مشاوره زیبایی
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر کمالی
دکتر کمالی
پوست مو و زیبایی
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
دکتر آرین دخت آزادمنش/ ساختمان پزشکان
دکتر آرین‌دخت آزادمنش
جراح دندان پزشک
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر زهره سادات نوروززاده/ساختمان پزشکان
دکتر زهره سادات نوروززاده
جراح دندانپزشک
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر زهره سادات نوروززاده/ساختمان پزشکان
دکتر زهره سادات نوروززاده
جراح دندانپزشک
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
دکتر شبنم شادابی/ساختمان پزشکان
دکتر شبنم شادابی
متخصص جراحی پلاستیک بینی و صورت
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
دکتر ادیب
دکتر محمود ادیب
جراح دندانپزشک ایمپلنتولوژیست
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
دکتر آرین دخت آزادمنش/ ساختمان پزشکان
دکتر آرین‌دخت آزادمنش
جراح دندان پزشک
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو

سیگار دروازه ورود به اعتیاد است! این جمله ای بسیار آشنا و البته پر معنا است؛ مصرف سیگار ارتباط مستقیمی با ابتلا به سرطان ریه و بیماری های قلبی دارد همچنین مصرف سیگار تاثیرات مختلفی بر ابتلا به سایر بیماری ها نیز دارد. در ادامه به بررسی بیشتر این مطلب می پردازیم. با دکتر سلام همراه باشید.

ترک سیگار و دخانیات سبب می‌شود که در عرض ۲۰ دقیقه فشار خون شما پایین بیاید و سرعت ضربان قلب‌تان آرام‌تر شود

و در عرض یک روز مقدار مونوکسید کربن خون، به مقدار طبیعی خود باز گردد. با ترك مواد دخاني، در عرض 2 هفته تا 3 ماه خطر حمله قلبي كم مي‌شود و عملكرد ريه‌ها بهتر مي‌شود. فوايد دراز مدت ترك دخانيات عبارت است از كاهش بيماري‌هاي عروق كرونر، سكته مغزي، سرطان ريه و سرطان‌هاي ديگر.

بسياري از مصرف كنندگان دخانيات، چندين بار سعي مي‌كنند تا دخانيات را ترك كنند و بالاخره موفق مي‌شوند.

بايد خود فرد به خودش، قول دهد كه دخانيات را ترك كند و پايبند قولي كه داده، بماند.

دليل ترك دخانيات خود را بدانيد

شما مي‌خواهيد دخانيات را ترك كنيد اما مي‌دانيد براي چه؟

براي ترك دخانيات بايد داراي انگيزه قوي باشيد. ممكن است شما بخواهيد خانواده خود را از دود دخانيات محافظت كنيد.ممكن است به خاطر سرطان سينه از مصرف دخانيات پرهيز كنيد و يا حتي ممكن است براي اين كه جوان‌تر به نظر برسيد، دخانيات را ترك كنيد بهترين دليل را انتخاب كنيد و به خاطر دليل خود با استعمال دخانيات مبارزه كنيد و بدانيد كه شما موفق‌ترين فرد در ترك دخانيات هستيد.

شكست نخوريد

95 درصد افراد سيگاري خواهان ترك سيگار، بدون درمان شكست مي‌خورند. دليل اين امر اين است كه نيكوتين موجود در سيگار و ساير مواد دخاني يك ماده اعتياد آور است. به طور كلي، مغز عادت كرده كه هر روز مقداري نيكوتين را وارد بدن كند. در اثر فقدان نيكوتين، علائم كمبود آن ظاهرمي‌شود.

ماده جايگزين براي نيكوتين پيدا كنيد

هنگامي كه تصميم به ترك دخانيات مي‌گيريد، بدن به كمبود نيكوتين شامل افسردگي، زود رنجي، نااميدي و بي‌قراري است. ماده جايگزين نيكوتين، اين علائم را كاهش مي‌دهد. استفاده از آدامس و برچسب‌هاي داراي نيكوتين مي‌توانند شانس ترك دخانيات را تا دو برابر افزايش دهند.

داروهاي ترك دخانيات را بدون تجويز پزشك استفاده نكنيد.

قرص‌هايي وجود دارند كه با تاثير مواد شيميايي بر مغز به كاهش دخانيات مصرف دخانيات كمك مي‌كنند. آن‌ها همچنين باعث كاهش رضايت‌‌مندي از مصرف دخانيات مي‌شوند. ديگر داروها، ممكن است به كاهش علائم ناشي از ترك دخانيات كمك كنند.
ولي تمام اين داروها را بايد تحت نظر پزشك مصرف كنيد نه به طور خود سرانه.

به تنهايي ترك نكنيد

به دوستان، اقوام و همكاران خود بگوييد كه مي‌خواهيد دخانيات را ترك كنيد.دلگرمي و تشويق اطرافيان براي ترك دخانيات مهم است. ممكن است نياز داشته باشيد كه به يك گروه ترك كنندگان دخانيات بپيونديد و يا با روان شناس صحبت كنيد. رفتار درماني يكي از بهترين درمان‌ها براي ترك دخانيات است.

شما مي‌توانيد براي ترك موفقيت آميز دخانيات رفتار درماني و مواد جايگزين و روش‌هاي آرامش دهنده را با هم به كار بريد.

استرس خود را كنترل كنيد

يكي از دلايلي كه افراد به سمت مصرف دخانيات مي‌روند، اين است كه نيكوتين آن‌ها را آرام مي‌كند.

هنگامي كه دخانيات را ترك كرديد، بايد يك راه براي مقابله با استرس بيابيد استفاده از ماساژ يا روش‌هاي آرامش دهنده مثل يوگا مي‌تواند در اين مورد كمك كند. بهتر است در چند هفته اول ترك دخانيات حتي الامكان از موقعيت‌هاي استرس زا دوري كنيد.

از مصرف الكل و مواد تحريك كننده اي كه شما را به مصرف دخانيات ترغيب مي‌كنند، دوري كنيد

برخي فعاليت‌ها ممكن است شما را براي مصرف دخانيات تشويق كنند. الكل يكي از مهمترين آن‌ها ست.

اگر با نوشيدن قهوه تمايل به سيگار كشيدن يا مصرف ساير موا دخاني پيدا مي‌كنيد براي هفته‌هاي اول فقط مقداري چاي بنوشيد.

اگر بعد از غذا خوردن تمايل به مصرف دخانيات پيدا مي‌كنيد، حتما يك كار ديگري بعد از غذا انجام دهيد . مثلا دندان‌هاي‌تان را مسواك بزنيد و يا آدامس بجويد.

خانه را تميز كنيد

بعد از كشيدن آخرين سيگار يا وعده مواد دخاني، تمام كبريت‌ها، فندك‌ها و جا سيگاري‌ها را دور بيندازيد.

تمام لباس‌ها، فرش‌ها و اثاثيه منزل را كه بوي سيگار گرفته اند را بشوييد. از تهويه هوا در منزل استفاده كنيد تا از شر بوي بد سيگار خلاص شويد.

در كل از هر چيزي كه باعث مي‌شود، ياد سيگار كشيدن و مصرف دخانيات بيفتيد از خودتان دور كنيد.

راه برويد

فعاليت ورزشي به كاهش اعتياد به نيكوتين و كاهش علائم آن كمك مي‌كند.

هنگامي كه مي‌خواهيد به سمت مصرف دخانيات برويد، ورزش كنيد. حتي ورزش‌هاي ملايم از قبيل پياده روي كمك كننده هستند. كالري زيادي كه در اثر ورزش كردن از دست مي‌دهيد، جلوي افزايش وزن بعد از ترك دخانيات را مي‌گيرد.

ميوه و سبزي بخوريد

در طول ترك دخانيات، رژيم لاغري نگيريد. سعي كنيد، بيشتر ميوه و سبزي و محصولات لبني كم چرب را مصرف كنيد.

منبع: aftabir

5 1000
ارسال شده در 30 آبان 1396 توسط با موضوع مواد مخدر
[bws_google_captcha]

تایید کنید که ربات نیستید !!!

دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
x