دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دیبا
کلینیک تخصصی دیبا
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دکتر شاهین شمس
دکتر شاهین شمس
متخصص جراحی فک و صورت
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک صدف
دکتر فرح آل قیس
متخصص کاشت و پیوند مو
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر

بطور کلی میان وعده ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند. در طول روز انسان 3 وعده غذای اصلی به عنوان صبحانه، نهار و شام مصرف می کند، اما مصرف 3 وعده غذا هرچند مقوی و زیاد، باز هم تمام نیاز بدن یک فرد سالم را برطرف نمی کند؛ اهمیت میان وعده در کودکان به علت قرار داشتن در سنین رشد چند برابر افراد معمولی است. در ادامه با دکتر سلام همراه باشید.

یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: ذرت بو داده خانگی جایگزین مناسبی بر ای انواع چیپس و پفکها است. نرگس جوزدانی متخصص تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به اینکه صبحانه در تغذیه دانش آموزان اهمیت بسزایی دارد اظهار کرد: متاسفانه برخی دانش آموزان به علت اینکه صبح ها دیر از خواب بیدار میشوند صبحانه مصرف نمی کنند.
جوزدانی بیان کرد: انرژی مغز از گلوکز تامین میشود بنابراین اگر دانشآموزان پس از بیدار شدن از خواب صبحانه مصرف نکنند در یادگیری دروس با مشکل مواجه میشوند.
وی با تاکید براینکه صبحانه باید شامل همه گروههای غذایی باشد خاطر نشان کرد: عدسی یا لوبیای پخته شده از جمله مواد غذایی مناسب برای صبحانه دانش آموزان است، همچنین این افراد میتوانند در صبحانه از لبنیات مانند یک لیوان شیر یا کمی پنیر به همراه انواع مغزها همچون گردو استفاده کنند.
این متخصص تغذیه و رژیم درمانی تاکید کرد: مصرف کره به همراه مربا یا عسل نیز در وعده صبحانه برای دانشآموزان مفید است.
جوزدانی درباره بهترین میان وعده ها برای دانش آموزان گفت: میان وعده باید متنوع باشد انواع میوه ها و سبزیجات تازه مانند هویج و ذرت پخته شده، مغزها همچون گردو و بادام، میوه های خشک شده مانند توت و انجیر خشک و برگهها از جمله میان وعدههای مناسب برای دانش آموزان هستند.
این متخصص تغذیه و رژیم درمانی اظهار کرد: والدین میتوانند انواع کیک های خانگی را به همراه پودر بادام، پسته و گردو، اسنک یا پیراشکیهای خانگی را برای میان وعده فرزندانشان در نظر بگیرند.
جوزدانی با اشاره به اینکه پفیلا (ذرت بوداده) خانگی نیز جایگزین مناسبی برای انواع چیپس و پفکها است گفت: دانشآموزان باید از انواع ماهیها مانند سالمون و حلوا هفتهای دو بار استفاده کنند. ماهی حاوی امگا ۳ است که در افزایش هوش و تمرکز دانشآموزان تاثیر بسزایی دارد. گردو نیز یکی دیگر از منابع غنی از امگا است که جایگزین مناسبی برای ماهی محسوب میشود.
وی یادآور شد: دانشآموزانی که علاقه فراوانی به مصرف سوسیس و کالباس دارند میتوانند گوشتهای فرآوری شده یا اسنکهای خانگی تهیه شده با مرغ، ماهی و گوشت را جایگزین کنند همچنین برای ترغیب دانشآموزانی که علاقه چندانی به مصرف صبحانه ندارند میتوانیم شکلات را به شکل کامل یا کرم کنجدهای شکلاتی در این وعده بگنجانیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

5 1000
ارسال شده در 8 مهر 1396 توسط با موضوع تغذیه
پيلتن شاپ
کلینیک صدف
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
x