دیبا
کلینیک تخصصی دیبا
کلینیک شارلوت
کلینیک شارلوت
کلیه خدمات پوست،مو و زیبایی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
دکتر آزاده آقازاده
دکتر آزاده آقازاده
ماموگرافی، سونوگرافی دیجیتال
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص گوارش و كبد و آندوسكوپی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
کلینیک صدف
دکتر فرح آل قیس
متخصص کاشت و پیوند مو

5 مورد مهم قبل از شروع تمرینات ورزشی

اگر در سنین بالای چهل سال به سر میبرید سعی کنید قبل از شروع تمرینات ورزشی با پزشک خود مشورت کنید. کسانی که از تنگی نفس یا درد قفسه سینه رنج می برند یا سیگاری هستند همچنین کسانی که تب و سرگیجه دارند نیز نباید ورزش کنند. گاهی اوقات تمرینات ورزشی بیشتر از سودشان می توانند برای سلامتی برخی افراد مضر باشند.

افرادی که به صورت مداوم ورزش می‌کنند باید از موارد خاصی آگاهی داشته باشند تا نتیجه‌ بهتری از ورزش کردن خود بگیرند و ضرری به سلامت آنها وارد نشود.

 پنج نکته‌ای که همه افراد قبل از شروع ورزش مداوم باید بدانند عبارتند از:

1. قبل از شروع ورزش باید چکاپ انجام دهید و مطمئن شوید که مشکلی ندارید. در صورتی که مشکل خاصی داشتید باید به پزشک مراجعه کنید و از محدودیت‌های خود برای ورزش آگاه شوید. افرادی که زیر 40 سال هستند در صورتی که سابقه بیماری قلبی نداشته باشند می‌توانند بدون چکاپ نیز ورزش کنند، اما مردان بالای 45 سال و زنان بالای 50 سال باید حتما چکاپ انجام دهند.

2. زمانی که تب دارید ورزش نکنید. در صورتی که آنفولانزا گرفته‌اید و تب دارید باید حداقل یک هفته‌ ریکاوری داشته باشید. دویدن در این حالت مناسب نیست.

3. مایعات بدن را به هنگام ورزش تامین کنید. بهتر است به هنگام ورزش کردن در 30 ‌دقیقه یک بار آب بنوشید. هر بار دو یا سه بار دهان را از آب پر کنید. این کار از سوزش عضلات جلوگیری می‌کند.

4. قبل و بعد از ورزش سیگار نکشید. سیگار کشیدن به صورت کلی برای سلامتی خطرناک است، اما بسیار مهم است که دو ساعت قبل و بعد از ورزش اصلا سیگار نکشید. سیگار کشیدن در این بازه زمانی خطرناک‌تر است.

5. در صورتیکه ورزش هوازی انجام می دهید بالا رفتن ضربان قلب و سخت‌تر شدن تنفس عادی است. با این حال با هر نوع ورزش و در هر زمان نباید این تنگی تنفس ایجاد شود. در صورتی که تنگی نفس با درد سینه همراه باشد نگران کننده است.

ضربان قلب عادی در زمان ورزش سنگین نباید بیشتر از 220 ضربه در ‌دقیقه باشد.

اکوفارس

5 1000
ارسال شده در 12 شهریور 1396 توسط با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • 6 مزایای استفاده از تخم مرغ برای مو
  • وقتی با میکاپ می‌خوابید چه می شود؟
  • قد آمریکایی ها ثابت مانده ولی وزنشان، نه
  • صحبت های دکتر نسرین امیری درمورد دروغگویی کودکان [فیلم]
  • باورهای درست و غلط میان مردان
  • ساده ترین راههای درمانی برای کم شدن استرس
  • ناراحتی های روحی و ابتلا به عارضه های جسمی
  • در رابطه با ابتلا به ترومبوز چه می دانید؟ علت بروز آن چیست؟
  • محبوبترین ها

  • نشستن بیش از 8 ساعت در روز،خطر مرگ را 9.9 درصد افزایش می دهد
  • تقویت اشتهای خردسالان با کمک دارو
  • پیشنهادات تغذیه ای در شیمی درمانی
  • در مورد بیماریهای قلبی و عروقی بیشتر بدانید
  • نوعی پوست مصنوعی
  • عفونت های دستگاه ادراری در بزرگسالان
  • مبتلا شدن به سرطان روده با این فاکتورهای پرخطر
  • تاثیرات ناتوانی جنسی بر رشد طلاق در کشور
  • رپورتاژ

  • خدمات دندانپزشکی پیشرفته توسط دکتر فرهت مجید فر
  • پیشگیری از چین و چروک صورت با لیفت نخی
  • کلینیک تخصصى پوست مو و زيبايی دکتر بابایی
  • ویواتیون، کوک سلامتی
  • درمان های زیبایی دندان توسط دکتر مجید فر
  • ارکید
    تلگرام دکتر سلام
    دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
    x