گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
کلینیک دندان پزشکی دکتر مرضیه مظفری/ ساختمان پزشکان
دکتر مرضیه مظفری
دندان پزشک ( ونیر کامپوزیت، لمینیت سرامیکی، روکش های تمام سرامیکی و ...)
دکتر فراهانی/ ساختمان پزشکان
دکتر مهدی فراهانی
متخصص جراحی
دکتر فلاح/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی دکتر فلاح
دندانپزشک
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق‌تخصصی آندوسکوپی و کولونوسکوپی
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دندانپزشکی هیراد/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی هیراد
ارائه کلیه خدمات دندانپزشکی(ایمپلنت، لمینیت،عصب‌کشی و....)
دکتر خرازی
دکتر محمدرضا خرازی
کلینیک کاشت مو و ابرو
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
کلینیک دندان پزشکی دکتر مرضیه مظفری/ ساختمان پزشکان
دکتر مرضیه مظفری
دندان پزشک ( ونیر کامپوزیت، لمینیت سرامیکی، روکش های تمام سرامیکی و ...)
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق‌تخصصی آندوسکوپی و کولونوسکوپی
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی
دکتر شاهین کریمیان
دکتر شاهین کریمیان
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر احمدی لاریجانی/ساختمان پزشکان
دکتر احمدی لاریجانی
دندان پزشک
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر فراهانی/ ساختمان پزشکان
دکتر مهدی فراهانی
متخصص جراحی
دندانپزشکی زیبایی دکتر نظری
دندانپزشکی دکتر داوود سید نظری
جراح- دندانپزشک ترمیمی،زیبایی، ایمپلنتولوژیست
دندانپزشکی هیراد/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی هیراد
ارائه کلیه خدمات دندانپزشکی(ایمپلنت، لمینیت،عصب‌کشی و....)
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر فلاح/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی دکتر فلاح
دندانپزشک
کلینیک جوان
کلینیک جوان
پوست، زیبایی و لیزر
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
دکتر خرازی
دکتر محمدرضا خرازی
کلینیک کاشت مو و ابرو
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک

افرادی که فشار خون بالا دارند به دلیل حفظ سلامتی و کاهش ریسک ابتلا به بیماری های مختلف باید رژیم غذایی سالم و خاصی را رعایت نمایند و از مصرف برخی مواد غذایی از جمله رب گوجه فرنگی و نمک پرهیز نمایند.

تقریبا یک سوم آمریکایی ها دارای فشار خون بالا هستند. یک سوم دیگر دارای شرایطی هستند که فشار خون آن ها بالاتر از حد طبیعی است اما به اندازه کافی بالا نیست که به عنوان فشار خون بالا تشخیص داده می شود. اگر فشار خون بالا دارید، مطالعات نشان داده اند که می توانید فشار خون خود را با خوردن رژیم غذایی سالم کاهش دهید.

یک رژیم سالم بر موارد زیرتاکید می کند:

پروتئین اندک

غلات کامل

لبنیات کم چرب

میوه ها و سبزیجات

بسیاری از غذاها می توانند از فشار خون شما جلوگیری کنند. برای آگاهی از مواد غذایی که باید محدود و یا از آن ها اجتناب کنید با اینفوسلامت همراه باشید.

فشار خون بالا

مواد غذایی مضر برای فشار خون بالا

نمک

نمک و سدیم هنگامی که بحث فشار خون و بیماری قلبی در میان باشد به صورت یک خائن عمل می کند. دستورالعمل های غذایی برای آمریکایی ها پیشنهاد می دهد که افرادی که دارای فشار خون بالا هستند، مصرف روزانه سدیم خود را تا 1500 میلی گرم محدود کنند. در حال حاضر میانگین آمریکایی بیش از دو برابر این مقدار یا حدود 3400 میلی گرم در روز است.

بیش از 75 درصد از سدیم که در یک روز می خورید از غذاهای بسته بندی می آید، نه آنچه که شما با یک نمک شکر در جدول اضافه می کنید. برخی از جامع ترین منابع غذایی بسته بندی شده عبارتند از:

پیتزا یخ زده

سوپ کنسرو شده

محصولات گوجه فرنگی کنسرو شده

فشار خون بالا و نمک

پیتزا های منجمد

همه پیتزا ها می توانند برای افرادی که مصرف سدیم خود را کنترل می کنند بد باشند. این غذا ترکیبی از پنیر، گوشت ، سس گوجه فرنگی و نان به مقدار زیادی سدیم درخود جای می دهد. اما پیتزا یخ زده به خصوص برای افراد مبتلا به فشار خون بالا خطرناک است. برای حفظ عطر و طعم در پیتزا اغلب آن ها را با مقدار زیادی نمک تولید می کنند. یک ششم پیتزا یخ زده می تواند دارای 1000 میلی گرم سدیم، گاهی اوقات حتی بیشتر باشد.

پیتزای منجمد و فشار خون بالا

نگهداری هر گونه مواد غذایی نیازمند نمک است. نمک فساد غذا را متوقف می کند و دیگر آن را به مدت طولانی تری قابل خوردن نگه می دارد. با این حال، نمک می تواند حتی بی مزه ترین خیار را به اسفنج سدیم تبدیل کند . هر چه سبزیجات بیشتر در مایعات نگه دارنده بمانند میزان نمکی که می توانند جذب کنند بیشتر است. یک خیار شور متوسط می تواند تا 300 میلی گرم سدیم داشته باشد.

این مواد بسیار راحت آماده می شوند مخصوصا زمانی که شما عجله دارید یا حالتان خوب نیست بیشتر کاربرد دارند. سوپ های کنسروی سرشار از نمک هستند. گوشت و حبوبات کنسرو شده و بسته بندی نیز می تواند بسیار مضر باشد.

 

 

رب گوجه و محصولات کنسروی گوجه

به طور معمول، محصولات گوجه فرنگی برای افراد مبتلا به فشارخون بالا مشکل آفرین است. رب گوجه فرنگی ، سس کچاپ و آب گوجه فرنگی همه در میزان سدیم بسیار بالا هستند.. یک فنجان رب گوجه فرنگی در حدود 650 میلی گرم نمک دارد که برای افراد دارای فشار خون نرمال نیز میزان سدیم بالایی است. برای افرادی که به دنبال کاهش فشار خون خود هستند، محصولات گوجه کم نمک انتخاب هوشمندانه هستند

 

تاثیر مصرف رب بر فشار خون

شما احتمالا می دانید که مصرف بیش از حد قند با افزایش وزن و چاقی مرتبط است. اما آیا می دانستید که مصرف بالای قند نیز با فشار خون بالا مرتبط است؟ شکر، به ویژه نوشیدنی های شیرین شکر، باعث چاقی در افراد مختلف می شود. فشار خون بالا در افرادی که اضافه وزن دارند یا چاق هستند بیشتر است. در حال حاضر USDA محدودیت روزانه برای مصرف شکر و قند توصیه نمی کند. اما انجمن قلب آمریکا توصیه می کند که زنان شکر را به 6 قاشق چای خوری (یا 24 گرم) در روز و مردان 9 قاشق چای خوری (یا 36 گرم) در روز مصرف کنند.

 

پوست مرغ و غذاهای بسته بندی شده

افراد مبتلا به فشارخون باید از چربی های اشباع و ترانس خودداری کنند. پوست مرغ دارای چربی اشباع است. همچنین لبنیات پر چرب، گوشت قرمز و کره. چربی های ترانس در فرآیندی که هیدروژناسیون نامیده می شود تولید می شوند. .

مصرف بیش از حد بسیاری از چربی های اشباع و ترانس چربی ، LDL یا کلسترول بد را افزایش می دهد. سطوح بالای LDL می تواند فشار خون بالا شما را بدتر کند و در نهایت منجر به بیماری قلبی عروقی شود.

 

فشار خون بالا

اگر فشار خون بالا دارید، ممکن است هم اکنون عادت قهوه خود را از بین ببرید. یک فنجان قهوه صبحانه شما می تواند موجب افزایش فشار خون ناگهانی شود. اگر شما یک مصرف کننده دائم قهوه باشید، ممکن است دلیل فشار خون بالای شما این باشد. در واقع هر نوشیدنی کافئین باعث افزایش فشار خون شما می شود. این شامل چای نوشابه یا چای نیز می شود.

 

 

الکل

مقدار کم الکل ممکن است فشار خون شما را کاهش دهد، اما مصرف الکل بیش از حد می تواند فشار خون شما را افزایش دهد. مصرف بیش از حد می تواند خطر ابتلا به بسیاری از سرطان ها را نیز حتی برای افرادی که فقط گاهی اوقات الکل مصرف می کنند افزایش دهد،. با توجه به گزارشات درمانگاه Mayo، داشتن بیش از سه نوشیدنی در یک نشست می تواند منجر به افزایش موقت فشار خون شود. نوشیدن مکرر می تواند منجر به مشکلات فشار خون درازمدت شود.

الکل همچنین می تواند از در عملکرد داروهایی که برای کنترل فشار خون مصرف می کنید جلوگیری کند. علاوه بر این، الکل پر از کالری است و می تواند منجر به افزایش وزن شود. افرادی که دارای اضافه وزن یا چاق هستند بیشتر احتمال دارد که فشار خون بالا داشته باشند.

 

استراتژی های غذا خوردن هوشمند

اگر فشار خون بالابی شما تشخیص داده شده است، چند استراتژی هوشمند خوردن به شما کمک می کند تا از افزایش ناگهانی فشار خونتان جلوگیری کنید و احتمالا حتی فشار خون خود را کاهش دهید.. استفاده از گزینه های دارای میزان سدیم کم ، بدون سدیم و یا ترانس چربی، می تواند به کاهش مصرف مواد غذایی مضرر و به یافتن گزینه های بهتر کمک کند.

مهم است که به یاد داشته باشید که غذا خوردن با فشار خون بالا به هیچ وجه محرومیت نیست، بلکه خوردن هوشمندانه و سالم برای بدن شماست. رژیم DASH (رویکردهای غذایی برای توقف فشارخون) اثبات شده است که برای کاهش و مدیریت فشار خون بالا موثر است. این رژیم درمانی برای هر وعده غذایی میوه ها و سبزیجات را پیشنهاد م یکند و همچنین شامل غذاهای فیبر بالا مانند آجیل، لوبیا و دانه های کامل است.

فشار خون بالا ، حدود 80 میلیون بزرگسال آمریکایی را تحت تاثیر قرار می دهد. این وضعیت به عنوان یک قاتل خاموش شناخته شده است، زیرا معمولا تا زمانی که آسیب جدی به قلب وارد نشود علائمی ایجاد نمی کند. از آنجایی که اکثر مردم علائم قابل مشاهده ندارند، از فشار خون بالای خون بی اطلاع هستند. به همین دلیل لازم است فشار خون را در زمان های معین چک کنید و در صورت بالا بودن فشار خونتان موارد غذایی ذکر شده و توصیه های پزشکتان را مورد توجه قرار دهید.

منبع/تی نیوز

5 1000
ارسال شده در 27 شهریور 1396 توسط با موضوع تغذیه
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام) است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی