مشاوره زیبایی
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصیی آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
پیرایه
پوست، مو و زیبایی
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
متخصص جراح پلاستیک و زیبایی
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه
کلینیک سیب سبز
کلینیک سیب سبز
آفر ویژه برای پکیجها
کلینیک یکتا/ساختمان پزشکان
کلینیک یکتا
مجهزترین کلینیک پوست و مو زیبایی با دستگاه لیزر الکساندرایت
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر هادی صادق /کلینیک
دکتر پژمان هادی صادق و دکتر پریسا هادی صادق
متخصص ارتودنسی
کلینیک ارتوپدی سپید
کلینیک ارتوپدی سپید
دکتر هادی صادق /کلینیک
دکتر پژمان هادی صادق و دکتر پریسا هادی صادق
متخصص ارتودنسی
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
متخصص جراح پلاستیک و زیبایی
کلینیک سیب سبز
کلینیک سیب سبز
آفر ویژه برای پکیجها
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصیی آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
پیرایه
پوست، مو و زیبایی
کلینیک ره یا
دکتر امید رحمانی
پزشک پوست مو زیبایی كاسمتولوژيست از فرانسه
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
دکتر مجید صالح
دکتر مجید صالح
متخصص جراحی فک وصورت،زیبایی بینی
کلینیک یکتا/ساختمان پزشکان
کلینیک یکتا
مجهزترین کلینیک پوست و مو زیبایی با دستگاه لیزر الکساندرایت
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی
چشمخانه، ساختمان پزشکان
کلینیک چشمخانه
به روز ترین تجهیزات و دانش چشم پزشکی
کلینیک ارتوپدی سپید
کلینیک ارتوپدی سپید
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی

مقابله با چاقی مقابله با اضافه وزن کنترل اشتها کم شدن وزن کاهش وزن چاقی احساس سیری

چربی های اضافی شکم و پهلوها را می توانید با برخی روش های ساده از بین ببرید. چربی در این نواحی خطرات زیادی برای سلامتی تان به همراه دارند و می توانند باعث ایجاد امراض قلبی و عروقی، آرتریت، سنگ صفرا، ناباروری، آپنه خواب و اختلالات فشار خون و سکته های ناگهانی شوند.

اگرچه تغذیه و ورزش در کنار هم می‌توانند چربی‌های اضافی بدن را کاهش بدهند، اما خواب کافی و مطلوب هم نقش مهمی در این زمینه بر عهده دارد. درواقع، افرادی که به‌اندازه کافی نمی‌خوابند، اساسا بیشتر به اضافه‌وزن مبتلا می‌شوند. طبق گزارش‌هایی که انجمن قلب آمریکا (AHA) ارائه کرده است، زیاد بودن چربی در بدن می‌تواند به چاقی و خطرات ناشی از آن مانند بیماری‌های قلبی، سکته مغزی، فشار خون بالا، بیماری دیابت و مشکلات دیگر منجر شود. اگر وزن هر فردی ۲۰ درصد بیشتر از میزان استاندارد باشد و با تناسبی با قد او نداشته باشد، آن فرد در محدوده افراد چاق قرار می‌گیرد. با این‌حال، کاهش چربی‌های بدن می‌تواند به بهبود سلامت عمومی افراد کمک کند. چربی‌های بدن بدن هر انسانی از آب، چربی، پروتئین،‌کربوهیدرات، ویتامین‌ها و املاح تشکیل شده است. زیاد بودن میزان چربی‌ها، خصوصا در اطراف ناحیه کمر و شکم، فعالیت‌های بدن را از نظر اثربخشی و کارآمدی ضعیف می‌کند. به‌علاوه، سیستم گردش خون هم در این شرایط به‌سختی فعالیت می‌کند و شانس شکل‌گیری سنگ‌های صفراوی و تشدید بیماری‌های مفصلی دژنراتیو هم افزایش می‌یابد. طبق گزارش‌های دانشگاه هاروارد، چاقی می‌تواند به مشکلات متعدد دیگری هم منجر شود که عبارت‌اند از آپنه خواب، ناباروری، آرتریت و مرگ زودرس.

مقابله با چاقی مقابله با اضافه وزن کنترل اشتها کم شدن وزن کاهش وزن چاقی احساس سیری

تغذیه و چربی‌های بدن وقتی که کالری‌های بیشتری نسبت به نیاز روزانه بدن دریافت می‌کنید، این کالری مازاد توسط بدن به چربی تبدیل می‌شود، در قسمت‌های مختلف بدن ذخیره می‌گردد و نتیجه‌ای جز افزایش وزن ندارد. با این‌حال، دریافت کالری‌ها براساس میزان استاندارد و کافی به حفظ وزن شما در محدوده متعادل کمک می‌رساند. البته اگر قصد دارید که میزان چربی‌های بدن را کمتر کنید، باید میزان کالری‌های دریافتی را نسبت به نیاز روزانه بدن کاهش بدهید. محققان می‌گویند که استفاده از محصولات دارای برچسب «کم‌چرب» لزوما به کاهش وزن منجر نمی‌شود، بلکه باید کاهش کالری‌ها و نکات دیگر را جدی گرفت. کارهایی مانند کاهش قابل توجه استفاده از قندها و شیرینی‌ها، محدود کردن مصرف فست‌فودها و تغذیه براساس اصول استاندارد، به‌مراتب دارای اثرات بیشتری هستند. ورزش و چربی بدن مردم به‌اشتباه فکر می‌کنند که ورزش مستقیما چربی‌ها را به عضله‌ها تبدیل می‌کند، اما چنین چیزی اصلا صحت ندارد. موقع ورزش کردن، کالری‌ها سوزانده می‌شوند و اندازه سلول‌های چربی درون بدن را کاهش می‌دهند. در همین حال، سلول‌های عضلانی بزرگ‌تر می‌شوند. درنتیجه، توده بدون چربی بدن بیشتر می‌شود و چربی‌های بدن هم کاهش می‌یابند.

مقابله با چاقی مقابله با اضافه وزن کنترل اشتها کم شدن وزن کاهش وزن چاقی احساس سیری

توجه داشته باشید که ورزش‌های هوازی به سوزاندن بهتر کالری‌ها و ورزش‌های غیرهوازی به ساختن بدن عضلانی‌تر و لاغرتر کمک می‌کنند. ورزش‌های هوازی شامل دویدن، پیاده‌روی سریع و شنا کردن می‌شوند و ورزش‌های غیرهوازی هم شامل کار با وزنه‌ها و دویدن‌های انفجاری و قدرتی کوتاه. استرس، خواب و چربی‌های بدن اگرچه تغذیه و ورزش در کنار هم می‌توانند چربی‌های اضافی بدن را کاهش بدهند، اما خواب کافی و مطلوب هم نقش مهمی در این زمینه بر عهده دارد. درواقع، افرادی که به‌اندازه کافی نمی‌خوابند، اساسا بیشتر به اضافه‌وزن مبتلا می‌شوند. از طرف دیگر، استرس هم بدن را به ترشح هرچه بیشتر هورمون کورتیزول وادار می‌کند که با چاقی مرتبط است. بنابراین، تلاش مناسب برای کاهش استرس روزمره از طریق کارهایی مانند مدیتیشن واقعا در روند کاهش وزن و کاهش چربی‌های بدن موثر است.

 

5 1000
ارسال شده در 1 آبان 1396 توسط با موضوع تغذیه
سیب سرخ
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی