مشاوره زیبایی
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر هادی صادق /کلینیک
دکتر پژمان هادی صادق و دکتر پریسا هادی صادق
متخصص ارتودنسی
دکتر مجید صالح
دکتر مجید صالح
متخصص جراحی فک وصورت،زیبایی بینی
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
پیرایه
پوست، مو و زیبایی
کلینیک یکتا/ساختمان پزشکان
کلینیک یکتا
مجهزترین کلینیک پوست و مو زیبایی با دستگاه لیزر الکساندرایت
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصیی آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
چشمخانه، ساختمان پزشکان
کلینیک چشمخانه
به روز ترین تجهیزات و دانش چشم پزشکی
کلینیک ره یا
دکتر امید رحمانی
پزشک پوست مو زیبایی كاسمتولوژيست از فرانسه
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
متخصص جراح پلاستیک و زیبایی
کلینیک سیب سبز
کلینیک سیب سبز
آفر ویژه برای پکیجها
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
پیرایه
پوست، مو و زیبایی
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
کلینیک ارتوپدی سپید
کلینیک ارتوپدی سپید
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
چشمخانه، ساختمان پزشکان
کلینیک چشمخانه
به روز ترین تجهیزات و دانش چشم پزشکی
دکتر هادی صادق /کلینیک
دکتر پژمان هادی صادق و دکتر پریسا هادی صادق
متخصص ارتودنسی
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصیی آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
کلینیک سیب سبز
کلینیک سیب سبز
آفر ویژه برای پکیجها
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
کلینیک ره یا
دکتر امید رحمانی
پزشک پوست مو زیبایی كاسمتولوژيست از فرانسه
کلینیک یکتا/ساختمان پزشکان
کلینیک یکتا
مجهزترین کلینیک پوست و مو زیبایی با دستگاه لیزر الکساندرایت
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی
دکتر مجید صالح
دکتر مجید صالح
متخصص جراحی فک وصورت،زیبایی بینی
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
متخصص جراح پلاستیک و زیبایی

کاهش وزن رژیم لاغری رژیم کتو رژیم غذایی کتو رژیم غذایی چاقی

چاقی از جمله معضلاتی است که افراد بسیاری از آن رنج می برند. امروزه اغلب افراد به دنبال یافتن راهی برای دست یابی به تناسب اندام هستند. رژیم غذایی کتو یکی از سالم ترین رژیم های غذایی است که متخصصان تغذیه برای کاهش وزن به شما توصیه خواهند کرد. در ادامه با دکتر سلام همراه باشید.

یکی از رژیم های مهم چربی سوزی و تناسب اندام رژیم کتوژنیک Ketogenic یا به اختصار کتو Keto است. به دلیل میزان چربی بسیار کم در این رژیم فرصت کاهش وزن فوری برای شخص فراهم می شود. شخص به سرعت به تناسب اندام می رسد و تقریبا این کاهش وزن حفظ می شود. در این رژیم شخص احساس گرسنگی نمی کند و تقریبا تمام غذاهایی را که دوست دارد می تواند بخورد. محدودیت کالری هم در این رژیم وجود ندارد و نیازی به ورزش های سنگین نیست. تنها کاری که شخص انجام می دهد کالیبره کردن یا تنظیم کردن بدنش است تا به یک ماشین چربی سوزی تبدیل شود.

اساس این رژیم از نظر علم و متخصصان بر کارآیی موثر سوخت و ساز سلولی، سلامت عمومی بدن، چربی سوزی و از بین بردن بیماری ها است. در نت نوشت امروز بخوانید.

رژیم استاندارد بدون زحمت

اساس این رژیم بر پایه دریافت مواد غذایی است تا چربی های انباشته شده که بخش زیادی ناشی از گلوکز یا همان شکر معروف است از بین ببرد. گلوکز منبع انرژی بدن است و به سرعت جذب و به سرعت هم می سوزد و تبدیل به انرژی می شود. ولی مشکل این جاست که باعث تولید رادیکال های آزاد یعنی منشا سرطان، التهاب و پیری زودرس هم می شود. حتی اگرسعی کنیم رژیم غذایی مان حاوی رادیکال های آزاد نباشد یا حداقل خیلی کم باشد به هر حال از طریق آب و هوا و نور خورشید رادیکال های آزاد را جذب می کنیم.

ولی خودمان می توانیم با حذف انواع دود، الکل و غذاهای حاوی کربوهیدرات از یک طرف و ورزش و سبک زندگی سالم از طرف دیگر تا حد زیادی مانع از بروز استرس و در نتیجه کاهش رادیکال های آزاد بدن شویم. از طرف دیگر تغذیه سالم باعث می شود تا رادیکال های آزاد جذب شده به میزان زیادی از بدن دفع شود.

رژیم کتو که امروز با آن آشنا می شوید روش خوبی برای از بین بردن چربی های انباشته شده و رسیدن به تناسب اندام است.

کاهش وزن رژیم لاغری رژیم کتو رژیم غذایی کتو رژیم غذایی چاقی

انعطاف در سوخت و سازسلولی

در رژیم کتو باید مرحله به مرحله کاری کنیم که انرژی های ذخیره شده به شکل چربی شروع به سوختن کند. یادمان نرود حتی وقتی شکر و غذاهای شیرین می خوریم کالری زیادی جذب می کنیم و بدن ناچار است آن ها را به صورت چربی ذخیره کند.

در رژیم کتو متابولیسم یا سوخت و ساز سلولی را بدون آن که اذیت شوید به صورت انعطاف پذیری در می آورید تا چربی های انباشته شده بدن به سرعت از بین برود.

فقط در ۲۱ روز و مرحله به مرحله

در طی هفته اول باید غذاهای شیرین، غلات، چربی های اشباع شده، غذاهای پرکالری و پرچربی را شناسایی کنید و میزان مصرف آن ها را کم کنید. روزی ۵۰ گرم از کربوهیدرات و انواع غذاهای شیرین را از برنامه غذایی تان کم کنید. ما ایرانی ها نان و برنج منبع عمده کربوهیدرات در رژیم غذایی مان است. با حذف روزی ۵۰ گرم از میزان مصرفی کربوهیدرات های برنج و نان باید آن را به میزانی برسانیم که مورد نیاز بدن است. به همین دلیل رژیم کتو برای حذف کربوهیدرات ها یکی از موفق ترین رژیم ها است. مصرف کربوهیدارت در طی هفته اول تا آخر رژیم باید به ۲۰ تا ۳۰ گرم در روز برسد.

در هفته دوم سبک زندگی تان را باید عوض کنید که شامل نحوه فعالیت بدنی، خواب و مدیریت استرس است. می توانید از روزی ۱۰ دقیقه پیاده روی شروع کنید و آن را تا آخر هفته به ۳۰ دقیقه برسانید. یا در خانه از ۱۰ دقیقه نرمش هاش کششی استفاده کنید و باز هم آن را به ۳۰ دقیقه در روز برسانید. یا یک روز پیاده روی یک روز انجام حرکات کششی تا تنوع داشته باشد. در مورد خواب هم بارها در نت نوشت برای تان گفته ایم که می توانید با مراجعه به سایت و جست و جو مطالب مربوط به کم خوابی و بدخوابی را پیدا و مطالعه کنید. مهم این است که بتوانید یک خواب شبانه خوب ۷ تا ۹ ساعته داشته باشید.

در هفته آخر یک باره کربوهیدرات را حذف می کنید و خود را با دنیای جدید غذاهای کم چربی، بدون شکر و کربوهیدرات وقف دهید. دقت کنید فقط یک هفته از کربوهیدرات و انواع شیرینی ها استفاده نمی کنید. اگر برای تان سخت است و گرسنه می شوید می توانید بین ۱۰ تا ۲۰ گرم کربوهیدرات را به طور روزانه مصرف کنید. به جای شکر سفید می توانید از کمی شکر قهوه ای یا بهتر از آن عسل استفاده کنید. شیرینی به هیچ وجه میل نکنید.

آشامیدن آب بین ۸ تا ۱۰ لیوان را فراموش نکنید.

برنامه ریزی برای رژیم

کاهش وزن رژیم لاغری رژیم کتو رژیم غذایی کتو رژیم غذایی چاقی

برای شروع رژیم غذایی کتو پیشنهاد می کنیم از اول ماه شروع کنید تا دقیقا بتوانید برای ۳ هفته یا ۲۱ روز برنامه ریزی کنید. البته اگر در ابتدای کار روش ۶ هفته ای را انتخاب کنید بهتر است.

توضیحاتی را که در قسمت قبل داده ایم روی یک برگه یادداشت و روی در یخچال بچسبانید. یعنی دقیقا بنویسید در هفته اول، دوم و سوم چه تغییراتی باید ایجادکنید.

برای میان وعده ها و تامین کالری مورد نیاز یا وقت هایی که دل تان می خواهد چیزی بخورید از انواع آجیل، تخمه و میوه استفاده کنید.

از روغن زیتون برای چاشنی سالاد و آماده کردن غذاهای تان استفاده کنید.

بعد از این مدت ( حالا به انتخاب خودتان ۳ یا ۶ هفته ای) به اندازه کافی وزن کم کرده اید. حالا می توانید به مدت یک هفته به روش قبلی غذا خوردن تان برگردید. مثلا بعد از ۲۱ روز رژیم می توانید جمعه یک کیک شکلاتی خامه ای میل کنید یا میان وعده هایی مثل پفک و چیپس بخورید. ولی تعادل را رعایت کنید.

به محض این که احساس کردید دوباره دارید اضافه وزن پیدا می کنید یا دوباره سرو کله التهابات پیدا شد دوباره رژیم کتو را شروع کنید. به این ترتیب همیشه یک روش انعطاف پذیر برای سوخت و ساز سلولی دارید و پس از کاهش وزن همیشه تناسب اندام دارید و دوباره چاق نمی شوید.

رژیم کتو خیلی ساده تر از چیزی است که فکر می کنید. در طول سه هفته یعنی در پایان روز ۲۱ چنان تغییری در بدتان احساس می کنید که دیگر حاضر نیستید سراغ غذاهای غیر سالم بروید. با این رژیم در طی سه هفته بین ۵ تا ۷ کیلو وزن کم می کنید.

خوشحال می شویم پس از رژیم نظرات تان را با درمیان بگذارید.

امیدواریم با تنوع مطالبی که در زمینه رژیم های غذایی برای تندرستی و سلامتی شما در نت نوشت می گذاریم بهترین روش را برای خودتان پیدا کنید.

منبع: برنا

5 1000
ارسال شده در 29 مهر 1396 توسط با موضوع تغذیه
پيلتن شاپ

پیشنهاد سردبیر

  • چربی های غیراشباع مناسب برای عضله سازی
  • همه چیز درباره لایه برداری شیمیایی پوست
  • روغن های مفید و موثر برای رشد بهتر ابروها
  • همه چیز در مورد روانشناسی کودکان
  • گوش هایتان به شما چه می گویند؟
  • علل مختلف بروز اشک ریزش
  • با خوردن این میوه ها بدن خود را در برابر سکته ایمن کنید
  • قایقرانان چه رژیم غذایی را در پیش گیرند؟
  • محبوبترین ها

  • مقابله با سرطان به کمک ورزش
  • 4 شیوه درمانی برای عضلات پشت پا
  • برای بدنسازان مبتدی این اصول پایه هستند
  • یوگا یک داروی خوب برای فشار خون بالا
  • تاثیرات مثبت ورزش یوگا بر زیبایی چهره
  • درد مزمن گردن و کمردرد با یوگا از بین می رود
  • 6 کار زمان خواب که به کاهش وزن شما کمک می کند
  • کلسیم در بدن ورزشکاران چه نقشی را ایفا می کند
  • رپورتاژ

  • محصولات طبیعی و موثر برای بهبود کیفیت سطح زندگی
  • هزینه لیپوماتیک (پیکرتراشی)
  • دکتر وحید عارفی دندانپزشک و متخصص بیماری های لثه
  • درمان های زیبایی دندان توسط دکتر مجید فر
  • پیشگیری از چین و چروک صورت با لیفت نخی
  • دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی