مشاوره زیبایی
چشمخانه، ساختمان پزشکان
کلینیک چشمخانه
به روز ترین تجهیزات و دانش چشم پزشکی
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی
کلینیک یکتا/ساختمان پزشکان
کلینیک یکتا
مجهزترین کلینیک پوست و مو زیبایی با دستگاه لیزر الکساندرایت
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
کلینیک ارتوپدی سپید
کلینیک ارتوپدی سپید
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
کلینیک ره یا
دکتر امید رحمانی
پزشک پوست مو زیبایی كاسمتولوژيست از فرانسه
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
متخصص جراح پلاستیک و زیبایی
پیرایه
پوست، مو و زیبایی
دکتر مجید صالح
دکتر مجید صالح
متخصص جراحی فک وصورت،زیبایی بینی
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک

مقابله با استرس درمان اختلالات اضطرابی اضطراب استرس از بین بردن استرس اختلالات اضطرابی

استرس و اضطراب از جمله احساساتی هستند که در برخی شرایط در فرد ایجاد می شوند. این که گاهی این احساس به شما دست بدهد امری بسیار طبیعی است؛ اما برخی افراد از نوعی بیماری به نام اختلالات اضطرابی رنج می برند. این افراد دائما و برای انجام هر عملی دچار استرس می شوند. در ادامه به بررسی این اختلال خواهیم پرداخت. با دکتر سلام همراه باشید.

اختلالات اضطرابی در بعضی از مردم در همه شرایط رخ می‌  دهد در حالی که برای دیگران تنها در شرایط خاصی رخ می‌دهد.

علائم شديد مي‌تواند منجر به حمله هراس شود. همه افراد ممكن است در برهه اي از زمان هراس را تجربه كنند كه ساز و كار دفاعي طبيعي است. هنگامي كه بدون علت واضحي اين واكنش رخ دهد، اين احساس بسيار نا خوشايند است.

مواد شيميايي در مغز، پاسخ هراس را كنترل مي‌كند. اگر اين مواد شيميايي در زمان نادرستي رها شوند ممكن است، حمله هراس رخ دهد. اضطراب و حملات هراس، قابل درمان هستند و علامت ضعف نيستند.

• توصيه‌هايي براي اختلالات اضطرابي

1- بدانيد كه علائم اضطراب و حمله هراس قابل درمان است.

2- در جست‌و‌جوي عوامل آغاز گر باشيد مانند:

– مصرف زياد الكل يا كافئين(قهوه ، جاي ، نوشابه)

– كم خوابي

– پذيرش مسئوليت بيش از حد

– بيماري بدني

– ازدست دادن عزيزان

3- براي مديريت عوامل آغاز گر برنامه ريزي كنيد.

– ترس‌هاي خود را شناسايي كنيد.

– براي مواجهه با ترس‌ هايتان گام برداريد. تلاش كنيد در مقابل يك يا دو نفر از دوستان‌تان كه با آن‌ها راحت هستيد، در مورد ترس‌هايتان صحبت كنيد.

– از دوستان، خانواده، ارايه‌كنندگان خدمات بهداشتي و گروه‌هاي حمايتي كمك بگيريد.

– تلاش كنيد علائم را درمان كنيد. علائم جسمي سبكي سر، سوزن سوزن شدن، بي حسي و تنگي نفس مربوط به تهويه زياد است.

– روي تنفس عميق با سرعت كم تمركز كنيد.

• تمرين‌های تنفس

– 3 ثانيه دم، سپس 3 ثانيه باز دم انجام دهيد و تا شروع دم بعدي، 3ثانيه صبر كنيد. اين تمرين را به مدت 10 دقيقه صبح و شب انجام دهيد.

– از اين روش، حين موقعيت‌هايي كه باعث احساس اضطراب در شما مي‌شود، استفاده كنيد.

– در طول روز زماني را اختصاص دهيد كه وضعيت نفس خود را بررسي و سرعت تنفس خود را آرام كنيد.

منبع: همشهری آنلاین

5 1000
ارسال شده در 30 مهر 1396 توسط با موضوع روانشناسی
پيلتن شاپ
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
x