دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر فراهانی/ ساختمان پزشکان
دکتر مهدی فراهانی
متخصص جراحی
نارمک/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی نارمک
متخصص کامپوزیت زیبایی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر فلاح/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی دکتر فلاح
دندانپزشک
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
کلینیک جوان
کلینیک جوان
پوست، زیبایی و لیزر
دکتر شاهین کریمیان
دکتر شاهین کریمیان
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
ساج
کلینیک ساج
تزریق ژل و بوتاکس
دکتر احمدی لاریجانی/ساختمان پزشکان
دکتر احمدی لاریجانی
دندان پزشک
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
دکتر احمدی لاریجانی/ساختمان پزشکان
دکتر احمدی لاریجانی
دندان پزشک
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
ساج
کلینیک ساج
تزریق ژل و بوتاکس
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
دندانپزشکی هیراد/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی هیراد
ارائه کلیه خدمات دندانپزشکی(ایمپلنت، لمینیت،عصب‌کشی و....)
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
نارمک/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی نارمک
متخصص کامپوزیت زیبایی
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی
دکتر شاهین کریمیان
دکتر شاهین کریمیان
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر ادیب
دکتر محمود ادیب
جراح دندانپزشک ایمپلنتولوژیست
دکتر فلاح/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی دکتر فلاح
دندانپزشک
دندانپزشکی زیبایی دکتر نظری
دندانپزشکی دکتر داوود سید نظری
جراح- دندانپزشک ترمیمی،زیبایی، ایمپلنتولوژیست
کلینیک جوان
کلینیک جوان
پوست، زیبایی و لیزر
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دکتر فراهانی/ ساختمان پزشکان
دکتر مهدی فراهانی
متخصص جراحی

چربی های اضافه شکم یکی از آزار دهنده ترین مشکلات برای افراد است که هر چه تلاش می کنند، نمی توانند از شر آن ها خلاص شوند. اگر شما هم جزء افرادی هستید که چنین مشکلی دارند، دیگر نگران نباشید. با اینکه روشی جادویی برای از بین بردن چربی های این منطقه وجود ندارد اما برخی نکات هستند که می توانند کمکتان کنند زودتر به نتیجه ای که دوست دارید برسید.

سریعتر حرکت کنید

متاسفانه ورزش یا وسیله ورزشی وجود ندارد که با کمک آن بتوانید به صورت منطقه ای از شر چربی ها خلاص شوید. چیزی که نیاز دارید انجام ورزش های هوازی با سرعت بالا است تا کالری بسوزانید. این کار به سوزاندن چربی از کل بدن کمک می کند و تمام قسمت های بدن را کوچک می کند از جمله شکم. پیاده روی را کنار بگذارید و نوعی از ورزش های هوازی را انتخاب کنید که بیشترین کالری را می سوزاند مانند دوچرخه سواری، دویدن، طناب زدن. انجام 60 دقیقه ورزش هوازی به مدت 5 روز در هفته می تواند تاثیر بسیاری داشته باشد.

حرکات انفجاری کوتاه مدت اضافه کنید

با شدت بالا یک ضرورت است. در چنین ورزش هایی همان حرکاتی که به صورت عادی انجام می دهید را با حرکات انفجاری و با سرعت بالا ترکیب می کنید. دویدن تنها روش انجام چنین ورزش هایی نیست. این کار را می توانید هنگام دوچرخه سواری، شنا، طناب زنی و حتی رقصیدن نیز انجام دهید.

قوی تر شوید

با اینکه حرکات قدرتی به تنهایی نمی تواند میان تنه را شکل دهد اما لازم نیست که کاملا هم کنار گذاشته شود. همین که به صورت مرتب شروع به انجام ورزش های هوازی کردید و چربی ها شروع به آب شدن کردند عضلاتی که در زیر آنها شکل گرفته اند خود را نشان خواهند داد. تمرین هوازی خود را با تمرین قدرتی کامل کنید.

از این غذاها پرهیز کنید

داشتن اضافه وزن و یا شل شدگی عضلات تنها دلایلی نیستند که باعث جلو آمدن شکم می شوند. اگر مشکلات گوارشی داشته باشید، معده دچار نفخ می شود بنابراین شکم از آنچه هست جلو زده تر نشان می دهد.
شناخت غذاهایی که باعث نفخ و ورم می شوند می تواند کمکتان کند مانند محصولات لبنی و غذاهایی که حاوی چربی و سدیم بالایی هستند. آدامس نجوید چون باعث می شود هوا ببلعید همچنین نوشیدنی های گازدار را نیز باید کنار بگذارید چون از خود کربن دی اکسید متصاعد می کنند که منجر به نفخ می شود.

این غذاها را بخورید

یبوست یکی از دلایل نفخ است بنابراین با خوردن غذاهای سرشار از فیبر مانند میوه ها و سبزیجات در روز به اندازه کافی فیبر دریافت کنید ( روزانه 25 تا 30 گرم ). نوشیدن آب به اندازه کافی نیز برای حرکت مسیر گوارش مهم است.

صبحانه را جا نیندازید

اولین وعده روز را هرگز فراموش نکنید. چون خوردن صبحانه در فاصله یک ساعت پس از بیدار شدن می تواند سوخت و ساز بدن را به جریان بیندازد. سوخت و ساز مناسب به آب کردن چربی های کل بدن کمک می کند. در این وعده به جای خوردن غذایی قندی و حاوی کربوهیدرات های تصفیه شده بهتر است غذایی میل کنید که ترکیبی است از پروتئین و کربوهیدرات های پیچیده سرشار از فیبر.
پروتئین به بدنتان انرژی می دهد، بنابراین برای ورزش اول صبح انرژی خواهید داشت و همچنین به ساخت عضله نیز کمک می کند. کربوهیدرات های پیچیده نیز به مرور از خود انرژی آزاد می کنند و کمک می کنند انرژی پایدار داشته باشید.

زمان میان وعده

اضافه کردن دو میان وعده در میان سه وعده اصلی نیز یکی از بایدها است. هر چند ساعت خوردن غذا کمک می کند کمی جلوی اشتها گرفته شود و دچار پرخوری نشوید که در نتیجه جلوی افزایش وزن را می گیرد. میان وعده را زیر 150 کالری نگه دارید و غذاهایی سرشار از پروتئین و فیبر را انتخاب کنید.
غذاهایی که روزانه می خورید را پیگیری کنید

پیگیری آنچه در طول روز می خورید کمک می کند به برنامه غذایی خود صادق بمانید. با اینکه به نظر خسته کننده می آید، نگه داشتن یادداشت از غذاهایی که استفاده می کنید به خوبی کار می کند چون باعث می شود هر لقمه ای که می خورید را حساب کنید. تحقیقات نشان داده افرادی که آنچه در روز می خورند را یادداشت می کنند به مرور کاهش وزن بیشتری از دیگران که این کار را نمی کنند خواهند داشت. برای کاهش نیم کیلو در یک هفته باید روزی 500 کالری از برنامه حذف کنید، 250 کالری را از طریق ورزش و 250 کالری را از طریق برنامه غذایی کاهش دهید تا تعادل حفظ شود. فقط این را به خاطر داشته باشید که هرگز پایین تر از 1200 کالری نیایید چون بیش از حد، کم غذا خوردن باعث واکنش بدن و حفظ چربی ها می شود.

خواب کافی و مناسب

ثابت شده که خواب کافی نیز می تواند به کاهش وزن کمک کند یعنی می تواند میان تنه را هم تخت کند. بی خوابی باعث می شود افراد میان وعده بیشتری مصرف کنند، غذا خوردن بیش از حد همچنین باعث می شود خسته شوند و میلی به ورزش نداشته باشند. 30 دقیقه قبل از خواب به ذهن خود آرامش دهید از هرگونه وسیله الکتریکی و صفحه های نمایش از جمله گوشی همراه دوری کنید. این موارد باعث می شوند مغز تحریک شود. همچنین زمانی به رخت خواب بروید که قبل از بیدار شدن حداقل هفت ساعت خوابیده باشید.

مهربان باشید

همه ما با ویژگی های خاص خود به دنیا آمده ایم بنابراین اگر ژنتیک باعث شده فرم بدنتان سیبی شکل باشد تمام سعی خود را برای آب کردن چربی دور شکم بکنید اما انتظار بی جا از خود نداشته باشید و باعث اذیت شدن خودتان نشوید. صبح ها جلوی آینه به خود خیره نشوید و با کشیدن گوشت های اضافه خود را ملامت نکنید. اگر مادر هستید باید بی نهایت با خود مهربان باشید چون در مسیر به دنیا آوردن فرزند یا فرزندانتان این فداکاری را انجام داده اید. سرزنش کردن خود بی فایده است تا با خود درست رفتار نکنید نتیجه مناسبی نیز نخواهید دید.

کمبود کدام یک از موارد بالا را در برنامه رژیمی خود حس میکنید که با رعایت آن می توانید چربی شکمی تان را آسان تر کاهش دهید؟

نویسنده: جنی شوگر

منبع: سلامت نیوز

5 1000
ارسال شده در 16 شهریور 1396 توسط با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • برای دادن هدیه در نامزدی چه نکاتی را باید رعایت کرد
  • سیر و عسل و این روش های درمانی
  • مصرف بيش از حد مسكن‌ها در بروز بيماري‌هاي كليوي موثر است
  • وای فای با سلامت انسان چه میکند؟
  • رفع مشکلات تغذیه ای و اختلالات مربوط به خوردن
  • علل بی خوابی در سنین بالا چیست؟ چگونه می توان آنرا درمان کرد
  • همه چیز درباره تغذیه در دوران میانسالی
  • فواید مصرف تخم بلدرچین برای سلامتی کودکان
  • محبوبترین ها

  • افزایش افراد مبتلا به ایدز در کشور! 31هزار نفر HIV+
  • نوشیدنی مضر برای قد بلندشدن فرزندتان
  • طرح مروجین سلامت، مهمان 30 مدرسه در آستارا می شود
  • هشدار سازمان غذا و داروی امریکا
  • درمان بیماری واریکوسل از نوجوانی امکان پذیر است
  • بهبود زخم های خاص با تعرق
  • فیلترهای سرنگی با نانو الیاف توسط محققان ایرانی ساخته شد
  • شروع فعالیت «دفاتر خدمات سلامت» در کشور
  • رپورتاژ

  • مرجع فروش انواع کیسه کلوستومی،کیسه یوروستومی و کیسه ایلئوستومی
  • ارائه خدمات زیبایی در کلینیک سیب سبز
  • ليزر موهای زائد با الکس کوترا
  • کلینیک دندانپزشکی تخصصی دکتر حاجی زاده
  • جراحی لیفت ابرو دکتر نداف کرمانی
  • دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام (NEW) است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی