مشاوره زیبایی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
چشمخانه، ساختمان پزشکان
کلینیک چشمخانه
به روز ترین تجهیزات و دانش چشم پزشکی
کلینیک یکتا/ساختمان پزشکان
کلینیک یکتا
مجهزترین کلینیک پوست و مو زیبایی با دستگاه لیزر الکساندرایت
کلینیک ره یا
دکتر امید رحمانی
پزشک پوست مو زیبایی كاسمتولوژيست از فرانسه
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
پیرایه
پوست، مو و زیبایی
دکتر مجید صالح
دکتر مجید صالح
متخصص جراحی فک وصورت،زیبایی بینی
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
کلینیک ارتوپدی سپید
کلینیک ارتوپدی سپید
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی
کلینیک سیب سبز
کلینیک سیب سبز
آفر ویژه برای پکیجها
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
دکتر مجید صالح
دکتر مجید صالح
متخصص جراحی فک وصورت،زیبایی بینی
چشمخانه، ساختمان پزشکان
کلینیک چشمخانه
به روز ترین تجهیزات و دانش چشم پزشکی
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
متخصص جراح پلاستیک و زیبایی
پیرایه
پوست، مو و زیبایی
کلینیک ارتوپدی سپید
کلینیک ارتوپدی سپید
کلینیک یکتا/ساختمان پزشکان
کلینیک یکتا
مجهزترین کلینیک پوست و مو زیبایی با دستگاه لیزر الکساندرایت
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر هادی صادق /کلینیک
دکتر پژمان هادی صادق و دکتر پریسا هادی صادق
متخصص ارتودنسی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصیی آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
کلینیک ره یا
دکتر امید رحمانی
پزشک پوست مو زیبایی كاسمتولوژيست از فرانسه

نحوه غذا خوردن سلامتی تغذیه و سلامتی تغذیه‌ سالم

تغدیه را می توان یکی از مهم ترین ارکان سلامتی به شمار آورد. نوع تغذیه هر فرد با توجه به آداب و رسوم، فرهنگ و ویژگی های جغرافیایی محلی که در آن زندگی می کند متفاوت است. برخی عادات غذایی می توانند بشدت سلامت شما را تحت تاثیر قرار دهند و موجب پیشگیری بسیاری از بیماری ها شوند. در ادامه با دکتر سلام همراه باشید.

امروزه عوامل بسیاری سبب افزایش بیماریهای خاص مانند دیابت، کلسترول بالا، بیماریهای قلبی- عروقی و….شده است. از جمله این عوامل می توان به آلودگی های محیطی مخصوصا آلودگی هوا، سبک زندگی و استرس های ناشی ازآن و نوع تغذیه افراد اشاره کرد، اما با برخی عادات خوب غذایی می توان بر بیماری‌ها فائق آمد و از شر آنها در امان ماند.

بنوع تغذیه افراد و عادات غلط غذایی سهم بسزایی در ابتلا به بیماریها دارد که با اصلاح این عادات و شیوه تغذیه می توان به نتایج خوبی در پیشگیری و یا در برخی موارد به درمان بیماری ها دست یافت. برای سلامتی خود بکوشید به این پانزده عادت خوب عادت کنید:

آب کافی بنوشید

امروزه همه افراد با فواید نوشیدن آب آشنا هستند، با این وجود لازم به تکرار است که نوشیدن روزانه شش تا هشت لیوان آب برای هر فرد لازم است و این کار از بسیاری بیماری ها از جمله سردردهای مکرر جلوگیری می کند.

اجتناب از غذاها و نوشیدنی‌های رژیمی!

ممکن است همه ندانند که غذاهای رژیمی معمولا بدون کالری والبته پراز مواد شیمیایی هستند که برای سلامت انسان بسیار مضرند. بنابراین با این حقیقت همراه شوید که باید غذاهای سالم را به جای غذاهای رژیمی خود بگنجانید.

خود را از لذایذ خوراکی دلخواهتان محروم نکنید

اگر هر چند وقت یکبار خوراکی دلخواهتان را نخورید، برای خوردن آن حریص خواهید شد و در خوردن غذاهای ناسالم و هله‌هوله‌ها زیاده روی خواهید کرد.مثلا اگرعاشق پیتزا هستید، ماهی یک بار خودتان را به خوردت چند برش آن میهمان کنید. پس هر چند وقت یکبار با لذت، خوراکی مورد علاقه اتان را میل کنید و این اشتهای کاذب را مهار کنید.

نحوه غذا خوردن سلامتی تغذیه و سلامتی تغذیه‌ سالم

پرخوری را متوقف کنید

هدف از خوردن پر شدن کامل شکم و معده نیست، بلکه احساس خرسندی و لذت از آنچه می خوریم است. تفاوت این دو را به خود بیاموزید و از زیاده خوری بشدت بپرهیزید که مادر بیماری هاست..

آرام غذا بخورید

برای جلوگیری از پرخوری، به آرامی غذا بخورید.مغز شما آرامتر از دهانتان کار می کند، بنابراین سرعت غذا خوردن خود را پایین بیاورید. تکه های کوچک، گازهای کوچک، لقمه های کوچک و وعده های غذایی بیشتر اما کوچکتر..

برنامه ریزی سالم غذایی

زندگی های امروزی به طرز پیش بینی نشده ای پر مشغله اند و میان این همه شلوغی و شتاب و دغدغه انتخاب غذاهای ناسالم و بد برای خوردن کار آسانی است. با یک برنامه ریزی صحیح روش تغذیه اتان را سر و سامان بدهید.غذاهای ساده و سالم بخرید و سلامت غذایی رستورانهایی که می روید را ارزیابی کنید. برای سلامت بدن تان ارزش قائل شوید و به خاطر کمبود وقت هر فست فودی را نخورید. هوشمندانه برنامه ریزی کنید تا به رضایت و سلامت برسید.

ظرف ناهار فراموش نشود

فراموش نکنید با بردن غذا به محل کارتان هم پول بیشتری پس انداز می کنید، هم سلامت بدن تان را تحت کنترل دارید و هم از انتخاب غذاهای ناسالم و نا مغذی اجتناب کرده اید.

میوه و سبزی را حذف نکنید

راهی خلاقانه بیابید تا میوه و سبزیجات یا هردوی آنها را در سبد غذایی خود جای دهیدو از خواص آن برای سلامتی روح و جسم خود بهره ببرید.

بی خیال آبمیوه های مصنوعی شوید

سالم ماندن به میزان کالری دریافتی بستگی دارد. نوشیدنی های مرغوب و با کیفیت به دلیل موادی که دارند می توانند سالم باشند، اما بسیار پر کالری هستند که به سرعت، حتی قبل از اینکه به طور کامل از طعمشان لذت ببرید، جذب می شوند و نتیجه ای جز اضافه وزن نخواهند داشت.

حتما صبحانه بخورید

بدنتان به صبحانه نیاز دارد. صبحانه به شروع سوخت و ساز بدن کمک می کند و باعث سوختگیری بدن از طریق جذب ویتامینها، مواد معدنی و مغذی که برای انجام فعالیتهای روزانه اتان نیاز دارید، می شود.

نحوه غذا خوردن سلامتی تغذیه و سلامتی تغذیه‌ سالم

وقتی گرسنه‌اید، به خرید نروید

این حس کاملا طبیعی است که اگر با شکم خالی و گرسنه به محلی پر ازغذاها و خوراکی های رنگارنگ بروید، تا جایی که کیف پول تان اجازه می دهد، خرید خواهید کرد و در این میان همه خریدهای تان غذاهای سالم و کم کالری نخواهد بود و حتما بخشی از آن را انواع شکلات و هله هوله های دیگر در برخواهد گرفت.

یخچال را ازخوراکی‌های وسوسه انگیز پر نکنید

سر یخچال و گنجه آشپزخانه رفتن کار بسیار راحتی است . اگر پر از خوراکی های ناسالم هم باشند وجود این خوراکی ها در یخچال برای ایجاد وسوسه خوردنشان کافی خواهد بود.

هنگام تماشای تلویزیون چیزی نخورید

خوردن هنگام تماشای تلویزیون باعث پرخوری می شود.خوردن غیر فعال و بی حرکت جلوی تلویزیون معمولا خوردن ناسالم است و بیشتر مواد زاید و هله هوله است، مگر اینکه یک ظرف میوه خرد شده یا آجیل باشد.

قبل از صبحانه آب ولرم یادتان نرود

بعد از بیدارشدن و قبل از میل صبحانه یک لیوان آب ولرم بنوشید. اگر اشتهایی به خوردن آب ندارید، آن را با چند قطره آبلیمو و یا آب پرتقال طعم دار کنید که راحت تر بتوانید آن را میل کنید.

مهارت «نه» گفتن را بیاموزید

وقتی به دعوت دوستان تان برای تفریح بیرون می روید، انتخاب یک غذای ناسالم برای همراه شدن با دوستان کار راحتی خواهد بود. مراقب باشید! در یک لحظه گول نخورید. خصوصا اگر آن لحظه هزاران کالری بیشتر را به بدنتان سرازیر می کند. «نه» گفتن در چنین مواقعی اصلا بد نخواهد بود، حتی اگر دوستان صمیمی شما باشند و برای احترام به شما تدارک بسیاری دیده باشند. اگر پای سلامتتان وسط باشد با توضیح شما حتما درک خواهند کرد.

منبع: سلامت نیوز

 

5 1000
ارسال شده در 29 مهر 1396 توسط با موضوع تغذیه
سیب سرخ
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
x