کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
دیبا
کلینیک تخصصی دیبا
دکتر آزاده آقازاده
دکتر آزاده آقازاده
ماموگرافی، سونوگرافی دیجیتال
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص گوارش و كبد و آندوسكوپی
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
کلینیک شارلوت
کلینیک شارلوت
کلیه خدمات پوست،مو و زیبایی
دکتر علیرضا فقیهی
دکتر علیرضا فقیهی
جراحى زيبايى بينى ( رينوپلاستى)

غذاهای ضدخواب غذاهای خواب آور درمان بی خوابی تغذیه بیخوابی بی خوابی اختلالات خواب

اگر دائم دچار بیخوابی می شوید بهتر است مراقب خورد و خوراک خود باشید برخی مواد غذایی مانند نوشیدنی های گازدار و کافئین دار می توانند باعث ایجاد اختلالات خواب شوند. پس از خوردن آن ها در ساعات پایانی شب خودداری کنید.

بیخوابی عدم توانایی برای دریافت مقدار خواب مورد نیاز برای استراحت و تجدید قوا است . از آنجا که افراد مختلف به میزان متفاوتی از خواب در شبانه روز نیاز دارند ، بیخوابی کیفیت خواب و احساس شما بعد از بیدار شدن معنی می شود و صرفا تعداد ساعات خواب را در بر نمی گیرد.بیخوابی
به گفته محققان، می توان با اجتناب از مصرف برخی نوشیدنی ها با بی خوابی مقابله کرد. بنیاد ملی خواب آمریکا به منظور پرهیز از بیخوابی حذف برخی نوشیدنی ها را از رژیم غذایی توصیه می کند:

نوشیدنی هایی که بیخوابی می آورند

کافئین: یک فنجان قهوه می تواند بلافاصله بعد از 15 دقیقه نوشیدن تاثیری محرک ایجاد کند. و می تواند در حدود شش ساعت بعد بر الگوی خواب شما تاثیر گذارد. از اینرو توقع نداشته باشید با نوشیدن قهوه ساعت 4 بعدازظهر، ساعت 9 شب خواب تان ببرد.

نوشابه گازدار: کربنات سدیم می تواند موجب نفخ و فشار معده شده و در نهایت سوزش دل ایجاد شود. این نوشیدنی ها موجب بیدار ماندن شما در طول شب می شود.

“در كل، هر نوع افراط و تفريط در مصرف گروه‌هاي مختلف غذايي، باعث سوءتغذيه مي ‌شود و اين سوء تغذيه با پيشرفت خود، تغييراتي را در تركيب مواد شيميايي بدن به وجود مي ‌آورد و باعث تهي شدن سلول‌ها از ذخاير حياتي شده و در كنش‌ها و واكنش‌هاي بافتي، عدم تعادلي را برقرار مي‌ كند كه نتيجه‌اش به هم‌ ريختگي آرامش و سكون و فعاليت ‌هاي منظم مغز و اعصاب است. نهايتاً آثار اين آشفتگي ‌ها به ‌صورت كم‌ خوابي و بي‌ خوابي يا بيداري‌ هاي مكرر در طول شب جلوه مي ‌كند.

استفاده نامتعادل و نابه‌جا از چربي‌ ها مي ‌تواند خواب شبانه را مختل كند، به خصوص چربي‌ هاي اشباع مثل فرآورده‌هاي گوشتي (همبرگر، سوسيس، كالباس و كله پاچه) ، همچنين خوردن انواع دسرها و شيريني ‌هاي خشك يا تر، تنقلات بي ‌ارزش، مصرف ناكافي آب و جايگزين كردن آن با انواع نوشابه هاي رنگي و گازدار و بي‌ گاز، مصرف الكل، نوشيدن بيش از حد قهوه و چاي با قند يا شكلات و شيريني و از همه مهم‌ تر، مصرف زياد فست‌ فودها مي ‌تواند به سوء تغذيه و بي ‌خوابي منجر شود. ”

قانون

5 1000
ارسال شده در 22 شهریور 1396 توسط با موضوع تغذیه
ارکید
دندانپزشکی دکترسلام
تلگرام دکتر سلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
x