کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دیبا
کلینیک تخصصی دیبا
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
دکتر آزاده آقازاده
دکتر آزاده آقازاده
ماموگرافی، سونوگرافی دیجیتال
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
کلینیک شارلوت
کلینیک شارلوت
کلیه خدمات پوست،مو و زیبایی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
کلینیک صدف
دکتر فرح آل قیس
متخصص کاشت و پیوند مو
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک

مراقبت از مفاصل حفظ سلامت ماهیچه ها تقویت ماهیچه ها تقویت عضلات پوکی استخوان آسیب به مفاصل آرتروز

با تغذیه مناسب و ورزش کافی می توانیم مانع بروز اکثر مشکلات مربوط به مفاصل شویم. افزایش وزن باعث فشار وارد کردن به مفاصل بدن شده و مشکلات زیادی را در این نواحی از بدن پدیدمی آورد. مراقب عادت حرکتی نادرست خود باشید چون تاثیرات منفی زیادی روی سلامت مفاصل میگذارند.

کنترل وزن و پیشگیری از اضافه وزن یکی از اقدامات مهم از محافظت از مفاصل در مقابل آسیب های اسکلتی است که به علت فشار وزن ایجاد میشوند.

حفظ وزن در محدوده طبیعی

کنترل وزن و پیشگیری از اضافه وزن یکی از اقدامات مهم از محافظت از مفاصل <Protecting the joints>در مقابل آسیبهای اسکلتی است که به علت فشار وزن ایجاد میشوند.

زانوها، استخوان لگن و کمر بیشترین آسیب را از چاقی و اضافه وزن میبینند و چاقی احتمال بروز آرتروز و تخریب این مفاصل را چندین برابر خواهد کرد.
کاهش وزن، فشار وارده به این مفاصل را تا حد زیادی کاهش و احتمال برز مشکلاتی همچون آرتروز را به حاقل میرساند.

ورزش و فعالیت بدنی منظم را فراموش نکنید

ورزش و فعالیت بدنی منظم و به اندازه موجب کاهش التهاب مفاصل و کنترل وزن در محدوده مناسب می شود.

مراقبت از مفاصل حفظ سلامت ماهیچه ها تقویت ماهیچه ها تقویت عضلات پوکی استخوان آسیب به مفاصل آرتروز

تقویت عضلات

با انجام ورزشهای تقویتی عضلات و ماهیچه های خود را تقویت کنید تا مفاصل شما در مقابل آسیب دیدگی های احتمالی مقاومت بیشتری داشته باشند.
تقویت ماهیچه های شکمی نیز موجب حفظ تعادل شده و از آسیب به مفاصل جلوگیری می کند.

عادات حرکتی غلط را ترک کنید

سعی کنید چه در حالت نشسته و چه در حالت ایستاده ستون فقرات خود را در راستای مناسب قرار داده و از خم شدن بپرهیزید.
هرگز هنگام بلند کردن جسمی از روی زمین از کمر خم نشوید و …

تغذیه مناسبی داشته باشید

داشتن تغذیه مناسب و سالم و سرشار از کلسیم، ویتامین سی و … در حفظ سلامت استخوان ها و پیشگیری از مشکلاتی همچون آرتروز و پوکی استخوان بسیار مفید است.

پزشک آنلاین

5 1000
ارسال شده در 12 شهریور 1396 توسط با موضوع فیزیوتراپی و ارتوپدی
ارکید
دندانپزشکی دکترسلام
کلینیک صدف

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
x