مشاوره زیبایی
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
کلینیک ره یا
دکتر امید رحمانی
پزشک پوست مو زیبایی كاسمتولوژيست از فرانسه
چشمخانه، ساختمان پزشکان
کلینیک چشمخانه
به روز ترین تجهیزات و دانش چشم پزشکی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه
دکتر مجید صالح
دکتر مجید صالح
متخصص جراحی فک وصورت،زیبایی بینی
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
متخصص جراح پلاستیک و زیبایی
کلینیک ارتوپدی سپید
کلینیک ارتوپدی سپید
دکتر هادی صادق /کلینیک
دکتر پژمان هادی صادق و دکتر پریسا هادی صادق
متخصص ارتودنسی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو

مقاومت به انسولین غذا خوردن ناسالم بیماری های سرطانی ایجاد سرطان امراض سرطانی ابتلا به سرطان

 

بعضی از مواد غذایی در پیشگیری از ابتلای ما به انواع امراض سرطانی مفید و موثر هستند همینطور نیز برخی دیگر از مواد غذایی در ایجاد امراض سرطانی تاثیرگذارند. عادات تغذیه ای مناسب عامل مهمی در تضمین سلامتی ما محسوب می شوند. در این بخش نوعی رژیم غذایی ضدسرطان را به شما معرفی خواهیم کرد.

مطالعات نشان داده اند که برخی مواد غذایی با کاهش خطر ابتلا به سرطان پیوند خورده اند، که از آن جمله می توان به توت فرنگی، گوجه فرنگی، و سبزیجات چلیپایی اشاره کرد.
به نقل از “ایزی هلث اپشنز”؛ما می دانیم که رژیم غذایی یکی از عوامل اصلی تاثیرگذار در خطر ابتلا به سرطان محسوب می شود. در حقیقت، دانشمندان بر این باورند که ابتلا به 30 درصد از تمام سرطان ها می تواند از طریق تغذیه مناسب قابل پیشگیری باشد.

چرا برخی مواد غذایی موجب سرطان می شوند؟

نتایج پژوهش های بسیاری می توانند به شما در تشخیص عادات تغذیه ای نامناسب که به سرطان منجر می شوند، کمک کنند. مطالعات نشان داده اند که برخی مواد غذایی با کاهش خطر ابتلا به سرطان پیوند خورده اند، که از آن جمله می توان به توت فرنگی، گوجه فرنگی، و سبزیجات چلیپایی اشاره کرد. در مقابل، برخی مواد غذایی مانند گوشت های فرآوری شده خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهند. برخی رژیم های غذایی نیز با کاهش خطر ابتلا به سرطان پیوند خورده اند که رژیم مدیترانه ای یکی از شناخته شده‌ترین نمونه ها است.

اما اگر تهیه فهرستی از هر ماده غذایی مرتبط با سرطان دلهره آور به نظر می رسد، روش موثر دیگری برای دنبال کردن یک رژیم غذایی ضد سرطان وجود دارد که تراکم انرژی هر چیز موجود در بشقاب شما را در نظر می گیرد.

مواد غذایی با تراکم انرژی پایین در برابر سرطان

تراکم انرژی مقیاسی از میزان کالری های موجود در هر گرم از غذای شما است. اگر گیج کننده به نظر می رسد این گونه آن را مد نظر قرار دهید…

غذاهایی که حاوی کالری زیادی در هر لقمه هستند، اما چندان مغذی محسوب نمی شوند (مانند پیتزا، سیب زمینی سرخ شده، بستنی، غیره) مواد غذایی با تراکم انرژی بالا بوده، در شرایطی که غذاهایی با محتوای مواد مغذی زیاد در هر لقمه و کالری کم (مانند سبزیجات، میوه ها، لوبیاها، غیره) مواد غذایی با تراکم انرژی پایین هستند.

برای ارائه تعریفی ساده‌تر، مواد غذایی با تراکم انرژی بالا به طور معمول غذاهای فرآوری شده هستند و مواد غذایی با تراکم انرژی کم به طور عمده مواد غذایی کامل هستند. تراکم انرژی غذای شما می تواند بر خطر ابتلا به سرطان تاثیرگذار باشد.

پژوهشگران دانشگاه آریزونا به تازگی مطالعه ای را در زمینه چگونگی تاثیر مصرف مواد غذایی با تراکم انرژی بالا بر خطر سرطان در زنان یائسه انجام داده و دریافتند که خطر سرطان تا 10 درصد افزایش می یابد. در شرایطی که 10 درصد ممکن است چندان زیاد به نظر نرسد، اما زمانی که موضوع سرطان مطرح می شود، کمترین مقادیر که خطر ابتلا به این بیماری را کاهش می دهند، مهم هستند.

پژوهشگران طی این مطالعه که تجزیه و تحلیل داده های 90 هزار زن یائسه در دستور کار ان قرار داشت، دریافتند آنهایی که مواد غذایی با تراکم انرژی بالای بیشتری مصرف کرده اند 10 درصد احتمال بیشتری دارد به سرطان مرتبط با چاقی، مانند سرطان پستان، سرطان لوزالمعده، سرطان آندومتر، سرطان کبد، سرطان معده، غیره مبتلا شوند.

در نگاه نخست، ممکن است فکر کنید که منطقی به نظر می رسد، زیرا افرادی که مواد غذایی با تراکم انرژی بالا مصرف می کنند، احتمال بیشتری دارد اضافه وزن داشته یا چاق باشند. اما باید به این نکته توجه داشت که خطر افزایش یافته سرطان با وزن در ارتباط نبوده است و این شرایط تنها برای زنانی با وزن عادی که مواد غذایی با تراکم انرژی بالای بسیاری مصرف کرده بودند، صدق می کرد.

از این رو، شما الزاما نباید دارای اضافه وزن باشید تا در معرض خطر سرطان های مرتبط با چاقی قرار بگیرید، بلکه تنها باید یک رژیم غذایی ضعیف را دنبال کنید. این رژیم غذایی به عدم تعادل های متابولیک منجر می شود که خطر بالاتر ابتلا به سرطان را در پی دارد. حداقل، این چیزی است که پژوهشگران به آن مشکوک هستند.

دنبال کردن یک رژیم غذایی با تراکم انرژی پایین

اگر قصد دارید یک رژیم غذایی با تراکم انرژی پایین را برنامه ریزی کنید، در اینجا برخی از بهترین گزینه ها که به طور منظم باید مصرف شوند، ارائه شده اند:

سبزیجات برگدار تیره

مارچوبه

لوبیا سبز

بروکلی

کدو سبز

هویج

گوجه فرنگی

قارچ

خیار

فلفل دلمه ای

تربچه

میوه های خانواده مرکبات

ملون ها

توت ها

انگورها

سوپ های مبتنی بر آب گوشت

ماهی

سینه مرغ یا بوقلمون

لبنیات کم چرب

حبوبات

برنج قهوه ای

گندم کامل

جو دوسر

پرهیز همیشگی از مصرف مواد غذایی فرآوری شده با تراکم انرژی بالا می تواند دشوار باشد. گاهی اوقات ممکن است از خوردن یک تکه پیتزا یا مقداری بستنی لذت ببرید. اگر این گونه است، تلاش کنید از قانون 80/20 پیروی کنید که به معنای مصرف مواد غذایی کامل در 80 درصد مواقع و مصرف غذاهای کم ارزش در باقی مواقع است.

همچنین، هنگامی که عادات غذا خوردن کمتر سالم را دنبال می کنید، پس از خوشگذرانی خود نوشیدن یک فنجان چای سبز را فراموش نکنید. مطالعه ای جدید نشان داده است که این کار می تواند مقداری از اثرات منفی غذا خوردن ناسالم، مانند مغز مه آلود و مقاومت به انسولین، را خنثی سازد.

ایران اکونومیست

5 1000
ارسال شده در 16 شهریور 1396 توسط با موضوع تغذیه
سیب سرخ

پیشنهاد سردبیر

  • 8 نکته از از خواص درمانی ریحان
  • به دنیا آوردن فرزند با روش هیپنوتیزم
  • کیک کوکویی
  • بررسی علل اصلی پوسیدگی دندان ها و جلوگیری از آن
  • پیشنهاداتی برای مبتلایان به کبد چرب
  • مادران و تهیه تغذیه سالم برای اعضای خانواده
  • مواد غذایی که پوستشان پرفایده تر از خودشان است
  • از تاثیر پروتئین ها در بدن چه میدانید
  • محبوبترین ها

  • بروز کمبود های غذایی در رژیم های گیاهخواری
  • رمزهای طول عمر زیاد چیست؟
  • کدام غذاها برای لاغر کردن مفید است؟
  • تأثیر غذاهای چرب در نوجوانی بر خطر ابتلا به سرطان سینه در بزرگسالی
  • چگونه چربی ناحیه فوقانی ناف را از بین ببریم
  • چای سبز و تقویت لثه
  • مصرف ماست و پاکیزگی اندام های داخلی بدن
  • برای لاغر شدن این راهکارهای جهانی را بدانید (1)
  • رپورتاژ

  • ارائه پیشرفته ترین خدمات دندانپزشکی توسط دکتر راه انجام
  • متد جدید ترمیم مو فقط در یک جلسه
  • کلینیک تخصصی ارتودنسی و دندانپزشکی دکتر گوگانی
  • دكتر عليرضا فقيهى فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
  • هزینه لیپوماتیک (هزینه پیکرتراشی)
  • دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
    x