دیبا
کلینیک تخصصی دیبا
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
کلینیک صدف
دکتر فرح آل قیس
متخصص کاشت و پیوند مو
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر شاهین شمس
دکتر شاهین شمس
متخصص جراحی فک و صورت
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی

3 گام موثر برای احساس خوشبختی

اگر در زندگی روزمره تان احساس غم و ناراحتی بیشتر از احساس شادی شده است ما در این بخش 3 گام اصلی و مفید را به شما آموزش میدهیم تا بتوانید احساس خوشبختی و رضایت از زندگی بیشتری داشته باشید. کافیست بخواهید تا در زندگیتان احساس خوشبختی بیشتری کنید.


حتما برایتان پیش آمده که گاهی احساس ناراحتی و غم داشتید و فکر کردید که «چه چیزی باعث می شود من خودم را خوشبخت بدانم؟ چه چیزی می تواند در من احساس شادی و رضایت از زندگی ایجاد کند؟ و… » در این مطلب سه گام برای ایجاد احساس خوشبختی به شما معرفی می کنیم.

3 کلید اساسی برای داشتن احساس خوشبختی

متاسفانه بیشتر ما فکر می کنیم برای تغییر در زندگی و احساس خوشبختی و موفقیت، باید تغییرات اساسی و گام های بسیار بزرگی برداریم، در حالی که حتی وقتی این تغییرات بزرگ هم اتفاق می افتد، لزوما احساس خوشبختی نمی کنیم. چرا این طور است؟ خبر خوش این است که تغییرات کوچک در عادت هایمان می تواند باعث تفاوت های شگرف شود. در این مطلب قصد داریم با بررسی سه گام به ظاهر کوچک اما کلیدی و اساسی، به این سوالات پاسخ دهیم.

گام اول : فکر کنید چقدر کم به زمان حال توجه می کنید!

بهبود و افزایش کیفیت توجه با مشاهده و دقت افزایش پیدا می کند؛ برای مثال، گاهی سخت است که تمام توجه خود را به کسی یا چیزی معطوف کنید اما وقتی بدانید که قرار است به آن توجه کنید ، می توانید روی آن متمرکز شوید و توجه خود را به سمت آن موضوع یا فرد برگردانید. این تمرین به شما کمک می کند روی توجه تان تمرین کنید و بر زمان حال متمرکز باشید.

3 گام موثر برای احساس خوشبختی

گام دوم : با تمرین، کلید توجه خود را روشن و خاموش کنید

ارتباط بین نگرانی و ناشادی، زمانی مشخص می شود که عکس آن را در نظر بگیریم؛ این که فعالیت های ساده و به ظاهر بی اهمیت می توانند منبع دلخوشی و احساس لذت فراوان باشند، اگر جذب آن ها شده و به آن ها توجه کنیم. تمرینی که در ادامه می آید می تواند کمکتان کند. وقتی تکلیف یا مکالمه ای را شروع می کنید، تصور کنید کلید توجه را روشن می کنید و وقتی به تکلیف پایان می دهید، تصورتان این باشد که کلید آن را خاموش می کنید. به این ترتیب به مغز خود آموزش می دهید تا مرزهای مربوط به توجه و بی توجهی را که برای شما کارکرد دارند، مشخص کند. در واقع این تمرینی برای بودن در زمان حال و لذت بردن از آن است.

گام سوم : عمیق تر شوید و بیشتر پیش بروید

اگر در حین این تمرین ها، دچار وقفه شدید یا دوباره تمرکزتان را از دست دادید، مضطرب نشوید و بدانید که طبیعی است. اگر افکار یکباره به سراغتان می آیند، آن ها را پس نزنید و خودتان را سرزنش نکنید. در واقع چالش با نداشتن تمرکز و افکار، آن ها را سرسخت تر می کند. به جای آن افکارتان را با ملایمت بپذیرید و بگذارید بیایند و بروند.

منبع : خراسان نیوز

 

5 1000
ارسال شده در 7 مهر 1396 توسط با موضوع روانشناسی
پيلتن شاپ
کلینیک صدف
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
x