دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
کلینیک صدف
دکتر فرح آل قیس
متخصص کاشت و پیوند مو
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دیبا
کلینیک تخصصی دیبا
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر شاهین شمس
دکتر شاهین شمس
متخصص جراحی فک و صورت
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو

تعریف بی حوصلگی، کسل کننده است و یا اینکه اصلا جالب نیست. در این مقاله چند راهکار برای زمانی که دچار بی حوصلگی هستید، آمده است که می تواند هر روز شما را قطعا جالب تر سازد. برخی از آنها ممکن است به نظر احمقانه و خنده دار بیاید، در حالی که بعضی از آنها معنادار هستند.

حداقل امید است که با خواندن این لیست، حتی اگر آنها را انجام ندهید، کمی فکر کنید، بخندید و یا حتی برای انجام آن تشویق شوید. شاید زندگی شما کمتر خسته کننده به نظر آمده و یا جرقه خلاقیت در ذهن شما زده شود؛ امتحان کنید:

1- به تونل 7 سالگی خود برگردید

چه میخواستید انجام دهید؟ با چند بالش و ملحفه تونلی بسازید؟ به خارج از منزل بدوید؟ با لباس های خود بازی کنید؟ غذا با دست بخورید؟ ابزارهای بازی شما سال ها در صندوق پنهان بوده و آنها را ندیده اید؛ فقط چون دیگر بزرگ شده اید؟ این به این معنا نیست که حالا این ابزار کمتر لذت بخش است. اگر هنوز یکی از آنها را به یادگار نگه داشته اید تا به بچه های خود نشان دهید، وقتش است که آن را بیرون آورده ابتدا کمی با آن به یاد خاطرات قدیم لذت ببرید، بازی کنید، بخندید و … به کودکتان نشان دهید.

2- با بچه های کوچک صحبت کنید

اگر خودتان دارای کودکی هستید، بهترین فرصت است. با او صحبت کنید. نصیحت نکنید، فقط صحبت کنید. اگر فرزندی ندارید، با خواهر زاده، برادرزاده یا فرزند بهترین دوست خود کمی صحبت کنید. بچه ها یک نمایش ایجاد نمی کنند، آنها واقعی بازی می کنند. همچنین آنها همه چیز را بسیار ساده می گیرند. ما می توانیم این خصلت را به خود یادآوری کنیم و اجازه ندهیم در جزئیات خسته کننده باقی بمانیم.

3- دستور غذایی را که دوست دارید سفارش بدهید

آنچه دوست دارید و مدتهاست نخورده اید سفارش بدهید و از آن لذت ببرید؛ حتی اگر در سایت ها مضرات آن را خوانده اید. یک بار از آن لذت ببرید. این شما هستید که تصمیم می گیرید از آنچه میخورید، لذت می برید یا فقط سیر میشوید.

4- این یکی برای خانمهاست

بهترین و زیباترین لباس خود را بپوشید و در خانه راه بروید. احساس خستگی تمام روز، شما را ترک خواهد کرد.

5- با تلفن همراه خود یک بازی انجام دهید

اینطوری حداقل یک رفیق بازی دارید. از طریق مخاطبین تلفن همراه خود شروع کرده و بازی را به آنها نیز پیشنهاد دهید. هنگام ماشین سواری یا تماس مخاطب آن را قطع کنید، حتی اگر قسمت حساس آن است؛ بازی را بعد هم میتوانید انجام دهید. اشتباه کنید و دست و پا چلفتی به نظر آیید، کسی شما را سرزنش نخواهد کرد. وقتی برنده شدید، هورا بکشید و خوشحالی خود را نشان دهید. امتیاز بگیرید و امتیاز بدهید. هیچ کدام از اینها خسته کننده نیست.

6- یک بسته کارت های تشکر و سپاسگزاری تهیه کنید

آنها را به طور تصادفی به افرادی بدهید که احتمالا برای آنچه در تمام روز انجام می دهند، تشکری از آنها نمی شود: افسران پلیس، کتابداران، خدمتکاران، رانندگان وسایل نقلیه، کارکنان مراکز بهداشتی، معلمان، دربانان، باربران، حتی دوستان خود و یا حتی آن فردی که در اغذیه فروشی سر کوچه شما فلافل می فروشد.

7- برای کاری که همیشه دوست داشتید اقدام کنید

اگر کلاسی برای آن موجود است، بروید و ثبت نام کنید، کلاس موسیقی، آشپزی، بافندگی، ورزش مورد علاقه قدیمی، کمک های اولیه، فن بیان و …..

8- با پدربزرگ و مادربزرگ مصاحبه کنید

مطمئن باشید آنها برخی تجربیات دیوانه واری دارند که مدتهاست در باره آن سکوت کرده اند، وقتی گوش شنوایی پیدا کنند، چیز هایی خواهند گفت که شما حتی باور نمی کنید. مطمئن باشید برای هر دوی شما جالب خواهد بود.

9- اگر دوست دارید کسی کار بخصوصی برایتان انجام دهد، شما برای فرد دیگری همان کار را بکنید.

همه ما در این باره یک لیست بلند بالا داریم؛ به شما قول میدهم بعد از انجام آن، احساسات شگفت انگیزی خواهید داشت که مطمئنا خسته کننده نیست.

10- نقشه یک سفر کوتاه آخر هفته ای بریزید

جایی در تقویم خود برای این کار خالی کنید؛ توجه کنید نگفتم پیدا کنید. باید جایی برای آن خالی کنید. کار بیهوده ای را که میتوان به روزهای بعد هم موکول کرد برداشته و جای آن را به یک سفر کوتاه و حتی یک روزه به اطراف شهر بدهید. این می تواند چیزی را که در جستجویش هستید، به شما بدهد.

11- مردم را تماشا کنید

یک نیمکت در یک منطقه شلوغ پیدا کنید (مثل یک پارک، ایستگاه اتوبوس، مترو، فرودگاه …) فقط بنشینید و مشاهده کنید. مردم بی نهایت جالب هستند. تا ساعتی سرگرم خواهید بود.

12- جستجو برای کشف احساسات دیگران

به سایتهای مختلف سری بزنید و در باره احساسات افراد مثلا در هنگام سقوط آزاد (پرش از آبشار یا پرش ازاد) اطلاعاتی کسب کنید. این هم نوعی تمرین است و ممکن است بعضی از آنها در حال سقوط بلند قهقهه بزنند، جیغ بکشند یا احساس آرامش کنند.

13- یک کتاب که تا به حال نخوانده و اصلا دوستش ندارید انتخاب و آن را بخوانید.

14- هر روز کمی از کامپیوتر فاصله بگیرید.

گاهی نزد افرادی بروید و با آنها تماس واقعی داشته باشید. داشتن یک اشتراک در فیس بوک یا اینستاگرام، به عنوان یک تعامل اجتماعی محسوب نمی شود. شما حتی میتوانید این مقاله را با دوستان خود به اشتراک گذاشته و در مورد راههای آن رای بگیرید و با یکدیگر صحبت کنید.

15- اگر میخواستید کاری را انجام دهید که دیگران نیز درباره آن اطلاع داشتند، به طور عمد انجام ندهید و ببینید چند نفر متوجه آن خواهند شد.

16- رفتن به موزه

شاید دوست نداشته باشید به موزه بروید، ولی یکی از آنها را که هیچگاه به درون آن نرفته اید، انتخاب و سری به آن بزنید. درست است که این بستگی به علاقه شما دارد، ممکن است حتی کمی خسته کننده باشد. اما اگر یادگیری را دوست دارید و یا هنر و فرهنگهای مختلف را دوست داشته باشید، این یکی مخصوص شماست.

از این راه های مختلف حداقل یکی را انتخاب کرده و انجام دهید. نظر خود را به ما هم بگویید.منتظریم.


در این باره بیشتر بخوانید: بی حوصلگی اطفال و مقابله با آن


برگردان: سیما آزادفلاح

هرگونه کپی برداری با ذکر نام دکتر سلام و لینک دهی مستقیم مجاز است.

5 1000
ارسال شده در 27 شهریور 1396 توسط با موضوع روانشناسی
سیب سرخ

پیشنهاد سردبیر

  • هنگام برس زدن موها این ۷ اشتباه را مرتکب نشوید
  • با میوه های سبز رنگ اعصابتان را آرام کنید
  • چه عواملی در افزایش قد، قبل از بلوغ نقش دارد؟
  • برای داشتن زیبایی طبیعی چکار باید بکنیم؟
  • آلرژی و سرماخوردگی چه نوع آبریزش بینی هایی دارند؟
  • با خواص هلو میوه محبوب تابستانی بیشتر آشنا شوید
  • از کجا بدانیم دچار بیماری افسردگی هستیم
  • چه عواملی باعث سندرم Aase میشود؟
  • محبوبترین ها

  • کم کاری تیروئید چیست و چه نشانه هایی دارد؟
  • عاداتی که سلامت کبد را تهدید میکنند
  • راهکارهایی ساده و موثر برای جلوگیری از سکته قلبی
  • سندرم آنتی فسفولیپید چست؟ از علل تا درمان
  • مقابله با سرطان
  • بکار بردن تنباکو سبب عفونت دهان میشود
  • پیشگیری از ابتلا به نفخ شکم
  • سرآغاز بیماری‌ قلبی عروقی با سندرم تخمدان پلی کیستیک
  • رپورتاژ

  • جراحی ترمیمی،پلاستیک و زیبایی دکتر شاهین بهجو
  • جراحی زیبایی بینی دکتر عامری
  • مرجع فروش انواع ویلچر, ویلچر برقی, واکر, عصا
  • زیباتر شدن چهره با روش های نوین
  • سونوگرافی،ماموگرافی و رادیولوژی مهر ایرانیان
  • کلینیک صدف
    دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
    x