مشاوره زیبایی
دکتر زهره سادات نوروززاده/ساختمان پزشکان
دکتر زهره سادات نوروززاده
جراح دندانپزشک
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر آرین دخت آزادمنش/ ساختمان پزشکان
دکتر آرین‌دخت آزادمنش
جراح دندان پزشک
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر کمالی
دکتر کمالی
پوست مو و زیبایی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
دکتر شبنم شادابی/ساختمان پزشکان
دکتر شبنم شادابی
متخصص جراحی پلاستیک بینی و صورت
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
دکتر زهره سادات نوروززاده/ساختمان پزشکان
دکتر زهره سادات نوروززاده
جراح دندانپزشک
دکتر آرین دخت آزادمنش/ ساختمان پزشکان
دکتر آرین‌دخت آزادمنش
جراح دندان پزشک
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
دکتر ادیب
دکتر محمود ادیب
جراح دندانپزشک ایمپلنتولوژیست
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی

سالاد

آیا سالاد واقعا بهترین انتخاب است؟ بستگی دارد که چه نوع سبزی به آن اضافه می کنید. چاشنی درست برای غذا، می تواند یک وعده غذایی پر از ویتامین ها، مواد معدنی، پروتئین، چربی های سالم و کربوهیدرات کامل باشد. اما سایر مواد تشکیل دهنده می تواند بسته ای غذایی ولی همراه با کالری اضافه، چربی اضافه سدیم و شکر تهیه کند. با انتخاب خوب، می توانید یک سالاد خوب و مغذی درست کنید.

1- بدترین سالاد: سالاد با پوشش خامه ای

پوشش سالاد مثل انواع پنیرهای چرب، بلوچیز ها، سس های هزار جزیره و غیره، اغلب دارای کالری زیاد، چربی اشباع نشده و سدیم هستند. دو قاشق غذاخوری بلوچیز رنده شده، تقریبا معادل 150 کالری و 15 گرم چربی دارد؛ نتیجه آن سالادی خواهد شد که می تواند چربی زیادی حتی بیشتر از یک چیز برگر به همراه سیب زمینی سرخ کرده داشته باشد.

خوب می خواهید چیزی بخورید که کم کالری و بدون چربی باشد؛ درست است؟ درست فکر کنید. برای اضافه شدن عطر و طعم، اغلب سس ها با شکر و سدیم اضافه پر می شوند. چربی باعث می شود تا سالادها سالم تر و خوش طعم تر باشند. بدن شما به آن نیاز دارد تا بتواند ویتامین های خاصی نظیر A, E, D, K را دریافت کند. یک مطالعه نشان داده است که افرادی که هنگام خوردن سالاد، از پودر های بدون چربی استفاده می کنند در مقایسه با نوع کم چربی یا پر از چربی آنها، آنتی اکسیدان کمتری به عنوان کاروتنوئید مصرف می کنند.

3- بهترین سالاد: اضافه کردن روغن زیتون و سرکه

سس خود را در منزل تهیه کنید و مواد ناسالم را کاهش دهید. با روغن زیتون شروع کنید که دارای چربی مفید برای سلامت قلب است؛ سپس با مخلوط سرکه بالزامیک یا سرکه قرمز معمولی به همراه لیمو یا آب لیمو، سس خود را درست کنید. همچنین می توانید مقدار کمی خردل یا عسل را برای عطر و طعم آن اضافه کرده و با نمک و فلفل سیاه مخلوط کنید.

4- بدترین سالاد: سالاد مرغ سرخ شده

یک سالاد سبز با مرغ، ممکن است وعده غذایی سالمی باشد؛ اما توصیفاتی مانند “ترد” و “سرخ کرده” تابلو ورود ممنوع به آن است. در واقع این ورود ممنوع، برای اضافه کردن نان سوخاری یا آرد سوخاری سرخ شده بر روی مرغ، در روغن کامل است که این سالاد سالم را به یک بمب کالری تبدیل می کند. بدتر اینکه تحقیقات نشان می دهد که غذاهای سرخ شده می تواند شانس ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت نوع 2 را افزایش دهد.

سالاد

5- بهترین سالاد: به آن مرغ یا ماهی کبابی اضافه کنید

سالاد سبزیجات به تنهایی برای طولانی مدت، شما را سیر نگه نمی دارد. شما برای سیر شدن نیاز به پروتئین دارید. هضم پروتئین زمان لازم دارد؛ در نتیجه شما برای مدتی سیر و راضی خواهید بود. منابع خوب پروتئین شامل سینه مرغ، سالمون و میگو می باشد. البته باید آنها را یا بپزید یا بخار پز کنید و یا کبابی آن ها را استفاده کنید. در برخی از روش های آشپزی به آن کره، روغن یا پودینگ اضافه می کنند، که در این صورت از بهترین سالاد به بدترین سالاد تغییر می کند.

6- بدترین سالاد: سالاد کاهوی یخ زده

این یک سالاد کلاسیک است. اما اگر می خواهید یک سالاد ملایم بخورید، آن را سفارش ندهید. با تشکر! از بلوچیز و یا تکه های بیکن، این سالاد می تواند 4 برابر یک استیک با استخوان پهن، چربی داشته باشد. همچنین در بخش تغذیه نیز ناقص می ماند. این به دلیل آن است که کاهویی که در این سالاد سرو می شود، حاوی ویتامین ها و مواد معدنی کمتری نسبت به اکثر برگ های سبز تیره است.

7- بهترین سالاد: سالاد کلم یا اسفناج

وقتی صحبت از برگهای سبز به میان می آید، هر چه تیره تر باشد، بهتر است. آنها بیشترین مواد مغذی را دارا هستند.

نکته: کلم و اسفناج، 10 برابر بیشتر از کاهوی یخ زده دارای ویتامین های A و C برای تقویت سیستم ایمنی هستند. طرفدارش نیستید؟

یک برگ جدید اضافه کنید، هر نوع برگی که به عنوان برگ سبز تیره دوست دارید.

8- بهترین سالاد: سالاد با سس سرکه

سالاد

مخلوطی از سبزیجات و مواد غذایی که برای سالاد دوست دارید، تهیه کنید. مخلوطی از سبزیجات  برگدار یا محصولاتی ترد مانند هویج، خیار ویا کلم بروکلی، سپس کمی گوجه فرنگی، فلفل، چغندر یا پیاز قرمز به آن اضافه کنید. گاهی می توانید چیزهای دیگری نیز به آن اضافه کنید تا مدل جدیدی به خود بگیرد. چیزهایی مثل تخم مرغ پخته، سیب زمینی شیرین یا مارچوبه و یا برش های میوه. در انتها به آن سرکه بالزامیک اضافه کنید.

9- بدترین سالاد: سالاد با پنیر و ورقه های نازک نان برشته یا سرخ شده

ورقه های نازک نان برشته یا سرخ شده و بیکن هایی که در فروشگاه ها به فروش می رسند، حاوی نمک زیادی هستند و شرایط تغذیه ای خوبی ندارند. خراب شد؟ می توانید به جای آنها از آجیل، دانه ها، یا سبزیجات ترد مثل هویج استفاده کنید. پنیر دارای کلسیم است اما تقریبا هر بسته حدود 100 کالری دارد. اگر می خواهید پنیر اضافه کنید، پس باید یک نوع کم چرب مانند پنیر فتا یا پارمزان را انتخاب کرده و به سالاد خود نمک کمتری بزنید.

10- بدترین سالاد: سالاد با پوشش مایونز

کلمه “سالاد” آن را یک غذای سالم نمی سازد. مرغ، گوشت چرخ کرده، تخم مرغ آب پز شده می توانند منابع خوبی از پروتئین باشند؛ اما اگر ماده ای که با چربی، نمک و کالری تهیه می شود، یعنی “مایونز” نیز به آن اضافه شود، این مزایا لغو می شود. برای تهیه سالاد اولیویه سالم تر، می توانید از مقدار کمی مایونز کم چرب و یا ماست ساده استفاده کنید و کمی خردل که نه چربی و نه قند داشته باشد، به آن اضافه کنید تا به همان مقدار مایونز کم چرب نیز شوک وارد کند.


در این باره بیشتر بخوانید: مصرف سالاد عامل جلوگیری از بروز سکته قلبی


برگردان: سیما آزادفلاح

هرگونه کپی برداری با ذکر نام دکتر سلام و لینک دهی مستقیم مجاز است.

5 1000
ارسال شده در 22 مهر 1396 توسط با موضوع آشپزی رژیمی و سالم
[bws_google_captcha]

تایید کنید که ربات نیستید !!!

دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
x