مشاوره زیبایی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
متخصص جراح پلاستیک و زیبایی
کلینیک ارتوپدی سپید
کلینیک ارتوپدی سپید
دکتر مجید صالح
دکتر مجید صالح
متخصص جراحی فک وصورت،زیبایی بینی
پیرایه
پوست، مو و زیبایی
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
دکتر هادی صادق /کلینیک
دکتر پژمان هادی صادق و دکتر پریسا هادی صادق
متخصص ارتودنسی
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه
کلینیک ره یا
دکتر امید رحمانی
پزشک پوست مو زیبایی كاسمتولوژيست از فرانسه
دکتر علیرضا فقیهی
دکتر علیرضا فقیهی
متخصص گوش و حلق وبينى
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست

نرمی و لطافت مو موهای سالم مراقبت از مو شستن مو شستشوی بیش از حد مو درمان مو‌ها حفاظت از مو تقویت مو
اگر به دنبال راهی برای تقویت موهایتان هستید و می خواهید رشد آن ها را افزایش دهید پیشنهاد می کنیم از ترفندهای خوراکی در این زمینه کمک بگیرید. مصرف مواد غذایی حاوی امگا3 ،زینک و روی و دریافت پروتئین می تواند در افزایش کیفیت موهایتان موثر باشد. البته نحوه رسیدگی به موها و جنس آن ها نیز در پرپشتی و دوام موها تاثیرات  فراوانی خواهند گذاشت.

درست است که ژنتیک نقش کلیدی در داشتن موهایی زیبا را ایفا می‌کند. اما داشتن رژیم غذایی مناسب، شرایط آب و هوایی، و به طور کلی مراقبت‌های شما، برای داشتن موهایی سالم و جذاب بسیار مهم است. فکر می‌کنید یک رژیم غذایی مناسب و مراقبت از مو‌ها تا چه اندازه می‌تواند به داشتن موهایی سالم و زیبا کمک کند.

۱ – پروتئین مصرف کنید

داشتن رژیم غذایی مناسب به داشتن پوست سری سلامت و مویی سالم، بسیار کمک می‌کند. به طور عمده مو از پروتئین تشکیل شده است، بنابراین سعی کنید روزانه حداقل ۴۵ گرم پروتئین مصرف کنید. منابع پروتئینی عبارتند از:
• گوشت بدون چربی
• مرغ
• ماهی
• لوبیا
• محصولات لبنی کم چرب
• تخم مرغ

رژیم‌های غذایی که پروتئین کافی در آن‌ها وجود ندارد باعث شکنندگی، ضعیف شدن مو‌ها می‌شوند و همچنین در مواقعی یکی از علت‌های اصلی ریزش مو به شمار می‌روند.

نرمی و لطافت مو موهای سالم مراقبت از مو شستن مو شستشوی بیش از حد مو درمان مو‌ها حفاظت از مو تقویت مو

۲ – درباره روی Zinc

کمبود روی باعث ریزش مو می‌شود. برای جلوگیری از ریزش مو آجیل هایی از قبیل: گردو، پیکن، بادام زمینی و بادام را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

خوردنی‌ها و نوشیدنی‌های که سرشار از روی هستند عبارتند از:

• سبزیجات
• میوه‌ها
• برگ‌های سبز
• استفاده از آب فیلتر شده
• در صورت لزوم می‌توانید از مکمل‌ها و یا مولتی ویتامین‌های zinc استفاده کنید.

 

۳ – امگا ۳ موهایتان را زیبا می‌کند

افزایش مصرف اسیدهای چرب امگا ۳ ممکن است بتواند فولیکول مو را تحریک کند. این در حالی است که امگا ۳ باعث رشد موهای شما نمی‌شود، اما می‌تواند سلامت پوست سر شما را بهبود ببخشد.
اسیدهای چرب امگا ۳ در ماهی‌های آب سرد یافت می‌شوند، مانند ماهی سالمون، ساردین‌ها و شاه ماهی.

سایر منابع دیگر عبارتند از:

• تخم کتان
• ماست
• پنیر خامه‌ای
• سالاد
• غلات

۴ – موهای نازک را بشناسید

نظرات گوناگونی درباره اینکه کدامین شامپو بهتر است، وجود دارد. اما همه‌ی این‌ها به ترجیح شخصی و نیاز‌های فردی هر فرد بستگی دارد.

• بافت و جنس موی
• چقدر از محصولات مو استفاده می‌کنید
• سطح فعالیت‌های شما

به عنوان نمونه، افرادی که دارای موهای چرب هستند ممکن است هر روز نیاز داشته باشند شامپو بزنند در حالی که افراد دارای موهای خشک باید کمتر شامپو مصرف کنند.

نرمی و لطافت مو موهای سالم مراقبت از مو شستن مو شستشوی بیش از حد مو درمان مو‌ها حفاظت از مو تقویت مو

۵ – شامپوی مناسب را انتخاب کنید

استفاده از شامپوی اشتباه می‌تواند یکی از عوامل آسیب رسانی به مو‌ها باشد. به دنبال محصولاتی بروید که برای موی شما مناسب هستند نوع موهای خود را هدف قرار دهید (چرب، نرمال و یا خشک).
این را به یاد داشته باشید که محصولات گران قیمت، لزوما کیفیت محصول را نشان نمی‌دهند.

 

۶ – مراقبت از مو‌ها

پس از شامپو، یک گام مهم برای داشتن موهای نرم و براق، طریقه‌ی خشک کردن آن است.
درست مانند شستن مو‌ها، هرفرد با توجه به جنس موی خود در صورت نیاز سشوار می‌کند. باید تجربه کنید تا دریابید که کدام برای شما بهتر است.

۷ – مو‌هایتان را بشویید و تمیز نگه دارید

کارشناسان معتقدند که بسیاری از افراد بیش از حد از شامپو استفاده می‌کنند و یا به صورت نادرست آن را مصرف می‌کنند.

قوانین استاندارد‌ها عبارتند از:

• موهای خود را بیش از یک بار در روز شستشو ندهید.
• به اندازه کافی از محصولات جانبی برای مو‌ها استفاده کنید.
• از آب خیلی گرم و یا خیلی سرد برای شستن موهایتان استفاده نکنید.

موهایتان هنگامی که مرطوب هستند سه برابر آسیب پذیر‌تر از حالت عادی شان می‌باشند. بنابراین موهیتان را بیش از حد با حوله خشک نکنید و همچنین بیش از انداره شانه نکنید.

نرمی و لطافت مو موهای سالم مراقبت از مو شستن مو شستشوی بیش از حد مو درمان مو‌ها حفاظت از مو تقویت مو

۸ – نکاتی برای داشتن موی سالم
این نکات را برای داشتن موهایی سالم به خاطر بسپارید:

• هنگامی که می‌خواهید موهایتان را خشک کنید با حرارت پایین سشوار شروع کنید و به تدریج گرمای مورد نیازتان را افزایش دهید.
• اجازه دهید موهایتان خودشان خشک شود.
• استفاده کلیپس‌ها را محدود کنید.
• گاهی اوقات پوست سر خود را به آرامی ماساژ دهید، اینکار باعث می‌شود گردش خون در پوست سر افزایش بیابد.
• مرتبا موهای خود را در طول ۱۰ تا ۱۲ هفته کمی کوتاه کنید.

 

۹ – این کار‌ها را کنار بگذارید

درمان مو‌ها، محصولات آرایشی مو، شستشوی بیش از حد تمامی این‌ها باعث می‌شوند تا سلامت موهایتان به خطر بیوفتند.

• مصرف الکل
• رژیم‌های کم کالری
• کم کاری تیروئید
• استرس بیش از حد
• رقیق کننده‌های خون

و همچنین برخی از داروهای تجویزی مشکلات قلبی، افسردگی، فشار خون بالا و آرتروز.

منبع:فرادید

5 1000
ارسال شده در 25 مهر 1396 توسط با موضوع زیبایی, پوست, مو
سیب سرخ

پیشنهاد سردبیر

  • مژه هایی زیبا و پرپشت با خط چشم نامرئی
  • درباره غذاهای کنسروی بیشتر بدانیم
  • اسپری با لیوان مخصوص مبتلایان به آسم
  • مبانی چیدن میز غذا
  • در سیب، هلو و زردآلو مقدار زیادی آفت کش وجود دارد
  • همه چیز در مورد فواید و معایب پنیر
  • آشنایی با انواع ويتامين ها – ویتامین دی (D) – ای (E) و کی(K)
  • عوارض ضد آفتاب ها برای آبزیان
  • محبوبترین ها

  • جرم سنگین برای مرد به علت کشتن پروانه نادر
  • تلاش بهورزان موجب ارتقای بهداشت و درمان در مناطق محروم
  • نوزادی که با ترکیب DNA سه والد به دنیا آمده است
  • برقراری شرایط کیفی هوای سالم در تهران
  • وجود نوعی سم خطرناک در نان خشک
  • آخرین وضعیت جسمی اکبر عبدی پس از پیوند کلیه
  • انقضای این مواد غذایی مساوی با بیماری
  • با ماهی درمانی چه بیماریهایی بهبود پیدا می کنند
  • رپورتاژ

  • جراحی ترمیمی،پلاستیک و زیبایی دکتر شاهین بهجو
  • ارائه پیشرفته ترین خدمات دندانپزشکی توسط دکتر راه انجام
  • محصولات دارویی و گیاهی
  • آزمایش ژن‌های مرتبط با چاقی (بروز شده)
  • خدمات دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی دکتر حاجی زاده
  • دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
    x