دکتر شاهین کریمیان
دکتر شاهین کریمیان
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر فراهانی/ ساختمان پزشکان
دکتر مهدی فراهانی
متخصص جراحی
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی
دندانپزشکی زیبایی دکتر نظری
دندانپزشکی دکتر داوود سید نظری
جراح- دندانپزشک ترمیمی،زیبایی، ایمپلنتولوژیست
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
نارمک/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی نارمک
متخصص کامپوزیت زیبایی
دندانپزشکی هیراد/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی هیراد
ارائه کلیه خدمات دندانپزشکی(ایمپلنت، لمینیت،عصب‌کشی و....)
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
کلینیک جوان
کلینیک جوان
پوست، زیبایی و لیزر
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
کلینیک جوان
کلینیک جوان
پوست، زیبایی و لیزر
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دکتر فراهانی/ ساختمان پزشکان
دکتر مهدی فراهانی
متخصص جراحی
دکتر احمدی لاریجانی/ساختمان پزشکان
دکتر احمدی لاریجانی
دندان پزشک
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
نارمک/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی نارمک
متخصص کامپوزیت زیبایی
دکتر شاهین کریمیان
دکتر شاهین کریمیان
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دندانپزشکی زیبایی دکتر نظری
دندانپزشکی دکتر داوود سید نظری
جراح- دندانپزشک ترمیمی،زیبایی، ایمپلنتولوژیست
دندانپزشکی هیراد/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی هیراد
ارائه کلیه خدمات دندانپزشکی(ایمپلنت، لمینیت،عصب‌کشی و....)
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
دکتر خرازی
دکتر محمدرضا خرازی
جراحی زیبایی
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
دکتر فلاح/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی دکتر فلاح
دندانپزشک
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی

میوه ها از جمله مفید ترین مواد خوراکی هستند که مواد مغذی بسیاری را در خود جای داده اند. میوه ها از جمله غنی ترین منابع ویتامین ها هستند؛ ویتامین ها از جمله موادی هستند که انجام اعمال اساسی را در بدن به عهده دارند؛ اما در این مطلب می خواهیم شما را با جزء پروتئینی میوه ها آشنا کنیم! در ادامه به 5 منبع غنی پروتئین در میوه ها اشاره خواهیم کرد. با دکتر سلام همراه باشید.

اگر به دنبال راهی خوشمزه برای تقویت سلامت کلی بدن خود هستید میوه‌های خشکک سرشار از پروتئین انتخاب مناسبی هستند. بسیاری از ما فکر می‌کنیم تنها میوه‌ها و سبزیجات عناصر ضروری یک برنامه غذایی سالم هستند و معمولا به میوه‌های خشک مانند شیرینی نگاه می‌شود تا میان وعده هایی سرشار از مواد مغذی. میوه خشک در واقع همان میوه است که با استفاده از نور خورشید و یا دستگاه‌های مخصوص آب را گرفته اند و خشکش کرده اند. مقداری از ویتامین C. موجود در میوه‌های خشک مسلما طی فرآیند خشک شدن از بین می‌رود، اما مینرال ها، فیبر، آنتی اکسیدان و دیگر اسید‌های ارگانیک جای خود می‌مانند. در ادامه این مطلب را به نقل از دکتر کرمانی بخوانید.

میوه‌های خشکی که حاوی پروتئین هستند

اما خب میوه‌های خشک هم مزایای خاص خود را دارند سایز آن‌ها بسیار کوچکتر می‌شود و همچنین می‌توان برای مدت طولانی‌تر نگهداریشان کرد. همچنین میوه‌های خشک گزینه‌ای سالم برای کسانی است که می‌خواهد مقداری وزنشان را افزایش دهند.

میوه‌های خشک سرشار از پروتئین همچنین حاوی ویتامین‌ها، مواد مغذی و دیگر مواد مغذی ضروری نیزز هستند. برخی از شناخته شده‌ترین انواع میوه‌های خشک سرشار از پروتئین عبارتند از: زرد آلو، سیب، گلابی، کشمش، هلو، آلو سیاه و انجیر.

سیب‌های خشک شده

مواد مغذی – یک فنجان سیب خشک شده حدود ۲ گرم پروتئین در خود دارد. همچنین این مقدار حاوی ۲۰۸ کالری و ۷ گرم فیبر است. سیب خشک منبعی غنی از ویتامین B۵ و ویتامین B۳ است و همچنین ویتامین C، مس، منیزیم، سلنیوم، پتاسیم وآهن.

خواص – سیب خشک شده یکی از بهترین گزینه‌ها برای هضم بهتر است و معمولا برای کسانی که سعی در کاهش وزن دارند توصیه می‌شود. معمولا سیب نسبت به دیگر میوه‌ها کالری کمتری دارد. سیب خشک همچنین برای تقویت تولید نوروترانسمیتر (چیام رسان‌های عصبی) به کار می‌آید و می‌تواند به کاهش فشار خون کمک کند. اسید اسکوربیک موجود در آن همچنین برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است.

گلابی خشک شده

مواد مغذی – تن‌ها در یک فنجان گلابی خشک شده ۲ گرم پروتئین وجود دارد. این مقدار حاوی ۷۰ کالری وو ۱۴ گرم فیبر است. گلابی خشک شده همچنین مقدار متوسطی مس، آهن، ویتامین K. و ویتامین C. دارد. همچنین مقدار زیادی پتاسیم دارد و سدیمش نیز پایین است.
خواص – این میوه خشک محبوب به خاطر خاصیت پایین آوردن فشار خون، کمک به بهبود گردش خون وو تقویت استخوان‌ها شهرت دارد. ویتامین C. موجود در آن به بهبود عملکرد سیستم ایمنی کمک می‌کند و ویتامین K. آن عنصری مهم برای لخته شدن خون و تثبیت مواد معدنی تراکم استخوان است. این میوه خشک به دلیل کالری بالا و حجم پایینش برای افزایش وزن گزینه مناسبی است.

زرد آلو خشک شده

مواد مغذی – یک فنجان زرد آلوی خشک شده حاوی ۴. ۴ گرم پروتئین است و یکی از بالاترین مقادیر پروتئین را به خود اختصاص داده. این میوه خشک همچنین حاوی ۹ گرم فیبر و بیش از ۳۰۰ کالری در یک فنجان است. این مقدار زردآلوی خشک می‌تواند حدود ۴۰ درصد از نیاز روزانه بدن به پتاسیم و ۲۰ درصد نیاز روزانه بدن به آهن را تامین کند. این میوه خشک شده همچنین سرشار از ویتامین A، انواع کاروتن‌ها و آنتی اکسیدان است.

خواص – برای تقویت رشد و تکامل زردآلو‌ها یکی از بهترین گزینه‌ها هستند. به لطف میزان بالای فیبر زردآلوی خشک شده به بهبود وضعیت گوارش نیز کمک می‌کند. اگر مشکل فشار خون دارید زرد آلوی خشک شده می‌تواند کمکتان کند. ویتامین A. موجود در آن نیز به تقویت سلامت بینایی و همچنین مقابله با آسیب حاصل از استرس اکسیداتیو کمک می‌کند.

هلو خشک شده

مواد مغذی – با اینکه در یک فنجان تن‌ها ۱. ۵ گرم پروتئین دارد، اما همچنان گزینه‌ای سالم برای استفاده است. یک فنجان هلوی خشک شده ۳۸۰ کالری و ۱۳ گرم فیبر در خود دارد. این میوه خشک شده مقدار زیادی ویتامین A. و آهن دارد و همچنین ویتامین C. و کلسیم نیز در آن پیدا می‌شود.
خواص – اگر به صورت مرتب از هلوی خشک شده استفاده کنید به لطف ویتامین A. و آنتی اکسیدانن موجود در آن خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن را کم می‌کنید. همچنین این میوه خشک به بهبود گوارش، کاهش کلسترول و کنترل دیابت نیز کمک می‌کند. آهن برای داشتن جریان خونی سالم ضروری است و ویتامین C. نیز به تقویت سیستم ایمنی و بهبود رشد و ترمیم بدن کمک می‌کند.

انجیر خشک شده

مواد مغذی – در یک فنجان انجیر خشک ۵ گرم پروتئین موجود است. همچنین این مقدار حاوی ۳۸۰ کالری است و می‌تواند حدود ۶۰ درصد نیاز روزانه بدن به فیبر خوراکی را تامین کند. این یک فنجان همچنین می‌تواند حدود ۱۰ درصد نیاز روزانه بدن به پتاسیم، ویتامین K، آهن، منیزیم و کلسیم را تامین کند.
خواص – انجیر خشک می‌تواند به کاهش سطح کلسترول و تنظیم قند خون کمک کند و همچنین مسیرر گوارشی را نیز تمیز می‌کند. انجیر خشک را معمولا به صورت ملین مورد استفاده قرار می‌دهند، اما به کاهش فشار خون نیز کمک می‌کند، باعث می‌شود بهتر بخوابید، استخوان‌ها را قوی‌تر می‌کند و به بهبود لخته شدن خون در افرادی که مشکل اختلال خونریزی دارند کمک می‌کند.

آلو سیاه خشک

مواد مغذی – یک فنجان آلو سیاه خشک شده می‌تواند ۵ گرم پروتئین وارد بدن بکند. این میوه هیچ فیبر نا محلولی در خود ندارد، اما ۱۲ گرم فیبر محلول در خود دارد. یک فنجان آلو سیاه خشک شده حاوی ۴۰۰ کالری است و همچنین ویتامین C، ویتامین K، پتاسیم و مس دارد.
خواص – خوردن مرتب آلو سیاه خشک شده به درمان یبوست کمک می‌کند، چون خاصیت ملین بودنن دارد. این میوه خشک همچنین به بهبود حرکت عضلات و عملکرد اعصاب کمک می‌کند. از دیگر خواص آن می‌توان به تقویت سیستم ایمنی و کمک به حفظ تراکم مواد معدنی استخوان اشاره کرد.

کشمش

مواد مغذی – هر فنجان کشمش حاوی ۴ گرم پروتئین و ۵ گرم فیبر است. کشمش حاوی مقدار مناسبی پتاسیم، منیزیم و آهن است. اما کشمش کالری بالایی دارد و یک فنجان آن حاوی ۴۳۰ کالری است بنابراین اگر سعی در کاهش وزن دارید باید میزان مصرفتان را متعادل کنید. اما این میوه خشک شده گزینه مناسب و کم حجمی برای کسانی است که می‌خواهند وزن اضافه کنند.

خواص – کشمش راهی عالی برای بهبود گردش خون است و می‌تواند به بهبود گوارش و از بین بردن یبوست نیز کمک کند. همچنین این میوه خشک می‌تواند به بهبود فشار خون بالا و سلامت استخوان کمک کند، چون حاوی منیزیم و آهن است.

منبع: بلاغ

5 1000
ارسال شده در 20 شهریور 1396 توسط با موضوع اخبار داغ , خواص میوه و سبزیجات

پیشنهاد سردبیر

  • ورزش هایی که در خانه میتوان انجام داد
  • کاهش توان باروری با این وسایل در منزل
  • خوردن یا نخوردن گوشت،کدام بهتر است؟
  • اطلاعاتی راجع به موم در گوش
  • تمرينات دايره‌ ای در ورزش چگونه باید باشد
  • درمان خشکی، چاک و ترک لب با گیاهان دارویی
  • استفاده از استاتین ها در درمان سرطان مری
  • راهنمای انتخاب وزنه و دمبل با وزن مناسب
  • محبوبترین ها

  • دانستنی هایی پیرامون منوپوز یا یائسگی
  • درباره هورمون استروژن بیشتر بدانیم
  • تهویه غیر تهاجمی و مراحل مختلف آن
  • نشانه های اختلال در عمل کرد کبد
  • مراقبت‌های کلی در بیماران دیابتی
  • آرام کردن درد شقیقه ها با این روش های طبیعی
  • تومور نخاع چه شیوه هایی برای درمان دارد؟
  • حس رضایت بیشتر در سالخوردگی
  • رپورتاژ

  • چرا محصولات ارگانیک استفاده کنیم؟
  • خرید اینترنتی بلیط هواپیما و رزرو هتل بهتر است یا خرید تور ؟
  • لیفت‌پلاس، آخرین تکنیک لیفت صورت، گردن و ابرو
  • آیا از نتیجه نهایی جراحی بینی خود، نگران هستید؟
  • مرکز شنوایی سنجی و سمعک غرب
  • دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام (NEW) است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی