دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دکتر شاهین شمس
دکتر شاهین شمس
متخصص جراحی فک و صورت
دیبا
کلینیک تخصصی دیبا
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
کلینیک صدف
دکتر فرح آل قیس
متخصص کاشت و پیوند مو
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو

لیستی از منابع کلسیم که جزو لبنیات نیستند

اگر به مصرف محصولات لبنی عادت ندارید و می خواهید از منابع غذایی غیرلبنی برای دریافت کلسیم کمک بگیرید بهتر است به این بخش نگاهی بیندازید می توانید کلسیم مورد نیاز بدنتان را از خوراکی هایی مانند کلم بروکلی، کنجد، انجیر، بادام و ماهی ساردین دریافت کنید.

کلسیم ماده معدنی ضروری برای رشد استخوان‌های کودکان است و همچنین به دلیل کمک به حفظ سلامت استخوان و عملکرد ماهیچه‌ای بزرگسالان بخش مهمی از رژیم غذایی بزرگسالان نیز به حساب می‌آید.

کارشناسان تغذیه و سلامت توصیه می‌کنند بزرگسالان ۱۹ تا ۶۴ ساله در روز ۷۰۰ میلی گرم کلسیم مصرف کنند که ماده معدنی بیشتر از طریق شیر، پنیر و منابع لبنی دیگر تامین می‌شود. با این حال مواد غذایی دیگری هم وجود دارند که به دلیل برخورداری از مقدار قابل توجهی کلسیم می‌توان آنها را در رژیم غذایی گنجاند.

روزنامه ایندیپندنت در مطلبی به تعدادی از خوراکی‌های غیرلبنی اشاره کرده که حاوی کلسیم هستند:

لوبیا سفید

لوبیا سفید نه تنها سرشار از پروتئین، آهن و فیبر است بلکه منبع غنی از کلسیم به حساب می‌آید.

پرتقال

بسیاری از افرادی نمی‌دانند پرتقال دارای سطح بالایی از کلسیم است. مصرف تنها یک پرتقال ۷۰ میلی گرم کلسیم بدن را تامین می‌کند.

بادام

اغلب مردم خشکبار را در گروه اول منابع خوراکی حاوی کلسیم در نظر نمی‌گیرند در حالی که بسیاری از خشکبار دارای سطح قابل توجهی کلسیم هستند و در این میان بادام به طور خاص منبع غنی از کلسیم به حساب می‌آید.

ماهی ساردین

ساردین نه تنها سرشار از چربی امگا۳ بلکه حاوی کلسیم هم هست.

انجیر

انجیر علاوه بر آنکه حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها و فیبر خوراکی است مصرف حدود پنج انجیر خشک در روز ۱۳۵ میلی گرم کلسیم مورد نیاز بدن را تامین می‌کند.

لیستی از منابع کلسیم که جزو لبنیات نیستند

سبزیجات برگ‌دار و سبزرنگ

این سبزیجات همچون کلم دارای مقدار پایینی کالری هستند و همچنین میزان چربی آنها پایین است اما از سوی دیگر سطح بالایی از فیبر و کلسیم در آنها وجود دارد. در این میان اسفناج منبع خوب دیگری از کلسیم است.

بروکلی

این سبزی علاوه بر آنکه سرشار از مواد مغذی همچون ویتامین‌های A، K و مواد معدنی از قبیل منیزیم، روی و فسفر است سطح بالایی از کلسیم در آن وجود دارد که به راحتی در بدن جذب می‌شود.

ایسنا

5 1000
ارسال شده در 6 مهر 1396 توسط با موضوع تغذیه
پيلتن شاپ

مطالب پیشنهادی

کلینیک صدف
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
x