مشاوره زیبایی
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر کمالی
دکتر کمالی
پوست مو و زیبایی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
دکتر زهره سادات نوروززاده/ساختمان پزشکان
دکتر زهره سادات نوروززاده
جراح دندانپزشک
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دکتر آرین دخت آزادمنش/ ساختمان پزشکان
دکتر آرین‌دخت آزادمنش
جراح دندان پزشک
دکتر ادیب
دکتر محمود ادیب
جراح دندانپزشک ایمپلنتولوژیست
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
دکتر آرین دخت آزادمنش/ ساختمان پزشکان
دکتر آرین‌دخت آزادمنش
جراح دندان پزشک
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر ادیب
دکتر محمود ادیب
جراح دندانپزشک ایمپلنتولوژیست
دکتر شبنم شادابی/ساختمان پزشکان
دکتر شبنم شادابی
متخصص جراحی پلاستیک بینی و صورت
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
دکتر زهره سادات نوروززاده/ساختمان پزشکان
دکتر زهره سادات نوروززاده
جراح دندانپزشک
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی

عادت های خواب و زمان استراحت و خواب در افراد مختلف و بازه های سنی متنوع است و میزان خواب و نوع استراحت افراد تاثیر مستقیمی بر سلامت روحی و جسمی افراد دارد،در این مقاله به عادت خوابیدن در رده های سنی مختلف می پردازیم.

وقتی که پای کهولت سن و عادت های خواب به میان می آید، عادات شخصی افراد با هم متفاوت بوده و هر کسی ممکن است رفتارهای مختص به خود را در این برهه از زندگی در زمینه ی خواب داشته باشد.

تفاوت عادات خوابیدن در بزرگسال و جوانان
برای مثال همیشه وقتی مراکز خرید باز می شوند اولین کسانی که در آن جا حضور می یابند معمولاً افراد سالمند هستند و معمولاً نیز قبل از این که آفتاب غروب کند به خانه بازگشته اند. در مقابل، افراد جوان معمولاً تا دیروقت بیرون از خانه بوده و وقتی می خوابند نیز تا دم ظهر بیدار نمی شوند. اما سوال این است که دلیل چنین تفاوت فاحشی بین عادات خوابیدن در افراد بزرگسال و جوانان چیست؟
بسیاری از مطالعات نشان داده که شاید همین عادت عجیب خواب باعث شده که نیاکان ما زنده بمانند و در واقع نمی توان این عادت را یک معضل دانست بلکه یک ویژگی مناسب و مفید است. برای درک زندگی افراد سالمند، دانشمندان معمولاً زندگی انسان های امروزی که هنوز به شیوه ی باستانی شکار و جمع آوری غذا زندگی می کنند را مورد بررسی قرار می دهند. اگر چه این جوامع در دوره ی مدرن زندگی می کنند اما برخی از عناصر شیوه ی زندگی آن ها در طی سال ها به آن ها رسیده است و در این مدت تقریباً بدون تغییر باقی مانده اند. این موضوع بدان معناست که زندگی در میان جوامع شکارچی و گردآورنده غذا بسیار شبیه آن چیزی است که محققان در مورد زندگی نیاکان ما فکر می کنند، یعنی شیوه ای از زندگی که نیاکان ما قبل از عصر کشاورزی داشتند.

گروهی از این جوامع در شمال تانزانیا هنوز در دسته های ۲۰ تا ۳۰ نفره زندگی می کنند و روز خود را با پیدا کردن میوه، قارچ و گوشت در دشت ها و جنگل ها به شب می رسانند. شب ها نیز در زیر آسمان و کنار آتش یا در داخل کلبه های چوبی یا کلبه های ساخته شده از بوته ها و گیاهان می خوابند. از همه مهم تر این که همه روی زمین می خوابند بدون این که نور مصنوعی یا وسیله ای برای کنترل آب و هوا (مانند کولر و بخاری) داشته باشند که این شیوه ی زندگی به مقدار زیادی زندگی آن ها را به زندگی انسان های نخستین نزدیک نگه می دارد. در یک مطالعه ی خاص روی انسان های ساکن این منطقه، ۳۳ مرد و زن بین سنین ۲۰ تا ۶۰ سال یک سیستم ردیاب خواب را به مدت ۲۰ روز همراه خود داشتند که شبیه یک ساعت مچی بود.
نتایج نشان می داد که تعداد بسیار کمی از این افراد همزمان می خوابیدند. در میان این افراد معمولاً سالمندانی که بالای ۵۰ سال سن داشتند معمولاً در همان ساعات اولیه شب به خواب می رفتند و صبح زود روز بعد از خواب بیدار می شدند در حالی که افراد زیر ۴۰ سال معمولاً تا پس از سالعت ۱۱ شب بیدار بوده و تا بعد از ساعت ۸ صبح از خواب بیدار نمی شدند. بسیاری از این افراد چند بار در طول شب بیدار شده تا بچه هایی که گریه می کردند را بخوابانند یا نحوه ی خوابیدنشان را تغییر دهند. دلیل این که چرا افراد مسن این گروه خیلی زود به خواب می رفتند شاید تعجب برانگیز نباشد زیرا مادربزرگ های ما نیز چنین عادتی دارند.

خواب سالمندان:
اما موضوع پیچیده چیز دیگری است: بعد از بیش از ۲۲۰ ساعت پایش مداوم و بی وقفه تنها در ۱۸ دقیقه تمامی ۳۳ فرد مورد مطالعه همگی با هم خواب بودند. روی هم رفته در هر زمانی بیش از یک سوم افراد گروه بیدار بودند. محققان بر این باورند که این تفاوت در عادت های خواب به نیاکان ما کمک کرده اند که زنده بمانند زیرا ممکن بود حیوانات درنده در هر زمانی به آن ها حمله کنند و اگر همواره تعداد کمی از افراد گروه در ساعاتی از شبانه روز بیدار بودند در واقع نقش نگهبان را ایفا کرده و از کسانی که در خواب بودند در برابر تهدیدات محافظت می کردند.
علاوه بر این با این روش و عادات متفاوت خواب دیگر لازم نبود که برای ساعات شب نگهبانی تعین شود. اما اگر شما نیز به سن پیری رسیدید و پس از ساعت ۷ صبح نیز خواب بودید به این معنان نیست که به مشکل دچار شده اید بلکه شاید به دلیل تکامل نسل هزاره باشد که با دیگر نسل ها متفاوت است. در طول دوران زندگی، یک شخص به طور متوسط ۲۴ سال را در خواب می گذراند. بعد از چند شبانه روز بی خوابی نیز بدن می تواند با چند شب خواب خوب شرایط اولیه و مطلوب خود را بازیابد. بهترین و ایده آل ترین طول خواب ۷تا ۸ ساعت است اما ممکن است این موضوع از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد

منبع/تی نیوز

5 1000
ارسال شده در 20 شهریور 1396 توسط با موضوع عمومی
[bws_google_captcha]

تایید کنید که ربات نیستید !!!

پیشنهاد سردبیر

  • عفونت لوزه و روش های درمانی آن
  • رمز و رازهای طولانی مدت حمله سیستم ایمنی در بیماران دیابتی
  • شایع ترین دلایل التهاب پلانتار – سری اول
  • علائمی که نشان میدهد، جان سگ در خطر است
  • به سن واقعی تان توجه نکنید!
  • چگونگی تقویت روحیه افراد مبتلا به سرطان
  • پیوند مغز استخوان برای نجات بیماران سرطانی
  • آیا گیاه کینوا را می شناسید
  • محبوبترین ها

  • برای رهایی از خستگی و بی حالی بهترین توصیه های غذایی را بدانید
  • آب نارگیل نوشیدنی تابستانی
  • تغذیه مناسب برای غیرفعال کردن هورمون های استرس و چاقی
  • طرز استفاده صحیح از سیر
  • کنترل فشار خون با توت فرنگی آناناسی
  • تجربه لاغری و کاهش وزن با این میوه تلخ
  • درمان شکم نفاخ
  • خواص شیرین بیان را با هم مرور می کنیم
  • رپورتاژ

  • سونوگرافی،ماموگرافی و رادیولوژی مهر ایرانیان
  • رفع افتادگی پلک به روش پلاسماجت دکتر خیرخواه
  • به اندام خود زیبایی دوچندان ببخشید
  • آیا شیر گاو کلسیم مورد نیاز مادران در دوره شیردهی را تأمین می‌کند؟
  • لاغری و زیباسازی اندام دکتر شاهین بهجو
  • دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
    x