مشاوره زیبایی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
کلینیک ارتوپدی سپید
کلینیک ارتوپدی سپید
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
متخصص جراح پلاستیک و زیبایی
کلینیک ره یا
دکتر امید رحمانی
پزشک پوست مو زیبایی كاسمتولوژيست از فرانسه
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی
کلینیک سیب سبز
کلینیک سیب سبز
آفر ویژه برای پکیجها
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصیی آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه
دکتر مجید صالح
دکتر مجید صالح
متخصص جراحی فک وصورت،زیبایی بینی
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
کلینیک یکتا/ساختمان پزشکان
کلینیک یکتا
مجهزترین کلینیک پوست و مو زیبایی با دستگاه لیزر الکساندرایت
چشمخانه، ساختمان پزشکان
کلینیک چشمخانه
به روز ترین تجهیزات و دانش چشم پزشکی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر مجید صالح
دکتر مجید صالح
متخصص جراحی فک وصورت،زیبایی بینی
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصیی آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
کلینیک سیب سبز
کلینیک سیب سبز
آفر ویژه برای پکیجها
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر هادی صادق /کلینیک
دکتر پژمان هادی صادق و دکتر پریسا هادی صادق
متخصص ارتودنسی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
متخصص جراح پلاستیک و زیبایی
چشمخانه، ساختمان پزشکان
کلینیک چشمخانه
به روز ترین تجهیزات و دانش چشم پزشکی
کلینیک ارتوپدی سپید
کلینیک ارتوپدی سپید
کلینیک ره یا
دکتر امید رحمانی
پزشک پوست مو زیبایی كاسمتولوژيست از فرانسه
پیرایه
پوست، مو و زیبایی
کلینیک یکتا/ساختمان پزشکان
کلینیک یکتا
مجهزترین کلینیک پوست و مو زیبایی با دستگاه لیزر الکساندرایت
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان

میوه و پروتئین پروتئین برگه میوه برگه گلابی برگه سیب برگه زردآلو

میوه ها از جمله مفید ترین مواد خوراکی هستند که مواد مغذی بسیاری را در خود جای داده اند. میوه ها از جمله غنی ترین منابع ویتامین ها هستند؛ ویتامین ها از جمله موادی هستند که انجام اعمال اساسی را در بدن به عهده دارند؛ اما در این مطلب می خواهیم شما را با جزء پروتئینی میوه ها آشنا کنیم! در ادامه به 5 منبع غنی پروتئین در میوه ها اشاره خواهیم کرد. با دکتر سلام همراه باشید.

اگر به دنبال راهی خوشمزه برای تقویت سلامت کلی بدن خود هستید میوه‌های خشکک سرشار از پروتئین انتخاب مناسبی هستند. بسیاری از ما فکر می‌کنیم تنها میوه‌ها و سبزیجات عناصر ضروری یک برنامه غذایی سالم هستند و معمولا به میوه‌های خشک مانند شیرینی نگاه می‌شود تا میان وعده هایی سرشار از مواد مغذی. میوه خشک در واقع همان میوه است که با استفاده از نور خورشید و یا دستگاه‌های مخصوص آب را گرفته اند و خشکش کرده اند. مقداری از ویتامین C. موجود در میوه‌های خشک مسلما طی فرآیند خشک شدن از بین می‌رود، اما مینرال ها، فیبر، آنتی اکسیدان و دیگر اسید‌های ارگانیک جای خود می‌مانند. در ادامه این مطلب را به نقل از دکتر کرمانی بخوانید.

میوه‌های خشکی که حاوی پروتئین هستند

اما خب میوه‌های خشک هم مزایای خاص خود را دارند سایز آن‌ها بسیار کوچکتر می‌شود و همچنین می‌توان برای مدت طولانی‌تر نگهداریشان کرد. همچنین میوه‌های خشک گزینه‌ای سالم برای کسانی است که می‌خواهد مقداری وزنشان را افزایش دهند.

میوه‌های خشک سرشار از پروتئین همچنین حاوی ویتامین‌ها، مواد مغذی و دیگر مواد مغذی ضروری نیزز هستند. برخی از شناخته شده‌ترین انواع میوه‌های خشک سرشار از پروتئین عبارتند از: زرد آلو، سیب، گلابی، کشمش، هلو، آلو سیاه و انجیر.

سیب‌های خشک شده

مواد مغذی – یک فنجان سیب خشک شده حدود ۲ گرم پروتئین در خود دارد. همچنین این مقدار حاوی ۲۰۸ کالری و ۷ گرم فیبر است. سیب خشک منبعی غنی از ویتامین B۵ و ویتامین B۳ است و همچنین ویتامین C، مس، منیزیم، سلنیوم، پتاسیم وآهن.

میوه و پروتئین پروتئین برگه میوه برگه گلابی برگه سیب برگه زردآلو

خواص – سیب خشک شده یکی از بهترین گزینه‌ها برای هضم بهتر است و معمولا برای کسانی که سعی در کاهش وزن دارند توصیه می‌شود. معمولا سیب نسبت به دیگر میوه‌ها کالری کمتری دارد. سیب خشک همچنین برای تقویت تولید نوروترانسمیتر (چیام رسان‌های عصبی) به کار می‌آید و می‌تواند به کاهش فشار خون کمک کند. اسید اسکوربیک موجود در آن همچنین برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است.

گلابی خشک شده

مواد مغذی – تن‌ها در یک فنجان گلابی خشک شده ۲ گرم پروتئین وجود دارد. این مقدار حاوی ۷۰ کالری وو ۱۴ گرم فیبر است. گلابی خشک شده همچنین مقدار متوسطی مس، آهن، ویتامین K. و ویتامین C. دارد. همچنین مقدار زیادی پتاسیم دارد و سدیمش نیز پایین است.
خواص – این میوه خشک محبوب به خاطر خاصیت پایین آوردن فشار خون، کمک به بهبود گردش خون وو تقویت استخوان‌ها شهرت دارد. ویتامین C. موجود در آن به بهبود عملکرد سیستم ایمنی کمک می‌کند و ویتامین K. آن عنصری مهم برای لخته شدن خون و تثبیت مواد معدنی تراکم استخوان است. این میوه خشک به دلیل کالری بالا و حجم پایینش برای افزایش وزن گزینه مناسبی است.

زرد آلو خشک شده

مواد مغذی – یک فنجان زرد آلوی خشک شده حاوی ۴. ۴ گرم پروتئین است و یکی از بالاترین مقادیر پروتئین را به خود اختصاص داده. این میوه خشک همچنین حاوی ۹ گرم فیبر و بیش از ۳۰۰ کالری در یک فنجان است. این مقدار زردآلوی خشک می‌تواند حدود ۴۰ درصد از نیاز روزانه بدن به پتاسیم و ۲۰ درصد نیاز روزانه بدن به آهن را تامین کند. این میوه خشک شده همچنین سرشار از ویتامین A، انواع کاروتن‌ها و آنتی اکسیدان است.

میوه و پروتئین پروتئین برگه میوه برگه گلابی برگه سیب برگه زردآلو

خواص – برای تقویت رشد و تکامل زردآلو‌ها یکی از بهترین گزینه‌ها هستند. به لطف میزان بالای فیبر زردآلوی خشک شده به بهبود وضعیت گوارش نیز کمک می‌کند. اگر مشکل فشار خون دارید زرد آلوی خشک شده می‌تواند کمکتان کند. ویتامین A. موجود در آن نیز به تقویت سلامت بینایی و همچنین مقابله با آسیب حاصل از استرس اکسیداتیو کمک می‌کند.

هلو خشک شده

مواد مغذی – با اینکه در یک فنجان تن‌ها ۱. ۵ گرم پروتئین دارد، اما همچنان گزینه‌ای سالم برای استفاده است. یک فنجان هلوی خشک شده ۳۸۰ کالری و ۱۳ گرم فیبر در خود دارد. این میوه خشک شده مقدار زیادی ویتامین A. و آهن دارد و همچنین ویتامین C. و کلسیم نیز در آن پیدا می‌شود.
خواص – اگر به صورت مرتب از هلوی خشک شده استفاده کنید به لطف ویتامین A. و آنتی اکسیدانن موجود در آن خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن را کم می‌کنید. همچنین این میوه خشک به بهبود گوارش، کاهش کلسترول و کنترل دیابت نیز کمک می‌کند. آهن برای داشتن جریان خونی سالم ضروری است و ویتامین C. نیز به تقویت سیستم ایمنی و بهبود رشد و ترمیم بدن کمک می‌کند.

انجیر خشک شده

مواد مغذی – در یک فنجان انجیر خشک ۵ گرم پروتئین موجود است. همچنین این مقدار حاوی ۳۸۰ کالری است و می‌تواند حدود ۶۰ درصد نیاز روزانه بدن به فیبر خوراکی را تامین کند. این یک فنجان همچنین می‌تواند حدود ۱۰ درصد نیاز روزانه بدن به پتاسیم، ویتامین K، آهن، منیزیم و کلسیم را تامین کند.
خواص – انجیر خشک می‌تواند به کاهش سطح کلسترول و تنظیم قند خون کمک کند و همچنین مسیرر گوارشی را نیز تمیز می‌کند. انجیر خشک را معمولا به صورت ملین مورد استفاده قرار می‌دهند، اما به کاهش فشار خون نیز کمک می‌کند، باعث می‌شود بهتر بخوابید، استخوان‌ها را قوی‌تر می‌کند و به بهبود لخته شدن خون در افرادی که مشکل اختلال خونریزی دارند کمک می‌کند.

آلو سیاه خشک

مواد مغذی – یک فنجان آلو سیاه خشک شده می‌تواند ۵ گرم پروتئین وارد بدن بکند. این میوه هیچ فیبر نا محلولی در خود ندارد، اما ۱۲ گرم فیبر محلول در خود دارد. یک فنجان آلو سیاه خشک شده حاوی ۴۰۰ کالری است و همچنین ویتامین C، ویتامین K، پتاسیم و مس دارد.
خواص – خوردن مرتب آلو سیاه خشک شده به درمان یبوست کمک می‌کند، چون خاصیت ملین بودنن دارد. این میوه خشک همچنین به بهبود حرکت عضلات و عملکرد اعصاب کمک می‌کند. از دیگر خواص آن می‌توان به تقویت سیستم ایمنی و کمک به حفظ تراکم مواد معدنی استخوان اشاره کرد.

میوه و پروتئین پروتئین برگه میوه برگه گلابی برگه سیب برگه زردآلو

کشمش

مواد مغذی – هر فنجان کشمش حاوی ۴ گرم پروتئین و ۵ گرم فیبر است. کشمش حاوی مقدار مناسبی پتاسیم، منیزیم و آهن است. اما کشمش کالری بالایی دارد و یک فنجان آن حاوی ۴۳۰ کالری است بنابراین اگر سعی در کاهش وزن دارید باید میزان مصرفتان را متعادل کنید. اما این میوه خشک شده گزینه مناسب و کم حجمی برای کسانی است که می‌خواهند وزن اضافه کنند.

خواص – کشمش راهی عالی برای بهبود گردش خون است و می‌تواند به بهبود گوارش و از بین بردن یبوست نیز کمک کند. همچنین این میوه خشک می‌تواند به بهبود فشار خون بالا و سلامت استخوان کمک کند، چون حاوی منیزیم و آهن است.

منبع: بلاغ

5 1000
ارسال شده در 20 شهریور 1396 توسط با موضوع اخبار داغ , خواص میوه و سبزیجات
ویزیت یاب

پیشنهاد سردبیر

  • نور در سالن های ورزشی
  • اهمیت آزمایشات غربالگری به چه دلایلی مهم است
  • مباحثی در ارتباط با بروکلی که نمی دانستید
  • 7 حرکت کششی در 7 دقیقه برای درد کمر
  • درباره داروی آلپرازولام‌ (ALPRAZOLAM) چه می دانید
  • استرس و این همه درگیری فکری
  • اضافه کردن به طول عمر با یک نوع اسید
  • دلیل مرگ عارف لرستانی از زبان سخنگوی قوه قضاییه
  • محبوبترین ها

  • بزرگترین تومور جهان با وزن صد و ده کیلو
  • قند مضر موجود در برخی ابمیوه ها
  • ریزش تونل مترو کیانشهر حادثه ساز شد
  • پسر ایرانی که در هفت ماه هفتاد کیلیو وزن کم کرد
  • کشف روش های جدید برای نگهداری اعضای بدن
  • نکات مهم قبل از سوراخ کردن گوش
  • روش جدید درمان سرطان به وسیله پیله کرم ابریشم
  • دستگاهی که بسرعت سرطان را تشخیص می دهد
  • رپورتاژ

  • زیبایی و جوانی پوست را از ما بخواهید
  • انجام خدمات جراحی و غیر جراحی زیبایی دکتر بهجو
  • اسباب‌بازی‌هایی که هوش و خلاقیت کودک ما را افزایش می‌دهند
  • عمل جراحى زيبايى بينى به روش جديد clacc
  • کلینیک فوق تخصصی آندوسکوپی وکولونسکوپی بدون درد
  • دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی