مشاوره زیبایی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
کلینیک ارتوپدی سپید
کلینیک ارتوپدی سپید
کلینیک یکتا/ساختمان پزشکان
کلینیک یکتا
مجهزترین کلینیک پوست و مو زیبایی با دستگاه لیزر الکساندرایت
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر هادی صادق /کلینیک
دکتر پژمان هادی صادق و دکتر پریسا هادی صادق
متخصص ارتودنسی
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
متخصص جراح پلاستیک و زیبایی
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
کلینیک ره یا
دکتر امید رحمانی
پزشک پوست مو زیبایی كاسمتولوژيست از فرانسه
چشمخانه، ساختمان پزشکان
کلینیک چشمخانه
به روز ترین تجهیزات و دانش چشم پزشکی
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
پیرایه
پوست، مو و زیبایی
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه

ویتامین سی منبع طبیعی زینک مصرف زینک دریافت زینک درمان سرماخوردگی تقویت سیستم ایمنی بدن تامین زینک بدن آنفلوآنزا

بهتر است با روش های تامین زینک در بدنتان آشنا شوید. در صورت کاهش میزان زینک در بدنتان می توانید از محصولات غذایی مانند لوبیا، بلغور جوی دوسر، آجیل، مرغ، ماست و گوشت گاو کمک بگیرید. راهنمایی های متخصصین تغذیه را در این رابطه بخوانید.


ماده معدنی زینک یا روی برای رشد و ترمیم بافت‌ها و سلامت بدن ضروری است و باید مقادیری از آن همواره از طریق مواد غذایی یا مکمل‌ها تامین شود.

محصولات لبنی ضمن اینکه سرشار از کلسیم هستند، زینک فراوان دارند طوری که یک فنجان شیر کم‌ چرب یا بدون چربی یک میلی گرم زینک دارد و ۱۷‌درصد نیاز روزانه به این ماده معدنی را تامین می‌کند. این در حالی است که یک فنجان ماست کم‌ چرب یا بدون چربی ۲/۲ میلی گرم زینک دارد و ۲۰‌درصد نیاز روزانه به این ماده معدنی را تامین می‌کند.
این ماده معدنی را می‌توان از طریق مصرف بسیاری از مواد غذایی تامین کرد؛ از جمله آنها ۸ ماده خوراکی است که در ادامه از آنها یاد شده است:

۱-لوبیا

یک دوم فنجان لوبیای قرمز تیره حاوی ۰/۹ میلی گرم روی است و ۶‌درصد میزان نیاز به این ماده معدنی را تامین می‌کند. لوبیا همچنین سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و آهن است.

۲-بلغور جوی دوسر

یک دوم فنجان از بلغور جو حاوی ۱/۶ میلی گرم از روی است و منبع خوبی از فیبر، ویتامین‌ها و سایر مواد معدنی محسوب می‌شود.

ویتامین سی منبع طبیعی زینک مصرف زینک دریافت زینک درمان سرماخوردگی تقویت سیستم ایمنی بدن تامین زینک بدن آنفلوآنزا

۳-آجیل و دانه‌ها

مغزها و دانه‌های یکی دیگر از منابع بزرگ زینک هستند. برای مثال، مصرف هر اونس دانه‌ کدو تنبل، ۱۵‌درصد نیاز روزانه شما به زینک را برطرف می‌کند. یک قاشق از دانه‌های چیا نیز حاوی ۰/۵ میلی‌گرم زینک است.

۴-مرغ

گوشت مرغ فقط حاوی پروتئین نیست بلکه منبع مفید برای تامین زینک نیز به حساب می‌آید. برای جذب حداکثر مواد مغذی آن، از مرغ بدون پوست استفاده کنید. فقط ۹۰ گرم مرغ بدون پوست کباب‌پز شده می‌تواند زینک روزانه‌ افراد را تامین نماید.

۵-شکلات تلخ

ممکن است شکلات تلخ به محبوب‌ترین منبع تامین زینک برای شما بدل شود، اما باید به‌خاطر داشته باشید که شکلات تلخ نمی‌تواند به تنهایی نیاز بدن را تامین کند، به‌علاوه اینکه باید میزان قند و کالری آن را دقیقا محاسبه کنید و روزانه فقط یک تکه شکلات میل نمایید.

ویتامین سی منبع طبیعی زینک مصرف زینک دریافت زینک درمان سرماخوردگی تقویت سیستم ایمنی بدن تامین زینک بدن آنفلوآنزا

۶-گوشت گاو

هر ۱۰۰ گرم گوشت گاو حاوی ۸/۶ روی است. برای همین هم می‌توان گفت که گوشت گاو منبع طبیعی زینک محسوب می‌شود. در حالت کلی با داشتن یک برنامه‌ غذایی سالم و متعادل مشکلی برای جذب نیاز روزانه به این ماده‌ معدنی پیش نمی‌آید.

۷-ماست

محصولات لبنی ضمن اینکه سرشار از کلسیم هستند، زینک فراوان دارند طوری که یک فنجان شیر کم‌ چرب یا بدون چربی یک میلی گرم زینک دارد و ۱۷‌درصد نیاز روزانه به این ماده معدنی را تامین می‌کند. این در حالی است که یک فنجان ماست کم‌ چرب یا بدون چربی ۲/۲ میلی گرم زینک دارد .

۸-غلات غنی شده صبحانه

به‌طور کلی یک وعده از آنها ۳/۸ میلی گرم زینک دارد و ۲۵‌درصد نیاز روزانه به زینک را تامین می‌کند. برچسب پشت محصول را بررسی کنید تا متوجه شوید غلات محبوب صبحانه‌ شما حاوی چه میزان مواد مغذی است. برای حصول نتیجه‌ بهتر، غلات صبحانه‌ای را انتخاب کنید که حداقل حاوی ۵ گرم فیبر باشد.

آرمان

5 1000
ارسال شده در 23 آبان 1396 توسط با موضوع تغذیه
ویزیت یاب

پیشنهاد سردبیر

  • تصاویری از تخت تاشو همراه بیماره
  • اطلاعاتی کامل درمورد مواد اعتیاد آور
  • خوش بینی بیشتر با این توصیه ها
  • افسردگی زن و صحبت کردن درباره غم و ناراحتی
  • مکمل های کاهنده مضرات گوشت قرمز
  • مصرف ترشیجات و این آسیب ها
  • کاربردها و خاصیت درمانی این میوه پاییزی
  • همه چیز درباره کم‌خونی
  • محبوبترین ها

  • آبدومینوپلاستی چیست؟؟
  • ارائه خدمات درمانی در پلی کلینیک شبانه روزی ساج
  • جراحی پلاستیک و ترمیمی
  • كلينيك تخصصى دندانپزشکی سعادت آباد
  • رفع افتادگی پلک به روش پلاسماجت دکتر خیرخواه
  • درمان افتادگی پلک به روش پلاسما
  • معرفی تمام محصولات سان‌سی در نمایشگاه بین‌المللی (25 تا 28 اردیبهشت‌ماه)
  • دکتر شاهین بهجو جراح زیبایی و ترمیمی
  • رپورتاژ

  • موسسه تخصصی و زیبایی پوست تانی
  • اسباب‌بازی‌هایی که هوش و خلاقیت کودک ما را افزایش می‌دهند
  • درمانی بدون درد در نهایت آرامش با یک دندانپزشک حرفه ای
  • زیبایی و جوانسازی پوست در کلینیک یکتا
  • خدمات جراحی دهان و فک دکتر مجید صالح
  • دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
    x