کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر آزاده آقازاده
دکتر آزاده آقازاده
ماموگرافی، سونوگرافی دیجیتال
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص گوارش و كبد و آندوسكوپی
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
دکتر علیرضا فقیهی
دکتر علیرضا فقیهی
جراحى زيبايى بينى ( رينوپلاستى)
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دیبا
کلینیک تخصصی دیبا
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
کلینیک شارلوت
کلینیک شارلوت
کلیه خدمات پوست،مو و زیبایی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ

نشستن زیاد مرگ زودرس فعالیت‌های بدنی عوارض پشت میز نشینی بی تحرکی زیاد

اگر وضعیت بدنی طی یک مدت طولانی در یک حالت قرار بگیرد و ساکن باشد ممکن است فرد دچار مشکلات ستون فقرات و آسیب دیدگی مهره های کمر شود و مرگ زودرس یکی از نتایج ثابت بودن در یک حالت خاص است.

خطرات مرگباری که در نشستن به مدت طولانی نهفته است

محققان بتازگی هشدار داده‌اند صرف‌نظر از این‌که افراد در طول روز فعالیت بدنی داشته باشند یا خیر، نشستن و بی‌تحرک بودن به مدت طولانی یکی از عوامل پرخطری محسوب می‌شود که آنها را در معرض خطر مرگ زودرس قرار می‌دهد.

خطرات مرگباری که نشستن به مدت طولانی دارد به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،محققان همیشه معتقد بوده‌اند که زیاد نشستن‌ و بی‌تحرکی اثرات مخربی بر سلامتی به جا می‌گذارد و همواره افراد را به ورزش و فعالیت بدنی ترغیب می‌کردند اما یافته‌های اخیر حاکی از آن است که حتی اگر در طول روز فعالیت بدنی هم داشته باشید، نشستن‌های طولانی‌مدت خطر مرگ زودرس را افزایش می‌دهد.

پژوهشگران با تحقیق روی حدود ۸ هزار نفر اعلام کرده‌اند که ارتباط تنگاتنگی میان مدت نشستن‌ و مرگ زودهنگام وجود دارد؛ برعکس، در افرادی که کم‌تر از ۳۰ دقیقه به طور مداوم می‌نشینند خطر مرگ زودهنگام کاهش می‌یابد.

انجمن قلب آمریکا توصیه می‌کند که افراد کم‌تر بنشینند و بیشتر تحرک داشته باشند. معمولا فقط به افراد می‌گویند که ورزش کنند اما هرگز به میزان فعالیت بدنی اشاره نمی‌کنند. در عین حال، پزشکان معتقدند در طول هفته انجام ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه فعالیت بدنی و ورزش، در کنار حرکات تقویت‌کننده عضلات می‌تواند برای بدن مفید باشد.

چنین توصیه‌ای برای میزان نشستن هم لازم است؛ یعنی باید بعد از هر ۳۰ دقیقه نشستن، از جا بلند شوید و به مدت ۵ دقیقه قدم بزنید و راه بروید تا اثرات زیاد نشستن نتواند شما را در معرض خطر قرار دهد.

با بالا رفتن سن، عملکردهای مغزی و فعالیت‌های بدنی کاهش می‌یابد و ما بیش از گذشته بی‌تحرک می‌شویم. به طور کلی، صرف‌نظر از سن، جنس، نژاد، شاخص توده بدنی و عادات ورزشی، هر چه مقدار زمان نشستن افزایش یابد، زمان مرگ نزدیک‌تر می‌شود. به همین دلیل، افرادی که روزانه بیشتر از ۱۳ ساعت می‌نشینند، نسبت به افرادی که کم‌تر از ۱۱ ساعت می‌نشینند بیشتر در معرض خطر مرگ قرار دارند اما کسانی که کم‌تر از ۳۰ دقیقه به طور مدام می‌نشینند، ۵۵ درصد کم‌تر پیش از موعد می‌میرند.

علت اصلی این ارتباط هنوز به درستی مشخص نشده اما برخی معتقدند که در حالت نشستن، مصرف کالری به حداقل می‌رسد و در نتیجه، احتمال چاقی و اضافه وزن افزایش می‌یابد. افزون بر این، بی‌تحرکی سلامت قلب و عروق را هم به خطر می‌اندازد و این عامل هم می‌تواند عامل مرگ زودرس باشد.

منبع:سلامت آنلاین

5 1000
ارسال شده در 25 شهریور 1396 توسط با موضوع پزشکی
ارکید
دندانپزشکی دکترسلام
تلگرام دکتر سلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
x