جبران کند. و بدین ترتیب، به تدریج لاغر می شوید. بقیه ی قوانین به کنار، این یک قانون، در رأس لیست ما قرار دارد، مهم هم نیست چه نوع رژیمی می گیرید.

کربوهیدرات هرگز

در عین اینکه کنترل کالری، یک باید است، کنترل هورمونی هم تقریبا مهم است! همراه با کالری ها، هورمون ها هم نقش تعیین کننده ای در چربی سوزی دارند. هورمون های ذخیره کننده ی چربی را متوقف کنید، آنگاه می توانید توقع داشته باشید مقدار قابل توجهی از چربیی بدنتان آب شود.

ایده آل ترین راه برای کنترل این هورمون ها، این است که مصرف کربوهیدرات را تحت نظر بگیرید. چرا که کربوها محرک انسولین هستند، هورمونی که مانع از شکست چربی شده و هدایت کننده ی ذخیره ی چربی در بدن است. پس کربوهیدرات کمتری بخورید تا سطح انسولین تان متعادل بماند و تلاشتان، به چربی سوزی ختم شود.

این مواد غذایی شما را سیر نگه خواهند داشت

اینکه شما با دریافت کمترین میزان کالری بیشترین احساس سیری را بکنید بسیار مفید خواهد بود و به شدت به سرعت کاهش وزن شما خواهد افزود. برخی مواد غذایی با وجود داشتن میزان کم کالری احساس سیری را به شما خواهند داد که در اینجا به چتد مورد اشاره کرده ایم.

لاغری کاهش وزن سم زدایی بدن رژیم لاغری شکم و پهلو رژیم غذایی برنامه کاهش وزن بالا بردن متابولیسم افزایش سوخت و ساز

– گریپ فروت

– بلغور جو دوسر

– سیب

– تخم‌ مرغ

– زنجبیل

– مغزها

– سبزیجات سبزبرگ

– سیب‌ زمینی

– شکلات تلخ

– غذاهای تند

روش هایی برای کاهش وزن و لاغری

بادی رپ (پوشش بدن) مواد معدنی

در این روش دور تا دور بدن‌تان را با لایه‌ای از مواد معدنی می‌پوشانند و با کاهش اندازه‌ی دور کمر، بازوها و ران‌ها، لاغرتر می‌شوید. این فرایند براساس سم زدایی بدن به کمک مواد معدنی است. این کار به شما کمک می‌کند تا وزن کم کنید، از میزان سلولیت (چربی نزدیک سطحح پوست) بکاهید و پوست‌تان را جمع و سفت کنید. این روش لاغری دائمی نیست ولی به شما کمک می‌کند برای مدت کوتاهی لاغر شوید.

بادی رپ لیپاز: روشی برای لاغری سریع است و دو مرحله دارد. مرحله‌ی اول استفاده از آنزیم لیپاز برای حذف بافت چربی نزدیک پوست است. مرحله‌ی دوم استفاده از یک بادی رپ مواد معدنی برای جمع کردن و لطافت پوست است.

بادی رپ اروپایی: یک گزینه‌ی مناسب برای کاهش سایز و لاغری موقتی محسوب می‌شود. این روش، پوست را جمع و صاف می‌کند، از سلولیت و چین‌ خوردگی سطح پوست می‌کاهد و به کاهش وزن موقتی کمک می‌کند.

بادی رپ گرم: بادی رپ‌ هایی که براساس گرما عمل می‌کنند، موجب سم زدایی بدن و بهبود وضعیت پوست می‌شوند. گرما و ماساژی که پس از آن انجام می‌شود، به گردش خون و کاهش وزن سریع کمک می‌کند.

یک رژیم لاغری کامل برای از بین بردن چربی های شکم و پهلو

صبحانه:

– 2 عدد تخم مرغ آب‌پز +‌قهوه یا چای‌ + 1 عدد سیب

تخم مرغ‌ها را کامل بخورید و زرده‌ها را سرخود دور نریزید.

سیب را با میوه دیگری جایگزین نکنید. سیب‌ خاصیت آنتی‌باکتریال دارد و در مقابل بیماری‌ها بیمه‌تان می‌کند.

لاغری کاهش وزن سم زدایی بدن رژیم لاغری شکم و پهلو رژیم غذایی برنامه کاهش وزن بالا بردن متابولیسم افزایش سوخت و ساز

ناهار:

– گوشت قرمز یا ماهی کبابی یا آب‌پز به مقدار دلخواه (زیاده روی نکنید، قرار است سیر نشوید نه اینکه تا مرز انفجار بخورید!) + سالاد فصل بدون سس مایونز + نصف لیوان آب کرفس

به جای آب کرفس نمی‌توانید کرفس بخورید.

شام:

– گوشت قرمز یا ماهی یا مرغ (کبابی یا آبپز) سبزیجات تازه و جوانه‌ها + چای یا قهوه + لیمو ترش تازه

تعادل بین گوشت‌ها را رعایت کنید. اگر برای ناهار گوشت‌قرمز می‌خورید، سعی کنید برای شام ماهی یا مرغ بخورید.

اگر یک شب گوشت قرمز می‌خورید، یک شب مرغ، شب سوم حتما ماهی بخورید حتی اگر ماهی دوست ندارید.

وعده‌های غذایی این رژیم را باید بدون نان بخورید.

میان وعده:

– 1 لیوان آب گوجه فرنگی یا شیر کم‌چرب یا یک عدد موز کوچک

این میان وعده را یا در فاصله صبحانه تا ناهار بخورید، یا در فاصله ناهار تا شام.

به جای آب گوجه فرنگی نمی‌توانید خود گوجه را بخورید.

به جای موز هم میوه دیگری را جایگزین نکنید. موز هم به انقباض ماهیچه‌ای کمک می‌کند و هم سوخت و‌ساز بدنتان را افزایش می‌دهد.

نام این رژیم لاغری 10 روزه، رژیم شوک است و با گرفتن آن روزانه فقط 1000 کالری به بدنتان می‌رسد.

این رژیم فقط مخصوص 7 تا 10 روز است. تحت هیچ شرایطی بیشتر از این نگیرید.

ورزش را فراموش نکنید و اگر شرایط و یا وقتی برای ورزش ندارید روزی حداقل نیم ساعت حتما پیاده روی کنید.  همانطور که دیدید در این رژیم فقط نوع مواد غذایی ذکر شده و محدودیتی برای میزان غذاها ذکر نشده اما فراموش نکنید که قرار است لاغر شوید.


در این باره بیشتر بخوانید: روش هایی برای لاغری حتی هنگام خواب!


هرگونه کپی برداری با ذکر نام دکتر سلام و لینک دهی مستقیم مجاز است.

5 1000
ارسال شده در 12 شهریور 1396 توسط با موضوع تغذیه
ویزیت یاب
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
x