کلینیک دندان پزشکی دکتر مرضیه مظفری/ ساختمان پزشکان
دکتر مرضیه مظفری
دندان پزشک ( ونیر کامپوزیت، لمینیت سرامیکی، روکش های تمام سرامیکی و ...)
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
دکتر خرازی
دکتر محمدرضا خرازی
کلینیک کاشت مو و ابرو
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق‌تخصصی آندوسکوپی و کولونوسکوپی
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
دکتر فراهانی/ ساختمان پزشکان
دکتر مهدی فراهانی
متخصص جراحی
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
دندانپزشکی زیبایی دکتر نظری
دندانپزشکی دکتر داوود سید نظری
جراح- دندانپزشک ترمیمی،زیبایی، ایمپلنتولوژیست
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر شاهین کریمیان
دکتر شاهین کریمیان
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دندانپزشکی هیراد/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی هیراد
ارائه کلیه خدمات دندانپزشکی(ایمپلنت، لمینیت،عصب‌کشی و....)
کلینیک جوان
کلینیک جوان
پوست، زیبایی و لیزر
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر خرازی
دکتر محمدرضا خرازی
کلینیک کاشت مو و ابرو
کلینیک جوان
کلینیک جوان
پوست، زیبایی و لیزر
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
کلینیک دندان پزشکی دکتر مرضیه مظفری/ ساختمان پزشکان
دکتر مرضیه مظفری
دندان پزشک ( ونیر کامپوزیت، لمینیت سرامیکی، روکش های تمام سرامیکی و ...)
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
دکتر شاهین کریمیان
دکتر شاهین کریمیان
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر احمدی لاریجانی/ساختمان پزشکان
دکتر احمدی لاریجانی
دندان پزشک
دندانپزشکی هیراد/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی هیراد
ارائه کلیه خدمات دندانپزشکی(ایمپلنت، لمینیت،عصب‌کشی و....)
دندانپزشکی زیبایی دکتر نظری
دندانپزشکی دکتر داوود سید نظری
جراح- دندانپزشک ترمیمی،زیبایی، ایمپلنتولوژیست
دکتر فراهانی/ ساختمان پزشکان
دکتر مهدی فراهانی
متخصص جراحی
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر فلاح/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی دکتر فلاح
دندانپزشک
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق‌تخصصی آندوسکوپی و کولونوسکوپی

عادات سالم برای درمان بی ارادگی

برای تقویت اراده و فرار از بی ارادگی می توانید از روش های مختلفی در این زمینه کمک بگیرید. بالابردن اراده با غلبه بر برخی عادات نادرست میسر خواهد بود سعی کنید با ترس های خود مقابله کنید و با آن ها رودررو شوید. برخی عادات سالم به شما در این زمینه کمک خواهند کرد.


وسوسه‌ی خوردن شیرینی، سرک کشیدن به گوشی، خرید، وب‌گردی و بسیاری کارهای دیگر رهایتان نمی‌کند؟ اگر چنین است، پس به اراده‌ی بیشتری احتیاج دارید. اراده چیزی است که همه‌ی ما از آن برخورداریم، اما کمیّت اراده‌ی هریک از ما با دیگری متفاوت است. اراده جوهره‌ی خویشتنداری است و خویشتنداری برای مقاومت در برابر وسوسه‌ها و رسیدن به اهداف ضروری است. به گفته‌ی روی بامایستر، روان‌شناس مشهور، «اراده یک منبع محدود است». اما خبر خوب این است که تقویت اراده آن‌قدر که ما فکر می‌کنیم سخت نیست. در این مقاله، شش راه ساده‌ را برای بالا بردن اراده و غلبه بر بی‌ارادگی معرفی می‌کنیم که به‌واسطه‌ی آنها می‌توانید خویشتنداری خودتان را تقویت کنید و با این ترفندهای آسان، در مقابل وسوسه‌ها مقاومت کنید و شاخ بی‌ارادگی خود را بشکنید. لحظه‌ای به نقش اراده در زندگی‌ روزمره‌تان فکر کنید. مثلا از لحظه‌ای که ساعت زنگ‌دار به صدا در می‌آید، فقط با اراده‌ی محض است که با وجود گرگ‌ومیش بودن هوا می‌توانید از رختخوابِ گرم دل بکنید و بیدار شوید. شما وقتی چند دقیقه معطل می‌شوید تا تاکسی از راه برسد، کلی حرص می‌خورید، پس دیگر تکلیف آن لحظاتی که خود را از خرید کفش هفتصدهزار تومانی منصرف کردید یا سر ناهار به سیب‌زمینی‌های سرخ‌شده لب نزدید مشخص است. تعجبی ندارد که ساعت شش بعدازظهر اگر همسرتان فراموش کند سر راه شیر بخرد، جنگ جهانی سوم به‌‌ پا کنید. زندگی ما پر از وسوسه‌هایی است که خویشتنداری و اراده‌ی ما را تضعیف می‌کنند، اما تحقیقاتِ بسیار، گواه این است که می‌توانیم بدون از دست دادن خونسردی‌، روزها را پشت سر بگذاریم و این کار آن‌طور که فکر می‌کنید، سخت نیست. نخست، باید تشخیص بدهید که انجام هر کاری که تمایلی به آن نداریم مثلا سرکوب کردن خشمتان از مادرشوهر، مبارزه با وسوسه‌ی انجام کاری که نباید انجام بدهید، تمام کردن یک کار وقتی دلتان می‌خواهد آن را کنار بگذارید و … منبع اراده‌ی شما را تضعیف می‌کند. اما راه چاره چیست؟ به گفته‌ی دکتر روی بامایستِر (Roy Baumeister)، رئیس بخش روان‌شناسی اجتماعی در دانشگاه ایالتی فلوریدا، اراده مانند ماهیچه عمل می‌کند. اگر بیش از حد از آن استفاده کنید، خسته می‌شود، اما می‌توانید برای کارایی بیشتر، استرس کمتر و شادتر بودن، آن را تقویت کنید. شما برای بالا نگه داشتن اراده‌تان، فقط به چند عادت سالم احتیاج دارید.

۱. در خط حمله بازی کنید

زمانی که بامایستر در آلمان، کارگران را تحت نظر گرفت، از این یافته متعجب شد که افراد هر روز بین ۳ تا ۴ ساعت در برابر تمایلاتشان مقاومت می‌کردند. رایج‌ترین این تمایلات، میل به خوردن، خوابیدن و استراحت بین کار بود. اما یافته‌ی دیگر بامایستر نشان داد افرادی که خویشتنداری قوی‌تری داشتند، زمان کمتری را صرف مقاومت در برابر تمایلاتشان می‌کردند. در آغاز، این یافته‌ها برای دکتر بامایستر گیج‌کننده بود. اگر خویشتنداری برای مقاومت در برابر تمایلات است، پس چرا کسانی که خویشتنداری بیشتری دارند، کمتر از آن استفاده می‌کنند؟ پاسخ خیلی زود برملا شد: آنها طوری به زندگی‌شان نظم می‌دهند که از موقعیت‌های مشکل‌ساز دور بمانند. اینها کسانی هستند که ماشینشان را پیش از خراب شدن، به مکانیک می‌سپارند، برای تمام کردن یک پروژه به خودشان زمان کافی می‌دهند و می‌توانند جلوی شکمشان را بگیرند. آنها به‌جای خط دفاع در خط حمله بازی می‌کنند، به این معنا که خودشان را آماده می‌کنند تا شانس واقع‌گرایانه‌ای برای موفقیت داشته باشند.

۲. از آرامش قبل از طوفان استفاده کنید

شما نمی‌توانید استرس‌های ناگهانی زندگی را کنترل یا حتی پیش‌بینی کنید، اما می‌توانید از لحظات توام با آرامش برای کنار آمدن با کارهای سخت، استفاده کنید. بهتر است ترک سیگار و صحبت کردن درباره‌ی فلان مسئله‌ی بحث‌برانگیز با همسرتان را در اوقاتی که آرامش دارید، انجام بدهید. بنابراین اگر شغل جدیدی را آغاز کرده‌اید، همزمان اقدام به ترکِ یکباره‌ی سیگار نکنید. اگر زندگی زناشویی‌تان دچار بحران شده است، همزمان سعی نکنید وزنتان را کم کنید و هر زمان که احساس می‌کنید گرفتار دوره‌ی استرس‌زایی شده‌اید، مثلا زمان پرداخت قسط‌هایتان نزدیک است یا مهلت انجام یک کار مهم در حال تمام شدن است، از خودتان بپرسید: «من امروز، این بعد از ظهر و هفته‌ی آینده، از اراده‌ام چگونه استفاده خواهم کرد؟»

۳. تعلل نکنید

تعلل ورزیدن در انجام کارها، تقریبا یک گناه جهانی است و ۹۵ درصد انسان‌ها اعتراف می‌کنند که حداقل گاهی‌اوقات مرتکب آن می‌شوند، البته ما هیچ ایده‌ای نداریم که آن پنج درصد باقی‌مانده چه کسانی هستند یا چه کسی را گول می‌زنند. روان‌شناسان، گناهِ تعلل ورزیدن را به گردنِ وسواسِ بی‌عیب‌ونقص انجام دادن کارها می‌اندازند. بی‌عیب‌ونقص انجام دادن کارها به‌ نظر عادت خوبی است، اما دکتر بامایستر و دکتر دیان تایس (Dianne Tice) دریافتند که به احتمال زیاد، پشت این عادتِ به‌ظاهر خوب، تکانشگری وجود دارد. زمانی که تعلل‌ورزها نگران یا کسل هستند، تسلیم این میل می‌شوند که روحیه‌شان را با انجام کار دیگری بهتر کنند. اما آنها خودشان را گول می‌زنند، چون درنهایت، مهلت انجام کاری که از آن طفره می‌روند به آخر می‌رسد و آنها خیلی بیشتر از کسانی است که طبق یک برنامه‌ی زمانی عمل می‌کنند از استرس ناشی از نقصان اراده رنج می‌برند.

۴. همیشه اصول را به یاد داشته باشید

همزمان که در جهت هدفی کار می‌کنید، شاید وسوسه شوید به کارهای دیگر مثلا وعده‌های غذایی منظم و خواب خوب شب اعتنا نکنید. شما نمی‌توانید با گرسنگی و بی‌خوابی، بر بی‌ارادگی غلبه کنید و به سختکوشی‌تان ادامه بدهید. بنابراین، بار دیگری که احساس کردید نیروی اراده‌تان می‌خواهد بدون وقفه بتازد، یک مشت بادام یا یک سیب بخورید و به یاد بیاورید که وقتی صحبت از اراده می‌شود، استراحت هم به اندازه‌ی تغذیه مهم است.

۵. سوابق اراده‌تان را روی کاغذ ثبت کنید

نگه داشتنِ ردِ پیشرفت، برای متمرکز ماندن روی هر برنامه‌ای، حیاتی است، به‌ویژه در اوقاتی که دچار تردید و سستی می‌شوید، می‌توانید با نگاه کردن به سابقه‌ی اراده‌تان، به‌جای اینکه کارتان را به‌عنوانِ «عملِ محکوم به شکست» کنار بگذارید، روحیه‌تان را تقویت کنید و بی‌ارادگی را کنار بگذارید. اگر کرداری از کم شدن تدریجی وزنتان در شش ماه گذشته تهیه کرده باشید، در آن صورت، بالا رفتن چند کیلو وزن در این هفته، ناامیدتان نخواهد کرد.

۶. به خودتان پاداش بدهید

مشوق‌ها برای غلبه بر بی‌ارادگی معجزه می‌کنند. اِستِر دایسون (Esther Dyson) یک روزنامه‌نگار و کسی که روزانه به‌طور منظم شنا می‌کند از یافتن انگیزه‌ی درست برای استفاده‌ی منظم از نخ دندان پس از سال‌ها تنبلی در این کار می‌گوید: «اگر از نخ دندان استفاده کنم، به خودم اجازه می‌دهم روز بعد پنج دقیقه بیشتر شنا کنم.» این گفته‌ی چهار سال پیش اوست و از آن زمان تاکنون، او هر شب از نخ دندان استفاده کرده است. همه باید از مشوق دلخواهشان برای انگیزه پیدا کردن و شکست دادن بی‌ارادگی استفاده کنند. مشوّق شما چیست؟

روزنامه آفتاب یزد

5 1000
ارسال شده در 22 شهریور 1396 توسط با موضوع روانشناسی

پیشنهاد سردبیر

  • بکارگیری برخی از درمان‌های طبیعی برای از بین بردن خشکی پوست
  • از پرندگان مرده دوری کنید
  • آسیب های مختلف اعتیاد مادر به فرزند
  • آموزش خورد و خوراک اصولی در ماه رمضان
  • نشانه های مناسب نبودن یک رژیم غذایی
  • رژیم غذایی مناسب برای بیماران اوتیسم
  • مهار بوی سیر با چای سبز، جعفری و اسفناج
  • گوش دادن مداوم به وسیله هندزفری و این عوارض
  • محبوبترین ها

  • برای تقویت حس بویایی چه شیوه هایی وجود د ارد؟
  • برخی از نکاتی که بعد از عمل سینوس و بینی باید رعایت کرد
  • اقدامات پیشگیرانه برای اطفال مبتلا به آسم
  • وظیفه پرستار در جراحی گوش
  • اطلاعاتی در زمینه بدبو شدن دهان
  • سندرم دهان سوزان چیست؟ علام ابتلا به آن کدامند؟
  • بعد از عمل جراحی بینی فعالیت و ورزش چگونه باید باشد؟
  • چگونه از حساسیت های بهاری رها شوید؟
  • رپورتاژ

  • دستگاه بخور و لزوم خرید آن برای خانه
  • ایمپلنت بهترین روش برای کاشت دندان و زیبایی صورت
  • پلی کلینیک شبانه روزی ساج
  • محصولات دارویی و گیاهی
  • جراحی های زیبایی و ترمیمی دکتر بهجو
  • دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام) است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی